• De stelling van deze week luidt:
    Landen die weigeren vluchtelingen op te vangen moeten sancties krijgen van de EU.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Sciles schreef:
    (...)

    En waar zou dat geld vandaan moeten komen dan?



    Verdiep je in de financiële situatie van de EU, er worden allerlei noodfondsen aangemaakt tegenwoordig, en er zijn al dergelijke potjes met geld. Anders: Landen leggen geld in, wat ze nu individueel nu ook al doen, dat geld gaat naar de landen waar daadwerkelijk opvang plaats vindt. Xo kan je de opvang ook outsourcen naar andere landen, als het bijvoorbeeld in het westen te druk wordt. Klinkt wat barbaars, maar voor die mensen is alles een vooruitgang.


    Sarah = ongewoon sexy

    Oneens.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Oneens


    Don't trust anyone . . .

    Oneens, Nederland en andere landen mogen best NEE zeggen, we helpen al meer dan voldoende, en meer dan we NU al doen kunnen we NIET!!
    Dus ik vind, het ONEENS en ze moeten eens stoppen met die onzin van sanctie dit en sanctie dat..
    Slaat nergens op. Mensen willen straffen omdat ze NIET kunnen helpen!!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Oneens.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Sonyara schreef:
    Oneens, Nederland en andere landen mogen best NEE zeggen, we helpen al meer dan voldoende, en meer dan we NU al doen kunnen we NIET!!
    Dus ik vind, het ONEENS en ze moeten eens stoppen met die onzin van sanctie dit en sanctie dat..
    Slaat nergens op. Mensen willen straffen omdat ze NIET kunnen helpen!!!


    En waarop baseer je dit exact? Syrië telt 22 miljoen mensen, Europa 742 miljoen. We kunnen best wat meer vluchtelingen opvangen, als ook andere landen meedoen. Daarbij vind ik dat Europa de plicht heeft vluchtelingen op te vangen. Hoeveel mensen hun voorvaderen hebben zelf niet moeten vluchten tijdens de oorlogen die in de geschiedenis door Europa hebben gewoed?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Misschien niet de meest populaire mening, maar ik ben het er mee eens. Ik heb het hier natuurlijk niet over landen zoals Griekenland, die al moeite hebben met het verzorgen van hun eigen mensen, maar over landen zoals Hongarije, die systematisch alle vluchtelingen weigeren en hen niet willen opvangen. Ze schuiven de 'last' (cru gezegd, maar het is wel zo) door naar andere landen en nemen geen verantwoordelijkheid op en dat kan gewoon niet. Europa is een van de meest welvarende werelddelen en wij kunnen met gemak deze vluchtelingen opvangen, maar dan wel alleen als alle landen (die kunnen helpen) hun steentje bijdragen. In mijn ogen zouden Europese landen (op basis van BNP of iets dergelijks) moeten samen leggen in een gemeenschappelijke pot, die dan gebruikt kan worden waar nodig is.


    What would Emma do?

    Oneens. Sommige landen kunnen ze gewoon niet aan zoveel

    Sorry, maar ik ben het sowieso al niet eens met vluchtelingen bij landen waar het al 4 jaar aan de gang is. En dan nu pas het hazepad nemen.
    Er komen ook nog eens duizende IS gasten binnen die de derde wereldoorlog gaan veroorzaken voor een geloof.


    You dare to gaze upon me?

    Anzu schreef:
    Misschien niet de meest populaire mening, maar ik ben het er mee eens. Ik heb het hier natuurlijk niet over landen zoals Griekenland, die al moeite hebben met het verzorgen van hun eigen mensen, maar over landen zoals Hongarije, die systematisch alle vluchtelingen weigeren en hen niet willen opvangen. Ze schuiven de 'last' (cru gezegd, maar het is wel zo) door naar andere landen en nemen geen verantwoordelijkheid op en dat kan gewoon niet. Europa is een van de meest welvarende werelddelen en wij kunnen met gemak deze vluchtelingen opvangen, maar dan wel alleen als alle landen (die kunnen helpen) hun steentje bijdragen. In mijn ogen zouden Europese landen (op basis van BNP of iets dergelijks) moeten samen leggen in een gemeenschappelijke pot, die dan gebruikt kan worden waar nodig is.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    zandkit schreef:
    Sorry, maar ik ben het sowieso al niet eens met vluchtelingen bij landen waar het al 4 jaar aan de gang is. En dan nu pas het hazepad nemen.
    Er komen ook nog eens duizende IS gasten binnen die de derde wereldoorlog gaan veroorzaken voor een geloof.

    Niet iedereen heeft de kans om te vluchten.


    The soul needs autumn.

    zandkit schreef:
    Sorry, maar ik ben het sowieso al niet eens met vluchtelingen bij landen waar het al 4 jaar aan de gang is. En dan nu pas het hazepad nemen.
    Er komen ook nog eens duizende IS gasten binnen die de derde wereldoorlog gaan veroorzaken voor een geloof.


    Want de beslissing nemen om je huis, familie en vrienden achter te laten is hetzelfde als beslissen welke onderbroek je 's ochtends aandoet.


    i put the fun in funeral

    zandkit schreef:
    Sorry, maar ik ben het sowieso al niet eens met vluchtelingen bij landen waar het al 4 jaar aan de gang is. En dan nu pas het hazepad nemen.
    Er komen ook nog eens duizende IS gasten binnen die de derde wereldoorlog gaan veroorzaken voor een geloof.


    Het is al jaren aan de gang ja, maar misschien is het een idee om je te verdiepen in het leed wat de vluchtelingen meemaken en/of meegemaakt hebben. Het is al lang aan de gang ja, en die mensen hebben nu alles op alles gezet in de hoop een beter leven te vinden. Sommigen hebben jarenlang gewerkt en al hun geld opzij gezet om hier een kans op een beter leven te krijgen. Vluchten kost namelijk geld. Heel veel geld. Het is niet zo dat je alles kunt laten vallen en de eerstvolgende boot te nemen naar een land waar je een veilige oversteek kunt maken naar een land waar je doorheen moet wandelen. Het is erg kortzichtig van je om zo'n conclusie te trekken.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Misfire schreef:
    (...)

    Want de beslissing nemen om je huis, familie en vrienden achter te laten is hetzelfde als beslissen welke onderbroek je 's ochtends aandoet.


    Natuurlijk wel. Nadat je die onderbroek hebt aangetrokken en gevlucht bent, ga je dan ook gewoon verder met je leven alsof er niets gebeurd is.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Oneens. Die vluchtelingen gaan ons, zoals het nu berekend is (wat flink gaat oplopen), een miljard kosten. We kunnen zo rijk zijn als men beweerd: dat mijardje gaan we allemaal voelen.


    Feel the fire, but do not succumb to it.