Debbaut schreef:
Ik ga toch voor oneens, en ik ga deze mening verder uitleggen.
Ik vind namelijk wel dat vluchtelingen een kans moeten krijgen, en ik ben ook blij dat de meesten ook hun plicht nakomen.
Maar elk land verplichten? Nee, daar ben ik het dus mee oneens. Een land moet zelf kunnen kiezen of ze mensen willen opvangen. De EU moet niet alles gaan verplichten. Dit niet alleen omdat sommige landen slechte mogelijkheden hebben, maar als de bevolking daar nu echt angstig tegenover staat moet een regering ervoor kunnen kiezen om zijn eigen bevolking gerust te kunnen stellen. Vind ik dit goed? TUURLIJK NIET! Voor mijn part komen al die vluchtelingen naar hier in Nederland en ik zou ze met heel veel respect behandelen.
In de plaats van een oplossing te zoeken voor een bijprobleem, zouden ze beter het grote probleem *kuch* IS *kuch* bij de bron aanpakken.
Ingrijpen in Syrië is in realiteit moeilijk. Ik denk dat dit ook inderdaad de meest ideale oplossing is, en zou zijn zoals het zou moeten zijn. Maar de dingen zijn nooit zoals ze moeten zijn, dus wat kun je er dan aan doen? Ik denk dat het goed zou zijn, dat die regeringen eerst eens zouden beginnen met hun discours van de verkeerde beeldvorming en macho - taal tegenover vluchtelingen in te perken.
Er is geen reden om zo bang te zijn. Het zijn geen luie, domme profiteurs, die van onze sociale zekerheid gaan komen profiteren. Het zijn oorlogsvluchtelingen, met diploma's, capaciteiten en talenten.
Eenmaal die verkeerde houding, stop kan worden gezet, dan zou er misschien een oplossing kunnen worden bedacht, voor deze crisis, die iedereen ten goede zou kunnen komen. De harde taal uitbannen, zou al een hele stap in de richting van de oplossing zijn, aangezien deze mentaliteit vaak hetgeen is wat die oplossing in de weg staat.
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.