• "You know, every hero needs his villain"
    "Yeah, but why do I had to get stuck with you?"
    "Oh please, you love me."



    Rollentopic 1
    Praattopic 2
    Speeltopic 1

    Rollenstory

         
    Westfield High, Everington, Groot-Brittannië; Een high-school als geen ander. Kliekjes, roddels, romances, drama en... Supers. Jongeren met superkrachten. De één is een Hero, de ander een Villain, maar iedereen probeert een zo normaal mogelijk leven te leiden. Ouderlijke vetes worden zo weinig mogelijk bovengehaald en de school bewaakt de veiligheid streng. Vechtpartijen tussen beide kampen worden zwaar bestraft, maar buiten school is er heel wat minder controle.
    Wanneer de Villains op het idee komen om samen te werken en zo korte metten te maken met alle Heroes, wordt het plots heel wat spannender. Wie weet van het Geheime verbond? Wie staat aan welke kant? Kan het wel een geheim blijven? En is alles wel zo zwart-wit als het lijkt?

    DATUM: VRIJDAG 13 OKTOBER

    Rollen

    Heroes
    Léon (Genezing) • Chester (Bostick)
    Sky (zelfheling) • Qing (Painkiller)
    Sebastian (heersen over dieren) • Stephanie (Balloo)
    Michelangelo, Milo (zintuigverbetering) • Mirte (Patriots)
    Davina, Dee (illusies) • Ilona (Beauregard)
    Kendall (water besturen) • Judith (JudithSuzann)

    Normal people:
    Scott • Saar (Raccoon)
    Melrose • Qing (Painkiller)
    Chavelle • Denize (Boschetto)
    Lillith, Lilly • Lucca (Monachopsis)

    Villains:
    Juvenalis, Juve (manipulatie) • Lucca (Monachopsis)
    Theodore, Theo (elektriciteit) • Xanthe (BIitzkrieg)
    Ara (puppet master) • Marthe (Rivetra)
    Niamh (telekinese) • Amber (Kit)
    Kalani (vuur beheersen ) • Sanne (Ziegler)
    Milica, Milly (Copycat) • Saar (Raccoon)


    Krachten (in het hoofdstuk)

    School:
    Uren en vakken:

    De dag is ingedeeld zoals het Belgische systeem, aangezien ik dat het beste ken c;
    Tussenuren bestaan wel, dus je kan soms geen les hebben.
    Begin: 8u25 (een lesuur duurt 50 minuten)
    Lesuur 1
    Lesuur 2
    Pauze
    Lesuur 3
    Lesuur 4
    Middagpauze 12u00 - 13u15
    Lesuur 5
    Lesuur 6
    Pauze 10
    Lesuur 7
    Lesuur 8
    Einde: 16u35

    Vakken mag je zelf samenstellen. Hieronder staan enkele vakken, als je aanvullingen hebt: laat het weten!
    Talen: Latijn, Frans, Spaans, Engels, Duits...
    Wetenschappen ea: Wiskunde, Chemie (scheikunde), Fysica (natuurkunde), Biologie, Aardrijkskunde, ...
    Muzisch: Muziek, Drama, Literatuur, Kunstgeschiedenis, L.O. (gym), ...
    Andere vakken: Geschiedenis, Godsdienst, Filosofie, Techniek,...

    Sporten die op de school te beoefenen zijn;
    Lacrosse
    Dans
    Rugby
    Voetbal


    Jaarverdeling:

    Vijfde jaar:
    Melrose (16)
    Lilly (16)
    Sebastian (16)
    Kendall (17) Eén keer blijven zitten.
    Milli (16)

    Zesde jaar:
    Sky (16) Jaar overgeslagen.Theo (17)
    Niamh (17)
    Kalani (17)
    Davina (17)
    Ara (17)
    Chavelle (17) Eén keer blijven zitten.
    Milo (18) Eén keer blijven zitten.
    Scott (19) Twee keer blijven zitten.
    Juve (19) Twee keer blijven zitten.



    Verjaardagen
    Theo (17) - 02/01
    Ara (17) - 03/01
    Kendall (17) - 08/01
    Kalani (17) - 15/01
    Milli (16) - 02/02
    Juve (19) - 20/05
    Melrose (16) - 29/05
    Davina (17) - 01/06
    Scott (19) - 03/07
    Niamh (17) - 26/07
    Lilly (16) - 04/08
    Sebastian (16) - 10/09
    Sky (16) - 13/10
    Chavelle (17) - (7/12)
    Milo (18) - ?


    Regels:
    Regels van MSV:
    • Wordt in de derde persoon, verleden tijd geschreven.
    • Geen minimum- of maximumwoordenaantal.
    • Voorafgaande stukken/posts niet herhalen
    • Iedereen schrijft in dezelfde tijd. Wij schrijven in de verleden tijd!
    • Hetgene dat als eerste geschreven blijft geldig, tenzij unaniem besloten wordt dat het veranderd mag worden.

    Standaard RPG/MSV regels:
    • Naamsveranderingen doorgeven
    • Om de twee dagen kunnen posten!
    • Geen geruzie OOC
    • 16+ mag, mits het deftig blijft en je weet waarover je schrijft.
    • OOC in spoiler/tussen haakjes [ ], ( ), < > of in het praattopic
    • We schrijven met de dubbele aanhaling [ "..." ]


    Afwezigheden:

    Raccoon (Saar): 24 - 27 augustus
    Kit (Amber): 03 - 14 augustus
    Balloo (Stephanie): 30 juli - 21 augustus
    Painkiller (Qing): 02 - 12 en 22 - 30 augustus
    Rivetra (Marthe): 31 juli - 02 augustus en 12 - 19 augustus
    Blitzkrieg (Xanthe): 30 juli - 10 augustus en 16 -26 augustus

    [ bericht aangepast op 12 aug 2015 - 14:49 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    MT.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    [Mon topic]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    [Yeas ^^ MT]


    “A queen will always turn pain into power.”

    (Mt, mijn post komt oftewel morgen of vannacht :3)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    MT


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Er waren twee dingen waar Lilly aan dacht, toen ze gewekt werd door het felle zonlicht die haar kamer in vuur en vlam zette.

    1. Ze was ongelooflijk veel te laat voor school.
    2. Waar the fuck was haar broer en waarom had hij haar niet wakker gemaakt?

    Ze schoot overeind, gooide het laken van zich af en sprong uit bed. Ze rende de gang op, keerde halverwege terug om zich toch maar snel aan te kleden, en stormde weer de gang op. Niet veel later kon ze de muziek uit de keuken horen komen en werd ze al begroet door de stem van haar broer.
    "Goedemorgen," bromde Juve nog voor ze zelfs maar door de deur gestapt was. Ze wist niet zeker of hij haar had voelen aankomen, of dat hij gewoon het gestamp van haar voeten had gehoord.
    "Je bent boos," constateerde hij, zonder op te kijken van zijn ontbijt. Hoewel hij nog maar net wakker leek, wist Lilly dat dat niet het geval was. Waarschijnlijk was hij al uren op en had hij al God weet wat gedaan. Zijn haren glinsterden nog van het water van de douche. Lilly lette al jaren niet meer op de ontblote, gespierde borstkas van haar broer en liep recht op hem af. Ze gaf hem een kleine tik tegen het achterhoofd. Ja, ze was boos.
    "Waarom zitten we in de keuken, en niet op school?" vroeg ze kwaad. Ze kruiste haar armen en ging op de barkruk naast hem zitten. Hij verroerde zich niet en bleef zich bezighouden met het lezen van de cornflakes doos (die trouwens nog steeds dezelfde tekst had als de dag er voor en de dag daarvoor.)
    "Omdat ik geen zin heb," was zijn korte antwoord. Lilly keek hem enkele tellen aan, stond op en liep naar de radio. Ze zette deze uit en probeerde niet op de plotse stilte te zetten. Het werkte. Juve zuchtte en richtte zich eindelijk op. De wenkbrauw boven zijn groene oog had hij vragend en geïrriteerd opgetrokken.
    "Ik ook niet, maar ik heb ook geen zin om uit het dansteam gezet te worden. Waarom heb je me op z'n minst niet wakker gemaak?"
    "Wat ben ik? Een wandelende wekker?"
    "Ja. En je bent ook mijn chauffeur, dus zou je alsjeblieft een T-shirt kunnen aantrekken en me toch op z'n minst tot aan de poort brengen?" Ze zei het alsof het eerder een bevel was, dan een vraag. Gelukkig kende ze haar broer en wist ze dat ze de enige was die zo tegen hem kon praten. Juve zuchtte hoorbaar, pakte bij het opstaan de afstandsbediening van de stereo's op en klikte de muziek weer aan. Deze keer klonk het door meerdere kamers in het huis en Lilly ontspande ook. Ze was het lawaai zo gewend dat ze een stil huis akelig vond. Alsof Juve er niet was.
    Terwijl Juvenalis op zoek ging naar een draagbaar T-shirt, greep ze zelf nog haar deo, een appel en een pakje kauwgom. Het was pas dan dat haar blik op de datum viel.
    Oh, Sky is jarig!
    Oh poo.
    Na al die jaren wist ze perfect welke gedachtes Juve ook hoorde zonder contact met haar te maken, en dit was zeker luid genoeg geweest. Ze beet op haar lip en liet snel de muziek haar hoofd vullen. Haar broer liet gelukkig niets merken toen hij met een T-shirt aan, maar nog steeds in joggingbroek, de keuken weer in liep met de motorsleutels en twee helmen in zijn handen. Op zijn rug hing zijn zak, wat betekende dat hij het vandaag toch ging proberen. Hij liep haar voorbij en draaide zich om bij de deur die naar de garage leidde.
    "Kom je nog, of wil je ook het derde lesuur missen, Lilstar?"
    Lilly grijnsde en volgde hem.


    Mijn brein breint zoals het breint.

    MT


    El Diablo.

    Ara Ramsay Jaeger-Finch • Villain
    Als er iets erger was dan het vak Engels, dan was het Mr. Marwick — also known as de leerkracht Engels. Het deed Ara zichzelf afvragen waarom hij niet gewoon gespijbeld had. Zijn eerste uur was wiskunde geweest; waar hij sowieso al een hekel aan had. Maar Marwick sloeg echt alles en verkrachtte Shakespeare meer dan Lavinia in Titus Andronicus had ondergaan. Hij legde om de één of andere perverse reden ook heel veel nadruk op het feit dat na die verkrachting haar handen en tong waren afgesneden — maar Ara kende het toneelstuk te goed om er nog van onder de indruk te zijn, laat staan geboeid.
          De verleiding begon groot te worden om Marwick zijn eigen tong te laten afsnijden omdat zijn idiote, nasale stem Ara's hoofd opvulde met irritaties en de neiging om ofwel te braken, ofwel zelfmoord te plegen. Hij tokkelde met zijn nagels op het tafelblad voor hem om die neigingen te onderdrukken en keek om de twee seconden op zijn horloge om te zien of hij bijna uit zijn lijden verlost was.
          Dat was niet het geval, maar uiteindelijk ging het laatste kwartier dus toch in en Ara begon zich zelfs al af te vragen of de verkrachting van Lavinia eigenlijk wel noodzakelijke leerstof was. Het leek niet bepaald pedagogisch verantwoord en was sowieso niet zo interessant als Hamlet of Macbeth of zelfs dat wangedrocht dat Romeo en Julia was.
          Tien minuten. Hij zuchtte. Kimberly had haar pas gemanicuurde nagels helemaal afgekloven en staarde er nu in wanhoop naar. Op haar nagels bijten deed ze nooit en zeker niet nadat ze een manicure van honderd euro had aangegaan. De les was gewoon zo verschrikkelijk saai geweest dat ze niet anders kon. (Zelfs haar gezichtsuitdrukking was niet vermakelijk.)
          Ara's pen tikte op de tafel voor hen en hij zag vanuit zijn ooghoek hoe Jack hem geïrriteerde blikken toewierp en uiteindelijk zijn tekenpotlood in twee brak en er even verbouwereerd naar staarde. De pen verplaatste zich naar Ara's lippen en hij nam totaal niets op van wat Marwick met heel erg expliciete gebaren stond uit te leggen. Wat nu als...
          Marwick draaide zich om om iets op het bord te schrijven en struikelde over zijn eigen voeten vlak op de grond. De klas barstte in lachen uit en Ara trok zijn neus op bij de smakeloze humor van zijn klasgenoten. Zijn pen verplaatste zich naar het papier en in het verzorgde handschrift dat hem eigen was, noteerde hij drie woorden die hij van het bord overnam.
          Vijf minuten. Het leek een ellenlange tijd te duren. Marwick had zichzelf hersteld en verkondigde met een rood hoofd dat hij zou overgaan naar de stijl van het werk in plaats van de fantastische handelingen die bij Lavinia uitgericht waren. Dat er nog maar vier minuten tot het belsignaal waren, leek hem niet te dagen, maar hij hield nu ten minste zijn mond terwijl de leerlingen zogezegd de volgende passage lazen.
          De bel ging en Ara was de eerste die het lokaal verliet. Theo vond hij al snel en de klachten kwamen meteen zijn mond uitgevlogen.
          "Fuck," verzuchtte hij terwijl hij een appel en een fles water uit zijn schooltas viste. "Ik vraag me af of Marwicks vrouw weet dat ze hem zo ontevreden stelt in bed dat hij het moet afreageren op minderwaardige Shakespearestukken. Ik zweer het je, zijn lessen waren vandaag zo mogelijk nog afschrikwekkender dan ze gewoonlijk zijn." Nadat hij de helft van de fles leeg had gedronken, propte hij het ding weer in zijn tas en beet hij nijdig een stuk van de appel, zijn armen over elkaar geslagen met afkeer.


    Look at this piece of crap I wrote. (flower)

    [ bericht aangepast op 27 juli 2015 - 0:28 ]


    help

    "That son of a bitch, heeft hij je weer gemarteld?" vroeg Theo aan zijn beste vriend die al zeurend naar hem toekwam. "Of ben je weer aan het PMS'en? Welke van de twee is het? Of beiden? Want dan vrees ik dat de apocalypse net is uitgebroken." zei hij toen met een brede grijns terwijl hij naar buiten wandelde met Ara. Onderweg botste er een vierdejaar tegen hem op en hij bekeek de jongen vuil.
    "Jezus, wat heb jij te zoeken, scrawny?" vroeg Theodore aan de angstige leerling, hij had hem nog nooit eerder gezien dus hij vermoedde dat de jongen nieuw was. Nieuw en op z'n minst een kop kleiner.
    "S-sorry ik lette niet op en..." begon hij maar Theo onderbrak hem.
    "Het is duidelijk dat die bril van je niet echt effect heeft, he?" sneerde hij naar hem terwijl hij zich lichtjes over hem boog, waardoor hij zijn rug moest krommen.
    "H-h-het s-spijt me e-echt, meneer, wat kan ik doen om het goed te maken", vroeg het joch stotterend.
    "Twee dingen die alleen jij me kan geven: je naam en je verdwijning", zei Theodore met een spottende ondertoon.
    "Nathan", zei hij angstig en keek naar de grond die hij wel heel interessant leek te vinden.
    "Er zitten zeker honderd Nathans hier, specifieker graag", zei hij lichtjes overdrijvend en keek met een gemene grijns naar Ara.
    "W-Whittmore", piepte hij, zijn angsten verbergen was duidelijk niet zijn sterkste punt. Theodore hield zijn hoofd schuin en tuitte zijn lippen alsof hij nadacht, maar greep toen de jongen bij zijn kraag.
    "Luister goed Scrawny, ik zeg dit maar één keer, begrepen? Blijf uit mijn buurt. De tweede keer zal ik minder vriendelijk zijn", gromde Theo naar de jongen die hem als een doodsbange muis aankeek en toen hij werd losgelaten, op een redelijk ruwe manier ook nog eens, ging hij er als de bliksem vandoor. Theodore haalde een hand door zijn bruine haar en wendde zich weer tot zijn beste vriend.
    "Tijd om naar buiten te gaan zou ik zo denken", zei hij terwijl hij nog net de jongen om de hoek zag draaien, met alle ogen op hem gericht.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Hij vroeg zich af of hij niet gewoon de hele tijd met een helm kon oplopen. Aan de binnenkant van zijn hoofd dan toch. Juve had algemeen een hekel aan mensen, en zeker aan plaatsen waar veel mensen kwamen. School was dus absoluut niet zijn favoriete bezigheid. In feite was hij al vergeten waarom hij überhaupt nog was doorgegaan nadat hij zestien was geworden. Zijn leerplicht was al drie jaar voorbij en toch stond hij hier.
    Lilly was al verdwenen zodra haar voeten de grond hadden geraakt en ze haar helm in zijn handen had gedrukt. Ze was er als een haas vandoor gegaan, hij had niet eens de kans gehad om van de motor af te stappen. Hij zuchtte en begon zijn hoofd leeg te maken. Nu ja, leeg...

    'Een negen, hoe kon ik nu een negen halen? Er moet vast iets verkeerd zijn gelopen. Oh, mijn ouders vermoorden me!'
    'Nog 643 dagen tot mijn pensioen.'
    'Ik begrijp er echt niets van.'
    'Fucking mongolen.
    'Ik moet plassen.'
    'Zit mijn eyeliner nog wel goed?'


    Juve zette zijn helm af en wreef gefrustreerd met zijn beide handen over zijn gezicht. Moest er nu af en toe nog iets interessants gebeuren in de hoofden van anderen, dan zou het... wel, nog steeds even vermoeiend en onverdraagzaam zijn. Hij zuchtte en begon in zijn rugzak naar zijn Ipod met geheugengebrek en het slot voor zijn motor te zoeken. Zodra de ketting om het wiel lag en de oortjes in zijn oren staken, kon hij zich weer concentreren. De muziek galmde in zijn oren, en de stemmen verdwenen wat meer naar de achtergrond. Hij pakte zijn rugzak weer van de grond en nam de helm in zijn handen. Hij was echter nog niet ver de parking op gelopen toen hij iets interessants zag.
    De zwarte Oldtimer van Ara blonk verleidelijk in het zonlicht. Heel even zocht Juve tussen alle gedachten naar de jongen en ving hij een glimp op van de auto, maar lang bleef hij niet hangen. Ten eerste had hij een tijd geleden ontdekt dat anderen hem konden voelen en ten tweede was Ara's hoofd niet echt een plek waar hij lang wilde vertoeven. Nee, hij hoorde al genoeg gestoorde dingen doorheen de dag.
    Spijtig genoeg voor Jaeger, had Juvenalis echt een humeur met donderwolken die dag, en hij stapte dan ook snel op de wagen af. Hij kon het niet ontkennen; het was een pareltje. Een pareltje waar je gemakkelijk mee kon prutsen.
    Juve deed niet eens de moeite om rond zich te kijken en bukte zich meteen om onder de wagen te kruipen. Na enkele handige handbewegingen, hoorde hij een klik en kon hij de motorkap openzetten. Zijn ogen gleden met kennis over de inhoud en vonden al snel wat hij wilde hebben; de distributieriem. Hij twijfelde even. Was het het waard? Zou Ara er snel achter komen dat hij het was? Och wat, zelfs als hij het niet was, zou hij verdachte nummer één zijn.
    Met een korte, maar krachtige ruk, sprong de band kapot. Af en toe hadden zijn krachten ook eens nut. De motorkap viel met een klap toe en Juve was al vertrokken voor anderen zich er vragen bij konden stellen.
    Nu nog naar zijn locker gaan, wat te eten pakken en een pil slikken, en hij kwam de rest van de dag wel weer door.
    Hopelijk.


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Ara Ramsay Jaeger-Finch • Villain
    “Zo’n beetje,” mompelde Ara terwijl hij nijdig op zijn appel kauwde. Hij wilde er nog een opmerking aan toevoegen maar een jongen liep tegen Theo op en Ara moest zichzelf inhouden heel erg luid te beginnen lachen bij het scenario dat daarop volgde, zeker omdat Theo te klein was om bedreigend boven de jongen uit te torenen – ook al was die een kop kleiner. (Voor Ara was Theo nog steeds een dwerg. Maar dat was iedereen voor hem, behalve die idioot van een Juvenalis Kingston met zijn drie extra centimeter en zijn ego die er nog zestien meter bovenuit stak.) Ara beet op zijn lip om een grijns te verbergen en moest eerlijk gezegd moeite doen om zijn achteloosheid te bewaren. Toen Theo hem een blik toewierp, probeerde de jongen min of meer zijn gezicht in de plooi te krijgen – dat was te zeggen, het zou een blik moeten voorstellen die Theo vertelde dat hij er goed aan deed de jongen te pesten, iets waar Ara het natuurlijk volmondig mee eens was, maar hij was even te druk bezig met een stukje schil van tussen zijn tanden te prutsen om zijn volle aandacht bij de kleine jongen genaamd Nathan Whittmore te houden. Die viel bijna voor Ara’s voeten op de grond toen Theo hem wegduwde en krabbelde overeind, Ara’s veroordelende blik proberend te ontwijken. Hij staarde de jongen genaamd Nathan Whittmore nog even na met een diepe frons tussen zijn wenkbrauwen en zijn appel aan zijn lippen. Hij twijfelde om de jongen op zijn bek te doen laten gaan en zich nog belachelijker te maken, nu iedereen toch stond te kijken. Maar toen voelde hij een vreemde prikkeling in zijn nek en draaide hij zich met een ruk om, ervan overtuigd dat iemand binnen zijn straal van dertig centimeter privacy was gekomen. Er was helemaal niemand te zien en het gevoel was even snel weg als het was gekomen. Ara haalde verward een hand door zijn haar en nam nog een hap uit zijn appel. Hij stemde in met Theo en de twee liepen naar buiten. Ara wist niet waarom hij nog steeds dat argwanende gevoel in zijn nek had, maar hij probeerde zo goed mogelijk het te verbergen.
          ”Ik zweer het je, ze worden met de dag achterlijker,” mompelde de jongen zacht tegen zijn beste vriend. Een meisje ging even snel uit te kant toen hij naar de vuilnisbak liep om het klokhuis van de appel weg te gooien en daarna liet hij zich op een bank vallen met een zucht.
          ”If one good deed in all my life I did, I do repent it from my very soul,” mompelde hij. Ara bedacht bij zichzelf hoeveel waarheid er achter die woorden schuilde. Het was één van de betere verzen uit Titus Andronicus. Zolang Marwick maar niet vol bleef houden dat ‘what a thing it is to be an ass!’ de meest magnifieke zin van het hele stuk was gewoon omdat hij daar zogezegd punten mee zou scoren bij zijn leerlingen. In Ara’s ogen zag het er enkel en alleen zielig en naïef uit en hij was er zo’n beetje zeker van dat hij niet de enige was die dat standpunt nam.
          ”Hoop voor jezelf dat je nooit van je hele leven Marwick als leerkracht Engels krijgt,” zei hij tegen Theo.


    help

    MT.


    •

    Lilly wist al dat het een slechte dag ging worden toen ze twee uur te laat wakker werd in haar bed, maar dat het echt een vrijdag de dertiende ging worden, had ze niet verwacht. Ze had het gevoel dat ze stonk, ze plakte nog van het nachtelijke zweet, ze was haar trui vergeten en de appel had haar honger niet weg kunnen nemen. Dat alles zorgde ervoor dat ze totaal niet oplette waar ze heen liep. Iets waar ze enkele seconden later spijt van zou krijgen.
    "Ow," mompelde ze toen ze over iemands voeten struikelde en bijna de grond een zoen kon geven. Ze wilde sorry zeggen, maar haar stem bevroor in haar keel toen ze de lange jongen herkende. Van alle mensen in deze school waar ze over kon struikelen, moest het de deze zijn. Ze staarde Ara verschrikt aan, terwijl haar hersenen in de knoop lagen met de woorden die ze wilde zeggen.
    Sorry? Nee.
    Gewoon doorlopen? Ha, nee.
    Een belediging? Er zijn aangenamere manieren om zelfmoord te plegen.
    Een tintelend gevoel maakte zich meester van haar en ze wist dat haar broer besloten had om mee te kijken. Waarschijnlijk wilde hij haar gewoon beschermen, maar dat betekende niet dat hij haar er niet mee kon pesten.

    'Sla hem op zijn neus.' Zijn stem vulde haar hoofd en er zat zowaar een vlaagje humor in. Ze beet op de binnenkant van haar lip en probeerde niemand iets te laten merken van het gesprek dat zo nodig in haar hoofd moest plaatsvinden.
    'Juve!'
    'Je hebt gelijk. Mik lager'
    'Juve, ga verdomme mijn hoofd uit!'
    'Hé, het was maar een voorstel.'

    Het volgende moment was hij weer verdwenen en kon Lilly haar aandacht weer volledig op de dreigende jongens voor haar richten. Ze had nog steeds niets gezegd in die enkele seconden, en zou er ook niet meer de kans voor krijgen. Haar maag nam het initiatief en besloot de luidste grom ooit sinds 1976 te produceren. Ze sloot haar ogen en wachtte moedeloos op de woordenstroom die zou volgen. Haar enige hoop was dat het bij een woordenstroom zou blijven.

    [ bericht aangepast op 24 juli 2015 - 12:00 ]


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Davina May Calis • Onbekende Hero • Illusies opleggen
    Toen de les Engels eindelijk voorbij was, stond Davina snel op en schoof haar stoel hard tegen het arme tafeltje aan. En aangezien ze sterker was dan de gemiddelde persoon - the perks of being a Super - was dat ook echt hárd.
    "Calis!" riep mr. Marwick uit. De enige reden dat hij haar nog niet van school afgestuurd had, was omdat hij niet wist van haar Super zijnde en hij normale leerlingen heel erg voortrok. Davina glimlachte vals maar verontschuldigend, gooide haar tas over haar schouder en wandelde het lokaal uit. Even verderop zag ze Ara en Theo staan met Lillith, en ze moest de neiging om te gaan grinniken weerstaan. Uiteindelijk besloot ze zich er maar niet mee te bemoeien en liep door naar de aula. Misschien dat Melrose er al was - ze zat een jaar lager dan Dee en daarom zag ze haar minder dan anderen. Melrose was één van de weinige mensen die echt Davina's respect had gekregen - ondanks dat ze een normaal mens was zonder krachten was ze enorm zelfstandig en ook een gezellige sarcast. Op zich had Dee haar wel haar ware aard toevertrouwt, maar ze wist dat ze Mel dan voor eeuwig zou verliezen - ze had een enorme haat aan Supers. Ze zou eens moeten weten met hoeveel Supers ze om ging.

    Dit is het punt waarop Melrose ineens voor haar verschijnt


    “A queen will always turn pain into power.”

    Michelangelo Guiseppe Callaghan

    Klikkende geluiden — welke een gevolg waren van de bewegingen van een blindenstok — galmden door de gang van de school. Doordat Milo altijd wachtte totdat het grootste gedeelte van de leerlingen al richting de volgende lessen waren vertrokken had hij minder kans om tegen andere personen aan te botsen. Natuurlijk zou hem dat niet overkomen zijn als hij simpelweg zijn krachten had gehanteerd. Echter — daardoor zouden zijn medeleerlingen wel eens in de gaten gekregen kunnen hebben wat hij daadwerkelijk was: een gegeven wat hij al jaren trachtte te voorkomen. Hierdoor ging hij simpelweg door het leven als de blinde jongeman die ontzettend onhandig kon zijn en waarbij je op zou moeten letten dat hij niet tegen je aan zou botsen.
          Doordat Milo's tweelingbroer — Vinci — weg was op een buitenlandse reis had hij geen persoonlijke gids of zelfs maar persoonlijke vriend waar hij gedurende de dag mee op had kunnen trekken. Hierdoor was het niet vreemd dat hij alleen door de gangen doolde om zijn rooster voor de geest trachtten te halen en te bedenken waar hij het volgende uur heen zou moeten gaan.
    Na enkele minuten kwam Milo vloekend tot stilstand aangezien hij geen idee had of hij überhaupt nog wel een les had of dat school simpelweg tot een einde was gekomen. Door middel van zijn uitstekende gehoor kwam hij al snel te weten dat er geen personen meer waren in de verschillende klaslokalen — wat duidde op lunch of simpelweg een vrije middag. Zuchtend bracht Milo een van zijn handen omhoog om zijn voorhoofd te masseren. Doordat hij opnieuw een volledige dag op school had doorgebracht had hij een barstende hoofdpijn door alle indrukken op zijn zintuigen.
          Rustig wandelend begon Milo zijn tocht richting zijn eigen locker — klaar om daar zijn telefoon uit te halen en zijn moeder een telefoontje te geven zodat hij opgehaald zou kunnen worden van deze eenzame plaats.


    Doordat ik normaal eerste persoon tegenwoordige tijd schrijf moet ik een beetje in de derde persoon verleden tijd komen (':

    [ bericht aangepast op 24 juli 2015 - 12:28 ]


    •