• Aangezien ik hier niet echt een topic over kon vinden maak ik hiervoor zelf een topic aan.
    Nou, dit topic is dus om te praten over wat voor sexuele geaardheid je hebt. Het is niet de bedoeling dat we elkaar hier aanvallen, bekritiseren of wat dan ook.
    Ook als je twijfelt, of wilt praten met andere mensen, kan je hier terecht.

    Er wordt steeds meer gepraat over sexuele geaardheid, en homo-huwelijken worden steeds meer geaccepteerd. En dat is iets wat ik mooi vind. Zo deelt de wereld mee dat het geen taboe is om je anders te voelen als je als meisje niet (alleen) op jongens valt, of als jongen niet (alleen) op meisjes valt. Dit had heel anders kunnen zijn.

    Daarnaast kan hier ook gepraat worden over transgender zijn. Hier is - in tegenstelling tot homo sexualiteit - nog iets minder bekendheid voor, maar dat betekend niet dat dit minder belangrijk is of minder vaak voorkomt!

    Ikzelf ben een beetje in de twijfelfase. Ik ben heel erg aan het proberen om mezelf te begrijpen, en proberen duidelijkheid te krijgen. Ik denk dat ik bi ben, maar dat weet ik dus nog niet helemaal zeker...

    Duss.... Brand los!

    PS: Ik wil niemand buitensluiten! Heb je iets van 'ik mis iets in de beginpost'? Zeg het dan alsjeblieft!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 20:37 ]

    Mulford schreef:
    Eerlijk? I don't give a damn. Ik zal wel verliefd worden op wie ik verliefd word. Ik erger me vooral aan al die duizend-en-één namen en soorten tegenwoordig.


    Maar als ik een labeltje ga plakken denk ik bi-seksueel, maar i don't know, ben pas 15 en heb nog genoeg tijd om dat uit te vinden.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Caprice schreef:
    Goed dat er zo'n topic is. Ik denk dat ik hetero ben, maar ik ben eigenlijk nog nooit verliefd geweest (& I'm 21) so, ik sluit niets uit x3
    Maar om eerlijk te zijn vind ik die 'aparte' dingen (ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) als panseksueel, ik snap dat het er kan zijn, maar wat het nou precies inhoudt vind ik een beetje vaag. En waarom iemand dat dan is en niet 'gewoon' biseksueel (dan kun je toch ook op beide geslachten vallen)


    Het laatste dat je zegt is precies waar het hem in zit. Bij biseksualiteit ga je uit van twee geslachten: man of vrouw. Panseksualiteit sluit de mogelijkheid op een relatie met een transgender of iemand die om wat voor reden dan ook zich niet zijn aangewezen gender voelt niet uit.
    Op zich, als je het biologisch gaat bekijken, zo ongeveer hetzelfde als biseksueel, maar volgens mij gaat het in de LGBTQ+ community om acceptance en dan is het op zich wel tof dat er een bredere term voor is, vind ik zelf.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik ben voor zover ik weet gewoon hetero. Eerlijk gezegd ben ik zelf niet zo weg van al die labeltjes en lijkt bi/hetero/homoseksueel mij wel voldoende, maar wie ben ik. Als anderen zich bij een andere term gelukkig voelen moeten ze die vooral gebruiken, maar zelf zie ik het verschil niet zo goed.

    Wat is trouwens demiseksuel, Sharon? Nog nooit van gehoord eigenlijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Ik ben voor zover ik weet gewoon hetero. Eerlijk gezegd ben ik zelf niet zo weg van al die labeltjes en lijkt bi/hetero/homoseksueel mij wel voldoende, maar wie ben ik. Als anderen zich bij een andere term gelukkig voelen moeten ze die vooral gebruiken, maar zelf zie ik het verschil niet zo goed.

    Wat is trouwens demiseksuel, Sharon? Nog nooit van gehoord eigenlijk.


    Volgens wiki dit:
    Demiseksualiteit is een vorm van seksualiteit die voorkomt bij personen, die doorgaans enkel een seksuele drift ervaren wanneer zij een sterke emotionele band met de partner hebben. De term wordt vaak gerelateerd aan aseksualiteit, dat naast hetero-, bi- en homoseksualiteit een seksuele geaardheid is.
    Volgens sommigen voelen demiseksuele mensen geen primaire seksuele aantrekkingskracht (met betrekking tot het uiterlijk), maar enkel een secundaire, waarbij innerlijk een veel belangrijkere rol speelt.

    In mijn geval val ik alleen op persoonlijkheden, al kan ik wel zo iemand hot vinden en er best over fantaseren ( mannen en vrouwen) maar geen relatie zeg maar


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Om eerlijk te zijn vind ik die termen vet irritant. Wat maakt het uit op wie je verliefd wordt? Wtf zeg.


    26 - 02 - '16

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Volgens wiki dit:
    Demiseksualiteit is een vorm van seksualiteit die voorkomt bij personen, die doorgaans enkel een seksuele drift ervaren wanneer zij een sterke emotionele band met de partner hebben. De term wordt vaak gerelateerd aan aseksualiteit, dat naast hetero-, bi- en homoseksualiteit een seksuele geaardheid is.
    Volgens sommigen voelen demiseksuele mensen geen primaire seksuele aantrekkingskracht (met betrekking tot het uiterlijk), maar enkel een secundaire, waarbij innerlijk een veel belangrijkere rol speelt.

    In mijn geval val ik alleen op persoonlijkheden, al kan ik wel zo iemand hot vinden en er best over fantaseren ( mannen en vrouwen) maar geen relatie zeg maar


    Hmm, maar als je mensen hot vindt en erover fantaseert dan is er toch juist wel die primaire seksuele aantrekkingskracht?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Over biseksualiteit: heel veel mensen zeggen dat biseksuele mensen zich alleen aangetrokken voelen tot cis (niet-trans) mannen en vrouwen, en dus niet tot mensen die trans zijn of zich niet als man of vrouw identificeren. Dat is misschien waar voor sommigen, maar niet voor mij en ook niet voor heel veel andere mensen die zich als biseksueel identificeren. Waarom dan niet panseksueel? Voor mij is het omdat biseksueel een term is die veel mensen kennen (er staat nu een rood lijntje onder panseksueel en niet onder biseksueel, en dat zegt wel wat) en de eerste term die ik vond waar ik me goed bij voelde. Ik voel geen behoefte iets te veranderen waar ik me goed bij voel, omdat panseksueel ook bestaat.

    Dit was mijn mededeling, carry on! (:


    Rest in Peace, Son of Gondor

    OakenshieId schreef:
    (...)

    Hmm, maar als je mensen hot vindt en erover fantaseert dan is er toch juist wel die primaire seksuele aantrekkingskracht?


    Ik ben gewoon een pervert xD
    En een moeilijk geval


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    HalfBloodPrince schreef:
    (...)

    Ik ben gewoon een pervert xD
    En een moeilijk geval

    Haha oké :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    illaoi schreef:
    Om eerlijk te zijn vind ik die termen vet irritant. Wat maakt het uit op wie je verliefd wordt? Wtf zeg.

    Same. Kijk, ik heb werkelijk alle respect voor de mensen die een of ander bijzondere smaak hebben, om het maar zo te zeggen. En bij hetero, homo, bi en pan kan ik het nog wel volgen. Wat betreft genders kan ik cis, trans, agender en genderfluid bijvoorbeeld ook nog wel volgen. Maar is er nou echt per se meer geflieberdapflap-terminologie voor nodig? Ik wil best geloven dat je je zo voelt, maar vind je het niet een beetje overdreven? Alsof elke cis persoon zich continu cis voelt. Ik voel zelf ook wel eens duidelijk geen gender, maar moet ik dan meteen een label op mezelf plakken? Kan je jezelf dan niet beter gewoon indelen bij queer, overigens. Dat snap ik nog wel.
    Het is niet alsof ik geen zin heb om mijn best te doen, maar ik vind het gewoon onnodig om jezelf zo'n ingewikkeld label op te plakken.

    Maar goed, ik ben dus cis (nee, maar niet zo heel vrouwelijk, maar dat is dan ook dus niet nodig om cis te zijn). Over mijn romantische of seksuele geaardheid (ik ben overigens wel van mening dat daar een onderscheid in duidelijk mag zijn), ben ik niet helemaal zeker. Ofwel hetero, ofwel pan.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Sorry dames, als ik jullie teleurstel. Ik val namelijk op mannen ^^


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Mij in ieder geval niet. Niet mijn type (cat)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Flowey schreef:
    (...)
    Same. Kijk, ik heb werkelijk alle respect voor de mensen die een of ander bijzondere smaak hebben, om het maar zo te zeggen. En bij hetero, homo, bi en pan kan ik het nog wel volgen. Wat betreft genders kan ik cis, trans, agender en genderfluid bijvoorbeeld ook nog wel volgen. Maar is er nou echt per se meer geflieberdapflap-terminologie voor nodig? Ik wil best geloven dat je je zo voelt, maar vind je het niet een beetje overdreven? Alsof elke cis persoon zich continu cis voelt. Ik voel zelf ook wel eens duidelijk geen gender, maar moet ik dan meteen een label op mezelf plakken? Kan je jezelf dan niet beter gewoon indelen bij queer, overigens. Dat snap ik nog wel.
    Het is niet alsof ik geen zin heb om mijn best te doen, maar ik vind het gewoon onnodig om jezelf zo'n ingewikkeld label op te plakken.

    Maar goed, ik ben dus cis (nee, maar niet zo heel vrouwelijk, maar dat is dan ook dus niet nodig om cis te zijn). Over mijn romantische of seksuele geaardheid (ik ben overigens wel van mening dat daar een onderscheid in duidelijk mag zijn), ben ik niet helemaal zeker. Ofwel hetero, ofwel pan.


    Ik spring bij; ik had dus werkelijk waar geen enkel idee wat 'cis' betekende, maar het betekent dus dat je tevreden bent met je geslacht. Goed. Een onnodig label dus. Agender en genderfluid zijn ook van die geflieberdapflap-termen, aangezien elk verzonnen geslacht er toch wel op neer komt dat je op het einde van de dag een meid of een knul bent. Nu is het dus ook een rage om jezelf allerlei ingewikkelde seksualiteiten op te plakken, to the extent dat je jezelf ineens een 'polygender gyneromantic' noemt. Wat dit in het Nederlands betekent? Dikke bullshit. Deze termen bestaan overigens echt. Het is jammer dat mensen zichzelf ineens interessant willen laten lijken door zich allerlei bizarre genders aan te meten, waar absurde seksualiteiten bij passen. Heteroseksueel, homoseksueel, biseksueel en aseksueel zijn tegenwoordig te saai.

    De reden dat ik panseksueel heb weggelaten is overigens omdat ik zelf biseksueel ben en een relatie heb gehad met iemand die transseksueel was. Biseksualiteit is inclusive of all genders. Behalve de Tumblr-genders. (cat)

    Als ik iemand gekwetst heb; dit was niet mijn bedoeling.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Wat is het verschil tussen bi en pan dan?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik ken eigenlijk maar vier soorten seksualiteit: aseksueel, hetero, gay en bi. De rest plaats ik daaronder.


    No growth of the heart is ever a waste