• Wij moeten voor chemie ook practicum doen en daar worden we op beoordeeld aan de hand van een testje over de theorie van tevoren. Nu, vorig semester heb ik voor ieder van zo'n testje een F gehaald. Het maakte niet uit of ik het mechanisme erachter kende, iedere keer gewoon weer een F. Fijn. Nu hebben we dit semester weer chemie, maar dan een ander soort chemie. (Ja, er zijn verschillende soorten chemie, wie wist dat? Haha.) Maar nu is het eerste practicum achter de rug en raad eens wat ik voor het testje heb? Juist, een dikke vette F.
    Ugh, het maakt me zo boos. Je moet precies iedere letter goed hebben volgens hun mening, anders krijg je een F. En ja, dit is uni en ja, daar zijn ze strenger, maar dit gaat mij toch wat te ver.
    Daarnaast is dit voor mij ook niet echt bemoedigend. Ik heb mijn best gedaan voor het vak, maar ik kan ook niet een of andere knop omzetten en een chemiegenie worden. Hoe moet ik nu de rest van de testjes goed gaan doen als ik nog nooit hoger dan een F heb gehaald? Guess dat ik nog meer moet gaan leren, alsof dat gaat helpen..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Heeft het zin om met je docent van dat vak te praten? Die heeft verstand vn daglt vak natuurlijk en kan jou misschien helpen zodat je tóch eens een hoger cijfer halen zult.
    En probeer het eens uit om te studeren met vrienden/klasgenoten. Meerderen weten meer dan 1 en daar leert iedereen weer van.

    Verder zou ik het echt niet weten, want volgens mij studeer je al heel hard.
    Kop op, Manon. You can do it! <3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wow, dat is inderdaad erg ontmoedigend. Daar zou ik ook van balen. :c
    Heb je enig idee waar het verkeerd gaat bij die testjes? Als je weet wat er wél goed gaat, kun je je misschien wat meer concentreren op de dingen waar je moeite mee hebt. En misschien is het een goed idee om eens aan de docent te vragen of die tips heeft, of waarom de normering zo enorm streng is? Ook op de universiteit zou het mogelijk moeten zijn voldoendes te halen als je er voldoende werk voor doet, en ik heb echt de indruk dat jij heel erg hard werkt.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Laat me raden, die dingen heten curios? Ik ken ze, mijn beste vriendjes ):
    Ik haalde er in het begin van vorig semester ook steeds een 1 voor, maar als je de nota's naast je houdt, haal je makkelijk een 3/5 ;)
    Succes ermee.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...