Alcina Pyralis
Slytherin - Dorm --> Great Hall - Alone --> Celebran/Adalea
Een barste koppijn nam beslag van Alcina's gedachten zodra ze de Common Room uit kwam en de trap op kwam lopen. Hoewel ze geen idee had waar de moord precies had plaatsgevonden, kon ze vanaf hier genoeg stemmen van gestreste of bange leerlingen horen. Iets dat haar geïrriteerd met haar ogen deed rollen, voor ze langzaam haar weg naar de Great Hall vervolgde.
Wat ze daar aantrof, zorgde ervoor dat er een kleine, gemene grijns op Alcina's gezicht verscheen. Drie tafels zagen er verslagen en verloren uit, alsof ze allemaal niet meer wisten wat ze met hun leven aan moesten. De laatste tafel, daarintegen, zat vol vrolijke mensen die leken te genieten van het moment en vol trots uitkeken naar de rest van de vakantie. Het was duidelijk te zien welke groep hier nou het beste, machtigste was. Iets wat ze heerlijk vond.
Langzaam liet Alcina haar blik over de drie tafels gaan, af en toe iemand met een gemene grijns op haar gezicht kil aankijkend, alsof ze de mudbloods en halfbloedjes wilde waarschuwen dat dit nog maar het begin was en dat ze beter deze school zo snel mogelijk van hun afschuwelijke aanwezigheid konden bevreiden.
Toen ze alle drie de tafels af had gezocht en zag dat er niks interessant genoeg aanwezig was om op af te stappen, besloot Alcina langzaam naar de beste van de vier, naar haar tafel, te lopen.
'Aah, onze tortelduifjes' zei ze grijnzend terwijl ze tegenover Celebran en Adalea aan de tafel plaats nam. Ze wist dat Celebran niks in Adalea zag, zoals hij eigenlijk in niemand echt iets leek te zien, maar Alcina vond het maar al te leuk om ze, en dan voornamelijk Adalea, een beetje te plagen.
'Heb je al een ander slachtoffer gevonden? vroeg ze, met een lichtelijk arrogante ondertoon, aan Adalea 'Of ben je nog altijd onze geliefde Celeb aan het aflebberen.
Begrijp me niet verkeerd, Alcina mocht zowel Celeb als Ada graag, maar vond dat Ada veel te klef was, iets wat Celeb verbazingwekkend genoeg leek te accepteren.
'Heerlijke ochtend, is het niet?' vervolgde ze, terwijl ze langzaam een kop koffie voor zichzelf inschonk en een bakje yoghurt met fruit pakte 'Ik vraag me af aan wie ik deze heerlijke ochtend te danken heb'
Alcina was er maar al te zeker van dat de "dader" die zich aangegeven had, dit nooit veroorzaakt had en had een al te groot vermoeden wie hier wel voor de heerlijke, bange gezichten van de mudbloods gezorgd had.
Keep your head up, keep your heart strong