• Aangezien ik hier niet echt een topic over kon vinden maak ik hiervoor zelf een topic aan.
    Nou, dit topic is dus om te praten over wat voor sexuele geaardheid je hebt. Het is niet de bedoeling dat we elkaar hier aanvallen, bekritiseren of wat dan ook.
    Ook als je twijfelt, of wilt praten met andere mensen, kan je hier terecht.

    Er wordt steeds meer gepraat over sexuele geaardheid, en homo-huwelijken worden steeds meer geaccepteerd. En dat is iets wat ik mooi vind. Zo deelt de wereld mee dat het geen taboe is om je anders te voelen als je als meisje niet (alleen) op jongens valt, of als jongen niet (alleen) op meisjes valt. Dit had heel anders kunnen zijn.

    Daarnaast kan hier ook gepraat worden over transgender zijn. Hier is - in tegenstelling tot homo sexualiteit - nog iets minder bekendheid voor, maar dat betekend niet dat dit minder belangrijk is of minder vaak voorkomt!

    Ikzelf ben een beetje in de twijfelfase. Ik ben heel erg aan het proberen om mezelf te begrijpen, en proberen duidelijkheid te krijgen. Ik denk dat ik bi ben, maar dat weet ik dus nog niet helemaal zeker...

    Duss.... Brand los!

    PS: Ik wil niemand buitensluiten! Heb je iets van 'ik mis iets in de beginpost'? Zeg het dan alsjeblieft!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 20:37 ]

    Wolfram schreef:
    Ikzelf ben transgender en ik vind dat daar meer aandacht aan besteed moet worden. Op school hoor je bijvoorbeeld bijna altijd wel iets over homosexualiteit en dat is ook mooi, maar er word minder aandacht besteed aan transgenders. Ik heb zelf aangegeven aan mijn docenten of ze daar een les over willen houden, maar het is net alsof ze het steeds uitstellen (ik vroeg dit aan het begin van het jaar). Homosexualiteit word laatste tijd veel geaccepteerd maar het is net alsof ''transgender'' niet belangrijk of zelfs vreemd is. Wanneer een meisje in de klas zegt dat ze bi is, is dit geen probleem. Wanneer ik aangeef dat ik transgender ben, krijg ik gelijk rare vragen zoals ''heb jij een piemel?''

    42% van de mensen die zelfmoord op de wereld plegen zijn transgenders, dus ik vind echt dat hier meer aandacht aan besteed moet worden.


    Sorry dat ik dat niet genoemd heb in de begin post. Je hebt gelijk, ik ken op het moment twee transgenders, en wist er voordat ik die ontmoette ook niets van af. Toch ben ik er nu bekend mee en vind ik ze heel aardig.
    Uiteraard weet ik niet hoe het is om een transgender te zijn, en hoe mensen precies reageren. Maar het klopt volgensmij wel dat dit iets minder bekend is.

    Pans_Daughter schreef:
    (...)

    Sorry dat ik dat niet genoemd heb in de begin post. Je hebt gelijk, ik ken op het moment twee transgenders, en wist er voordat ik die ontmoette ook niets van af. Toch ben ik er nu bekend mee en vind ik ze heel aardig.
    Uiteraard weet ik niet hoe het is om een transgender te zijn, en hoe mensen precies reageren. Maar het klopt volgensmij wel dat dit iets minder bekend is.


    Ik wil nooit bekend staan als ''die transgender jongen'' maar gewoon als ''jongen''. Toch kunnen veel mensen het nog niet accepteren, wat vreemd is, want als ze mij voor het eerst zien ben ik voor hun een doodnormale jongen, maar wanneer ik dan toch aangeef trans te zijn ben ik gelijk een wezen van een andere planeet.

    Wolfram schreef:
    (...)

    Ik wil nooit bekend staan als ''die transgender jongen'' maar gewoon als ''jongen''. Toch kunnen veel mensen het nog niet accepteren, wat vreemd is, want als ze mij voor het eerst zien ben ik voor hun een doodnormale jongen, maar wanneer ik dan toch aangeef trans te zijn ben ik gelijk een wezen van een andere planeet.


    Dat is vervelend ja... Maar er zullen toch vast ook mensen zijn die wel goed reageren?

    Wolfram schreef:
    Ikzelf ben transgender en ik vind dat daar meer aandacht aan besteed moet worden. Op school hoor je bijvoorbeeld bijna altijd wel iets over homosexualiteit en dat is ook mooi, maar er word minder aandacht besteed aan transgenders. Ik heb zelf aangegeven aan mijn docenten of ze daar een les over willen houden, maar het is net alsof ze het steeds uitstellen (ik vroeg dit aan het begin van het jaar). Homosexualiteit word laatste tijd veel geaccepteerd maar het is net alsof ''transgender'' niet belangrijk of zelfs vreemd is. Wanneer een meisje in de klas zegt dat ze bi is, is dit geen probleem. Wanneer ik aangeef dat ik transgender ben, krijg ik gelijk rare vragen zoals ''heb jij een piemel?''

    42% van de mensen die zelfmoord op de wereld plegen zijn transgenders, dus ik vind echt dat hier meer aandacht aan besteed moet worden.


    Wat goed dat je dat aangeeft, Wolfram! Ik ken zelf meerdere transgenders die dit inderdaad ook aangeven. Ik moet zeggen dat ik er (voordat ik er in mijn naaste omgeving mee te maken had) ook vrij weinig vanaf wist, omdat het nog nooit op mijn pad was gekomen. Ik heb nu ook een klasgenoot die enkele weken geleden heeft aangegeven dat zij ook transgender is en ik vindt het erg prettig dat ik al enige ervaring met het onderwerp heb aangezien ik haar bij diverse dingen beter kan steunen dan mensen voor wie het onderwerp relatief nieuw is. Ik merk inderdaad ook dat de rare vragen van mensen afkomen die er echt niks vanaf weten en er hierdoor bang voor zijn. Voor sommigen is mijn klasgenoot volgens mij ineens een alien geworden waar niet meer mee te communiceren valt. De angst voor het onbekende is maar een absurd iets....

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 20:47 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Mijn seksualiteit is nogal vaag. Op sommige momenten voel ik me aangetrokken tot vrouwen, andere tot mannen. Ik zal dan wel biseksueel zijn. :'D


    wat was dit ookalweer

    Pans_Daughter schreef:
    (...)

    Dat is vervelend ja... Maar er zullen toch vast ook mensen zijn die wel goed reageren?


    Ja hoor dat wel (-:

    Dreadful schreef:
    (...)

    Wat goed dat je dat aangeeft, Wolfram! Ik ken zelf meerdere transgenders die dit inderdaad ook aangeven. Ik moet zeggen dat ik er (voordat ik er in mijn naaste omgeving mee te maken had) ook vrij weinig vanaf wist, omdat het nog nooit op mijn pad was gekomen. Ik heb nu ook een klasgenoot die enkele weken geleden heeft aangegeven dat zij ook transgender is en ik vindt het erg prettig dat ik al enige ervaring met het onderwerp heb aangezien ik haar bij diverse dingen beter kan steunen dan mensen voor wie het onderwerp relatief nieuw is. Ik merk inderdaad ook dat de rare vragen van mensen afkomen die er echt niks vanaf weten en er hierdoor bang voor zijn. Voor sommigen is mijn klasgenoot volgens mij ineens een alien geworden waar niet meer mee te communiceren valt. De angst voor het onbekende is maar een absurd iets....


    Inderdaad en ik begrijp dat het raar en moeilijk is voor mensen die er nog nooit van gehoord hebben maar dat is geen excuus om respectloos te doen ;P

    Ik heb jaren getwijfeld en ben constant veranderd, dus ik heb het nu gewoon helemaal losgelaten en dat vind ik zelf veel fijner (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    saorsa schreef:
    Ik ben 100% hetero, tot dat het tegendeel is bewezen :Y)


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    ik geloof dat mijn geaardheid op dit punt een soort constante staat van romantische frustratie is over alles met een hartslag en mooie ogen eigenlijk


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wolfram schreef:
    (...)

    Inderdaad en ik begrijp dat het raar en moeilijk is voor mensen die er nog nooit van gehoord hebben maar dat is geen excuus om respectloos te doen ;P


    Exactly!


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Biseksueel! Of, eigenlijk meer, een soort verwarrende mess die ik niet helemaal kan duiden, maar ik vind dit label het leukst en dit is ook dat ene labeltje die mensen het best begrijpen, dus dit is het.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Het maak mij niet uit wat er op mijn pad komt, als het maar liefde is. Dus biseksueel ga ik niet zeggen, want dan is het alleen man en vrouw, maar ik val op meer dan dat. Er is wel een benaming voor; Panseksueel, maar veel mensen kennen die niet, dus ik zeg tegenwoordig lekker; Ik zie wel wat er op mijn pad komt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wiarda schreef:
    ik geloof dat mijn geaardheid op dit punt een soort constante staat van romantische frustratie is over alles met een hartslag en mooie ogen eigenlijk


    join the club! romcoms en gelukkige stelletjes zijn echt killing


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    like 98% lesbisch?


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio