• Ik volg al ruim 2,5 jaar een HBO-opleiding en heb al die tijd al een vast groepje meiden waar ik mee om ga. Toch merk ik de laatste tijd dat het met twee van de drie niet meer zo lekker loopt. Het liefst zou ik dus gewoon stoppen met hun om te gaan. We hebben namelijk al geprobeerd om erover te praten, maar dat heeft niets geholpen. De reden dat ik zo tegen ze opbotst is omdat de een haast depressief lijkt en overal negatief op reageert en de andere meid heb ik nooit echt gemogen (kreeg ik gratis bij de andere 2), omdat ze altijd super onaardig en bitchy tegen mij doet. Zelfs wanneer ik gewoon iets normaals zeg.
    Het probleem is dat de 3e meid (super chill en aardig) zich het liefst nergens in wil mengen qua argumenten enzo. Dus stel ik zou de vriendschap verbreken, dan sta ik er alleen voor..
    Maar aan de andere kant vraag ik mij af, hoe er is het om een soort 'lone wolf' te zijn op het HBO? Vroeger op de middelbare was ik dat ook al en dat ging, ondanks de huilbuien 's avonds in bed, op zich wel redelijk. Het probleem is met mij dat ik met iedereen vrienden kan zijn, maar dat ik dat niet meer kan zijn zodra ik niet aardig behandeld word, en zodra mij eisen worden opgelegd (je MOET 1x per week met me afspreken, dat soort dingen..)..

    Ik weet dus niet zo goed wat te doen. Doorgaan met een vriendschap waarin ik de helft niet mag? Of alleen de laatste 1,5 jaar van mijn opleiding doorbrengen?

    Ohja en note: ik zal er niet geheel alleen voor staan omdat mijn vriend toevallig dezelfde opleiding doet en in dezelfde klas zit. Maar kan moeilijk soort van aan hem vastgeplakt zitten t/m eind jaar 4.. En in jaar 4 ga ik trouwens een minor doen, dus dan zie ik die meiden sowieso niet of nog maar weinig.. Maar wat moet ik doen in de tussenliggende tijd? I don't know, please help me out :(


    The Fairytale Happened

    Ik ben ook een "lone wolf" op mijn HBO-opleiding, maar dat is meer omdat mijn klas nooit op school is en ik van driekwart de naam sws niet weet. Op zich heb ik er geen problemen mee, maar als je veel verslagen moet doen waarin je in groepjes werkt kan het wel vervelend zijn.
    Maar je kan beter geen vrienden hebben dan vrienden die je eigenlijk liever niet ziet


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Nou, heb je het al hierover gehad met die ene leuke vriendin? Bovendien hoef je er niet voor te kiezen om het helemaal op te breken, maar kijk of je wat meer met dat ene meisje samen kunt doen ipv met z'n 4'en? En misschien dat wanneer je wat afstand neemt de andere twee ook wat meer moeite gaan doen?

    Maar goed, ik vind het dan ook absoluut niet fijn om een 'lone wolf' te zijn, dus ik weet niet hoeveel je hieraan hebt haha


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Spotgaai schreef:
    Ik ben ook een "lone wolf" op mijn HBO-opleiding, maar dat is meer omdat mijn klas nooit op school is en ik van driekwart de naam sws niet weet. Op zich heb ik er geen problemen mee, maar als je veel verslagen moet doen waarin je in groepjes werkt kan het wel vervelend zijn.
    Maar je kan beter geen vrienden hebben dan vrienden die je eigenlijk liever niet ziet


    Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb geen probleem met gewoon alleen ergens op school zitten, heb toch altijd mijn laptop bij me dus ik vermaak me wel. Het is alleen echt super kut als het aankomt op groepsopdrachten...


    The Fairytale Happened

    Sempre schreef:
    Nou, heb je het al hierover gehad met die ene leuke vriendin? Bovendien hoef je er niet voor te kiezen om het helemaal op te breken, maar kijk of je wat meer met dat ene meisje samen kunt doen ipv met z'n 4'en? En misschien dat wanneer je wat afstand neemt de andere twee ook wat meer moeite gaan doen?

    Maar goed, ik vind het dan ook absoluut niet fijn om een 'lone wolf' te zijn, dus ik weet niet hoeveel je hieraan hebt haha


    Ik heb het er al een keer met die leuke vriendin over gehad en toen zei ze wel dat ze inderdaad zich anders zijn gaan gedragen, maar zij is zo'n careless persoontje, haar boeit het allemaal niet zo. Misschien denk ik er ook wel te veel over na, who knows.. Ik doe af en toe ook wel wat alleen met haar, en dan is het gewoon gezellig, gewoon geen gezeik. Ik denk dat als ik wat afstand van die andere 2 neem, de afstand tussen ons alleen maar groter wordt. :\


    The Fairytale Happened

    Mortaliam schreef:
    (...)

    Ik heb het er al een keer met die leuke vriendin over gehad en toen zei ze wel dat ze inderdaad zich anders zijn gaan gedragen, maar zij is zo'n careless persoontje, haar boeit het allemaal niet zo. Misschien denk ik er ook wel te veel over na, who knows.. Ik doe af en toe ook wel wat alleen met haar, en dan is het gewoon gezellig, gewoon geen gezeik. Ik denk dat als ik wat afstand van die andere 2 neem, de afstand tussen ons alleen maar groter wordt. :\


    Hm, wat balen zeg.. En zijn er verder geen mensen op je opleiding waar je het mee kan vinden (op hen en je vriend na), of hebben jullie alleen maar contact met je eigen klas?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Hm, wat balen zeg.. En zijn er verder geen mensen op je opleiding waar je het mee kan vinden (op hen en je vriend na), of hebben jullie alleen maar contact met je eigen klas?


    Er zijn nog 2 andere klassen, waarvan 1 klas echt verschrikkelijk is en de andere klas waarvan bijna nooit iemand naar de lessen komt. Verder ken ik wel veel andere mensen via allerlei medezeggenschapsraden en etc. En ik ga op zich wel om met de andere mensen in de klas, maar bijvoorbeeld bij groepswerk heeft iedereen zijn standaard groepje al klaar.


    The Fairytale Happened

    Mortaliam schreef:
    (...)

    Er zijn nog 2 andere klassen, waarvan 1 klas echt verschrikkelijk is en de andere klas waarvan bijna nooit iemand naar de lessen komt. Verder ken ik wel veel andere mensen via allerlei medezeggenschapsraden en etc. En ik ga op zich wel om met de andere mensen in de klas, maar bijvoorbeeld bij groepswerk heeft iedereen zijn standaard groepje al klaar.


    Zijn ze wel fijn om mee samen te werken in een groep? Want dan zou ik, op school tenminste, nog gewoon met ze omgaan en wellicht buiten school alleen met dat andere meisje.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Zijn ze wel fijn om mee samen te werken in een groep? Want dan zou ik, op school tenminste, nog gewoon met ze omgaan en wellicht buiten school alleen met dat andere meisje.


    Dat is denk wel een goeie oplossing. Ondanks dat samenwerken met hen ook kut is.. Dan moet ik er gewoon voor zorgen dat die leuke meid er ook bij zit, dan compenseert dat het nog een beetje. En misschien moet ik mezelf er ff overheen zetten en gewoon deze tijd even uitzitten..

    Buiten school heb ik ook nog een andere vriendin en Quizlet, e.d.

    Thanks (flower)


    The Fairytale Happened

    Mortaliam schreef:
    (...)

    Dat is denk wel een goeie oplossing. Ondanks dat samenwerken met hen ook kut is.. Dan moet ik er gewoon voor zorgen dat die leuke meid er ook bij zit, dan compenseert dat het nog een beetje. En misschien moet ik mezelf er ff overheen zetten en gewoon deze tijd even uitzitten..

    Buiten school heb ik ook nog een andere vriendin en Quizlet, e.d.

    Thanks (flower)


    Hm, nou gelukkig heb je je vriend nog, mocht je soms behoefde hebben om even aan die andere twee te ontsnappen (;

    Succes en mocht er iets zijn kun je me altijd een pb'tje sturen!


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Hm, nou gelukkig heb je je vriend nog, mocht je soms behoefde hebben om even aan die andere twee te ontsnappen (;

    Succes en mocht er iets zijn kun je me altijd een pb'tje sturen!


    Dankjewel :$


    The Fairytale Happened