• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar! *O*


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ben pas net begonnen :)
    Ik denk niet dat ik ene kans heb om te winnen, als ik al die anderen zie.
    Een meisje van 12 wint vast niet van al die ervaren mensen van rond de 18...
    Ik doe het gewoon voor de lol.
    Echt een superleuke wedstrijd!


    Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on woshi

    En ik twijfel nog een beetje tussen verleden en tegenwoordige tijd, wat lezen jullie het liefst? Ik schrijf beide eigenlijk, maar ik kan niet kiezen wat ik zelf fijner vindt.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pads schreef:
    En ik twijfel nog een beetje tussen verleden en tegenwoordige tijd, wat lezen jullie het liefst? Ik schrijf beide eigenlijk, maar ik kan niet kiezen wat ik zelf fijner vindt.

    Ik schreef vroeger altijd TT, maar nu eigenlijk altijd VT. Voor mij klinkt dat vaak wat mooier ofzo? Ik ben sowieso niet heel erg gek op de Nederlandse taal (liever Engels), maar het klinkt allemaal net iets beter in mijn oren.

    Pads schreef:
    En ik twijfel nog een beetje tussen verleden en tegenwoordige tijd, wat lezen jullie het liefst? Ik schrijf beide eigenlijk, maar ik kan niet kiezen wat ik zelf fijner vindt.

    Ik doe het wel eens in de tegenwoordige tijd, maar vaak vergeet ik dat en dan ga ik weer over op verleden tijd. Het maakt mij niet heel veel uit, maar verleden vind ik toch net iets mooier


    Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on woshi

    Mijn proloog verschilt per verhaal (soms ook geen dus) en mijn voorkeurstijd verschilt ook per verhaal. Ik kies gewoon wat ik er persoonlijk het beste bij vind passen. Wat wil ik overdragen? Op welke manier lukt dat het best? Aan de hand daarvan kies ik.


    Happy Birthday my Potter!

    KyloRen schreef:
    (...)
    Ik schreef vroeger altijd TT, maar nu eigenlijk altijd VT. Voor mij klinkt dat vaak wat mooier ofzo? Ik ben sowieso niet heel erg gek op de Nederlandse taal (liever Engels), maar het klinkt allemaal net iets beter in mijn oren.

    Nou ja ik heb dus een gesprek gehad met een schrijver die zei dat je altijd in TT moest schrijven - Thomas Verbogt idk of iemand die kent - maar ik schrijf eig. allebei wel dus nu twijfel ik heel erg


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lily_Evans schreef:
    Mijn proloog verschilt per verhaal (soms ook geen dus) en mijn voorkeurstijd verschilt ook per verhaal. Ik kies gewoon wat ik er persoonlijk het beste bij vind passen. Wat wil ik overdragen? Op welke manier lukt dat het best? Aan de hand daarvan kies ik.

    Ja, dat is bij mij ook, maar ik wil laat maar zeggen even een paar opties hebben zodat ik kan kijken waar mijn idee het beste in past en wat het beste voor mijn verhaal is c:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pads schreef:
    (...)
    Nou ja ik heb dus een gesprek gehad met een schrijver die zei dat je altijd in TT moest schrijven - Thomas Verbogt idk of iemand die kent - maar ik schrijf eig. allebei wel dus nu twijfel ik heel erg

    Waarom moet je per se in TT schrijven dan? Met schrijven hoor je toch juist alle vrijheid te krijgen? xd

    Ik ben net terug van school gevolgd door shoppen, dus van schrijven komt niet veel meer vandaag..
    Ik heb echter wel iets van Rituals gescoord!


    26 - 02 - '16

    Pads schreef:
    (...)
    Nou ja ik heb dus een gesprek gehad met een schrijver die zei dat je altijd in TT moest schrijven - Thomas Verbogt idk of iemand die kent - maar ik schrijf eig. allebei wel dus nu twijfel ik heel erg


    Schrijf in de tijd waarvan je weet dat je consistent schrijft. Als je afwijkt van wat je normaal gebruikt, val je sneller terug in de andere vorm waardoor het rommelig lijkt. Voor lezers maakt het volgens mij niet veel uit, zolang jij maar schrijft waarbij je je fijn voelt, want dat valt vaak te merken.


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Pads schreef:
    (...)
    Nou ja ik heb dus een gesprek gehad met een schrijver die zei dat je altijd in TT moest schrijven - Thomas Verbogt idk of iemand die kent - maar ik schrijf eig. allebei wel dus nu twijfel ik heel erg


    En toch had hij nul commentaar op mijn stuk dat in verledentijd geschreven was. Ik zou het daar persoonlijk niet van af laten hangen Pads.


    Happy Birthday my Potter!

    Ik schrijf altijd in VT om de stomme reden dat ik gewoon niet in TT kan schrijven. Het is waarschijnlijk gewoon gewenning, maar VT voelt gewoon veel natuurlijker en dan schakel ik toch onbewust weer over.

    KyloRen schreef:
    (...)
    Oh echt? Het klonk voor mij heel normaal toen ik het typte. Nu jullie het zo zeggen... :'D
    Dan mag ik hopen dat het gewoon een stomme fout van mij is en geen dialect, anders ga ik nog wel meer fouten maken. Ik kom uit Twente btw.
    Ik kom oorspronkelijk uit Brabant, dat ligt toch wel behoorlijk van Twente vandaan, hmm. Voor mij klinkt het in ieder geval ook gewoon normaal. :-)


    She's imperfect but she tries

    KyloRen schreef:
    (...)
    Waarom moet je per se in TT schrijven dan? Met schrijven hoor je toch juist alle vrijheid te krijgen? xd

    Dat was het mooiste, dacht ik. Hij had er een reden voor iig. Het is niet dat ik niet mijn eigen ding wil doen, maar ik vraag me af wat andere fijner vinden (:

    Mattel schreef:
    (...)

    Schrijf in de tijd waarvan je weet dat je consistent schrijft. Als je afwijkt van wat je normaal gebruikt, val je sneller terug in de andere vorm waardoor het rommelig lijkt. Voor lezers maakt het volgens mij niet veel uit, zolang jij maar schrijft waarbij je je fijn voelt, want dat valt vaak te merken.

    Dat is dus het probleem, ik kan me heel makkelijk aanpassen - vt/tt eerste persoon/tweede persoon - waardoor ik het allemaal wel kan schrijven, ik weet dus echt niet wat mooier zou passen. De enige reden dat ik VT wil doen is eigenlijk omdat het een historisch verhaal is, but that's it.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik schrijf zelf altijd in de verleden tijd (ik heb wel eens geprobeerd in TT te schrijven, maar dan ga ik onbewust na een tijdje toch weer over op VT). Ik kan me niet voorstellen dat het niet zou mogen, er zijn zoveel uitgegeven boeken in de VT geschreven dat dat een heel specifieke regel zou zijn.

    Vrij laat, maar wat betreft het 'iemand doen lachen' vraagstuk: het is correct Nederlands (ik heb het gecontroleerd, lang leve internet) en persoonlijk vind ik het mooier klinken dan 'iemand aan het lachen maken', dat laatste klinkt mij soms wat platter in de oren, maar dat is meer iets persoonlijks. (Overigens, ik kom uit Noord-Holland, dus het lijkt me sterk dat dit regio-gebonden zou zijn.)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 18:10 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Lily_Evans schreef:
    (...)

    En toch had hij nul commentaar op mijn stuk dat in verledentijd geschreven was. Ik zou het daar persoonlijk niet van af laten hangen Pads.

    Nee true, maar ik zoek gewoon iets om mezelf te overtuigen dat een van de twee beter is - ookal is dat niet zo hahah.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.