• Hier kun je al je frustaties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Quizlet delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

[ bericht aangepast op 4 april 2016 - 18:49 ]

What would Emma do?

Pontmercy schreef:
    waarom bestaat natuurkunde

Jup (cat)

LaAt ZiEn WiE jE bENt

Fucking fosfolipiden. Ik heb me met december doodgeërgerd aan die structuurformules. (cat)

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

ennn we zijn op het punt beland waarop ik hem niet alleen kan ruiken als hij in de kamer is zonder dat ik hem zie, maar ook dat ik hem kan ruiken zonder dat hij er is??? heb ik nou serieus zijn geur zo erg in mijn hoofd geprent dat ik het af en toe uit het niets ruik jezus christus this has to stop

Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

NoodleMonster schreef:
    (...)
    Jup (cat)

Omdat natuurkunde de basis is van alle leven op aarde net als scheikunde omg hoe denk jij dat je zuurstof anders door je lichaam wordt gepompt :Y)

Okay, hier alvast een foto voor Felicia over symporters (: En natuurlijk heb ik hem weer op zijn kant gefotografeerd wat een skills sorry. Ik zal het maar even in een spoiler doen zodat we de rest van Q niet verblinden met de genialiteit van de natuur.

Dus, plaatje van symporter. De glucose/natriumpomp is hier een voorbeeld van. Natrium wordt met actief transport de cel in gepompt en glucose profiteert hiervan. Zonder natrium geen glucoseopname. Sym = samen, dus ze worden samen erin gepompt. Een antiporter is het tegenovergestelde; anti = tegen, dus tegengesteld. De natrium/kaliumpomp bijvoorbeeld. Natrium uit, kalium in. Of andersom. Ik weet het niet meer. Anyway, je weet wat ik bedoel.

En dan hier de gehate en geliefde G-eiwitten. :Y) Overigens, in een nieuw tabblad is de image groter en kan je hem prima lezen.

G-eiwit is een vorm van signaaltransductie. Een ligand valt op de membraanreceptor en zorgt dat een van de subunits (weet uit m'n hoofd zo niet welke, alfa misschien?) gefosforyleerd wordt. Daardoor gaat de gamma (?) subunit naar een effector verderop in het eiwit, die vervolgens een actie gaat uitvoeren in de cel.
    G-eiwitten zijn zo een vorm van second messengers, een ander voorbeeld zijn tyrosinekinasen.

[ bericht aangepast op 4 april 2016 - 22:37 ]

Slightly drunk.

Peccata schreef:
    (...)
    Omdat natuurkunde de basis is van alle leven op aarde net als scheikunde omg hoe denk jij dat je zuurstof anders door je lichaam wordt gepompt :Y)

MAGIEEEE
    Kunnen we niet gewoon internationaal afspreken dat alles wat we nu natuurkunde noemen vanaf morgen magie genoemd wordt? Scheelt mij een hoop leerwerk (cat)

Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

Pontmercy schreef:
    (...)
    MAGIEEEE
    Kunnen we niet gewoon internationaal afspreken dat alles wat we nu natuurkunde noemen vanaf morgen magie genoemd wordt? Scheelt mij een hoop leerwerk (cat)

Beledig jij nu de natuurkunde? In de kerker met jou!

Slightly drunk.

Pontmercy schreef:
    (...)
    MAGIEEEE

Laten we dat maar niet doen. Voor je het weet lees je op een goede avond Harry Potter nog eens en wordt je geconfronteerd met Newtons wet.

"A good book is always good, no matter how many times you've read it."

Doen we nu aan "x"jes? I don't mind that. :3

• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

Peccata schreef:
    (...)
    Beledig jij nu de natuurkunde? In de kerker met jou!

Natuurkunde is werkelijk het enige vak op school dat ik haat.
    Dus ja.
    NATUURKUNDE IK HAAT JE
    het speelt misschien een beetje mee dat ik morgen een enorme en zwaar meetellende toets heb

Kenways schreef:
    (...)

Laten we dat maar niet doen. Voor je het weet lees je op een goede avond Harry Potter nog eens en wordt je geconfronteerd met Newtons wet.

Welke van de vier?

Slightly drunk.

Shit shit shit, mijn bed is doormidden gegaan?!?!?

~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

Aw!! D:

Ik krijg mijn profiel niet helemaal perfect zoals ik het wil. (cat) Het is wel heel erg mooi, bedankt Nikki! :3

[ bericht aangepast op 4 april 2016 - 22:41 ]

What would Emma do?

Peccata schreef:
    (...)
    Welke van de vier?

Allemaal, dat is het hem juist D: Kijk, 1 wet is nog wel te doen. 2 ook nog wel. Bij 3 wordt het tricky en vanaf daar wordt het een enorme massa aan informatie die niet op een doorsnee zaterdagavond in ultieme relax modus te verwerken is, om het simpele feit dat je ineens na moet gaan denken D:

"A good book is always good, no matter how many times you've read it."

Kenways schreef:
    (...)

"Avada kedavra!"
    Wat Voldemort helaas niet wist, was dat iedere kracht een tegengestelde kracht had. De wet van behoud van impuls zorgde ervoor dat dezelfde spreuk op hem zijn uitwerking had! Hij vermoordde daardoor niet alleen zijn slachtoffer, maar ook zichzelf. Einde.

Helicoprion schreef:
    Aw!! D:

Ik krijg mijn profiel niet helemaal perfect zoals ik het wil. (cat) Het is wel heel erg mooi, bedankt Nikki! :3

Ga me alsjeblieft niet vertellen dat de codes niet meewerken D': Maar alsjeblieft! Ik schatte zo in dat je dit wel mooi zou vinden.

Heb je de foto's al gezien? Ik ben toch niet voor niks mijn bed uitgekomen voor die foto's hoop ik x'D

Slightly drunk.