• Lieve users

    Het is eindelijk zover! Uit de 49 inzendingen maken onderstaande tien kandidaten kans om het crewteam aan te vullen.

    Tijdens deze ronde krijg jij, de user, kans om kennis te maken met deze tien kandidaten. Omdat bemiddelaars voornamelijk in contact komen met de users is het dan ook uitermate belangrijk dat je iemand kiest waarmee je in de toekomst graag mee wilt samenwerken. Daarom is deze ronde volledig aan de users toegewijd. Jouw stem is dus van belang!

    Hieronder stelt elke kandidaat zich voor aan de hand van 100 woorden in de hoop jou te overtuigen een goede bemiddelaar te zijn. In dit topic is het mogelijk om je stem uit te brengen gebaseerd op enkel hun voorstelling die je hieronder vindt of je stelt een vragensessie op voor bepaalde/alle kandidaten om zo het vermogen van de kandidaten te testen.

    Maak dus geen overhaaste beslissingen, want je krijgt twee weken de tijd om kennis te maken met de kandidaten en eenmaal je gestemd hebt, is er geen weg meer terug.

    Vooraleer je jouw stem uitbrengt zijn hier enkele opmerkingen omtrent onderstaande lijst:

    * De namen van de kandidaten staan op alfabetische volgorde en hebben niets met onze voorkeur te maken.
    * De 10 kandidaten wisten niet van elkaar dat zij door waren naar de tweede ronde, en hebben hun stukje dus helemaal zelf geschreven en ingestuurd zonder de invloed van een andere kandidaat.
    * De kandidaten mogen zichzelf alleen in dit topic promoten door vragen te beantwoorden. Stel dus vooral veel vragen, in het algemeen of aan een specifieke kandidaat, in dit topic! Stem-op-mij topics zijn dus niet toegestaan, net als elke andere promotie op Quizlet of buiten Quizlet.
    * We controleren de stemmen op fraude. Stemmen met meerdere accounts heeft dus geen zin.
    * We weten nog niet hoeveel kandidaten bemiddelaar worden.

    Klik hier voor de poll!


    Het lijkt mij ten eerste erg leuk om de functie van bemiddelaar te bekleden!
    Ik vind het niet alleen fijn om een luisterend oor te bieden, maar zoek ook nog liever samen naar een oplossing voor het probleem.
    Ik ben geduldig, oplossingsgericht en heb inlevingsvermogen. Met deze drie eigenschappen denk ik goed de rol van bemiddelaar te vervullen.
    Als je vragen hebt, persoonlijke of bemiddelaars-gericht, stel ze gerust!
    Opm: Megan is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.




    Ik ben Margot en ik zou graag bemiddelaar worden. Quizlet is voor veel mensen de enige plek waar ze hun problemen kunnen delen en het is voor mij dan ook belangrijk dat de goede sfeer van Quizlet behouden blijft, zodat mensen het idee hebben dat er met hun problemen goed om gegaan wordt. Ik ben eerlijk, doe altijd mijn best om zaken goed te verwoorden en ik luister graag naar anderen. Ik heb ondertussen de nodige levenservaring: als studentmentor heb ik ervaring opgedaan als vertrouwenspersoon en bemiddelaar. Ik hoop dat ik binnenkort de users van Quizlet ook mag bij staan!



    Het beschrijven van mezelf is moeilijk aangezien ik mezelf niet honderd procent ken en dat is één van de redenen waarom ik graag de titel van bemiddelaar krijg. Deze ervaring helpt me om op latere leeftijd praktische ervaring op te doen voor mijn opleiding als orthopedagoge (BE). Graag help ik mensen, win hun vertrouwen en begeleid hen naar een vreedzame of/en draagbare toekomst. Recht maken wat krom is, is mijn motto. Onvoorwaardelijke acceptie, zelfontplooiing en geduld zijn deugden waar ik volledig achter sta. Als er verdere vragen zijn, kan je me persoonlijk aanspreken. Met al de liefde, Sara (Fugitivo).



    Dag lief Quizlet! Mijn naam is Lotte, ik ben achttien lentes jong en een bevlogen rechtenstudent aan de leukste universiteit van Nederland. Hoewel voor velen waarschijnlijk nog een onbekend gezicht, hoop ik dat dit geen drempel zal vormen om me deze twee weken toch het hemd van mijn lijf te vragen, zodat we elkaar beter leren kennen. Aan mij zullen jullie namelijk een betrouwbare, empathische en geduldige bemiddelaar hebben, die graag de tijd voor jullie neemt en immer een luisterend oor biedt. Ik zie jullie vragen dus met alle liefde tegemoet: ik beantwoord ze graag! Veel liefs, Lotte.



    Mijn naam is Maia, en wat ben ik enorm blij dat ik deze kans heb gekregen!
    Quizlet is voor mij belangrijk, maar ook voor jullie, het heeft me veel heeft geholpen en het is een plek waar ik geweldige personen heb leren kennen. Ik zou graag iets terug willen doen, zodat iedereen een fijne tijd heeft hier en zich thuis voelt op Q. Ik zal mijn uiterste best doen jullie te helpen!
    Ik wil mezelf uitdagen om meer inzicht te krijgen in anderen, iedereen heeft een andere manier van communiceren. Ruzies zijn niet te vermijden, maar soms is een helpende hand genoeg.
    Opm: Maia is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.



    Mijn naam is Sylvie, ik ben eenentwintig jaar en zit hier al ongeveer vier jaar lang. Ik ben een enthousiaste teamplayer die geeft om deze site en zijn users. Met mijn luisterend oor ben ik bereid om naar al je verhalen te luisteren en eventueel advies te geven als je daar om vraagt. Met mijn helpende hand ben ik bereid om alle ruziënde partijen aan te horen en samen met hen tot een oplossing te komen. Als bemiddelaar zal ik meer dan honderd procent achter mijn functie staan en deze site graag mee helpen ondersteunen. Op mij kan je rekenen!



    Ik ben Floor (14) en wil op een goede manier overkomen, maar niet perfect lijken; dit ben ik ook absoluut niet.
    Daarom heb ik een paar mensen gevraagd (Q en niet) om mij in één woord te beschrijven.
    Spontaan, gezellig, vrolijk, lief, liefdevol, supererggestoordmaarwelsuperlief en perfect zijn de uitkomsten.* Niet allemaal even serieus, maar dat ben ik ook (meestal) niet.
    Dit lijkt me een goede combinatie voor bemiddelaar en zeker omdat ik het heel graag wil. Ik wil mensen helpen en Quizlet helpen, omdat iedereen het waard is te genieten van Quizlet en er zoveel mogelijk plezier te hebben.



    Hallo iedereen,
    Sommigen van jullie zullen mij waarschijnlijk kennen, dankzij mijn kenmerkende blauwe teksten. Voor wie mij nog niet kent, ik ben Kim en ik ben twintig jaar oud.
    Graag wil ik bemiddelaar worden, omdat ik Quizlet gezelliger wil maken en houden. Daarnaast kan ik goed luisteren naar andere mensen en wil ik het liefst het naadje van de kous weten.
    Ook ben ik ervan overtuigd dat ruzie niet per se slecht is. In een ruzie durven de meeste mensen meer te zeggen en als je het goed uit praat, kan het alleen maar helpen.
    Vragen mag je altijd stellen!
    Opm: Kim is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.



    Hallo!
    Ik ben Loïs. Ik ben 18 jaartjes oud. Ik hou ervan om creatief bezig te zijn, van boeken tot schilderen! Ik wil heel graag mensen helpen op deze site en ik hoop dit ook echt te kunnen doen in de toekomst. Ik zal altijd klaarstaan om anderen te helpen, ook als ik geen bemiddelaar word c:! Ruzies zijn helaas onvermijdelijk en ik wil graag helpen met het bemiddelen van deze ruzies, zodat er een oplossing kan worden gevonden tussen beide partijen. Ik wil dit bereiken door naar beide partijen te luisteren en me neutraal en volwassen op te stellen.
    Opm: Loïs is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.



    Lieve users! Mijn naam is Evi en ik zou ontzettend graag bemiddelaar worden. De redenen hiervoor zijn simpel, namelijk om de site een veiligere omgeving te maken voor users die zich niet op hun gemak voelen en om de sfeer onderling positief te houden. Ik ben ervan overtuigt dat jullie dat kunnen, maar als het kan zou ik daar graag nog een handje bij helpen! We houden met z'n allen van deze site en het is belangrijk dat we dat zo houden. Liefs!
    Opm: Evi is tijdelijk afwezig en kan daarom niet meteen alle vragen van jullie beantwoorden.


    Veel succes aan de kandidaten toegewenst en hopelijk vindt iedereen een geschikte kandidaat voor deze functie.

    Groeten van de moderators en de bemiddelaars

    Vragen gesteld door users:
    Painkiller: Wat onderscheidt jou van de anderen?

    Painkiller:
    - Megan: Wat motiveert jou om deze functie te vervullen?
    - Margot: Op welke wijze zou je een ruzie/discussie behandelen?
    - Sara: Hoe wil je anderen helpen zichzelf te vinden?
    - Lotte: Denk je dat je studie (rechten) een hulp kan bieden om de functie van bemiddelaar te vervullen? Zo ja, op welke manier?
    - Maia: Hoe wil je graag het inzicht krijgen in andere users?
    - Sylvie: Op welk vlak denk je een voordeel te hebben bij de andere kandidaten?
    - Floor: Wat drijft jou bemiddelaar te willen zijn?
    - Kim: Heb je een levenservaring die je kan helpen de functie te beoefenen? Zo ja, welke?
    - Loïs: Hoe start je met de aanpak van een ruzie?
    - Evi: Welke persoonlijke eigenschappen zullen je helpen de functie uit te kunnen oefenen?


    Cordon: De moderators doen iets wat heel erg oneerlijk is tegenover de usergemeenschap, bijvoorbeeld: ze liegen over het beleid. Als bemiddelaar zie je dit
    uiteraard gebeuren en als bemiddelaar voel je je uiteraard ook verantwoordelijk voor de eerlijkheid van de mods naar de users. Wat is jouw reactie?


    Eigengrau: Noem redenen waarom wij absoluut níét op jou zouden moeten stemmen. ;p

    Liopleurodon: Wat zou je doen als een van je mede-bemiddelaars in een zware ruzie met een user/moderator/bèta/bemiddelaar terecht komt?

    Chrysalism: Stel je voor: Eén van de users is je beste vriend(in) heeft ruzie met een andere user hierop quizlet en juist jij wordt (natuurlijk) gevraagd om te bemiddelen tussen de 2(of meerdere), wat ga jij doen of hoe ga je dit aanpakken?

    Chrysalism: Hoe reageren jullie op ruzies in real life?

    Chrysalism: Stel dat er een ruzie is, met de ene user ben je bevriend en met de andere user totaal niet, daar irriteer je je dood aan. Hoe los je dit dan op? Zou je partij trekken? Zou je een compromis sluiten? Hoe zouden jullie dit aanpakken?


    Chrysalism: Stel, een user en een moderator hebben ruzie, hoe lossen jullie dit op?

    ImAwesome: Als je al weinig tijd hebt, hoe denk je dan dit erbij te kunnen gaan doen?

    Avandra: Hoe denk je dat je je hoort te gedragen als bemiddelaar op het userforum en voldoet jouw gedrag zich ook aan die gestelde voorwaarden?

    Avandra: Waarom zou jij een goede vervanger voor mij zijn? Of waarom zou jij een betere bemiddelaar dan mij zijn?

    Eigengrau: Zou jij ooit besluiten om een zaak te weigeren om een bepaalde reden? Zo ja, welke zaken zouden dan te zwaar kunnen zij voor jou, denk je? (Qua inhoud van de zaak, dus niet omdat het bijvoorbeeld een is waarbij een vriend is betrokken of wegens tijdgebrek/persoonlijke problemen, ...)

    Baelor: Hoe zouden jullie omgaan met kritiek als: 'Jullie zijn het alleen maar geworden omdat de mods jullie graag hebben', 'jullie zijn het enkel omdat jullie populair zijnn op het forum, wat niet zegt dat je competent bent' of iets dergelijks?

    Liopleurodon: Welke kandidaat (buiten jezelf natuurlijk) vinden jullie de beste(n) en waarom?

    Liopleurodon: Waarom denk je dat jij gekozen bent om door te gaan naar de tweede ronde? Aan welke goede eigenschap ligt dit?

    Parada: Stel je voor: Ik heb een probleem met iemand uit het team, en dit heeft zo'n slechte invloed op me, dat ik er zelfs over nadenk om te stoppen met mijn moderatorwerk. In eerste instantie geef ik bij jou aan dat ik enkel mijn hart hierover wil luchten, omdat ik het niet meteen in de groep wil gooien. Wat zou jij doen? En welke eventuele, verdere stappen onderneem je?

    Baelor: Stel dat jullie twee kibbelende tienjarigen over de vloer krijgen, omdat de een had gezegd dat de ander doorzichtige quizzen maakt of zo: Hoe pakken jullie dit aan? En daarmee samenhorend: Zouden jullie verschillende zaken aanpassen naar de leeftijd van een persoon of gaat alles volgens dezelfde "regels"?

    Ballard: Moest je het niet halen en er volgt een mod verkiezing. Ik zeg trouwens niet dat er eentje komt, haha. Maar ja, mijn vraag is dus: wie van jullie zullen meedoen of hebben heel stiekem veel liever een mod baantje dan een bemiddelaarsbaantje?

    Cordon: Je bent in het bemiddelingsproces met twee users, plots ontstaat er een ruzie tussen één van de partijen en jou, wat doe je?
    Wat als je beschuldigt wordt van partijdigheid?


    Painkiller: Wat als er iets heel heftigs gebeurt als reactie van een ruzie tussen twee kampen. (Neem nu een zelfmoordpoging) Maar de persoon/personen in kwestie weigert/weigeren mee te werken. Wat doe je dan? Want de ruzie heeft toch al tot een bepaald punt bereikt waarop er echt ingegrepen moet worden.

    Liopleurodon: Hebben jullie schrik dat het gaat uitdraaien op een 'populariteitswedstrijd'?

    Painkiller: Stel er ontstaat een ex aeqo maar er is nog maar één plek vrij. Maar één van de twee kan door en jij bent één daarvan. Zou jij je opofferen geen bemiddelaar te worden? Zo nee, wat zou je dan doen?

    BIitzkrieg: Deze is specifiek voor Floor:
    Je geeft aan in je stukje tekst dat je niet altijd even serieus bent, zou dit geen belemmering kunnen zijn? Aangezien ik vind dat dit een serieuze positie is waarbij je toch wel wat professionaliteit moet overbrengen.


    Avandra: Zijn er volgens jullie punten van verbetering voor de bemiddelaars? En hoe denk je dat jij als individu deze kan verbeteren? Met andere woorden, wat wil je bereiken met de functie bemiddelaar?

    Baelor: Stel: Ik zeg dat het sowieso vriendjespolitiek wordt, omdat ik nooit op iemand zou stemmen die ik niet vertrouw, al geeft die zo'n goede antwoorden. (Dat zeg ik ook, maar dat betekent niet dat ik onmiddellijk op vriendjes ga stemmen, aangezien er meer mensen zijn die ik vertrouw dan mijn "vriendjes". Wat vinden jullie daarvan? Hoe gaan jullie daarmee om?

    Eigengrau: Jan en Piet hebben elkaar leren kennen op Quizlet en zijn hierdoor beste vrienden geworden. Ze spreken regelmatig af, bellen elke dag en staan bij wijze van spreken als getrouwd met elkaar op Facebook. Naast user helpt Piet ook nog mee door zijn functie als moderator, terwijl Jan geen baantje heeft. Nu is het zo dat Piet regelmatig kleine dingen die hij achter de schermen opvangt, deelt met Jan. Zo wist Jan al voordat het openbaar werd gemaakt dat er 49 aanmeldingen waren voor de verkiezingen, kwam hij te weten dat een van de mods geen voorstander was van een ban die een bepaalde user recent had gekregen wegens ruzie op het forum en wist hij wat de achterliggende reden van een crewlid was om te stoppen met zijn functie. Zaken waarmee het team zeker niet zou kunnen lachen als het uitgelekt zou worden, maar Piet weet dat Jan te vertrouwen is en deze dingen niet doorvertelt, waardoor hij ze toch tegen hem zegt.
    Op een bepaald moment komt Piet echter iets te weten dat strikt geheim moet blijven voor de users (bijvoorbeeld dat Rutger heeft besloten om de site te stoppen omdat deze te weinig geld opbrengt), maar hij vertelt dit toch. Jan is hierdoor zo ontzettend geschrokken en boos dat hij Piet waarschuwt dat hij deze informatie openbaar wil maken. Naast het feit dat dit voor redelijk grote rellen en schandalen op het forum zou zorgen, weet Piet zeker dat hij uit de crew geschopt wordt als bekend raakt dat hij al die dingen heeft gelekt. De twee willen dit onderling oplossen, maar Jan houdt voet bij stuk dat hij dit echt niet langer geheim kan houden. Piet is zo wanhopig dat hij jou als bemiddelaar contacteert en je smeekt om dit op te lossen tussen jullie. Hij wil alleen dat je deze zaak absoluut niet op het bemiddelaarforum zet, ook niet anoniem, en echt met niemand van de crew deelt, omdat hij zijn functie niet kwijt wil. Jij bent goed bevriend met Piet en vindt hem een enorm goede moderator, maar weet zelf ook wel dat hij zo goed als zeker zijn baan zal verliezen als jij hem verklikt en je vindt het echt niet door de beugel kunnen dat hij al deze belangrijke informatie heeft gelekt.
    Hoe pak jij dit aan? Verraad je Piet of besluit je om deze zaak in je eentje af te handelen zonder dat iemand hier iets vanaf weet? Wat als bemiddelen geen zin blijkt te hebben en Jan morgen een topic opent waarin hij alles bekend maakt en jou en Piet aan de schandpaal nagelt?

    [ bericht aangepast op 8 aug 2015 - 15:20 ]

    Baelor schreef:
    Hoe zouden jullie omgaan met kritiek als: 'Jullie zijn het alleen maar geworden omdat de mods jullie graag hebben', 'jullie zijn het enkel omdat jullie populair zijnn op het forum, wat niet zegt dat je competent bent' of iets dergelijks?


    Hoewel het eigenlijk van mijzelf zou mogen, toch zou ik lachen. Omdat ik weet dat het niet waar is. Bij mijn weten hebben de moderators mij niet graag, ze zullen mij niet voor trekken en ik denk dat de moderators eerlijk zijn geweest in hun oordeel wie wel en niet door mocht naar de volgende ronde. Niet dat ik wil zeggen dat de moderators een hekel aan mij hebben, want dat weet ik niet.

    Nogmaals, ik zou moeten lachen. Ik ben niet populair op het forum en ik laat graag van mij horen in topics die mij aanspreken, maar dat maakt mij niet geliefd op het forum. Daarnaast kunnen mensen in dit topic zien of zij mij competent vinden of niet. Dus mensen kunnen gewoon kijken naar mijn antwoorden en dan beslissen of zij mij wel of niet als bemiddelaar willen. Ik heb liever dat iemand mij kiest omdat hij/zij mij competent vind dan dat hij/zij mij aardig vind. Want dat ga ik ook doen, hoewel ik ga niet op mijzelf stemmen, omdat ik dat te arrogant of te egoïstisch van mijzelf vind. Daarnaast wil ik ook iemand kiezen die ik graag als bemiddelaar zou zien.


    Physics is awesome

    Liopleurodon schreef:
    Oke, nog een vraag van mij (ik heb gezegd dat ik er veel ging stellen :'D):

    Welke kandidaat (buiten jezelf natuurlijk) vinden jullie de beste(n) en waarom?

    Even mijn twee vorige vragen, omdat ze dan bij elkaar staan:

    Wat zou je doen als een van je mede-bemiddelaars in een zware ruzie met een user/moderator/bèta/bemiddelaar terecht komt?
    Waarom denk je dat jij gekozen bent om door te gaan naar de tweede ronde? Aan welke goede eigenschap ligt dit?


    Dat weet ik nog niet. Aan de hand van de vragen, ga ik kijken welke kandidaat ik competent vind en die ik dus ook graag als bemiddelaar zou zien. Ik vind het nu nog te vroeg om al te kiezen.


    Physics is awesome

    Parada schreef:
    Stel je voor: Ik heb een probleem met iemand uit het team, en dit heeft zo'n slechte invloed op me, dat ik er zelfs over nadenk om te stoppen met mijn moderatorwerk. In eerste instantie geef ik bij jou aan dat ik enkel mijn hart hierover wil luchten, omdat ik het niet meteen in de groep wil gooien. Wat zou jij doen? En welke eventuele, verdere stappen onderneem je?
    Allereerst zou ik gewoon een luisterend oor bieden en niet meteen in een bemiddelaarsrol schieten, dat is immers niet wat je van me vroeg. Uiteindelijk zou ik vragen of er eventueel behoefte aan hebt dat ik je help een poging te doen om het probleem, desnoods door bemiddeling, op te lossen en zo ja: hoe. Wil je dit niet, dan zal ik dit respecteren, hoe jammer ik het ook vind. Het is uiteraard niet aan mij informatie die je vertrouwelijk aan me vertelde in de groep te gooien omdat ik je zo graag wil zien blijven.

    Baelor schreef:
    Stel dat jullie twee kibbelende tienjarigen over de vloer krijgen, omdat de een had gezegd dat de ander doorzichtige quizzen maakt of zo: Hoe pakken jullie dit aan? En daarmee samenhorend: Zouden jullie verschillende zaken aanpassen naar de leeftijd van een persoon of gaat alles volgens dezelfde "regels"?
    Ik zou aan hen beide vragen of ze interesse hebben in bemiddeling, zou geduldig naar beide kanten van het verhaal luisteren en zo proberen verder te bemiddelen. Op je tweede vraag antwoordend: ik denk dat iedere bemiddelaar wel een bepaalde aanpak hanteert die bij iedere zaak wel iet of wat overeenkomt, maar ik denk niet dat dit als vastgeroeste regels moet worden bestempeld. Je hebt met mensen te maken en voor de een werkt een aanpak die voor een ander niet werkt. Ik denk dat dit aanvoelen en aftasten is. Ik vind dus dat je als bemiddelaar zo elke zaak als apart moet beschouwen en niet blindelings stapjes moet doorlopen.

    Ballard schreef:
    Even een vraag om jullie eerlijkheid te testen. (cat) Kidding eh?

    Moest je het niet halen en er volgt een mod verkiezing. Ik zeg trouwens niet dat er eentje komt, haha. Maar ja, mijn vraag is dus: wie van jullie zullen meedoen of hebben heel stiekem veel liever een mod baantje dan een bemiddelaarsbaantje?
    Stiekem en niet stiekem: nee. Ik lieg absoluut niet als ik zeg dat bemiddelen iets is wat me heel erg aanspreekt en dat het iets is wat ik graag doe en ik vind dat bemiddelen dan ook veel beter bij me past dan moderaten. Daar kan ik heel kort over zijn. :)


    She's imperfect but she tries

    Parada schreef:
    Stel je voor: Ik heb een probleem met iemand uit het team, en dit heeft zo'n slechte invloed op me, dat ik er zelfs over nadenk om te stoppen met mijn moderatorwerk. In eerste instantie geef ik bij jou aan dat ik enkel mijn hart hierover wil luchten, omdat ik het niet meteen in de groep wil gooien. Wat zou jij doen? En welke eventuele, verdere stappen onderneem je?

    Ik ga ook wat individuele vragen bedenken voor jullie. ^^


    Dan zou ik met jou in gesprek gaan, om jou je hart te laten luchten bij mij en om te kijken wat het probleem is. Daarna zou ik jou aanraden om het erover te hebben met die persoon. Wil je dit niet dan zou ik je mijn hulp aanbieden, zodat wij eventueel samen aan die persoon kunnen vertellen dat jij een probleem met hem/haar hebt. Want het kan natuurlijk zijn dat jij het als een probleem ervaart en de andere persoon niet, misschien kan het dan worden uitgepraat tussen jullie twee (misschien zelfs zonder mijn hulp) en tot een oplossing worden gekomen.

    Ik zou het niet in de groep gooien, want jij wil dat misschien niet, maar de andere persoon wil dit misschien ook niet. Mocht je het niet willen bespreken met diegene dan zou ik het je toch aanraden, omdat je er anders mee blijft zitten en het dan tot een uitbarsting kan komen. Ik ga je echter niet dwingen, want je hebt het recht om te kiezen wat je in deze situatie doet.

    Daarnaast zou ik ook nooit iets door vertellen wat iemand aan mij vertelt als bemiddelaar, want dan schend ik het vertrouwen van de user/moderator/bèta-reader in kwestie en kan die persoon niet alleen het vertrouwen in mij, maar ook in mijn collega bemiddelaars verliezen. Dat wil ik niet aangezien ik wil dat users bij bemiddelaars komen als zij ruzie hebben en er niet uit kunnen komen en dat zij vertrouwen hebben in de bemiddelaars.


    Physics is awesome

    Cordon schreef:
    Je bent in het bemiddelingsproces met twee users, plots ontstaat er een ruzie tussen één van de partijen en jou, wat doe je?

    Wat als je beschuldigt wordt van onpartijdigheid?

    Beschuldigt worden van onpartijdigheid is juist goed :Y)
    Juist bij partijdigheid, moeten de haartjes overheid gaan staan. (:


    -

    Baelor schreef:
    Stel dat jullie twee kibbelende tienjarigen over de vloer krijgen, omdat de een had gezegd dat de ander doorzichtige quizzen maakt of zo: Hoe pakken jullie dit aan? En daarmee samenhorend: Zouden jullie verschillende zaken aanpassen naar de leeftijd van een persoon of gaat alles volgens dezelfde "regels"?


    Dat is nou een geval waarvan ik zou denken, waar hebben jullie ruzie over? Maar toch zou ik dat niet laten merken en hen zo goed mogelijk helpen. Ja, ik zou zaken aanpassen naar de personen van de zaak. Dit komt mede door mijn opleiding(en) en dat ik daardoor weet dat een tien jarige waarschijnlijk anders zal reageren dan een zestien jarige(bijvoorbeeld), aan de andere kant ligt het ook aan de personen. Iemand van tien kan zich al ouder gedragen en dus reageren als iemand die ouder is. Wat ik wil zeggen, is dat ik naar de personen kijk die ruzie hebben en niet naar hun leeftijd. En op basis daarvan ga kijken hoe ik de personen in kwestie het beste kan helpen. Het heeft namelijk geen zin om hen als kleine kinderen te gaan behandelen of hen te behandelen op basis van hoe ik denk dat zij zullen reageren. Want dat zou hen niet helpen en waarschijnlijk zelfs averechts werken.


    Physics is awesome

    Astriferous schreef:
    Overigens, heel veel succes en wijsheid (dat heb je nodig om deze vragenstorm te beantwoorden haha) aan al mijn medekandidaten. Aan de overige kandidaten die niet door de eerste ronde heen zijn: er komt nog wel een kans om jullie te bewijzen. Ik ben blij dat jullie het tenminste hebben geprobeerd.


    Dankjewel! Het zijn heel wat vragen en ze hebben hun best er op gedaan. Want ik ben nog geen enkele vraag tegen gekomen die ik makkelijk vond.


    Physics is awesome

    Cordon schreef:
    Je bent in het bemiddelingsproces met twee users, plots ontstaat er een ruzie tussen één van de partijen en jou, wat doe je?

    Wat als je beschuldigt wordt van onpartijdigheid?


    Dat zou ik niet laten gebeuren. Mocht het toch gebeuren, dan verwijs ik hen door naar een van collega's, omdat ik dan in mijn ogen niet meer onpartijdig zou zijn en dat kan niet, vind ik. Daarnaast zou ik het proberen uit te praten met diegene en samen met diegene tot een oplossing proberen te komen. Als dit niet lukt, dan schaam ik mij niet om een van mijn collega's om hulp te vragen.

    Dan zou ik diegene hartelijk bedanken, want dat is precies iets wat een bemiddelaar moet zijn in mijn ogen. Oftewel in mijn ogen is dat dan dus een compliment.


    Physics is awesome

    Painkiller schreef:
    Wat als er iets heel heftigs gebeurt als reactie van een ruzie tussen twee kampen. (Neem nu een zelfmoordpoging) Maar de persoon/personen in kwestie weigert/weigeren mee te werken. Wat doe je dan? Want de ruzie heeft toch al tot een bepaald punt bereikt waarop er echt ingegrepen moet worden.


    Ik ga hem/haar niet dwingen om mee te werken, dat kan en mag niet, vind ik. Wel zou ik hem/haar aanraden om het er met iemand over te hebben en eventueel echt hulp in te schakelen door te bellen naar een nummer met mensen die hem/haar kunnen helpen. Maar daarin kan ik die persoon ook niet dwingen. Ik kan de hulp van mijzelf en mij collega's aanbieden en hem/haar adviseren, maar voor de rest (behalve wat hierboven staat genoemd) kan ik weinig doen. Met hulp bedoel ik dan een luisterend oor bieden, zodat die persoon zijn/haar verhaal kwijt kan.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2015 - 23:53 ]


    Physics is awesome

    Ik wil alle tien kandidaten feliciteren en heel veel succes wensen met het beantwoorden van de vragen. Ik weet ook nog hoe dat was, haha. Ik ga zeker nog even kijken of ik er zelf wat kan bedenken.


    Deep inside, I've never felt alive

    Iedereen bedankt voor de felicitaties! Volgens mij heb ik alle vragen die tot nu toe zijn gesteld beantwoord. Mocht ik een vraag hebben over geslagen dan heb ik dit per ongeluk gedaan en als je het even zegt, zal ik hem alsnog graag beantwoorden.


    Physics is awesome

    Zo, laten we er maar eens aan beginnen! Phew, zoveel vragen en één voor één lekker interessant en uitdagend. (:

    Painkiller - Wat onderscheidt jou van de anderen?
    Meteen een serieuze vraag die wordt gesteld. Wel een hele mooie om over na te denken en meteen de toon van dit topic te zetten. (: Ik denk in eerste plaats dat het te maken heeft met mijn opleiding en onvoorwaardelijke acceptatie. Ikzelf doe orthopedagogie en later wordt er van me verwacht dit soort situaties op te lossen en/of te begeleiden dus de theoretische onderbouw heb ik al. Verder heb ik ook al ervaring in de praktijk met verschillende leeftijden want ik was een vertrouwenspersoon in de secundaire school. Onvoorwaardelijke acceptatie is iets dat je niet bewust doet maar omdat ik me er net bewust van ben, denk ik dat ik een stapje voor kan staan op anderen hun inzicht of aanpak op situaties. Ook mijn Vlaamse nuchterheid onderscheidt me van de meesten in het kans hebbende team. Misschien zijn een paar nieuwe inzichten altijd welkom vanuit een Belgische achtergrond. Verder kan ik goed knopen doorhakken als het proces het toe laat. Dit inschattingsvermogen is ook welkom, in het begin (om de zwaarte van de ruzie af te wegen) en later aan te voelen of beide partijen akkoord zijn met de conclusie.

    Painkiller – Sara: Hoe wil je anderen helpen zichzelf te vinden?
    Prachtige vraag, opnieuw. Ik denk dat je uit elke situatie wel iets nieuws van jezelf leert. Daarom zou ik graag na elke bemiddeling een reflectie willen doen met de betrokken partijen als ze hiervoor openstaan om eens te kijken wat hun kijk op zichzelf heeft veranderd en hoe. Ik heb best een brede woordenschat en help graag mensen te zoeken naar wat ze juist bedoelen als ze fenomenen niet juist kunnen benoemen.

    Painkiller - Wat als er iets heel heftigs gebeurt als reactie van een ruzie tussen twee kampen. (Neem nu een zelfmoordpoging) Maar de persoon/personen in kwestie weigert/weigeren mee te werken. Wat doe je dan? Want de ruzie heeft toch al tot een bepaald punt bereikt waarop er echt ingegrepen moet worden.
    Zoals eerder gezegd, moet het wel duidelijk zijn dat als iemand weigert mee te werken, onze taak er eigenlijk al op zit. Ik kan de persoon wel voorstellen haar hart te luchten uit mijn positie als vertrouwenspersoon, maar verder kan ik niets doen. Ik zou de persoon anonieme telefoonnummers of sites aanbieden waar hij/zij misschien verder kan of adviseren buitenaf hulp te zoeken.

    Cordon - De moderators doen iets wat heel erg oneerlijk is tegenover de usergemeenschap, bijvoorbeeld: ze liegen over het beleid. Als bemiddelaar zie je dit uiteraard gebeuren en als bemiddelaar voel je je uiteraard ook verantwoordelijk voor de eerlijkheid van de mods naar de users. Wat is jouw reactie?
    Ik zou iemand aanspreken van de moderators en uitleg vragen. Ik mag/kan me hier niet mee moeien maar ik zou hen wel aanwijzen op het feit dat users vertrouwen in ons en onze site hebben dus dat dat ook niet beschaamd mag worden. De keuze zou ik bij hen laten liggen maar het zou wel aan me vreten. Laten we hopen dat dit soort dingen gewoon niet voorkomen maar als het zou voorkomen, zou ik zeker mijn mening laten gelden.

    Cordon - Je bent in het bemiddelingsproces met twee users, plots ontstaat er een ruzie tussen één van de partijen en jou, wat doe je? Wat als je beschuldigt wordt van onpartijdigheid?
    Ik zou een opsomming geven van wat er is misgelopen tussen ons getweeën en het in een apart gesprek oplossen, vragend die het daarmee eens is. Als ik hiervan beschuldigd zou worden, zou ik vragen waarom de persoon het vindt en toegeven als het inderdaad zo geïnterpreteerd kan worden want over het internet interpreteer je vaak dingen zoals je wil. Als het niet zo zou zijn, probeer ik het op een beleefde manier uit te leggen dat ik het niet zo bedoelde. Als het echt te ver zou gedreven worden, halen we er gewoon een andere bemiddelaar bij om haar/zijn kijk te vragen, mits toestemming van alle partijen.

    Eigengrau - Noem redenen waarom wij absoluut níét op jou zouden moeten stemmen. ;p
    Natuurlijk praat ik tegen mijn eigen winkel, maar dit is wel een mooie opdracht om eens over jezelf na te denken en eerlijk te staan tegenover je eigen attitude. Het zou kunnen dat ik, als Belg, andere waarden en normen zou hanteren dan Nederlanders, maar uiteindelijk heeft iedereen deze dus misschien dat dit niet zo’n heel goed voorbeeld is, haha! Ik kan heel koppig zijn en soms wil ik dat de situatie gaat zoals ik het wil, en dat is natuurlijk niet welkom in sommige gevallen. Ik noem dat de knoop doorhakken, maar anderen vinden misschien dat ik te snel te werk ga. Iets waar ik soms ook over kan struikelen zijn Vlaamse uitdrukkingen of zegswijzen die ze in Nederland niet kennen maar als we beiden het A(B)N hanteren, mag dit geen probleem zijn. Ook kan ik dingen nogal persoonlijk opnemen en via het internet kan dat wel eens gebeuren. Als laatste heb ik niet heel erg veel kennis over fora dus als mensen me aanspreken omdat dat daar een ruzie is ontstaan, moet ik mezelf eerst informeren hoewel ik graag het verhaal van de partijen zelf graag zou horen.

    Eigengrau - Zou jij ooit besluiten om een zaak te weigeren om een bepaalde reden? Zo ja, welke zaken zouden dan te zwaar kunnen zij voor jou, denk je? (Qua inhoud van de zaak, dus niet omdat het bijvoorbeeld een is waarbij een vriend is betrokken of wegens tijdgebrek/persoonlijke problemen, ...)
    Ik kan de knop gemakkelijk afzetten, in de zin van dat ik problemen niet snel naar huis neem en omgekeerd. Ik wil een succesvolle begeleiding maar wil mezelf niet de dieperik inwerken door eerdere ervaringen of te persoonlijke thema’s. Als er zaken te zwaar voor me zouden zijn, zou het gaan om problemen rond vrienden want persoonlijke problemen probeer ik zo min mogelijk mensen met op te zadelen. Een zaak weigeren zou ik dus niet (snel) doen omdat ik zelf iets gelijkaardigs zou meemaken. Het zou me net meer motiveren om deze zaak op te lossen.

    Liopleurodon - Wat zou je doen als een van je mede-bemiddelaars in een zware ruzie met een user/moderator/bèta/bemiddelaar terecht komt?
    Iedereen gelijk voor de wet behandelen. Naar beiden partijen luisteren en vooral niemand voortrekken omdat deze een titel heeft of net niet.

    Liopleurodon - Waarom denk je dat jij gekozen bent om door te gaan naar de tweede ronde? Aan welke goede eigenschap ligt dit?
    Hele goed vraag. Ik denk dat het te maken heeft met mijn ervaring en instelling naar anderen toe. De toegeving dat ik het ook voor mezelf doe, is één van mijn eerlijke opmerkingen en ik denk dat dat vertrouwen opwerkte.

    Liopleurodon - Welke kandidaat (buiten jezelf natuurlijk) vinden jullie de beste(n) en waarom?
    Vooral Mignon sprak me aan door haar rechtvaardigheid. Ook omdat ze een meer onbekend gezicht is en dat eerlijk toegeeft. Ik kende haar niet maar haar motivaties gaf me wel vertrouwen dus ik geloof dat ze het goed zal doen. Empathie en geduld zijn ook twee van mijn persoonlijke motivaties dus daarom dat ik me verwant voelde.

    Chrysalism
    - Stel je voor: Eén van de users is je beste vriend(in) heeft ruzie met een andere user hierop quizlet en juist jij wordt (natuurlijk) gevraagd om te bemiddelen tussen de 2(of meerdere), wat ga jij doen of hoe ga je dit aanpakken?
    Opnieuw: iedereen gelijk voor de wet. Ik denk dat mijn beste vriend(in) me goed genoeg kent dat ik geen partij trek als het om iets serieus gaat. Het zou oneerlijk zijn voor de andere partij en rechtvaardigheid is één van mijn motivaties dus deze schend ik niet.

    - Hoe reageren jullie op ruzies in real life?
    In eerste instantie moei ik me er liever niet mee omdat het mijn zaken niet zijn, totdat iemand me om mijn mening vraagt. Deze geef ik ook altijd wel eerlijk ondanks één van beide partijen mijn beste vriend zouden zijn. Als het een ruzie is tussen twee goede vrienden, laat ik ze het liever zelf oplossen.

    - Stel dat er een ruzie is, met de ene user ben je bevriend en met de andere user totaal niet, daar irriteer je je dood aan. Hoe los je dit dan op? Zou je partij trekken? Zou je een compromis sluiten? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
    Partij trekken of vriendjespolitiek zijn fenomenen die zich voordoen maar waar ik tegen vecht. Een compromis sluiten is wat ik zou doen maar als ik merk dat ik te fel beïnvloed zou zijn, zou ik ze liever naar een andere bemiddelaar sturen voor een verder proces. Ik denk dat het eerlijkst zou zijn voor alle partijen. Moest dit niet lukken, zal ik mezelf helemaal aan de kant schuiven en extra hard op mijn objectiviteit in inlevingsvermogen letten.

    - Stel, een user en een moderator hebben ruzie, hoe lossen jullie dit op?
    Ik denk dat (de meeste) moderators en (de meeste) users volwassen genoeg zijn om het op een beschaafde manier op te lossen. Een naam of een functie zou er voor mij niet toe doen.

    ImAwesome - Als je al weinig tijd hebt, hoe denk je dan dit erbij te kunnen gaan doen?
    Tijd vrijmaken. Als je kiest voor deze functie, moet je hier rekening mee houden en je volledige hart, motivatie en tijd in (durven) steken. Ik moet eerlijk zijn dat ik twijfelde me in te schrijven omdat ik hiervoor bang was, maar uiteindelijk vond ik altijd een gaatje om Quizlet weer na te kijken. Het zal dus sowieso goed komen. Quizlet zal een extra kleurtje krijgen op mijn dagplanning!

    Avandra - Hoe denk je dat je je hoort te gedragen als bemiddelaar op het userforum en voldoet jouw gedrag zich ook aan die gestelde voorwaarden?
    Om heel eerlijk te zijn volg ik het forum niet zo, dit wil ik graag veranderen om mijn Quizlet-wereld te verrijken. Ik denk als iedereen beschaafd en met respect met elkaar omgaat, dat het voldoende is.

    Avandra - Waarom zou jij een goede vervanger voor mij zijn? Of waarom zou jij een betere bemiddelaar dan mij zijn?
    Vervangen is zo'n zwaar woord. Ik denk dat je uiteindelijk niemand kan vervangen omdat iedereen zijn eigen aanpak heeft en een eigen persoonlijkheid heeft die hij niet zomaar kan verstoppen. Want hoe je het draait of keert, latent komt je temperament er altijd wel uit. Ik las ergens dat je gestopt was door tijdsgebrek? Corrigeer me als dat fout is. (: Ik ken je niet als persoon of als bemiddelaar dus ik vind het nogal moeilijk hier een antwoord op te vinden. Laat het me erbij houden dat ik momenteel wel de tijd hiervoor heb. (:

    Baelor - Hoe zouden jullie omgaan met kritiek als: 'Jullie zijn het alleen maar geworden omdat de mods jullie graag hebben', 'jullie zijn het enkel omdat jullie populair zijn op het forum, wat niet zegt dat je competent bent' of iets dergelijks?
    Eerlijk gezegd, ik zou beter weten want ik ken uiteindelijk twee moderators. Ze hanteren de regels perfect en zullen in functie kiezen van de site, niet in eigenbelang. Ik zou het dus gewoon negeren want ik werk voor deze functie dus weet dat ik het verdiend heb. Als ik ze natuurlijk krijg. ^^

    Baelor - Stel dat jullie twee kibbelende tienjarigen over de vloer krijgen, omdat de een had gezegd dat de ander doorzichtige quizzen maakt of zo: Hoe pakken jullie dit aan? En daarmee samenhorend: Zouden jullie verschillende zaken aanpassen naar de leeftijd van een persoon of gaat alles volgens dezelfde "regels"?
    Ik zou opnieuw beiden hun verhaal laten doen maar hen wel proberen in te laten zien dat ze over zoiets kleins niet hoeven te kibbelen. Dat hun vriendschap meer waard is dan een quiz. Regels zou ik niet aanpassen maar de zwaarte hiervan wel. Je moet altijd rekening houden met de beleving van verschillende leeftijden dus in mijn ogen is het gepast om op hun leeftijdsniveau te handelen.

    Parada - Stel je voor: Ik heb een probleem met iemand uit het team, en dit heeft zo'n slechte invloed op me, dat ik er zelfs over nadenk om te stoppen met mijn moderatorwerk. In eerste instantie geef ik bij jou aan dat ik enkel mijn hart hierover wil luchten, omdat ik het niet meteen in de groep wil gooien. Wat zou jij doen? En welke eventuele, verdere stappen onderneem je?
    Ik zou heel graag willen luisteren naar wat je te vertellen zou hebben en een aantal vragen stellen om je zo hopelijk verder te kunnen helpen. Want ik denk dat het luchten van je hart sowieso jezelf al meer duidelijkheid geeft in wat je verder wil bereiken en ontwikkelen. Als je openstaat voor een gesprek met die persoon, zou ik deze persoon aaspreken en deze voor de keuze zetten om deel te nemen aan het gesprek.

    Ballard - Wie van jullie zullen meedoen of hebben heel stiekem veel liever een mod baantje dan een bemiddelaarsbaantje?
    Ik wil liever nu (nog) geen moderator worden. Misschien binnen een jaar of langer wel, als ik de site beter onder de knie heb en mezelf heb ingewerkt in het forum, maar het worden van moderator is nog niet echt een droom of doel. (:

    Hopelijk waren ze voor iedereen duidelijk genoeg. Moest dit niet zo zijn, let me know! (:


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Quokka schreef:
    Iedereen bedankt voor de felicitaties! Volgens mij heb ik alle vragen die tot nu toe zijn gesteld beantwoord. Mocht ik een vraag hebben over geslagen dan heb ik dit per ongeluk gedaan en als je het even zegt, zal ik hem alsnog graag beantwoorden.


    Hier sluit ik me bij aan! Aan alle verkozenen die door zijn naar de tweede ronde: proficiat. Aan alle die jammer genoeg niet zijn verkozen: ook proficiat. Geef de moed niet op! (: (Samson & Gert nostalgie, haha!)
    Mocht ik ook een vraag overgeslagen hebben, laat het me zeker weten. Ook voor verdere verduidelijkingen of vragen. ^^
    (MT)

    [ bericht aangepast op 27 juli 2015 - 0:25 ]


    not to spoil the ending, but everything is going to be okay —

    Als het goed is beantwoord ik hieronder de laatste openstaande vragen. Mocht ik je vraag niet beantwoord hebben, of heb ik hem wel beantwoord maar niet duidelijk genoeg, of wil je simpelweg meer weten: laat het me dan alsjeblieft weten!
    Aan iedereen die mede mij feliciteerde en succes wenste: dank jullie wel! Voor mijn mede-kandidaten: bedankt voor jullie succes wensen en aan jullie natuurlijk ook heel veel plezier en succes toegewenst in deze vragenronde. De vragen liegen er niet om. :-)

    Cordon schreef:
    Je bent in het bemiddelingsproces met twee users, plots ontstaat er een ruzie tussen één van de partijen en jou, wat doe je?
    Ik zou proberen om het escaleren hiervan te voorkomen en voorstellen om te proberen deze persoonlijke ruzie uit te praten en de bemiddelingszaak met instemming van de betrokken users overdragen aan een andere bemiddelaar. Maar ik vind het lastig om deze situatie voor te stellen, omdat ik me er geen kan bedenken waarin ik het zo ver zou laten komen - al helemaal niet als je bezig bent als bemiddelaar, maar vooralsnog zou ik dit doen. :-)

    Wat als je beschuldigt wordt van onpartijdigheid?
    Ik neem aan dat ik hier partijdigheid moet lezen? :) Ik zou vragen waarop dit vermoeden gebaseerd is, niet om mijn gelijk te kunnen bewijzen dat ik niet partijdig ben, maar om de wil te tonen hier iets aan te doen en duidelijk te maken dat het absoluut niet mijn bedoeling is om dit vermoeden te geven. Daarbij zal ik voorstellen of diegene zich er misschien fijner bij voelt als een andere bemiddelaar naar de zaak kijkt en/of overneemt. Als je beschuldigd wordt van partijdigheid dan ben je voor die persoon blijkbaar niet (meer) de vertrouwenspersoon die een bemiddelaar toch wel hoort te zijn en in dat geval lijkt het me inderdaad verstandig om een andere bemiddelaar op de hoogte te stellen, mits dit met de instemming is van de betrokken users.

    Painkiller schreef:
    Wat als er iets heel heftigs gebeurt als reactie van een ruzie tussen twee kampen. (Neem nu een zelfmoordpoging) Maar de persoon/personen in kwestie weigert/weigeren mee te werken. Wat doe je dan? Want de ruzie heeft toch al tot een bepaald punt bereikt waarop er echt ingegrepen moet worden.
    Als iemand weigert aan een bemiddeling mee te werken dan kan ik hooguit nog een poging wagen door te vragen of diegene echt niet wil, maar blijft nee daadwerkelijk nee dan kan ik diegene helaas niet verder helpen. Ook met zoiets ernstigs valt het helaas niet af te dwingen en zelfs al zou je dit wel doen dan zou het niet werken, omdat je dan de kern van een succesvolle bemiddeling mist. Een zelfmoordpoging is echter ontzettend heftig en zoiets zal iedereen wel raken. Ondanks dat er geen animo is voor bemiddeling zal ik dan ook toch een luisterend oor bieden indien daar behoefte aan is en eventueel suggesties geven om in het echte leven hulp te zoeken. Als diegene de behoefte voelt er gewoon over te praten, dan wil ik er dus ook absoluut zonder te bemiddelen voor diegene zijn.

    Morticia schreef:
    Hallo lieve Q'ers,

    Reden voor mijn afwezigheid is doordat het internet hier niet optimaal doet en daarbij heb ik een ontsteking aan mijn oor, waardoor ik me vrij bagger voel, dus ik kan de vragen jammer genoeg niet direct beantwoorden.
    Morgen, als ik internet heb, zal ik alles direct doorlezen en beantwoorden.
    Hopelijk hebben jullie geduld met me, haha. (:
    Oef, een oorontsteking is echt ontzettend vervelend. Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt?


    She's imperfect but she tries

    Gefeliciteerd! Stiekem ben ik best wel heel erg teleurgesteld met het niet door zijn :c maar alsnog leuk voor diegene die wel door zijn! ^^ jullie gun ik het ook van harte :')


    “A queen will always turn pain into power.”