• Hoihoi!
    Het verbaasde me dat er nog geen algemeen topic over is gemaakt, omdat de eindexamens hier in Nederland al over minder dan een maand beginnen. En aangezien ik het leuk vind om te lezen over hoe anderen de eindexamens ervaren/ervaren hebben, besloot ik om dan maar zelf het topic aan te maken.
    Ik doe volgende maand gymnasium eindexamen, NG-profiel. Scheikunde en Natuurkunde gaan superslecht bij mij, dus ik heb nog heel wat te doen deze vakantie!

    Dus, wie van jullie doen er dit jaar allemaal eindexamens? Lukt het leren een beetje bij jullie, heb je er vertrouwen in, extra tips?

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Thymbraeus schreef:
    Latijn is zooooo veel :c

    Wow. Jouw quote. Die komt uit De Voorspelling van Apollo toch? Latijn is inderdaad veel, maar ik ben gelukkig al bijna klaar (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Wow. Jouw quote. Die komt uit De Voorspelling van Apollo toch? Latijn is inderdaad veel, maar ik ben gelukkig al bijna klaar (:

    Ha ja, ik vond m wel toepasselijk bij m'n username :'D
    Ik ben er jammer genoeg nog niet mehhhh
    Zit nu bij de val van Troje maar kan me er niet echt meer toe zetten :')
    Maar wel chill dat je al bijna klaar bent, ik wou dat ik dat kon zeggen :'D


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Thymbraeus schreef:
    (...)
    Ha ja, ik vond m wel toepasselijk bij m'n username :'D
    Ik ben er jammer genoeg nog niet mehhhh
    Zit nu bij de val van Troje maar kan me er niet echt meer toe zetten :')
    Maar wel chill dat je al bijna klaar bent, ik wou dat ik dat kon zeggen :'D

    Heb je al wel overal aantekeningen bij gemaakt? Dat hielp mij heel erg. En het is idd veel herhalen... Nu maar hopen dat de proefvertaling meevalt!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Heb je al wel overal aantekeningen bij gemaakt? Dat hielp mij heel erg. En het is idd veel herhalen... Nu maar hopen dat de proefvertaling meevalt!

    Jazekur maar ik moet natuurlijk gewoon wel weten wat er staat en die antwoorden op de vragen en zo ;c
    Over de proefvertaling maak ik me niet zo druk, 't is gewoon veel leerwerk in mijn geval :')


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Hoe gaat het leren met jullie vandaag? Zijn er nog mensen die geschiedenis hebben dinsdag?

    Hier wilt het maar niet lukken, ben zo moe en concentratie is echt weggevlogen. Misschien er maar even aan toegeven.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Hoe gaat het leren met jullie vandaag? Zijn er nog mensen die geschiedenis hebben dinsdag?

    Hier wilt het maar niet lukken, ben zo moe en concentratie is echt weggevlogen. Misschien er maar even aan toegeven.

    Ahw, misschien even een rondje lopen buiten en dan weer verder gaan? Filmpjes opzoeken over de stof werkt bij mij altijd, kan je ook proberen!

    Economie gaat goed bij mij, er is een afspeellijst op YouTube waarin letterlijk alle examenstof wordt uitgelegd. Wel 20 uur aan materiaal, maar dan snap je ook alles :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Hooverphonic schreef:
    Hoe gaat het leren met jullie vandaag? Zijn er nog mensen die geschiedenis hebben dinsdag?

    Hier wilt het maar niet lukken, ben zo moe en concentratie is echt weggevlogen. Misschien er maar even aan toegeven.

    Ehhh, ik ben bezig? Maar het gaat zo langzaam, gottegot. Al mijn concentratie en energie lijken inderdaad al verbruikt :')


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Jaa, echt erg >.<
    @Eledhel, ooh ja, hoe heette die gast ook al weer die je paar dagen terug noemde? Heb weer whatsapp maar ben je nummer/onze gesprekken kwijt ...

    Ooh, misschien kunnen we een skype clubje oprichten en dan met z'n alle tegelijk leren ofzo (typing)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Jaa, echt erg >.<
    @Eledhel, ooh ja, hoe heette die gast ook al weer die je paar dagen terug noemde? Heb weer whatsapp maar ben je nummer/onze gesprekken kwijt ...

    Ooh, misschien kunnen we een skype clubje oprichten en dan met z'n alle tegelijk leren ofzo (typing)

    Ik app je wel even (: JORTgeschiedenis bedoelde ik, klik!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Haha, oh, god, ik heb het voor vandaag opgegeven (niet dat ik veel gedaan heb...)


    Stenenlikker

    Hoe leren jullie voor Latijn? Ik moest een hoop inhalen en ik ben de enige leerling in mijn jaar, dus wij hebben in de les eigenlijk alleen die teksten vertaald, dus ik ben een beetje onzeker over wat ik nou verder moet doen...


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Antigone schreef:
    Hoe leren jullie voor Latijn? Ik moest een hoop inhalen en ik ben de enige leerling in mijn jaar, dus wij hebben in de les eigenlijk alleen die teksten vertaald, dus ik ben een beetje onzeker over wat ik nou verder moet doen...

    Ik heb de teksten overnieuw uitgeprint (50 pagina's, waaah) en heb bij de woorden de naamvallen in het paars, superlativus etc in het blauw, stijlfiguren in het roze en werkwoodstijden in het groen geschreven. Dus er staat geen vertaling bij. Dan leer ik de teksten, zodat ik precies weet welk woord wat betekent en hoe de zinnen lopen etc. Ik leer de teksten dus zodat ik weet wat er staat in het Latijn. Daarna kijk ik wat de teksten betekenen, dus waarom doet Aeneas dit, waarom doet Juno dat enzo. En dan nog even de cultuur/grammatica (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Economie is soms ook zo belachelijk he. "Beargumenteer hun verwachting in ongeveer 100 woorden" krijg je 2 punten voor als je 100 woorden schrijft godsiedorie zeg


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Antigone schreef:
    Hoe leren jullie voor Latijn? Ik moest een hoop inhalen en ik ben de enige leerling in mijn jaar, dus wij hebben in de les eigenlijk alleen die teksten vertaald, dus ik ben een beetje onzeker over wat ik nou verder moet doen...

    Ik leer de teksten in het Latijn met m'n aantekeningen over stijlfiguren en inhoud erbij en als ik de vertaling nog niet goed genoeg ken spiek ik even in de vertaling :') Dan leer ik verder nog gewoon de vragen uit het boek met antwoorden, that's it. Latijn maak ik me niet zo druk over eigenlijk, wat ik er vandaag aan doe is genoeg.
    SAT DATUM (mihi).


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ik heb de teksten overnieuw uitgeprint (50 pagina's, waaah) en heb bij de woorden de naamvallen in het paars, superlativus etc in het blauw, stijlfiguren in het roze en werkwoodstijden in het groen geschreven. Dus er staat geen vertaling bij. Dan leer ik de teksten, zodat ik precies weet welk woord wat betekent en hoe de zinnen lopen etc. Ik leer de teksten dus zodat ik weet wat er staat in het Latijn. Daarna kijk ik wat de teksten betekenen, dus waarom doet Aeneas dit, waarom doet Juno dat enzo. En dan nog even de cultuur/grammatica (:


    Aah, oké, bedankt! Dat klinkt wel als heel veel werk haha, maar waarschijnlijk krijg je daar wel een prima cijfer mee. Geschiedenis is alleen ook al zoveel, en wiskunde en tekenen zijn daar ook nog vlak voor... *sigh*


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.