• Het dramatische verhaal van de 19-jarige Zach Anderson is tevens een waarschuwing voor al wie gretig gebruik maakt van dating-apps. Na seks te hebben gehad met een meisje dat hij via een app leerde kennen, belandde hij op de lijst van zedendeliquenten. Nu kan hij geen baan vinden, amper de straat op en is zijn leven voorbij.

    Zach Anderson dacht dat hij een lot uit de loterij had met een meisje dat hij aan de haak sloeg via de dating app 'Hot or Not'. Het bleek achteraf echter één van de ongelukkigste ontmoetingen uit zijn nog jonge leven.

    Chatten

    Via de app begon Zach te chatten met een jong meisje dat beweerde 17 jaar te zijn. Het duo sprak af om elkaar te ontmoeten en dus reed Zach naar de thuishaven van het meisje in Michigan. De ontmoeting mondde uit in seks.

    De leeftijd waarop iemand wettelijk gezien mag instemmen met seks bedraagt 16 jaar in de staat Michigan. Het enige probleem was dat het meisje gelogen had over haar leeftijd en in werkelijkheid slechts 14 jaar was.


    De rest van het verhaal.


    Ik was bezig met een artikel voor school te zoeken toen ik dit tegen kwam. Ik vind het simpel gezegd bizar.
    Het meisje zelf heeft toegegeven dat ze over haar leeftijd gelogen heeft en toch krijgt hij een verschrikkelijke straf opgelegd die hij in mijn ogen niet verdiend.
    En dan nog dit stuk:
    Rechter Dennis Wiley was vooral kwaad op Zach omdat hij het internet had gebruikt om meisjes te ontmoeten. ,,Het lijkt deel van onze cultuur", zei hij. ,,Elkaar ontmoeten en seks hebben. Totaal ongepast. Daar is geen excuus voor."
    Hier kan ik helemaal niet bij. Het hoort inderdaad bij onze cultuur en veel mensen doen het. Jong en oud. Ik vind het vreemd dat de rechter daarom een probleem maakt.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2015 - 10:05 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    ImAwesome schreef:
    Ik wil wel even inhaken over dat sommige zeggen dat hij eerst haar ID had moeten vragen.
    Als jullie een date hebben met iemand, vragen jullie dan ook eerst iemands ID? Ik namelijk niet en ik zou zoiets ook niet zo snel doen.
    Ik niet en ik betwijfel heel erg dat iemand daaraan zou denken, maakt niet uit wat ze hier zeggen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wow, dit is echt fucked up. Vooral het feit dat die rechter oordeelt naar zijn mening over online daten gaat er zwààr over. In de rechtbank zou het niemand een zak moeten kunnen schelen wat ze denken en er is niets illegaal aan online dating - hij kon absoluut niet geweten hebben dat dat meisje nog maar veertien jaar oud was.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Kilig schreef:
    Ik vind dat het meisje fout zat. Zij verdient ook een straf. Wat de jongen deed was ook niet goed, maar het meisje heeft het wel zelf op zich afgeroepen door te gaan liegen.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    What the hell. Ik weet dat het topic van drie dagen geleden was, maar what the fack. Dat meisje is zeker fout geweest en daardoor kijken ze die jongen er op aan. Daar klopt echt geen fuck van. :'D


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Jezus, krijgen we weer zo'n kortzichtige hypocriete - and I'm gonna say it - Amerikaanse lul die als klap op de vuurpijl ook nog rechter is. Gerechtigheid. Wat een grap. De politie werd al niet serieus genomen en nu de rechter.
    Volgens mij zijn 'bekrompen' en 'achterlijk' functievoorwaarden wil je in dat land aan het werk komen.


    No growth of the heart is ever a waste

    Dat doet me denken aan een aflevering uit Achter Gesloten Deuren, daar beweerde het meisje dat ze 18 was terwijl ze 14 was en ze had een vriend van 24.
    Het is echt niet normaal dit.

    ImAwesome schreef:
    Ik wil wel even inhaken over dat sommige zeggen dat hij eerst haar ID had moeten vragen.
    Als jullie een date hebben met iemand, vragen jullie dan ook eerst iemands ID? Ik namelijk niet en ik zou zoiets ook niet zo snel doen.

    Dat was (bij mij tenminste) juist bedoeld als een beetje cynische grap, als in: je kunt nog niet op date gaan met iemand of je moet al om een kaart vragen, zo veel wordt er gelogen over leeftijd. :')


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Doofenshmirtz schreef:
    Dat doet me denken aan een aflevering uit Achter Gesloten Deuren, daar beweerde het meisje dat ze 18 was terwijl ze 14 was en ze had een vriend van 24.
    Het is echt niet normaal dit.


    En toen was ze zwanger. Dik drama. Ik heb die aflevering ook gezien.


    "Ignite, my love. Ignite."

    ImAwesome schreef:
    (...)

    En toen was ze zwanger. Dik drama. Ik heb die aflevering ook gezien.


    Ik ook xd


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dauth schreef:
    Jesus. Dat is echt fucked up. Arme kerel.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."