• Hallo allemaal,

Tijdens de Week van het Schrijven, die start op 5 september, organiseert Schrijven Magazine een reeks gratis workshops bij boekhandel Scheltema aan het Rokin in Amsterdam.

Zelf zou ik heel erg graag naar de workshop 'fantasy schrijven' op zaterdag 12 september willen, waarin Martijn Lindeboom vertelt hoe je een goed werkend fantastisch verhaal kunt schrijven en hoe je ervoor zorgt dat de lezer niet afhaakt. Ook de grootste valkuilen en clichés van het schrijven van fantasyverhalen worden behandeld. Tijdens de workshop ga je aan de slag met het uitwerken van je fantasyverhaal.

Deze workshop duurt vijftig minuten en begint om 13:00 uur. Ik vroeg me af of er nog meer geïnteresseerden zijn en of we de rest van de dag misschien een meeting kunnen doen of zo ^^. Als er mensen zijn die dat leuk vinden dan maak ik er graag een lijstje van. De andere workshops en het inschrijven erop vind je hier.

Het lijkt mij een buitenkansje omdat het ook nog eens gratis is en het lijkt me gewoon ontzettend gezellig om er met meerdere Q'ers naartoe te gaan.^^

Zeker:
    Jotunheim- Natascha
    Altaria - Aviva
    Quokka -
    [q[Lathgertha[/q] - Evelien

Misschien:
    Backbiter - Wendy
    Clarice - Veerle
    TARDIS - Eva
    Woodhouse - Anne

[ bericht aangepast op 8 sep 2015 - 13:15 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Dat klinkt interessant! Je mag mij wel op het misschien-lijstje zetten. (:

“I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

Ik zet je erbij, Anne!

Even aan iedereen: veel van de workshops zijn al vol!
    Deze nog niet, maar ik zou niet tot een week van tevoren wachten als je graag mee wilt doen. ;)

[ bericht aangepast op 20 aug 2015 - 16:04 ]

Altaria schreef:
    Hey Cool! Nog meer mensen die hier heen gaan. Ik had me al een tijd geleden ingeschreven, dus ga sowieso. Maar tenzij we voor de workshop meeten kan ik niet. Heb s'middags namelijk een super belangrijke verjaardag!

Oh, leuk Aviva.^^
    Ik zet je erbij. (:

Helaas pindakaas, ik moet werken. Jammer, maar veel plezier alvast!

Deep inside, I've never felt alive

Ethan schreef:
    Helaas pindakaas, ik moet werken. Jammer, maar veel plezier alvast!

Ah, jammer!

De workshop die ik wil volgen is nog niet vol.

Maar ik zit er een beetje mee dat je dus een fantasy verhaal moet hebben om ermee te werken. Ik heb wel een idee voor een fantasy verhaal, maar ik ben bang dat het niet goed genoeg is.

Physics is awesome

Quokka schreef:
    De workshop die ik wil volgen is nog niet vol.

Maar ik zit er een beetje mee dat je dus een fantasy verhaal moet hebben om ermee te werken. Ik heb wel een idee voor een fantasy verhaal, maar ik ben bang dat het niet goed genoeg is.

Oh, maar dat geeft toch niet? Je hoeft het toch niet hardop voor te lezen.
    Ik wil het zelf gebruiken om aan mijn omgezette fanfictie OP te beginnen dus ik heb ook maar halfslachtige ideeën en hoop juist dat die workshop me gaat helpen om het helder te ordenen en er nieuwe dingen bij te bedenken. (:

Jotunheim schreef:
    (...)
    Oh, maar dat geeft toch niet? Je hoeft het toch niet hardop voor te lezen.
    Ik wil het zelf gebruiken om aan mijn omgezette fanfictie OP te beginnen dus ik heb ook maar halfslachtige ideeën en hoop juist dat die workshop me gaat helpen om het helder te ordenen en er nieuwe dingen bij te bedenken. (:

Dat is wel waar. Ik vind het wel spannend.

Voor de workshop heb ik mij net in geschreven.

[ bericht aangepast op 1 sep 2015 - 17:49 ]

Physics is awesome

Quokka schreef:
    (...)

Dat is wel waar. Ik vind het wel spannend.

Voor de workshop heb ik mij net in geschreven.

Aaah leuk. c;

Jotunheim schreef:
    (...)
    Aaah leuk. c;

Dus dan kan ik je waarschijnlijk meeten.

Neem jij je idee op papier mee of in je hoofd?

Physics is awesome

Mijn idee is nog te slecht uitgewerkt om het echt op papier te zetten haha. Maar goed, ik heb natuurlijk een Hobbit fanfictie die ik wil omzetten, dus ik heb een halve verhaallijn en ik moet veel zelfverzonnen elementen daaraan gaan toevoegen en zelf een wereld en rassen e.d creëeren. Maar als je het op papier hebt zou ik het gewoon meenemen xD

Jotunheim schreef:
    Mijn idee is nog te slecht uitgewerkt om het echt op papier te zetten haha. Maar goed, ik heb natuurlijk een Hobbit fanfictie die ik wil omzetten, dus ik heb een halve verhaallijn en ik moet veel zelfverzonnen elementen daaraan gaan toevoegen en zelf een wereld en rassen e.d creëeren. Maar als je het op papier hebt zou ik het gewoon meenemen xD

Ik bedoelde je ideeën ervoor, misschien personages die je al hebt bedacht of een stuk verhaallijn zoals je al zegt.

Ik wil in ieder geval iets op papier mee nemen.

Physics is awesome

Quokka schreef:
    (...)

Ik bedoelde je ideeën ervoor, misschien personages die je al hebt bedacht of een stuk verhaallijn zoals je al zegt.

Ik wil in ieder geval iets op papier mee nemen.

Ja, dat begreep. Maar nee, dat heb ik aardig in mijn hoofd zetten. Hoewel ik misschien wel tijd vind de komende dagen om het ook op papier te zetten. Ik kijk wel hehe.

Ik heb mijn personages en de samenvatting van de verhaallijn op papier staan, die neem ik mee.. But guys, als we gaan meeten buiten de workshop doen we dat dan voor of na de workshop. Want ik kan niet na de workshop, dus als we daarvoor kunnen meeten, als we dat gaan doen? Desnoods gaan we lunchen xP

It's kind of fun to do the impossible ~ Walt Disney

Het gaat 'm toch niet worden voor mij. Het is helaas een iets te verre tocht. Dat kan ik momenteel niet. Iedereen die wel gaat, heel veel plezier!

The truth is out there.