• Aangezien ik hier niet echt een topic over kon vinden maak ik hiervoor zelf een topic aan.
    Nou, dit topic is dus om te praten over wat voor sexuele geaardheid je hebt. Het is niet de bedoeling dat we elkaar hier aanvallen, bekritiseren of wat dan ook.
    Ook als je twijfelt, of wilt praten met andere mensen, kan je hier terecht.

    Er wordt steeds meer gepraat over sexuele geaardheid, en homo-huwelijken worden steeds meer geaccepteerd. En dat is iets wat ik mooi vind. Zo deelt de wereld mee dat het geen taboe is om je anders te voelen als je als meisje niet (alleen) op jongens valt, of als jongen niet (alleen) op meisjes valt. Dit had heel anders kunnen zijn.

    Daarnaast kan hier ook gepraat worden over transgender zijn. Hier is - in tegenstelling tot homo sexualiteit - nog iets minder bekendheid voor, maar dat betekend niet dat dit minder belangrijk is of minder vaak voorkomt!

    Ikzelf ben een beetje in de twijfelfase. Ik ben heel erg aan het proberen om mezelf te begrijpen, en proberen duidelijkheid te krijgen. Ik denk dat ik bi ben, maar dat weet ik dus nog niet helemaal zeker...

    Duss.... Brand los!

    PS: Ik wil niemand buitensluiten! Heb je iets van 'ik mis iets in de beginpost'? Zeg het dan alsjeblieft!

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 20:37 ]

    Bisexual.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik snap nooit precies welke link mensen tussen transgender en seksuele geaardheid leggen. In mijn ogen hebben deze twee dingen totaal niks met elkaar te maken.
    Daarnaast word ik dodelijk moe van alle soorten namen die mensen aan hun seksuele geaardheid geven. Ik hoor de laatste tijd steeds meer verschillende namen en ik weet nog steeds niet wat alles inhoud.
    Ikzelf ben nu samen met een jongen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hetero, voor zover ik nu weet. Toch vind ik andere seksualiteiten niet vreemd of raar, hoewel ik van sommigen nog niet helemaal precies begrijp wat ze inhouden, zoals demiseksueel en panseksueel, maar ik leer graag bij.


    Physics is awesome

    Lily_Evans schreef:
    Ik ben hetero. Althans, dat neem ik toch aan, want ik heb mij nog nooit romantisch/seksueel aangetrokken gevoeld tot een meisje. Hoewel ik soms ook bang ben aseksueel te zijn, gewoonweg omdat ik mensen amper nog toe durf te laten op welke manier dan ook. Ik ben al in geen tijden meer verliefd geweest, gewoonweg omdat ik het niet toelaat denk ik. Idk. Aan de ene kant wil ik niet de rest van mijn leven alleen zijn en aan de andere kant wil ik gewoon de pijn niet meer van het mensen toelaten en vertrouwen om vervolgens enkel gebruikt te worden. En zo'n beetje iedereen die ik ken die ontmoet wel leuke mensen en zo en is er mee bezig en dan zit ik daar zo van... Ik heb een James... het is een hertenkop aan de muur, oid. Ik maak mij er soms wel een beetje zorgen om, maar dan focus ik mij maar gewoon op mijn studie en andere praktijken. Op zich zou ik alleen zijn ook wel overleven. Ik heb toch geleerd overal alleen mee te dealen. Maar het is soms ook wel heel eenzaam. Blug, lastig.


    Wauw, hier herken ik me best wel in! Ik maak wel heel makkelijk nieuwe vrienden, maar romantische gevoelens voor iemand laat ik gewoon niet gemakkelijk toe, wat ik zelf best wel irritant vind.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Wolfram schreef:
    Ikzelf ben transgender en ik vind dat daar meer aandacht aan besteed moet worden. Op school hoor je bijvoorbeeld bijna altijd wel iets over homosexualiteit en dat is ook mooi, maar er word minder aandacht besteed aan transgenders. Ik heb zelf aangegeven aan mijn docenten of ze daar een les over willen houden, maar het is net alsof ze het steeds uitstellen (ik vroeg dit aan het begin van het jaar). Homosexualiteit word laatste tijd veel geaccepteerd maar het is net alsof ''transgender'' niet belangrijk of zelfs vreemd is. Wanneer een meisje in de klas zegt dat ze bi is, is dit geen probleem. Wanneer ik aangeef dat ik transgender ben, krijg ik gelijk rare vragen zoals ''heb jij een piemel?''

    42% van de mensen die zelfmoord op de wereld plegen zijn transgenders, dus ik vind echt dat hier meer aandacht aan besteed moet worden.


    Holy bizar. Ik dacht eerst bij het lezen: maar als je er extra aandacht aan besteedt, wordt het dan juist niet raar gemaakt? Maar dat soort vragen kunnen gewoon echt niet. Ik heb zelf een jongen in mijn musical groep die geboren is als meisje, maar nu net de knoop heeft door gehakt toch echt een jongen te zijn. En iedereen was zo van "oké, dapper dat je er gewoon voor uit durft te komen, wij accepteren dit helemaal. Prima". Het was dus niet echt een heel belangrijk iets. Gewoon prima en nu zingt hij bij de tenoren ipv alten en heeft een andere naam. Geen rare vragen of opmerkingen. Eigenlijk zou dat zo overal moeten gaan.


    Happy Birthday my Potter!

    Froyo schreef:
    Ik snap nooit precies welke link mensen tussen transgender en seksuele geaardheid leggen. In mijn ogen hebben deze twee dingen totaal niks met elkaar te maken.
    Daarnaast word ik dodelijk moe van alle soorten namen die mensen aan hun seksuele geaardheid geven. Ik hoor de laatste tijd steeds meer verschillende namen en ik weet nog steeds niet wat alles inhoud.
    Ikzelf ben nu samen met een jongen.


    26 - 02 - '16

    Even duidelijk maken: Geaardheid is letterlijk en alleen waarop je valt. Jongens, meisjes, beiden, alles.

    Gender of gender-identiteit is letterlijk het gedeelte van welk geslacht jij bent, of niet en of je in het goede lichaam geboren bent. Hoe jij je identificeert.

    Ik vind het jammer dat mensen dit verschil vaak niet weten, ook niet als ze zelf zo iets zijn.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 22:08 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Chandler schreef:
    (...)

    Wauw, hier herken ik me best wel in! Ik maak wel heel makkelijk nieuwe vrienden, maar romantische gevoelens voor iemand laat ik gewoon niet gemakkelijk toe, wat ik zelf best wel irritant vind.


    Nou, met vriendschappen heb ik het persoonlijk ook heel erg moeilijk. Ik vertrouw nu denk ik welgeteld twee mensen. Dat waren er ooit veel meer. Bij de rest ben ik constant paranoide en moet ik mijzelf constant ergens overheen zetten. Soms zelfs nog bij die twee, wat eigenlijk absurd is, want dat zijn allebei geweldig lieve mensen. Ik probeer het niet zo te laten lijken though... maar het is lastig en liefde vind ik nog honderd maal lastiger. Als ik merk dat iemand mij mogelijk interessant vind, krijg ik het letterlijk benauwd. Zo'n drukkend gevoel dat ik niet meer adem kan halen :/ Maar ergens is het toch ook wel fijn om te weten dat ik er niet als enige mee kamp. Iedereen om mij heen lijkt deze problemen totaal niet te hebben met hun dates en vriendjes en dergelijke...


    Happy Birthday my Potter!

    Ikzelf ben hetero. Al krijg ik heel zelden romantische gevoelens tegenover iemand, hah.
    Wat is het eigenlijk met al die pan-/a-/demi-/stoofpot-seksueel?

    //Brief reminder dat dit niet beledigend bedoeld is, ik snap het gewoon niet.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 22:19 ]


    Heaven is a place that we all have

    SmaII schreef:
    Ikzelf ben hetero.
    Wat is het eigenlijk met al die pan-/a-/demi-/stoofpot-seksueel?

    Uhm... Hoe bedoel je?


    — Inner peace, it's hard to find. —

    LoveIy schreef:
    (...)
    Uhm... Hoe bedoel je?


    Ik snap de betekenissen niet, wanr ik dacht gewoon dat er hetero, bi en homo was en dan bi/meer hetero of bi/meer homo.


    Heaven is a place that we all have

    SmaII schreef:
    (...)

    Ik snap de betekenissen niet, wanr ik dacht gewoon dat er hetero, bi en homo was en dan bi/meer hetero of bi/meer homo.

    Oohh zoo. Nou kijk: er is een heel spectrum. Zo noem ik het. Je hebt links hetero, rechts homo. Daar tussen zitten velen anderen seksualiteiten. Maar sommigen vallen er ook buiten. Zoals onder anderen Aseksueel : als je dit bent voel je een seksuele gevoelens naar mannen, vrouwen óf mensen tussen man en vrouw in. Naar zeg maar niemand. Sommigen hebben uitzonderingen, maar vaak komt er helemaal geen seksuele gevoelens voor.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    LoveIy schreef:
    (...)
    Oohh zoo. Nou kijk: er is een heel spectrum. Zo noem ik het. Je hebt links hetero, rechts homo. Daar tussen zitten velen anderen seksualiteiten. Maar sommigen vallen er ook buiten. Zoals onder anderen Aseksueel : als je dit bent voel je een seksuele gevoelens naar mannen, vrouwen óf mensen tussen man en vrouw in. Naar zeg maar niemand. Sommigen hebben uitzonderingen, maar vaak komt er helemaal geen seksuele gevoelens voor.


    Ohh, that makes sense.


    Heaven is a place that we all have

    LoveIy schreef:
    (...)
    Oohh zoo. Nou kijk: er is een heel spectrum. Zo noem ik het. Je hebt links hetero, rechts homo. Daar tussen zitten velen anderen seksualiteiten. Maar sommigen vallen er ook buiten. Zoals onder anderen Aseksueel : als je dit bent voel je een seksuele gevoelens naar mannen, vrouwen óf mensen tussen man en vrouw in. Naar zeg maar niemand. Sommigen hebben uitzonderingen, maar vaak komt er helemaal geen seksuele gevoelens voor.


    Panseksueel is dat je verliefd wordt op de persoon en daarbij niet let op het geslacht of dergelijke dingen. Die persoon kan dan trans zijn, dat maakt je dan helemaal niets uit.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Triskele schreef:
    (...)

    Panseksueel is dat je verliefd wordt op de persoon en daarbij niet let op het geslacht of dergelijke dingen. Die persoon kan dan trans zijn, dat maakt je dan helemaal niets uit.

    Precies!


    — Inner peace, it's hard to find. —