• De stelling van deze week luidt:
    Landen die weigeren vluchtelingen op te vangen moeten sancties krijgen van de EU.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Renze schreef:
    Dit is zo'n actuele en serieuze kwestie dat ik mijn mening maar even voor me houd. Anders krijg ik iedereen in m'n nek ben ik bang :'D


    Dit inderdaad. En eigenlijk volg ik het ook allemaal niet genoeg daarvoor.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Debbaut schreef:
    Ik ga toch voor oneens, en ik ga deze mening verder uitleggen.

    Ik vind namelijk wel dat vluchtelingen een kans moeten krijgen, en ik ben ook blij dat de meesten ook hun plicht nakomen.

    Maar elk land verplichten? Nee, daar ben ik het dus mee oneens. Een land moet zelf kunnen kiezen of ze mensen willen opvangen. De EU moet niet alles gaan verplichten. Dit niet alleen omdat sommige landen slechte mogelijkheden hebben, maar als de bevolking daar nu echt angstig tegenover staat moet een regering ervoor kunnen kiezen om zijn eigen bevolking gerust te kunnen stellen. Vind ik dit goed? TUURLIJK NIET! Voor mijn part komen al die vluchtelingen naar hier in Nederland en ik zou ze met heel veel respect behandelen.

    In de plaats van een oplossing te zoeken voor een bijprobleem, zouden ze beter het grote probleem *kuch* IS *kuch* bij de bron aanpakken.


    Nope nope nope nope nope.

    Er zijn ook nog Oostbloklanden waar ook nog een hoop vluchtelingen heen kunnen en door beelden die ik gezien heb, ben ik anders naar vluchtelingen gaan kijken; vluchtelingen die hun eten en drinken weggooiden die ze van hulptroepen kregen en dat soort dingen. Nee, dat soort ondankbare mensen hoef ik niet in ons land opgevangen te hebben. Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die niet ondankbaar zijn én het echt nodig hebben, maar laat ze eerst maar een selectie tussen de mensen maken die het echt nodig hebben en de mensen die hier enkel zijn omdat Nederland een soort paradijsje is waar alles goed gaat.


    26 - 02 - '16

    Feline schreef:
    (...)

    Nope nope nope nope nope.

    Er zijn ook nog Oostbloklanden waar ook nog een hoop vluchtelingen heen kunnen en door beelden die ik gezien heb, ben ik anders naar vluchtelingen gaan kijken; vluchtelingen die hun eten en drinken weggooiden die ze van hulptroepen kregen en dat soort dingen. Nee, dat soort ondankbare mensen hoef ik niet in ons land opgevangen te hebben. Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die niet ondankbaar zijn én het echt nodig hebben, maar laat ze eerst maar een selectie tussen de mensen maken die het echt nodig hebben en de mensen die hier enkel zijn omdat Nederland een soort paradijsje is waar alles goed gaat.


    Ik ben het daar dan weer niet mee eens. De rechtse krachten en media insinueren van alles over deze vluchtelingen, via uitspraken zoals die van Homans. Ze zetten deze mensen in een verkeerd daglicht: ze komen hier om te profiteren, het zijn dommeriken... Maar dat zijn architecten, dat zijn ook dokters. Dus dat is allemaal niet waar, dat is een heel verkeerde beeldvorming. Ik denk dat je daar kritischer tegenover moet staan.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2015 - 13:07 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Furiosa schreef:
    Ik ben het met de verdeelquota eens. Er moet eerst gekeken worden naar hoeveel het land kan opvangen en alles, voordat je überhaupt aan sancties gaat denken. Als het land geheel weigert om ook maar één vluchteling op te vangen, vind ik dat er best sancties mogen komen, Europa moet echt samenwerken om dit aan te kunnen. Maar het is een heel delicate situatie waar wij de details gewoon niet van kennen en daardoor is het heel lastig om te oordelen.


    i put the fun in funeral

    Renze schreef:
    Dit is zo'n actuele en serieuze kwestie dat ik mijn mening maar even voor me houd. Anders krijg ik iedereen in m'n nek ben ik bang :'D


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Furiosa schreef:
    Ik ben het met de verdeelquota eens. Er moet eerst gekeken worden naar hoeveel het land kan opvangen en alles, voordat je überhaupt aan sancties gaat denken. Als het land geheel weigert om ook maar één vluchteling op te vangen, vind ik dat er best sancties mogen komen, Europa moet echt samenwerken om dit aan te kunnen. Maar het is een heel delicate situatie waar wij de details gewoon niet van kennen en daardoor is het heel lastig om te oordelen.


    This.
    Verder vind ik dat de hele vluchtelingen situatie niet alleen als Europa's probleem gezien moet worden, gezien de redenen waarom ze vluchten eigenlijk van belang zijn voor de hele wereld. Dus ik vind dat Verenigde Staten, Canada, Australië en ga zo maar door ook zouden moeten helpen.

    [ bericht aangepast op 13 sep 2015 - 13:17 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Debbaut schreef:
    Ik ga toch voor oneens, en ik ga deze mening verder uitleggen.

    Ik vind namelijk wel dat vluchtelingen een kans moeten krijgen, en ik ben ook blij dat de meesten ook hun plicht nakomen.

    Maar elk land verplichten? Nee, daar ben ik het dus mee oneens. Een land moet zelf kunnen kiezen of ze mensen willen opvangen. De EU moet niet alles gaan verplichten. Dit niet alleen omdat sommige landen slechte mogelijkheden hebben, maar als de bevolking daar nu echt angstig tegenover staat moet een regering ervoor kunnen kiezen om zijn eigen bevolking gerust te kunnen stellen. Vind ik dit goed? TUURLIJK NIET! Voor mijn part komen al die vluchtelingen naar hier in Nederland en ik zou ze met heel veel respect behandelen.

    In de plaats van een oplossing te zoeken voor een bijprobleem, zouden ze beter het grote probleem *kuch* IS *kuch* bij de bron aanpakken.


    Ingrijpen in Syrië is in realiteit moeilijk. Ik denk dat dit ook inderdaad de meest ideale oplossing is, en zou zijn zoals het zou moeten zijn. Maar de dingen zijn nooit zoals ze moeten zijn, dus wat kun je er dan aan doen? Ik denk dat het goed zou zijn, dat die regeringen eerst eens zouden beginnen met hun discours van de verkeerde beeldvorming en macho - taal tegenover vluchtelingen in te perken.
    Er is geen reden om zo bang te zijn. Het zijn geen luie, domme profiteurs, die van onze sociale zekerheid gaan komen profiteren. Het zijn oorlogsvluchtelingen, met diploma's, capaciteiten en talenten.
    Eenmaal die verkeerde houding, stop kan worden gezet, dan zou er misschien een oplossing kunnen worden bedacht, voor deze crisis, die iedereen ten goede zou kunnen komen. De harde taal uitbannen, zou al een hele stap in de richting van de oplossing zijn, aangezien deze mentaliteit vaak hetgeen is wat die oplossing in de weg staat.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Ingrijpen in Syrië is in realiteit moeilijk. Ik denk dat dit ook inderdaad de meest ideale oplossing is, en zou zijn zoals het zou moeten zijn. Maar de dingen zijn nooit zoals ze moeten zijn, dus wat kun je er dan aan doen? Ik denk dat het goed zou zijn, dat die regeringen eerst eens zouden beginnen met hun discours van de verkeerde beeldvorming en macho - taal tegenover vluchtelingen in te perken.
    Er is geen reden om zo bang te zijn. Het zijn geen luie, domme profiteurs, die van onze sociale zekerheid gaan komen profiteren. Het zijn oorlogsvluchtelingen, met diploma's, capaciteiten en talenten.
    Eenmaal die verkeerde houding, stop kan worden gezet, dan zou er misschien een oplossing kunnen worden bedacht, voor deze crisis, die iedereen ten goede zou kunnen komen. De harde taal uitbannen, zou al een hele stap in de richting van de oplossing zijn, aangezien deze mentaliteit vaak hetgeen is wat die oplossing in de weg staat.


    Helaas is dat moeilijk ja, maar ze zitten wel als zot bommen te gooien terwijl dat geen steek uit haalt. In de plaats van het geld in dat metaal te steken kunnen ze beter dat geld in, manschappen steken. IS blijft overeind door hun harde taal en het feit dat ze zichzelf de mentaliteit van wij deinzen nergens voor terug geven. Natuurlijk ga je ze moeilijk allemaal kunnen wegruimen, maar als ze al eens de meerderheid weg werken kan dat al veel schelen. Lone wolfs moeten ooit wel eens uit hun stulp komen en die kun je dan grijpen. Als de VN troepen zou sturen naar de grote bezette gebieden en echt invallen doen in hun hoofdkwartiers komen al die strijders geïsoleerd te staan.
    En ben het voor de rest met je eens dat die machtaal weg moet.

    Feline schreef:
    (...)

    Nope nope nope nope nope.

    Er zijn ook nog Oostbloklanden waar ook nog een hoop vluchtelingen heen kunnen en door beelden die ik gezien heb, ben ik anders naar vluchtelingen gaan kijken; vluchtelingen die hun eten en drinken weggooiden die ze van hulptroepen kregen en dat soort dingen. Nee, dat soort ondankbare mensen hoef ik niet in ons land opgevangen te hebben. Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die niet ondankbaar zijn én het echt nodig hebben, maar laat ze eerst maar een selectie tussen de mensen maken die het echt nodig hebben en de mensen die hier enkel zijn omdat Nederland een soort paradijsje is waar alles goed gaat.


    De vluchtelingen waar jij het over hebt zijn heel zeldzaam, van alle vluchtelingen is dat misschien 1%

    De meeste vluchtelingen willen weg van het gevaar en willen hulp, en die moeten we hen dan ook geven.


    Queer zijn is gewoon alles

    Feline schreef:
    (...)

    Nope nope nope nope nope.

    Er zijn ook nog Oostbloklanden waar ook nog een hoop vluchtelingen heen kunnen en door beelden die ik gezien heb, ben ik anders naar vluchtelingen gaan kijken; vluchtelingen die hun eten en drinken weggooiden die ze van hulptroepen kregen en dat soort dingen. Nee, dat soort ondankbare mensen hoef ik niet in ons land opgevangen te hebben. Er zullen ongetwijfeld mensen tussen zitten die niet ondankbaar zijn én het echt nodig hebben, maar laat ze eerst maar een selectie tussen de mensen maken die het echt nodig hebben en de mensen die hier enkel zijn omdat Nederland een soort paradijsje is waar alles goed gaat.


    Je beseft je wel dat de Oostbloklanden een stuk minder stabiel zijn dan landen als Nederland en Duitsland? Het mag wel Europa zijn, maar er is daar alsnog veel armoede.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oneens, elk land moet dit zelf kunnen bepalen. De EU bemoeit zich al teveel met landelijke kwesties.


    Sarah = ongewoon sexy

    Hmm, ik heb echt geen zin om hierover in een discussie getrokken te worden, maar ik neig toch heel erg naar eens. (krul) Ik ben het in ieder geval ook eens met wat Nikki zegt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Furiosa schreef:
    Ik ben het met de verdeelquota eens. Er moet eerst gekeken worden naar hoeveel het land kan opvangen en alles, voordat je überhaupt aan sancties gaat denken. Als het land geheel weigert om ook maar één vluchteling op te vangen, vind ik dat er best sancties mogen komen, Europa moet echt samenwerken om dit aan te kunnen. Maar het is een heel delicate situatie waar wij de details gewoon niet van kennen en daardoor is het heel lastig om te oordelen.


    Ik sluit me hier bij aan.


    The truth is out there.

    De beste oplossing zou waarschijnlijk zijn om landen te belonen voor het aandeel vluchtelingen dat het op neemt. Dan dekt het direct de kosten voor de 'armere landen'.


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    De beste oplossing zou waarschijnlijk zijn om landen te belonen voor het aandeel vluchtelingen dat het op neemt. Dan dekt het direct de kosten voor de 'armere landen'.


    En waar zou dat geld vandaan moeten komen dan?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Furiosa schreef:
    Ik ben het met de verdeelquota eens. Er moet eerst gekeken worden naar hoeveel het land kan opvangen en alles, voordat je überhaupt aan sancties gaat denken. Als het land geheel weigert om ook maar één vluchteling op te vangen, vind ik dat er best sancties mogen komen, Europa moet echt samenwerken om dit aan te kunnen. Maar het is een heel delicate situatie waar wij de details gewoon niet van kennen en daardoor is het heel lastig om te oordelen.

    Dit ja, en dan vooral het laatste. Ik heb geen idee of sancties intergouvermenteel of supranationaal geregeld zijn, en of het überhaupt mogelijk is.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."