KyloRen schreef:
(...)
Aw, vervelend natuurlijk! Maar goed om te horen dat de school toch zo goed wil helpen. Hoor genoeg verhalen (en maak zelf ook genoeg mee) dat het allemaal bij de ouders terecht komt en je zelf maar moet zorgen dat je mee komt.
Van mij zou je alle inspiratie mogen hebben, want op dit moment schrijf ik juist iets te snel haha. Ik dwaal te vaak af van waar ik naar toe wil gaan met mijn personages en creëer situaties waar ik helemaal niet veel mee kan. Maar dan vind ik het juist weer zonde om zo'n heel stuk tekst te verwijderen en zoek ik manieren om het toch te laten passen. :'D
Jah, ik stelde voor om de zorgcoördinator in te schakelen voor extra begeleiding in de klas, maar daar had de juf dus zelf ook al voor gezorgd. Want ze zegt ook, meer (huis)werk meegeven en hem laten ploeteren en zwoegen gaat gewoon niet werken. Want ondanks dat hij niet mee raakt, is hij wel heel gemotiveerd om te leren, en dat wilt ze dus ook echt vasthouden. Anders zitten we met een kind die niet kan en niet wil leren... Opzicht, we zien dus wel dat hij vooruit gaat, maar hij heeft gewoon meer tijd en begeleiding nodig dan anderen van z'n leeftijd.
Ik vond het wel tof om te horen dat hij dus wel een echte leiderfiguur is en die rol heel goed op zich neemt in de klas. Ook is hij heel actief in de klassenraad, is hij goed in z'n mening geven en verwoorden en durft hij gewoon te spreken. En tja, in sport is hij een uitblinker, natuurlijk
Dus het was verder wel positief, maar ja, lezen en schrijven en rekenen zijn nu eenmaal de vakken waarop beslist wordt of je door kan gaan of niet naar het volgende jaar.
*Probeert je inspi via de usb poort naar zich toe te trekken*
[ bericht aangepast op 27 jan 2016 - 18:13 ]
If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.