• Aangezien ik hier niet echt een topic over kon vinden maak ik hiervoor zelf een topic aan.
    Nou, dit topic is dus om te praten over wat voor sexuele geaardheid je hebt. Het is niet de bedoeling dat we elkaar hier aanvallen, bekritiseren of wat dan ook.
    Ook als je twijfelt, of wilt praten met andere mensen, kan je hier terecht.

    Er wordt steeds meer gepraat over sexuele geaardheid, en homo-huwelijken worden steeds meer geaccepteerd. En dat is iets wat ik mooi vind. Zo deelt de wereld mee dat het geen taboe is om je anders te voelen als je als meisje niet (alleen) op jongens valt, of als jongen niet (alleen) op meisjes valt. Dit had heel anders kunnen zijn.

    Daarnaast kan hier ook gepraat worden over transgender zijn. Hier is - in tegenstelling tot homo sexualiteit - nog iets minder bekendheid voor, maar dat betekend niet dat dit minder belangrijk is of minder vaak voorkomt!

    Ikzelf ben een beetje in de twijfelfase. Ik ben heel erg aan het proberen om mezelf te begrijpen, en proberen duidelijkheid te krijgen. Ik denk dat ik bi ben, maar dat weet ik dus nog niet helemaal zeker...

    Duss.... Brand los!

    PS: Ik wil niemand buitensluiten! Heb je iets van 'ik mis iets in de beginpost'? Zeg het dan alsjeblieft!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 20:37 ]

    Tabai schreef:
    Wat is het verschil tussen bi en pan dan?


    Uitgelegd een aantal posts hierboven ^^.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Haha ik kom er dus nu pas achter dat er een link is tussen de scheikunde-trans en transseksueel :') Ook wel logisch eigenlijk, wat een openbaring.

    Overigens ben ik hetero.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    HANAYA schreef:
    Ik ken eigenlijk maar vier soorten seksualiteit: aseksueel, hetero, gay en bi. De rest plaats ik daaronder.

    Ja, dit eigenlijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Voor zover ik nu weet ben ik hetero. Soms twijfel ik of ik aseksueel ben, dus de conclusie is dat ik me tot nu toe hetero-romantisch kan noemen, maar dat ik het eigenlijk gewoon niet zo goed weet.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2016 - 12:01 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Bigsleep schreef:
    (...)

    Uitgelegd een aantal posts hierboven ^^.


    Dat laat het klinken alsof je heel bekrompen bent als je bi bent of zo? Omdat je als pan op 'meer' valt dan alleen man en vrouw?
    Ik snap er weer niks van D:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tabai schreef:
    (...)

    Dat laat het klinken alsof je heel bekrompen bent als je bi bent of zo? Omdat je als pan op 'meer' valt dan alleen man en vrouw?
    Ik snap er weer niks van D:

    Nah, pan en bi zijn praktisch gewoon hetzelfde. Er wordt gezegd dat biseksuelen zich zelden aangetrokken voelen tot transseksuelen, maar dat is zeker niet waar.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Necro schreef:
    (...)
    Nah, pan en bi zijn praktisch gewoon hetzelfde. Er wordt gezegd dat biseksuelen zich zelden aangetrokken voelen tot transseksuelen, maar dat is zeker niet waar.


    Maar waarom dan verschillende benamingen? Dat maakt het toch hartstikke ingewikkeld. Je valt toch gewoon op mannen, vrouwen, allebei of geen? Of je weet het niet. Dat kan ook.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tabai schreef:
    (...)

    Dat laat het klinken alsof je heel bekrompen bent als je bi bent of zo? Omdat je als pan op 'meer' valt dan alleen man en vrouw?
    Ik snap er weer niks van D:


    Pan is volgens mij een term 'uitgevonden' door mensen die de term 'bi' niet breed genoeg vinden. Veel mensen denken bij biseksualiteit alleen aan man óf vrouw, en niet aan de bredere mogelijkheden. Ik vind het zelf ook redelijk onder dezelfde categorie vallen, hoor. Bekrompenheid heeft daar niks mee te maken, al klinkt het wel een beetje zo, haha.
    Panseksualiteit en biseksualiteit zijn in principe hetzelfde. Dit is wat Wikipedia zegt:

    Biseksualiteit is een seksuele geaardheid waarbij mensen zich seksueel, romantisch en emotioneel aangetrokken voelen tot zowel mannen als vrouwen.


    Panseksualiteit of omniseksualiteit is de seksuele, romantische of emotionele aantrekking of het verlangen naar personen van alle genderidentiteiten en biologische geslachten. Panseksualiteit omvat bijgevolg alle soorten seksualiteit tussen meerjarigen: heteroseksualiteit, homoseksualiteit, biseksualiteit, transseksualiteit en transgenderisme. Parafilien worden niet meegerekend tot panseksualiteit.

    Voor panseksuelen bepaalt gender of sekse dus niet of zij zich tot iemand aangetrokken zullen voelen. In die zin zijn panseksuelen "genderblind". Het concept panseksualiteit verwerpt bovendien bewust de seksebinariteit. Daarin verschilt panseksualiteit van biseksualiteit: terwijl biseksualiteit de aantrekking is tot zowel mannen als vrouwen, negeren panseksuelen die tweedeling en voelen zij zich ook aangetrokken tot interseksuelen en mensen die buiten de binaire opdeling vallen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Als ik aan bi denk, dan denk ik aan mensen die niet per se een voorkeur hebben :') Gezien transgenders 'ertussenin' zitten, valt dit dus voor mij ook zeker onder die benaming ;P

    [ bericht aangepast op 31 maart 2016 - 13:24 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Catan schreef:
    Als ik aan bi denk, dan denk ik aan mensen die niet per se een voorkeur hebben :') Gezien transgenders 'ertussenin' zitten, valt dit dus voor mij ook zeker onder die benaming ;P


    Transgender ligt iets anders


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ingewikkelde toestand inderdaad.
    Maarja, als mensen het fijner vinden om nog een aparte term te hebben, vind ik dat best.


    Aan niets denken is ook denken.

    Catan schreef:
    Als ik aan bi denk, dan denk ik aan mensen die niet per se een voorkeur hebben :') Gezien transgenders 'ertussenin' zitten, valt dit dus voor mij ook zeker onder die benaming ;P


    Als je transgender bent, ben je gewoon jongen of meisje (-:


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Er ook mensen bi die werkelijk alleen op mannen of vrouwen vallen, maar misschien zou dat inderdaad onder één naam moeten zijn gebleven.
    En als je jezelf tot pan rekent betekent dat over het algemeen ook dat je gelooft dat er iets meer is dan man, vrouw en transgender. Ikzelf bijvoorbeeld, geloof dat agender en nog enkele andere dingen ook bestaan, maar dat blijft bij een paar benamingen. Ik geloof niet in de waarheid van al die verzonnen labels die mensen gewoon graag op zich plakken omdat ze het onderscheid tussen gender en persoonlijkheid volgens mij niet meer kunnen herkennen of zoiets. Anders had ik mezelf ook allang "demigirl" genoemd of iets dergelijks.

    De reden dat ik wel in een deel ervan geloof, is ten eerste omdat ik een vriend heb die zichzelf agender/demiboy noemt. Hij is dus bijna-transgender, maar valt half naar agender. Doordat ik hem vest goed ken, weet ik dat het waar is; ik zie het gewoon. Daarbij, waarom zou je per se man of vrouw moeten zijn (cis of transgender), waarom zou er niet meer kunnen zijn? Waarom niet?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik heb altijd gedacht dat biseksuele mensen altijd op de persoon vallen ongeacht gender en dat vind ik eigenlijk heel mooi, je wordt echt verliefd op iemands persoonlijkheid en hoe hij/zij is. Bij heteroseksuele is dit ook wel zo, maar die vallen toch of op mannen of vrouwen, hetzelfde voor homoseksuelen. Dus vind ik biseksuele mensen eigenlijk qua liefde eigenlijk meer ruimdenkend dan hetero/homo, omdat ze vallen voor iemands karakter/persoonlijkheid en dus ook leren omgaan met iemands mindere kanten.

    Nogmaals dit is hoe ik het altijd zag en ik wil niet zeggen dat liefde tussen hetero/homo niet mooi is, maar dit is/was mijn gevoel en gedachten.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Ik heb altijd gedacht dat biseksuele mensen altijd op de persoon vallen ongeacht gender en dat vind ik eigenlijk heel mooi, je wordt echt verliefd op iemands persoonlijkheid en hoe hij/zij is. Bij heteroseksuele is dit ook wel zo, maar die vallen toch of op mannen of vrouwen, hetzelfde voor homoseksuelen. Dus vind ik biseksuele mensen eigenlijk qua liefde eigenlijk meer ruimdenkend dan hetero/homo, omdat ze vallen voor iemands karakter/persoonlijkheid en dus ook leren omgaan met iemands mindere kanten.

    Nogmaals dit is hoe ik het altijd zag en ik wil niet zeggen dat liefde tussen hetero/homo niet mooi is, maar dit is/was mijn gevoel en gedachten.


    Nee, dat is panseksueel.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.