• Morgen moeten we bij muziek allemaal vooraan in de klas een liedje zingen voor test... Maar ik kan echt totaal niet zingen!!! De kans is dus heel groot dat de leerkracht mij weer gaat buizen (ik ben altijd gebuisd op muziek omdat hij van die dingen vraagt als: hoe heet de man die een parodie maakte op dat liedje dat we in de les gehoord hebben?) ja nu wil ik dus oefenen op het liedje dat ik moet zingen! Heeft iemand tips?!


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Krijg zelfvertrouwen. Oefenen het liedje heel vaak achter elkaar, ook op karaoke.
    En dit doe ik zelf niet graag: maar neem het op en luister jezelf kritisch terug.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Oefen alvast voor andere mensen, zodat je gewend raakt aan toeschouwers en zij je nog tips kunnen geven.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Sorry ik kan je niet echt tips geven omdat ik zelf ook niet kan zingen, maar ik wil alleen maar zeggen dat je heus niet de enige bent die niet kan zingen...
    En heel veel succes morgen!


    Be yourself, life is too short, to be somebody else...

    Je moet proberen zoveel mogelijk vanuit je buik te zingen en niet gewoon vanuit je keel. Maar dat is niet zo gemakkelijk (:
    En gewoon in jezelf geloven. Laat mensen lachen, er zijn er zoveel die niet kunnen zingen. Dat is echt geen ramp


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Het maakt niet uit of je wel of niet vals zingt, het gaat erom hoe je erop reageert. Als je nonchalant reageert, doet alsof je het niets uitmaakt [al is dat wel zo!] en er geen aandacht aan besteed, zullen anderen er ook geen probleem van maken. Laat zien dat het jou niks kan boeien, anderen reageren juist als je er gestrest en onzeker over doet! Dus, hoofd omhoog, big smile en zingen maar!


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Oeeeh dankje allemaal!!! Ik ben er net achter gekomen dat we vree stomme liejes moeten zingen maar ik kan wel enthousiast bij doen en daar krijgen we ook punte op! (we moeten banana boat song of mabo mabo zingen)


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Ik moet hezelfde doen, gelukkig doe ik het met een vriendin van mij en mag ik er bij spelen dus ik ga me gwn verstoppen achter de piano :Y)


    Don't be like the rest of them, darling

    ik wil je heel graag tips geven alleen zing ik zelf ook vals.
    misschien dat je op youtube die slechte zangeressen kan opzoeken en realiseren dat je in vergelijking met hen wel een superstar lijkt?


    -

    Veel stemoefeningen doen... En ook je stem opwarmen voor je gaat zingen.
    Ik kan zelf geen enkele nooit raken, en het klinkt altijd voor geen meter, maar je moet er gewoon plezier in hebben en niet te bang zijn voor wat je leerkracht gaat zeggen. Ik bedoel: niet iedereen kan zingen. Je kan het, of je kan het niet. Het is niet echt iets waar van ik vind dat andere mensen kritiek op kunnen geven...


    Believe in yourself.

    Ja probeer je neus dicht te knijpen en dan zingen, voor tegen het neuszingen(:


    Shit happens but pee happens a lot more.

    SmileLullaby schreef:
    ik wil je heel graag tips geven alleen zing ik zelf ook vals.
    misschien dat je op youtube die slechte zangeressen kan opzoeken en realiseren dat je in vergelijking met hen wel een superstar lijkt?

    ja he op youtube stikt het bij momenten van mensen die denken ze supergoed kunnen zingen! Ojee ik haat die filmpjes al moet i zeggen dat ik ze wel bekijk om daarna plat vant lache te liggn! xD
    maar ik ga gewoon superenthousiast doen da heeft die man graag..


    Maybe it's not my weekend, but it's gonna be my year.

    Hard en enthousiast zingen, dan valt het niet op dat je vals zingt...


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Probeer je stem op meerdere manieren te gebruiken en luister wat op welk stuk in het lied het beste klinkt.
    Niet dat ik wil kan zingen ofzo :']


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    HARRYMARRYME schreef:
    (...)
    ja he op youtube stikt het bij momenten van mensen die denken ze supergoed kunnen zingen! Ojee ik haat die filmpjes al moet i zeggen dat ik ze wel bekijk om daarna plat vant lache te liggn! xD
    maar ik ga gewoon superenthousiast doen da heeft die man graag..


    ja, zo wil ik het horen. xD


    -

    Wat Negligible al zegt.

    en zelfs als je denkt dat het vreselijk gaat, houd volume. en als je een knijperig gevoel krijgt in je keel als je zingt haal dan even adem door je buik. (kan helpen) en probeer het daarna nog eens.


    Karma is sowieso een vrouw, jongens kunnen gewoon niet zo bitchy zijn.