• In het kader van: het forum is dood, dus ik maak een topic aan ipv dat ik het ergens anders post.

    Ja, ik ben niet heel erg modetrendvolgend, maar ik ben wel fan van (mijn) haar en haartrends. Ik heb afgelopen december nog mijn haar roodish (mahonie) laten verven bij de kapper, maar ben inmiddels alweer van plan dit uit te laten groeien, mijn haar tot minimaal zeemeerminlengte te laten groeien en dan een leuk grapje met mijn haar uit te halen. Ik heb namelijk van mezelf dik haar, waardoor ik makkelijk drie à vijf lagen uit mijn haar kan halen.
    Wat je de afgelopen vijf jaar al veel hebt gezien is de ombretrend. Van onder naar boven (of van boven naar onder) steeds lichter wordend haar. Dit grapje wil ik in de dikte uithalen. Van buitenaf is het mijn eigen (donkerbruine) kleur, maar als je meer in het haar gaat, wordt het steeds lichter. Ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken en ik moet zeker nog anderhalf à twee jaar wachten totdat mijn rode kleur eruit is, maar dat geduld heb ik .^^

    Verder heb je nog verschillende knotten/staarten/andere haartrends gehad, die ik vroeger geweldig vond, haha. Toen ik like tien was, weet ik nog dat iedereen ineens highlights had (ik ook :3 ). En toen ik in de eerste zat, had je de meest oncharmante knot ooit:


    Je ziet het niet geweldig goed, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel


    Ooooh, wacht: deze was ook heel lang een trend:



    En toen ik de derde zat, hadden we het allemaal over de palmboomknot (was en ben ik het nog steeds niet mee eens, behalve als ik mijn kamer ga opruimen):



    En nu heb je een andere trend, deze:



    Ik vind 'm echt geweldig, want dit is één van de eerste die mij wel oké staat en ik vind hem echt vet handig. Met name op mijn werk, als ik niet op de food of horeca sta, dan mag ik m'n haar los en dat doe ik dan ook supergraag. En zonder dat dan mijn haar de hele tijd in de weg zit, heb ik op deze manier toch nog een degelijk kapsel (let overigens niet op m'n "pony", want ik moet 'm echt nodig bij laten knippen, daardoor krijg ik echt een vet lang gezicht):





    Dus, na deze volledig oninteressante beginpost: wat is/was jouw favoriete haartrend?

    [ bericht aangepast op 19 mei 2016 - 22:14 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben helemaaaaaal fan van de messy bun, maar sta er werkelijk gatlelijk mee. Als ik de laatste trend volg, wordt ik Legolaze genoemd door de friends. En hoewel ik Orlando wel mag, vind ik die bijnaam toch maar niets.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik vind de nieuwe trend echt heel lelijk bij mezelf staan, maar bij anderen vind ik het wel leuk :')
    Komt misschien omdat ik vrij dun haar heb. Zelf vind ik het het prettigst als het uit mijn gezicht is, dus dat zijn vooral vlechten die mijn bles uit mijn gezicht houden, paardenstaarten en "messy buns" (lees dit als nette dotten/knotten die mislukken omdat ik te onhandig ben om een haar tutorial te laten slagen)


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Ooooh, die allereerste deed ik toen ook, haha. Nu doe ik vooral zijdelingse vlechten of een knotje in. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben helemaal weg van de cornbraids (ook wel bekend als de bokser vlechten).


    "Ignite, my love. Ignite."

    Invlechten. Één of twee vlechten, maar het was van de winter dé atletiekhaartrend :') ik vind het alleen juist niet heel lekker lopen met atletiek omdat ik tevgewend ben aan mn hoge paardenstaart, maar vanavond gaan we met een groepje de uitdaging van de twee vlechten aan met een wedstrijd


    take me back to the basics and the simple life

    Eerlijk gezegd heb ik helemaal niets met al die knotjes. Ik doe het thuis wel eens zodat mijn haar niet in de weg zit maar ik zou het nooit buiten het huis doen. Ik weet niet... vind het nogal lui staan? Alsof iemand geen moeite doet om er fatsoenlijk uit te zien. Net zoals de net-uit-bed-look, die begrijp ik ook niet. Haar steekt alle kanten uit maar ondertussen heeft die persoon er wel een half uur lang mee lopen prutsen.

    En verder heb ik geen idee wat andere haartrends zijn haha. Maar ik vind het wel leuk als iemand het gevlecht heeft of opgestoken. Los haar is ook wel leuk, maar ik vind dat vaak al saai staan wanneer het enkel lang en stijl is. Heb dat zelf ook een keer gehad en achteraf gezien deed dat eigenlijk helemaal niets goeds voor mijn uiterlijk. Dus ben toen maar terug gegaan naar een pony. En sinds een paar maand heb ik mijn haren een heel stuk korter waardoor er ook een slag in zit.

    De grijze haartrend, I'm in love! Heb heel hard geprobeerd m'n haar een goede kleur grijs te maken, maar na mislukken toch maar voor heel assig bruin gegaan.
    Voor de zomer ga ik naar assig pastel roze, geen idee of dat een beetje een trend is maar ik vind het super mooi ;3
    De hipster knot vind ik trouwens ook super fijn. Haar uit je ogen en alsnog (kinda) stylish :)


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Ik vind de laatste trend ook echt supermooi maar om één of andere reden lukt hij nooit bij mij :c ik ben zo'n onhandige pinda


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Als je per laag gaat verven. (Tenminste dat is wat ik eruit opmaak wat je gaat doen, want ik snap het niet helemaal) moet je uitkijken dat je geen exstasions effect krijgt. Dat het net lijkt of je exstasions heb die een andere kleur hebben dan je eigen haar.

    Ik merk wel dat het steeds normaler word om rare kleurtjes in je haar te smeren en dat irriteerd me best wel. Aangezien ik er 5 jaar geleden nog voor werd uitgelachen. Maar dat is wel met meer dingen die tegenwordig in zijn, zoals chokers, septums en tunnels.
    Ik ben nu iig aan het proberen de turqouise kleur uit mijn haar te halen. Wat niet helemaal lukt want nu bent ik wit blauw na het blonderen.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2016 - 10:48 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Wasikowska schreef:
    Ik ben helemaaaaaal fan van de messy bun, maar sta er werkelijk gatlelijk mee. Als ik de laatste trend volg, wordt ik Legolaze genoemd door de friends. En hoewel ik Orlando wel mag, vind ik die bijnaam toch maar niets.

    Hij heeft toch een vlechtje? Geen knotje? Oh well.
    Wat doe je dan altijd met je haar of laat je het lekker los? ^^

    Agent schreef:
    Ik vind de nieuwe trend echt heel lelijk bij mezelf staan, maar bij anderen vind ik het wel leuk :')
    Komt misschien omdat ik vrij dun haar heb. Zelf vind ik het het prettigst als het uit mijn gezicht is, dus dat zijn vooral vlechten die mijn bles uit mijn gezicht houden, paardenstaarten en "messy buns" (lees dit als nette dotten/knotten die mislukken omdat ik te onhandig ben om een haar tutorial te laten slagen)

    Nu ben ik echt heel erg benieuwd hoe jouw haar eruit ziet.
    Mijn probleem met messy buns is dat mijn haar te dik en te lang is. Dus dan wordt het of zo'n palmboomknot, of een vlecht, staart of zo'n knotje.

    Patholoog schreef:
    Ooooh, die allereerste deed ik toen ook, haha. Nu doe ik vooral zijdelingse vlechten of een knotje in. ^^

    Bedoel je van die vlechten die naar de zijkant gaan? Of twee vlechten aan de zijkant?

    ImAwesome schreef:
    Ik ben helemaal weg van de cornbraids (ook wel bekend als de bokser vlechten).

    Ik zit op m'n mobiel, dus heb je toevallig een foto? Ik heb namelijk geen idee hoe het eruit ziet :x

    Remarkeyable schreef:
    Invlechten. Één of twee vlechten, maar het was van de winter dé atletiekhaartrend :') ik vind het alleen juist niet heel lekker lopen met atletiek omdat ik tevgewend ben aan mn hoge paardenstaart, maar vanavond gaan we met een groepje de uitdaging van de twee vlechten aan met een wedstrijd

    Haha, wat grappig. Ik vind invlechten altijd vet lastig als m'n haar droog is. Ik krijg het dan nooit strak, waardoor hij na een kwartier weer uit elkaar valt.

    Krolock schreef:
    Eerlijk gezegd heb ik helemaal niets met al die knotjes. Ik doe het thuis wel eens zodat mijn haar niet in de weg zit maar ik zou het nooit buiten het huis doen. Ik weet niet... vind het nogal lui staan? Alsof iemand geen moeite doet om er fatsoenlijk uit te zien. Net zoals de net-uit-bed-look, die begrijp ik ook niet. Haar steekt alle kanten uit maar ondertussen heeft die persoon er wel een half uur lang mee lopen prutsen.

    En verder heb ik geen idee wat andere haartrends zijn haha. Maar ik vind het wel leuk als iemand het gevlecht heeft of opgestoken. Los haar is ook wel leuk, maar ik vind dat vaak al saai staan wanneer het enkel lang en stijl is. Heb dat zelf ook een keer gehad en achteraf gezien deed dat eigenlijk helemaal niets goeds voor mijn uiterlijk. Dus ben toen maar terug gegaan naar een pony. En sinds een paar maand heb ik mijn haren een heel stuk korter waardoor er ook een slag in zit.

    Net out of bed look? Bestaat die? Nuja, ik heb wel eens dagen dat mijn out of bed look gewoon niets nodig heeft en dan doe ik er niets aan, maar ervoor zorgen dat je haar alle kanten op staat? Nee dankje.

    Mwah, ik heb mijn haar al heel vaak in een staart of vlecht, dus dan vind ik het wel eens leuk om het los te hebben. Moet alleen nog iets aan m'n pony doen :x'D
    Ah, leuk. Heb je 'n foto? ^^

    Ayano schreef:
    De grijze haartrend, I'm in love! Heb heel hard geprobeerd m'n haar een goede kleur grijs te maken, maar na mislukken toch maar voor heel assig bruin gegaan.
    Voor de zomer ga ik naar assig pastel roze, geen idee of dat een beetje een trend is maar ik vind het super mooi ;3
    De hipster knot vind ik trouwens ook super fijn. Haar uit je ogen en alsnog (kinda) stylish :)

    Ik vind het in ieder geval beide (de kleuren) supervet klinken! Foto?
    Hipsterknot... Ik weet niet echt welke je daarmee bedoeld...

    Frodo schreef:
    Ik vind de laatste trend ook echt supermooi maar om één of andere reden lukt hij nooit bij mij :c ik ben zo'n onhandige pinda

    Ik heb ook lang moeten prutsen hoor en de helft van de tijd valt hij nog na een halfuur uit elkaar.
    Heb je dik of dun haar? Want dan kan soms ook heel veel schelen.

    AdoreDelano schreef:
    Als je per laag gaat verven. (Tenminste dat is wat ik eruit opmaak wat je gaat doen, want ik snap het niet helemaal) moet je uitkijken dat je geen exstasions effect krijgt. Dat het net lijkt of je exstasions heb die een andere kleur hebben dan je eigen haar.

    Ik merk wel dat het steeds normaler word om rare kleurtjes in je haar te smeren en dat irriteerd me best wel. Aangezien ik er 5 jaar geleden nog voor werd uitgelachen. Maar dat is wel met meer dingen die tegenwordig in zijn, zoals chokers, septums en tunnels.
    Ik ben nu iig aan het proberen de turqouise kleur uit mijn haar te halen. Wat niet helemaal lukt want nu bent ik wit blauw na het blonderen.

    Zoiets wil ik inderdaad, alleen ik laat zoiets altijd door mijn kapper doen, want ik ben daar zelf niet kundig genoeg in. :3

    Ach, ik zou er noujuist blij om zijn. Betekent namelijk dat de maatschappij niet meer zo stijf is als voorheen. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een beetje dubbel voelt...
    Ohjee, is uit laten groeien geen optie? Bij mij moet dat wel omdat ik rood heb gebruikt en dat schijnt de lastigste kleur te zijn om eruit te halen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Posthuma schreef:
    (...)
    Zoiets wil ik inderdaad, alleen ik laat zoiets altijd door mijn kapper doen, want ik ben daar zelf niet kundig genoeg in. :3

    Ach, ik zou er noujuist blij om zijn. Betekent namelijk dat de maatschappij niet meer zo stijf is als voorheen. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een beetje dubbel voelt...
    Ohjee, is uit laten groeien geen optie? Bij mij moet dat wel omdat ik rood heb gebruikt en dat schijnt de lastigste kleur te zijn om eruit te halen.


    Nouja het kan me niet zoveel schelen dat het in is. Het is vooral dat juist de mensen die me er vroeger voor kleineerde en voor uitscholden er nu zelf mee lopen. En dat vind ik nogal hypocriet.
    Ja ik had enorme uitgroei maar dat was echt enorm lelijk. En voor helemaal uitgroeien heb ik geen geduld. Dus dacht ik ga het blonderen. Maar nu is mijn uitgroei wit. Het midden blauw en mijn punten uitgelopen blauw wit. Dus het is nogal een rare combo, maar het staat gelukkig wel leuk. En ik kan het niet nog een keer blonderen want mijn haar is al lekker beschadigt.

    Roos is inderdaad 1 van de hardnekkigste kleuren. Ik had zelf rood toen ik besloot dat ik lila wilde en daarvoor moet je spier wit haar hebben. Ik heb het 6x moeten blonderen voordat ik wit genoeg was en dan word je dus eerst oranje enzo. Echt een hel.


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Het staat je echt leuk Sofie!
    bij mij staat 't zo haha, en het is ook mijn favoriet :3
    Let trouwens niet op mijn kleding hier, liep als een zwerver rond.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2016 - 12:25 ]

    Ik heb mijn haar nog nooit laten verven ofzo, maar op het gebied van haarstijlen kan ik echt vanalles. Ik heb denk ik wel minstens twintig manieren om mijn haar te doen op een normale dag. Komt voornamelijk omdat het vrij lang is en redelijk dik en ik goed ben met vlechten. Ik ben zelf ook dol op de hipsterknot in je beginpost, visgraatvlecht vind ik ook erg tof.
    Bij mij is het ook zo dat de textuur van mijn haar ligt aan het weer. Het kan soms redelijk stijl zijn, maar als de lucht vochtig is krult het nogal. Meestal heb ik echter een of andere vorm van slag erin.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Omg cornbraids remind me of Alicia Keys.


    No growth of the heart is ever a waste

    ^ ertussen in, eerder dik dan dun haar (: maak je hem dan zoals een normaal dotje of op een andere manier?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien