• Aangezien ik hier niet echt een topic over kon vinden maak ik hiervoor zelf een topic aan.
    Nou, dit topic is dus om te praten over wat voor sexuele geaardheid je hebt. Het is niet de bedoeling dat we elkaar hier aanvallen, bekritiseren of wat dan ook.
    Ook als je twijfelt, of wilt praten met andere mensen, kan je hier terecht.

    Er wordt steeds meer gepraat over sexuele geaardheid, en homo-huwelijken worden steeds meer geaccepteerd. En dat is iets wat ik mooi vind. Zo deelt de wereld mee dat het geen taboe is om je anders te voelen als je als meisje niet (alleen) op jongens valt, of als jongen niet (alleen) op meisjes valt. Dit had heel anders kunnen zijn.

    Daarnaast kan hier ook gepraat worden over transgender zijn. Hier is - in tegenstelling tot homo sexualiteit - nog iets minder bekendheid voor, maar dat betekend niet dat dit minder belangrijk is of minder vaak voorkomt!

    Ikzelf ben een beetje in de twijfelfase. Ik ben heel erg aan het proberen om mezelf te begrijpen, en proberen duidelijkheid te krijgen. Ik denk dat ik bi ben, maar dat weet ik dus nog niet helemaal zeker...

    Duss.... Brand los!

    PS: Ik wil niemand buitensluiten! Heb je iets van 'ik mis iets in de beginpost'? Zeg het dan alsjeblieft!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 20:37 ]

    Dat weet ik dan ook al weer :Y)


    Heaven is a place that we all have

    SmaII schreef:
    Dat weet ik dan ook al weer :Y)

    als je meer vragen hebt kun je altijd vragen haha, ik probeer wel te antwoorden als ik het antwoord tenminste weet.
    Ja, ik heb een presentatie hierover gedaan dus kuch ik heb best veel info onthouden


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Dacht altijd dat ik 100 % hetero was, totdat ik verliefd werd op mijn huidige vriendin. :3 So, bi I guess.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Alleen mannen kunnen mijn hart en lichaam bekoren.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    TheCount schreef:
    Ikzelf ben transgender en ik vind dat daar meer aandacht aan besteed moet worden. Op school hoor je bijvoorbeeld bijna altijd wel iets over homosexualiteit en dat is ook mooi, maar er word minder aandacht besteed aan transgenders. Ik heb zelf aangegeven aan mijn docenten of ze daar een les over willen houden, maar het is net alsof ze het steeds uitstellen (ik vroeg dit aan het begin van het jaar). Homosexualiteit word laatste tijd veel geaccepteerd maar het is net alsof ''transgender'' niet belangrijk of zelfs vreemd is. Wanneer een meisje in de klas zegt dat ze bi is, is dit geen probleem. Wanneer ik aangeef dat ik transgender ben, krijg ik gelijk rare vragen zoals ''heb jij een piemel?''

    42% van de mensen die zelfmoord op de wereld plegen zijn transgenders, dus ik vind echt dat hier meer aandacht aan besteed moet worden.


    Ik lees dit nu pas en wauw, ik heb echt respect voor je. Echt waar. Mensen die je niet kunnen accepteren en waarderen zijn je echt niet waard en vooral niet als ze zulke domme vragen stellen. Soms zijn mensen echt zo bekrompen.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik wil lesbisch zijn. Maar misschien wil ik het ook niet...
    Dan wil ik aseksueel zijn. Maar m'n ovulatie ia het daar weer niet mee eens.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben biologisch gezien een vrouw en hou van mannen. Echt 100%. Maar soms denk ik dat ik liever een man was geweest. Ik las laatst een artikel over een vrouw die dacht dat ze transgender was (bleek autisme te zijn), en ik herkende me daar zó in! Dan zou ik maar homo zijn: kan mij het boeien. Maar ik voel me als vrouw niet lekker, denk ik, ook al lijkt het me heel eng om zoiets echt aan je omgeving toe te geven.


    Slightly drunk.

    TheCount schreef:
    Ikzelf ben transgender en ik vind dat daar meer aandacht aan besteed moet worden. Op school hoor je bijvoorbeeld bijna altijd wel iets over homosexualiteit en dat is ook mooi, maar er word minder aandacht besteed aan transgenders. Ik heb zelf aangegeven aan mijn docenten of ze daar een les over willen houden, maar het is net alsof ze het steeds uitstellen (ik vroeg dit aan het begin van het jaar). Homosexualiteit word laatste tijd veel geaccepteerd maar het is net alsof ''transgender'' niet belangrijk of zelfs vreemd is. Wanneer een meisje in de klas zegt dat ze bi is, is dit geen probleem. Wanneer ik aangeef dat ik transgender ben, krijg ik gelijk rare vragen zoals ''heb jij een piemel?''

    42% van de mensen die zelfmoord op de wereld plegen zijn transgenders, dus ik vind echt dat hier meer aandacht aan besteed moet worden.


    Ik denk dat je bedoelt '42% van alle transgenders op de wereld plegen zelfmoord'

    Ik ben er helemaal mee eens! Er wordt heel weinig gesproken over transgenders. Ik weet nog dat ik met een groepje een les moesten voorbereiden voor LBS op de middelbare. We hadden transgenders gekozen, ondanks dat de docent het niet wilde. Toen viel het mij eigenlijk ook op hoe weinig ik en mijn mede leerlingen er van af wisten.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik had laatst een heel gesprek hier over met mijn beste vriendin.

    Ik zou best een meisje leuk kunnen vinden maar ik voel mezelf op lichamelijk gebied gewoon niet aangetrokken tot een vrouw. Geestelijk zou het wel kunnen alleen lichamelijk zie ik het niet gebeuren.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Bisexual, with a slight preference for women.
    Dacht eerst dat ik lesbisch was, maar ik vond jongens ook altijd nog leuk.
    Maar nu 8 jaar later weet ik wel zeker dat ik op zowel mannen als vrouwen val.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 19:14 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik ben bicurious. Ik heb nu gewoon een vaste vriend, maar ik heb me wel eens seksueel aangetrokken gevoeld tot vrouwen, ik heb alleen geen idee of dit een bevlieging of echt zo was.
    Mocht er ooit een kans komen, dan ga ik het 'onderzoeken', maar voor nu ben ik happy met m'n vriend ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik heb al bijna 4 jaar een relatie met mijn vriend, dus ik weet niet hoe het precies zit. Maar voor deze relatie was ik bi met ongeveer 75/80% voorkeur voor vrouwen. Niet dat ik nu niet meer bi ben, maar ik kan niet meer naar anderen kijken hoe ik toen deed.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 19:42 ]

    Goed dat er zo'n topic is. Ik denk dat ik hetero ben, maar ik ben eigenlijk nog nooit verliefd geweest (& I'm 21) so, ik sluit niets uit x3
    Maar om eerlijk te zijn vind ik die 'aparte' dingen (ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen) als panseksueel, ik snap dat het er kan zijn, maar wat het nou precies inhoudt vind ik een beetje vaag. En waarom iemand dat dan is en niet 'gewoon' biseksueel (dan kun je toch ook op beide geslachten vallen)


    Aan niets denken is ook denken.

    Ik vind het altijd heel mooi als mensen zeggen dat ze niet graag worden gelabeld of dat ze het wel zien maar op de een of andere manier heb ikzelf het idee om altijd te streven naar duidelijkheid. Ik vind het lastig om te zeggen ik zie het wel want ik vind het vreselijk moeilijk om het niet te weten. Ik denk dat het voor mij ook echt een strijd is om mezelf te zijn en dat is frustrerend haha maar goed dat er een topic over is. Ik heb ook altijd het idee gehad dat ik het niet van mezelf accepteer.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik ben Demi-seksueel en ik geef niks om de meningen van anderen omdat ik dankzij dat aan de kant van mijn moeder's familie eruit ben gegooid. Ik ben allang blij met de mensen en de weinige familie die ik overheb, er niks om geven^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."