Ik kreeg wel wat met je te doen toen ik dit topic zag. Waarschijnlijk heb je gewoon een beetje een random karakter en heb je een DT - fout gemaakt. (:
Ik denk ook dat mensen je aanbod zo hard afslaan omdat hun schrijfsels echt 'hun kinderen' zijn. Een creatie is echt iets uit jezelf, en het heeft altijd een persoonlijke lading en betekenis. Het is een beetje een kwestie van fierheid ook denk ik. Ik heb dat toch heel erg. Ik krijg niet graag commentaar van mensen die geen abo hebben. Van lezers is dat weer iets anders.
Dat is niet omdat ik niet opensta maar eerder omdat ik al erg hard op mezelf ben. Bijvoorbeeld, ik heb een verhaal waaraan ik nu nog schrijf, dat tegelijk mijn eerste verhaal is. De interpunctie in het begin is echt slecht en er staan zelfs nog spellingsfouten in ook, maar ik heb gewoon de tijd niet om het aan te passen. Ik ben daar zelf gefrustreerd en onzeker over, dat dat daar nu nog in staat en mensen dat beeld aanreik van mijn "niveau''. Om eerlijk te zijn, het zou niet bepaald in het juiste keelgat schieten als random persoon X die geen volledig juist beeld heeft even aan mij komt vertellen dat ik niet goed kan spellen.
Ik heb ook een periode gehad waarin het gewoon niet lukte, en ik wist dat het langdradig werd maar ik kon het niet meer rechttrekken. Uiteindelijk heb ik dan alles van tafel geveegd en ben ik opnieuw begonnen maar als mensen nu zijn van: wat een langdradig verhaal zonder spanning, dan vind ik dat ook niet aangenaam want die stukken liggen al lang in de vuilnisbak en nu krijg ik minstens één keer de reactie 'spannend' in elk hoofdstuk dat ik plaats. Dus daar zou ik ook niet tegen kunnen.
Ook weet je als schrijver soms 'meer', stel: je hebt een personage die de slechterik is, en iemand komt langs en vertelt je dat je personages niet goed uitgewerkt zijn, terwijl daar een plan achter zit van: de karakterontwikkeling is een onverwachte plotturn. Een buitenstaander weet het niet altijd even goed.
Zelf krijg ik alleen graag advies van lezers als ik voel dat er iets scheef zit, maar er de vinger niet goed op kan leggen. Of wanneer ik niet kan zien hoe het bij de lezer aankomt, om mezelf bij te sturen. Ik heb niet graag random commentaar van mensen omdat ik ook mijn eigen mening heb. Stel iemand zegt mij: dit hoofdstuk is slecht en er zit weinig actie in. Dan zou ik terug zijn van: ja maar ja, wacht, wacht, wacht, wacht voor je dat zegt, wànt: die zin in dat hoofdstuk, dat gaat belang hebben in hoofdstuk 10 ook al lijkt er nu totaal nog geen betekenis in te zitten. Zonder die zin kan dat geen effect hebben. En ik weet dat het nu daarom geen spannend stuk is, maar het moet zo worden geschreven en dan wel om reden X en reden Y. '' Ik denk dat het probleem met ''tips'' krijgen van iemand, een beetje de machtsverhouding is. De mening van degene die beoordeelt, wordt boven de mening van de schrijver geplaatst. En ik kan daar niet tegen, omdat ik daar ook wel iets op te zeggen heb. Het is een beetje het machtsverschil denk ik.
Dus als je niet veel commentaar krijgt op je voorstel, zal dat wel een beetje de reden zijn ook (trots). Ik wilde het gewoon even zeggen want ik kreeg wat medelijden met je omdat je het zo goed bedoelt en er niemand op in wilt gaan. (:
[ bericht aangepast op 4 april 2016 - 20:00 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.