• Aangezien ik hier niet echt een topic over kon vinden maak ik hiervoor zelf een topic aan.
    Nou, dit topic is dus om te praten over wat voor sexuele geaardheid je hebt. Het is niet de bedoeling dat we elkaar hier aanvallen, bekritiseren of wat dan ook.
    Ook als je twijfelt, of wilt praten met andere mensen, kan je hier terecht.

    Er wordt steeds meer gepraat over sexuele geaardheid, en homo-huwelijken worden steeds meer geaccepteerd. En dat is iets wat ik mooi vind. Zo deelt de wereld mee dat het geen taboe is om je anders te voelen als je als meisje niet (alleen) op jongens valt, of als jongen niet (alleen) op meisjes valt. Dit had heel anders kunnen zijn.

    Daarnaast kan hier ook gepraat worden over transgender zijn. Hier is - in tegenstelling tot homo sexualiteit - nog iets minder bekendheid voor, maar dat betekend niet dat dit minder belangrijk is of minder vaak voorkomt!

    Ikzelf ben een beetje in de twijfelfase. Ik ben heel erg aan het proberen om mezelf te begrijpen, en proberen duidelijkheid te krijgen. Ik denk dat ik bi ben, maar dat weet ik dus nog niet helemaal zeker...

    Duss.... Brand los!

    PS: Ik wil niemand buitensluiten! Heb je iets van 'ik mis iets in de beginpost'? Zeg het dan alsjeblieft!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 20:37 ]

    Triskele schreef:
    (...)

    Nee, dat is panseksueel.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Triskele schreef:
    (...)

    Nee, dat is panseksueel.


    Zoals ik al zei, zo dacht ik dat biseksualiteit is. Nu weet ik dat er ook panseksuelen bestaan en dat deze omschrijving beter bij hun past.


    Physics is awesome

    Triskele schreef:
    (...)

    Nee, dat is panseksueel.

    Er is net daarvoor een heel ding geweest over het verschil tussen bi en pan, waaruit is gebleken dat sommige mensen die "eigenlijk pan zijn" zich liever bi blijven noemen. Dus bi kán ook als benaming voor pan worden gebruikt.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik ben 100% hetero.


    I wanna be a wizard!

    Saorsa schreef:
    Ik ben 100% hetero, tot dat het tegendeel is bewezen :Y)


    *Komt topic binnen*
    Is het met Saorsa eens
    *verlaat het topic weer*


    What do I stand for? What do I stand for? Most the nights... I don't no!

    Flowey schreef:
    (...)
    Er is net daarvoor een heel ding geweest over het verschil tussen bi en pan, waaruit is gebleken dat sommige mensen die "eigenlijk pan zijn" zich liever bi blijven noemen. Dus bi kán ook als benaming voor pan worden gebruikt.


    Daar doe ik niet aan. Er zijn niet voor niets zoveel verschillende benamingen, om verwarring te voorkomen. Als ik tegen iemand zeg dat ik bi ben, zien hun het als: je valt op mannen en vrouwen. Als ik zeg dat ik pan ben zien hun het als alles, als het maar het karakter is en niet uiterlijke shit.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Triskele schreef:
    (...)

    Daar doe ik niet aan. Er zijn niet voor niets zoveel verschillende benamingen, om verwarring te voorkomen. Als ik tegen iemand zeg dat ik bi ben, zien hun het als: je valt op mannen en vrouwen. Als ik zeg dat ik pan ben zien hun het als alles, als het maar het karakter is en niet uiterlijke shit.


    Pan betekent niet dat je niet op uiterlijk valt. Het houdt alleen in dat het niet uitmaakt als welk gender diegene zich identificeert.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Bigsleep schreef:
    (...)

    Pan betekent niet dat je niet op uiterlijk valt. Het houdt alleen in dat het niet uitmaakt als welk gender diegene zich identificeert.


    En innerlijk. Het is een combinatie van.
    Maar wat ik zelf sowieso heb is dat ik op innerlijk val en wat voor iemand daarbij hoort, boeiend.

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 11:11 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik val op jongens.

    Het irriteert mij wel dat er zo denigrerend wordt gedaan door sommige mensen over die labels. Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die zich er niet in kunnen vinden, maar als er mensen zijn die dat wel kunnen dan is dat hun zaak. Zelf gebruik ik die labels ook niet graag, maar als iemand zo'n label gebruikt dan vind ik wel dat die label au sérieux moet genomen worden. Als je open-minded bent, dan zou je ook open moeten staan voor die labels en ze erkennen als dat moet.


    Take me to wonderland

    Ik ben bisexueel en helemaal gelukkig :')
    Ik moet zelf zeggen dat ik het verschil tussen bi en pan niet helemaal zie, maar als mensen er zich prettig bij voelen om de een of de ander te gebruiken moeten ze dat lekker doen. Natuurlijk ken ik de betekenissen tussen bi, pan en poly (voor degene die dat niet kennen, het ligt er simpel gezegt tussen in), maar de term 'multisexueel' vind ik over het algemeen prima.

    Ik gebruik het label bisexueel voor mezelf over het algemeen alleen zodat het duidelijker is voor andere mensen. Ik ben wie ik ben en ik wordt verliefd op wie ik verliefd wordt. Ik ben er vooral voor om iedereen in zijn eigen waarde te houden en niet onnodig moeilijk te doen.


    Fairy tales are more than true: not because they tell us dragons exist, but because they tell us dragons can

    Dysphoria schreef:
    Ik val op jongens.

    Het irriteert mij wel dat er zo denigrerend wordt gedaan door sommige mensen over die labels. Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die zich er niet in kunnen vinden, maar als er mensen zijn die dat wel kunnen dan is dat hun zaak. Zelf gebruik ik die labels ook niet graag, maar als iemand zo'n label gebruikt dan vind ik wel dat die label au sérieux moet genomen worden. Als je open-minded bent, dan zou je ook open moeten staan voor die labels en ze erkennen als dat moet.


    Als mensen zichzelf graag een bepaalde benaming willen geven, mogen ze dat natuurlijk doen :P Ik vind alleen dat mensen beplakken met labels zo erg benadrukt dat ze verschillend zijn, terwijl het voor mij gewoon is dat je verliefd wordt op een persoon. En toevallig voelt de één zich tot mannen aangetrokken, de ander zich tot vrouwen en weer een ander tot wat er tussenin zit (om het maar even zo te noemen), maar ik vind het niet per se nodig om mensen (of jezelf) een bepaalde stempel te geven.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    JustJake schreef:
    (...)

    En innerlijk. Het is een combinatie van.
    Maar wat ik zelf sowieso heb is dat ik op innerlijk val en wat voor iemand daarbij hoort, boeiend.

    Het is voor geen enkele geaardheid gedefinieerd of je op innerlijk of uiterlijk valt, of wat voor combinatie daarvan.

    Dysphoria schreef:
    Ik val op jongens.

    Het irriteert mij wel dat er zo denigrerend wordt gedaan door sommige mensen over die labels. Ik begrijp heel goed dat er mensen zijn die zich er niet in kunnen vinden, maar als er mensen zijn die dat wel kunnen dan is dat hun zaak. Zelf gebruik ik die labels ook niet graag, maar als iemand zo'n label gebruikt dan vind ik wel dat die label au sérieux moet genomen worden. Als je open-minded bent, dan zou je ook open moeten staan voor die labels en ze erkennen als dat moet.

    Zelf respecteer ik het ook van harte, maar iets respecteren betekent voor mij niet dat je er geen twijfels bij mag zetten. Alhoewel ik dat zo ongeveer nooit tegen die mensen zelf uit, aangezien veel mensen mijn gemengde mening niet kunnen begrijpen en ze meteen verkeerde conclusies gaan trekken als ik een bepaald klein standpunt neerzet.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Catan schreef:
    (...)

    Als mensen zichzelf graag een bepaalde benaming willen geven, mogen ze dat natuurlijk doen :P Ik vind alleen dat mensen beplakken met labels zo erg benadrukt dat ze verschillend zijn, terwijl het voor mij gewoon is dat je verliefd wordt op een persoon. En toevallig voelt de één zich tot mannen aangetrokken, de ander zich tot vrouwen en weer een ander tot wat er tussenin zit (om het maar even zo te noemen), maar ik vind het niet per se nodig om mensen (of jezelf) een bepaalde stempel te geven.

    Het is geen stempel, zo heet het. Dat is de benaming.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb serieus geen idee op wie ik val. Ik houd het dus gewoon op bi want ik kan moeilijk zeggen "Oh, je bent zo leuk! Maar wacht, ik val niet op meisjes/jongens, dus het kan niet,"
    Mij maakt het me eigenlijk ook weinig uit. Ik vind degene leuk die ik leuk vind en het maakt me niet echt uit of dat een jongen of een meisje is.


    obsessive rage

    Ikzelf ben biseksueel, en krijg positieve reacties vanuit mn omgeving.

    Op mijn vader na dan. Ik had hem verteld dat ik biseksueel ben (Mijn ouders zijn gescheiden dus ik zag m niet vaak enzo), en een half jaar later heeft hij het contact verbroken. Een van de redenen was dus dat ik niet hetero was :'D. Ik zit er niet echt mee, aangezien hij en ik niet echt een band hadden, en ik hem meer zag als iemand die bij ons in huis woonde dan dat het mijn vader was :'). Maar alsnog steekt het wel een beetje, aangezien ik wel zn dochter ben.


    dit was mijn levensverhaal, aangenaam kennis te maken :')


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.