Ashley "Ash" Joseph Diggory
Stop being such an ash-hole...
Hufflepuff 18 Chaser Sixth year Halfblood Great Hall Andy and Alexis
Sneeuw bekleedde het landschap rondom Zweinstein, het zal vast ook niet meer lang duren voordat het meer bevroren zal zijn. Ik stond zelf in mijn mantel net buiten de ingang van het kasteel een sigaret te roken. De tijden van wanneer professoren waar waren kende ik bijna uit mijn hoofd. Na al die jaren leer je wel hoe je moet manoeuvreren en regels kunt omzeilen. Ik was er inmiddels een professional ingeworden. Terwijl ik mijn sigaret rook pak ik mijn telefoon erbij. De groepsapp van zesdejaars
Hufflepuff is ontploft.
Er is een jongen vermoord. Er is een
Hufflepuff vermoord. Stiles McGall heette de jongen. Ik had wel eens met hem gepraat. Even bleef ik naar mijn scherm staren. Wie zou nu zoiets doen? De berichtjes bleven binnen stromen en ik dacht dat er geen erger begin was aan de kerstvakantie dan dit, maar ik had het mis. Op het lichaam van het jongen was het woord
mudblood geschreven, in zijn eigen bloed.
"Jeez.." fluisterde ik.
Wie was er in staat om zo'n brute moord te plegen? Wie was er zo zielig om zoveel waarde te hechten aan bloedstatus. Helaas was die vraag best makkelijk beantwoord, er waren genoeg
slytherins die alles zouden geven voor hun
pureblood-status. Ik vond het misselijkmakend.
Ik gooide mijn peuk op de grond en drukte hem uit met mijn voet, het werd tijd om even wat gezelschap op te zoeken.
De hallen waren een gekkenhuis, iedereen had het over de vermoorde leerling. En terecht.
Twitter wou ik nog niet eens checken, waarschijnlijk was iedereen al los geslagen met speculeren over wie de moordenaar zou zijn. Ik hield me er het liefst buiten.
Toen ik de Grote Hal binnenkwam zag ik gelukkig het enige lichtpuntje van vandaag: Andy.
Ze zat aan de
Hufflepuff tafel. Helaas was ze niet alleen.
Ze werd vergezeld door een
Slytherin, Alexis, als het goed was.
"Hee." Begroette ik mijn beste vriendin en gaf haar een kus op haar wang. Ik begroette al mijn vrienden meestal met een kus.
"Yo." begroette ik het meisje van Slytherin, maar verder was ik eigenlijk niet echt in haar geïnteresseerd.
Ik pakte wat brood en pompoensap om me vervolgens weer te wendden tot de meisjes. "Alles oké hier?"