Oneens.
Ik hou me eigenlijk niet echt met deze kwestie bezig in het dagelijks leven, aangezien het gewoon dweilen met een kraan open is. Het opvangen van vluchtelingen is geen oplossing, want die toestroom van mensen zal blijven komen en maar blijven komen. Dat ze, in plaats van die miljoenen/miljarden te steken in het opvangen van mensen (en ook het binnenhalen van een nog grote problematiek aangezien er echt wel IS strijders meekomen onder het mom van vluchtelingen te zijn), het echte probleem aanpakken.
Misschien heel cru gezegd maar de enige oplossing is - naar mijn idee toch - een militaire aanval, en ja, daar zullen geheid ook onschuldigen mee sterven... maar als je realistisch genoeg bent, weet je dat er nu ook dagdagelijks zoveel onschuldigen sterven door deze kwestie... Het is uiteindelijk kiezen tussen twee slechten, er sterven hoe dan ook onschuldigen. Dus mijn mening is dan gewoon, kies de beste van de twee slechtsten.
Ik zie er in ieder geval nog van komen dat er een Wereldoorlog III uitbreekt, en dan hebben wij al onze centen in het opvangen van vluchtelingen gestoken (terwijl onze eigen bejaarden en kansarme gezinnen - die ze door deze kwestie nog meer kaalplukken - creperen in eigen land) en dus zijn er geen centjes niet meer over om ons land te verdedigen en om ons eigen volk te helpen tegen de tijd dat dat echt nodig is.
Achja, de wereld is al heel lang fucked up, dus eigenlijk is dit niks nieuws en ik ben nog altijd het meest voorstander van een allesvernietigende apocalypse
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”