• ...en ik kan niet wachten om erheen te gaan!

    Voorheen zat op het station in Nijmegen de Bruna, maar dit is nu de AKO geworden. Ik hoop dat ik nu nog steeds goedkoop leuke boeken kan scoren!
    Ik houd ontzettend van het rondstruinen in boekenwinkeltjes, en soms kan ik de verleiding niet weerstaan om mijn geld uit te geven aan een boek wat mijn hart gestolen heeft. Mijn voorkeur gaat uit naar paperbacks. Hardcovers vind ik niet zo fijn lezen en bovendien... paperbacks zijn net wat nostalgischer, nietwaar? ^^
    Voorheen verslond ik de bibliotheek als het om lezen gaat. Maar ik heb nu zo weinig tijd om te lezen, dat ik daar mijn geld niet meer aan wil uitgeven: na zes weken, de inlevertermijn, heb ik een boek echt nog niet uit... Bovendien vind ik het wel aardig om mijn nog lege boekenplank te vullen met gekochte boeken! Gewoon, omdat dat leuk staat.

    Kopen jullie het liefst een boek of lenen jullie het bij een bibliotheek? En is dat dan een hardcover of paperback?


    Slightly drunk.

    Ik ben al lang niet meer naar de bib geweest om boeken te lenen en ik ga voorlopig ook niet meer naar de bib. Verjaardagen, bezoeken aan de boekenbeurs en "toevallige" struintochten door boekenwinkels hebben mij meer dan genoeg boeken opgeleverd in mijn boekenkast om daar de komende paar jaren mee door te kunnen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    OEH NICE!!!!




    Ik moet er ook maar eens gaan gluren ofzo


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Ik koop het liefst boeken. Scheelt weer weken of zelfs maanden wachten tot het ene boek dat jij wil eindelijk gelezen is door iedereen in de wachtrij. Vooral populaire boeken. Vreselijk. Ik weet nog wel dat er voor FSOG een wachttijd was van een half jaar omdat iedereen die boeken wilde lezen. Dus ik koop ze liever zodat ik ze op mijn eigen tempo kan lezen.

    Sinds de Bruna op het CS in Groningen een AKO is vind ik er veel meer leuke boeken, ook al is het nog precies dezelfde winkel.

    @Gatomon, haha, dat probleem heb ik nooit gehad, aangezien ik nooit de populairste boeken las, haha. c: Maar wel vervelend, ja. En daar betaal je dan lidmaatschap voor :c

    Ik vond het trouwens wel opvallend dat ik, toen het nog Bruna heette, erg goedkope boeken kon kopen. Zoiets als 9 euro of zo, voor een kneitergoed boek. Ik hoop dat ik dat bij de AKO nu nog steeds kan c:


    Slightly drunk.

    Ik ga nooit meer naar de bieb, eigenlijk vanaf het moment dat het niet meer gratis was. :')
    Ik koop liever boeken. Ik houd van een mooie boekenkast. c;
    En ik heb overigens ook een voorkeur voor paperback.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vikings schreef:
    Ik ga nooit meer naar de bieb, eigenlijk vanaf het moment dat het niet meer gratis was. :')
    Ik koop liever boeken. Ik houd van een mooie boekenkast. c;
    En ik heb overigens ook een voorkeur voor paperback.


    Kost dat geld bij jullie? o.o


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Kopen! Ik ben een boekenverzamelaar. Later wil ik in mijn huis wanden vol met boeken hebben, een halve bibliotheek zeg maar en dus is het wel zo verstandig nu al te beginnen met boeken sparen, ghehehe. Bovendien lees ik boeken graag nog een keer, of moet ik af en toe nog wat opzoeken voor een fanfic, of ander onderzoek.
    Overigens lees ik sommige boeken zo vaak, dat ik daar de voorkeur heb voor hardcover. Ik vind dat vaak ook mooiere edities. Zo heb ik bijvoorbeeld Harry Potter in paperback, oorspronkelijk van mijn vader, maar dat valt helemaal uit elkaar, omdat die boeken al veel te vaak gelezen zijn. Vandaar dat in die gevallen toch liever hardcover heb. Maar anders is Paperback in mijn ogen ook best prima. Mijn voorkeur verschilt dus per boek.


    Happy Birthday my Potter!

    Ledecky schreef:
    (...)

    Kost dat geld bij jullie? o.o

    Jazeker, 45,75 maar liefst.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Bij ons kost een lidmaatschap bij de bieb maar liefst 60 euro, maar dan krijg je wel twee pasjes en kan je dus met twee personen op 1 abonnement. Eigenlijk dus 30 euro per persoon. Als je maar één persoon per abo wilt, kost het 40 euro.


    Slightly drunk.

    Ik mag nog een jaar gratis lid zijn van de bieb, en anders betaal ik 52,50 (of per automatische incasso 50,00) maar dan ga ik m'n abonnement opzeggen en dan leen ik m'n zusjes pasje wel. Ik kom er eigenlijk vrijwel nooit, elke keer als ik een leuk boek zie of wil lezen, heb ik er zo weinig tijd voor en dan is ie alweer door een volgende gereserveerd -_-. Daarom koop ik liever boeken, en het liefste hardcover want ik heb altijd een hekel aan paperbacks gehad omdat die zo snel kapot gaan!

    Verder ga ik vaak naar het Boekenfestijn, want daar kun je boeken meestal voor 3 of 4 euro vinden, hehe.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vikings schreef:
    (...)
    Jazeker, 45,75 maar liefst.


    Whut. (no_chears)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)

    Whut. (no_chears)


    Bij ons is het 2,5. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ledecky schreef:
    (...)

    Kost dat geld bij jullie? o.o


    Ik ben niet anders gewend dan dat het geld kost?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Wow, dat is veel geld ... Hier kost het echt maar 5 euro per jaar of zo.


    What would Emma do?

    Standal schreef:
    (...)

    Ik ben niet anders gewend dan dat het geld kost?


    Bij mij is het gratis, altijd al zo geweest. Dacht echt dat dat overal zo was ... Niet dus. :')

    Sinds wanneer zijn bibliotheken niet meer gratis? Ik ben echt in shock nu, haha.

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 18:22 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.