• Hoihoi!
    Het verbaasde me dat er nog geen algemeen topic over is gemaakt, omdat de eindexamens hier in Nederland al over minder dan een maand beginnen. En aangezien ik het leuk vind om te lezen over hoe anderen de eindexamens ervaren/ervaren hebben, besloot ik om dan maar zelf het topic aan te maken.
    Ik doe volgende maand gymnasium eindexamen, NG-profiel. Scheikunde en Natuurkunde gaan superslecht bij mij, dus ik heb nog heel wat te doen deze vakantie!

    Dus, wie van jullie doen er dit jaar allemaal eindexamens? Lukt het leren een beetje bij jullie, heb je er vertrouwen in, extra tips?

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Maar snapte jij die vraag over dat het mengsel meer dan 7 x 10^3 K stijgt? Dat hebben we namelijk nooit eerder gehad, terwijl accu's enzo denk ik wel makkelijker zouden zijn :'D
    Heb het net nagekeken, kon me toch niet inhouden, en ik heb het beter gedaan dan verwacht! Dus ik ben best tevreden (:


    Ik had daar echt geen idee wat ik moest doen.... Ik heb wat gedaan, maar ik kwam niet goed uit.
    Snapten jullie vraag 14, btw? Wtf, wat voor tweede halfreactie moest je geven, als de twee stoffen al in de eerste stonden en er niks te vinden was over wat er in die tweede moest? :C


    Stenenlikker

    Kendoka schreef:
    (...)

    Ik had daar echt geen idee wat ik moest doen.... Ik heb wat gedaan, maar ik kwam niet goed uit.
    Snapten jullie vraag 14, btw? Wtf, wat voor tweede halfreactie moest je geven, als de twee stoffen al in de eerste stonden en er niks te vinden was over wat er in die tweede moest? :C

    Ja die vond ik ook raar. Ik ga daar nog even een klacht over indienen nu. Volgens de antwoorden moest het een halfreactie met H2 zijn. Ik had maar S- genomen aangezien die in de tekst erna werd genoemd.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik heb die vragen inderdaad ook allebei verkeerd aangepakt :')
    Vond het raar dat er niet bij stond dat je de halfreactie zelf moest opstellen, want dat was best makkelijk geweest. Ik helemaal zoeken in binas en maar een random ding pakken...


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    GrandR schreef:
    (...)
    ah, dan zal het daar wel aan liggen, want nu zie ik:


    Noh, school moet je toegang geven. Dat is een klein beetje jammer.


    Oh bah, waarom dat nou weer?


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Edderkopp schreef:
    (...)

    Oh bah, waarom dat nou weer?

    Weet ik niet/:
    Vooral erg jammer. Zou leuk zijn voor mijn komende vakken.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Scheikunde ging echt bagger.
    Alleen maar over Energie bijna. Dat hebben we nauwelijks geoefend...
    Bijna geen biochemie, koolstofchemie of lewisstructuren enzo. Dat zijn juist de dingen waar ik goed in ben.
    Nu heb ik denk ik een onvoldoende... :(


    --

    Wat was die site ook alweer waar je al die examen vandaan kon plukken? Ik wil het scheikunde examen eens scannen ^^

    [ bericht aangepast op 13 mei 2016 - 22:26 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Flabbergasted schreef:
    Wat was die site ook alweer waar je al die examen vandaan kon plukken? Ik wil het scheikunde examen eens scannen ^^

    examenblad.nl (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    examenblad.nl (:

    Dat wordt dan iets voor morgen :x


    Deep inside, I've never felt alive

    Kijk dit dan, hopelijk gaan ze ook echt iets met de klachten doen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Kijk dit dan, hopelijk gaan ze ook echt iets met de klachten doen.

    Ik heb liever dat net zo veel mensen voor scheikunde gaan klagen want die heb ik slechter gemaakt dan Nederlands :')


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Thymbraeus schreef:
    (...)
    Ik heb liever dat net zo veel mensen voor scheikunde gaan klagen want die heb ik slechter gemaakt dan Nederlands :')

    Hahaha, ahw. Nou ja, bij de pilotexamens was de n-term ook al heel hoog, meestal boven de 1,5 als ik het me goed herinner, en deze was lastiger dan de pilotexamens. Dus hopelijk krijgen we een belachelijk hoge n-term :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hahaha, ahw. Nou ja, bij de pilotexamens was de n-term ook al heel hoog, meestal boven de 1,5 als ik het me goed herinner, en deze was lastiger dan de pilotexamens. Dus hopelijk krijgen we een belachelijk hoge n-term :'D

    Ja, bij eentje was-ie zelfs 2,2 dus daar vestig ik mijn hoop nu maar op haha
    Nou is het niet zo dat ik 'm onvoldoende heb gemaakt maar ik wil gewoon een 7,9 zodat ik een 8,5 gemiddeld kan hebben :')


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Thymbraeus schreef:
    (...)
    Ja, bij eentje was-ie zelfs 2,2 dus daar vestig ik mijn hoop nu maar op haha
    Nou is het niet zo dat ik 'm onvoldoende heb gemaakt maar ik wil gewoon een 7,9 zodat ik een 8,5 gemiddeld kan hebben :')

    Niet zo zeuren jij hahaha, ik ben al blij met een 6 :'D


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Latijn is zooooo veel :c


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.