• Foto's:






    Hallo iedereen, dit is Daltis Silver een bittere bastaard met een 'eeuwige frons'

    Deze acteur/personage kwam direct bij mij naar boven toen ik deze jongeman bedacht als een karakter in mijn verhaal.
    Ik kan hem natuurlijk goed beschrijven qua innerlijk, maar hoe pak ik dat aan mijn zijn uiterlijk?

    Heeft iemand een idee?


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Sexy as fuck? (nerd)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tragedies schreef:
    Foto's:






    Hallo iedereen, dit is Daltis Silver een bittere bastaard met een 'eeuwige frons'

    Deze acteur/personage kwam direct bij mij naar boven toen ik deze jongeman bedacht als een karakter in mijn verhaal.
    Ik kan hem natuurlijk goed beschrijven qua innerlijk, maar hoe pak ik dat aan mijn zijn uiterlijk?

    Heeft iemand een idee?


    Wat je kunt doen is de foto bij de tekst plaatsen dat mensen een beeld bij jou personage hebben.
    Maar je kunt hem ook gaan beschrijven, dit kan als opsomming. Hij had blauwe ogen, lange zwarte woorden etc. maar het is leuker als je het in verhaalvorm verwerkt bijvoorbeeld. 'Een van zijn lange zwarte haren hing voor zijn gezicht. Een van zijn mooie blauwe ogen werd er door bedekt. Van een afstandje bekeek ik hem goed. Ik schat hem ongeveer 1,80 lang. Hij droeg een stoer leren jack.' of 'Mijn lange zwarte haren hangen in mijn gezicht. Met mijn hand strijk ik ze weg, nu worden ook mijn blauwe ogen zichtbaar. Ik steek met mijn 1,80 boven de meeste mensen hier uit. Ik doe mijn armen over elkaar, dit gaat lastig omdat mij leren jack nogal strak is Even wat geprobeerd. Ik hoop dat je er wat aan hebt.


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Tabai schreef:
    Sexy as fuck? (nerd)



    ja dat sowieso! haha


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”

    Tabai schreef:
    Sexy as fuck? (nerd)


    Agreed.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Om het uiterlijk van mijn personage echt over te brengen, focus ik me op meer dan het fysieke. Ik vind niet dat ik veel zeg als ik me beperk tot: ze heeft bruin haar en bruine ogen. Ik bedoel, ik ken zoveel mensen met bruin haar en bruine ogen. Hoe weet mijn lezer nu hoe ze er hiermee uitziet? Maar als ik zeg hoe ze haar ogen gebruikt: dan heb ik wel een uniek beeld. Bijvoorbeeld: ze heeft een stroef en nors gezicht, met intelligente bruine ogen. Ze branden als kolen als ze me gadeslaat. Of weet ik het: Zelfs haar ogen zijn rusteloos. Net als haar staan amper stil, ze houden alles constant in de gaten. Aan zo'n omschrijven heb ik persoonlijk altijd meer voor ogen dan bij: ze heeft bruine ogen.en bruin haar. Hoe kijken die bruine ogen die het het personage observeert: krachtig, terughoudend, honend...? Echt die details. Hoe ze het gebruiken, vind ik belangrijker of die ogen nu bruin zijn of blauw. Als je ze visueel wilt overbrengen, ga dan verder dan het fysieke, maar toon de lezer vooral hun mimiek en zeker ook hun gestiek. Ik denk dat je dan treffender visualiseert.

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 22:36 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Om het uiterlijk van mijn personage echt over te brengen, focus ik me op meer dan het fysieke. Ik vind niet dat ik veel zeg als ik me beperk tot: ze heeft bruin haar en bruine ogen. Ik bedoel, ik ken zoveel mensen met bruin haar en bruine ogen. Hoe weet mijn lezer nu hoe ze er hiermee uitziet? Maar als ik zeg hoe ze haar ogen gebruikt: dan heb ik wel een uniek beeld. Bijvoorbeeld: ze heeft een stroef en nors gezicht, met intelligente bruine ogen. Ze branden als kolen als ze me gadeslaat. Of weet ik het: Zelfs haar ogen zijn rusteloos. Net als haar staan amper stil, ze houden alles constant in de gaten. Aan zo'n omschrijven heb ik persoonlijk altijd meer voor ogen dan bij: ze heeft bruine ogen.en bruin haar. Hoe kijken die bruine ogen die het het personage observeert: krachtig, terughoudend, honend...? Echt die details. Hoe ze het gebruiken, vind ik belangrijker of die ogen nu bruin zijn of blauw. Als je ze visueel wilt overbrengen, ga dan verder dan het fysieke, maar toon de lezer vooral hun mimiek en zeker ook hun gestiek. Ik denk dat je dan treffender visualiseert.



    Dankje voor de tip!


    “It's so important to know you should be happy and proud of who you are.”