• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar! *O*


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ze wilde elke avond met een trots gevoel naar huis gaan. Het gevoel dat ze mensen heeft doen lachen, emoties heeft laten voelen die ze normaal zouden onderdrukken en ze niet weg liepen zonder eerst aan de positieve aspecten van het leven gedacht te hebben


    Daar gaat het fout, denk ik. Edit: "Het gevoel dat ze niet wegliepen zonder..." (want weglopen is trouwens een volledig werkwoord, ik heb het voor de zekerheid even voor je opgezocht, dus het hoeft niet los) klopt wel, maar dat eerste stuk is te ver terug om die link snel te kunnen leggen tussen het gevoel en het weglopen.

    Ik ken de bredere context van de alinea niet, dus ik zou zo geen voorbeeld kunnen geven van hoe je het anders zou kunnen doen, maar als ik het zo lees denk ik dat het het mooist is als je het laatste stuk op (vanaf de onderstreping) in een nieuwe zin zet of helemaal weglaat. (Hoewel ik weet dat weglaten lastig is als je het er graag in wil hebben.)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 16:15 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Meiiore schreef:
    (...)

    Daar gaat het fout, denk ik. Edit: "Het gevoel dat ze niet wegliepen zonder..." (want weglopen is trouwens een volledig werkwoord, ik heb het voor de zekerheid even voor je opgezocht, dus het hoeft niet los) klopt wel, maar dat eerste stuk is te ver terug om die link snel te kunnen leggen tussen het gevoel en het weglopen.

    Ik ken de bredere context van de alinea niet, dus ik zou zo geen voorbeeld kunnen geven van hoe je het anders zou kunnen doen, maar als ik het zo lees denk ik dat het het mooist is als je het laatste stuk op (vanaf de onderstreping) in een nieuwe zin zet of helemaal weglaat. (Hoewel ik weet dat weglaten lastig is als je het er graag in wil hebben.)

    Het is ook wel een belachelijk lange zin inderdaad haha. Misschien dat het daarom ook zo onleesbaar wordt.
    Dankjewel voor de tip in ieder geval. Ik zal eens kijken hoe ik de zin kan gaan breken.

    KyloRen schreef:
    (...)

    Ik heb me scheel zitten staren naar deze zin. Dus ik kan niet meer logisch nadenken of hij nou klopt of niet. Ik twijfel vooral om het laatste gedeelte. Kan iemand even helpen?


    Je hebt geen hoofdzin, enkel bijzinnen (:


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Ze wilde elke avond met een trots gevoel naar huis gaan. Het gevoel dat ze mensen heeft doen lachen, emoties heeft laten voelen die ze normaal zouden onderdrukken en ze niet weg liepen zonder eerst aan de positieve aspecten van het leven gedacht te hebben


    'aan het lachen heeft gemaakt' klinkt denk ik beter.


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Sonder schreef:
    (...)

    Je hebt geen hoofdzin, enkel bijzinnen (:

    Derp. Ik moet misschien even een pauze houden haha :'D

    Mattel schreef:
    (...)

    'aan het lachen heeft gemaakt' klinkt denk ik beter.

    Ik had het juist zo verwoord om de zin wat korter te maken haha. Maar ik ga 'm nu toch in tweeën splitsen dus ik zal zien wat ik ervan kan gaan maken. :Y)

    KyloRen schreef:
    (...)
    Derp. Ik moet misschien even een pauze houden haha :'D


    Het kan wel als je de Het in het begin door Een vervangt en daar ergens een puntkomma tussengooit. Als je dan nog eens '... en dat ze niet weg liepen...' erin zet, klinkt het beter (:


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Sonder schreef:
    (...)

    Het kan wel als je de Het in het begin door Een vervangt en daar ergens een puntkomma tussengooit. Als je dan nog eens '... en dat ze niet weg liepen...' erin zet, klinkt het beter (:

    Hm true! ^^

    Holy. Ik zag dit nieuwe topic nog helemaal niet. Een schandalig late MT. :3


    She's imperfect but she tries

    KyloRen schreef:
    (...)
    Ik had het juist zo verwoord om de zin wat korter te maken haha. Maar ik ga 'm nu toch in tweeën splitsen dus ik zal zien wat ik ervan kan gaan maken. :Y)


    Het is wel korter, maar ik denk niet dat 'doen lachen' correct Nederlands is. (krul)

    [ bericht aangepast op 8 jan 2016 - 17:33 ]


    If you can't hide it, just throw some fucking glitter all over it.

    Voor mij klinkt heeft doen lachen heel normaal in de oren om eerlijk te zijn haha. Dialect, wellicht?


    She's imperfect but she tries

    Vraagje; waar beginnen jullie meestal je verhaal mee? Ik heb wat inspiratie nodig voor de vorm waarin ik mijn proloog kan doen c;


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pads schreef:
    Vraagje; waar beginnen jullie meestal je verhaal mee? Ik heb wat inspiratie nodig voor de vorm waarin ik mijn proloog kan doen c;


    Ik ben begonnen met een gedicht, maar ik ben ook wel eens begonnen met een stukje dat de wereld en de situatie introduceert (zodat ik bij hoofdstuk 1 in de actie kon duiken). Een flash-forward kan ook heel goed werken.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Pads schreef:
    Vraagje; waar beginnen jullie meestal je verhaal mee? Ik heb wat inspiratie nodig voor de vorm waarin ik mijn proloog kan doen c;


    Een proloog is bij mij bijna altijd (ik kan maar een uitzondering bedenken) een moment dat zich na de verhaallijn afspeelt, waarin het hoofdpersoon/de hoofdpersonen op de gebeurtenissen reflecteren. Meestal doe ik dit dan in de ik vorm, zelfs als de rest van het verhaal daar geen gebruik van maakt. Soms maak ik gebruik van "directe stukken" ofwel brieven/dagboeken.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Mignon schreef:
    Voor mij klinkt heeft doen lachen heel normaal in de oren om eerlijk te zijn haha. Dialect, wellicht?

    Oh echt? Het klonk voor mij heel normaal toen ik het typte. Nu jullie het zo zeggen... :'D
    Dan mag ik hopen dat het gewoon een stomme fout van mij is en geen dialect, anders ga ik nog wel meer fouten maken. Ik kom uit Twente btw.