• Aangezien ik laatst Sims 4 heb gekocht en er nog niet zo in thuis ben, heb ik er een paar vragen. En volgens mij zitten hier op Quizlet mensen die wel verstand hebben van Sims 4.

    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?

    Dus ik hoop dat jullie mij kan helpen.


    Physics is awesome

    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Zelf bouw ik eigenlijk niet omdat ik daar slecht in ben. Maar zou ik het doen, dan begin ik met het gebouw in het algemeen, dus buitenkant, de verschillende kamers. Dan zou ik het buiten eerst opmaken en dan kamer voor kamer beginnen in te richten, beginnen met de onderste verdieping.
    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Ouders kunnen familieverlof aanvragen en je kan ook altijd snipperdagen nemen zodat ze niet moeten werken.
    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Verouderen kan je uitzetten, voor de rest heb ik er geen idee van.
    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    Ja, om eens te proberen, maar op zich doe ik dat niet meer.
    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Ik geef toe dat ik heel de code gebruik om sims tevreden te houden, maar ik probeer nu vaker zonder. Gewoon zorgen dat alles in het groen staat voor zover het kan.
    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    De printscreens die al geplaatst zijn kunnen je helpen. Ik zal even kort uitleg geven, al weet ik niet of je dat gaat begrijpen.
    1. Je gaat naar Wereld beheren bij de opties.
    2. Dan ga je naar de Galerij, die wordt aangegeven door foto's bovenaan in de hoek.
    3. Je kiest een huis of iets anders door er op te klikken en dan rechtsonder zie je een pijltje wijzend naar de grond, als je daar op klikt kan je het huis in je spel neerzetten.
    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Door beide ouders te gebruiken, kinderen gaan op zich uit zichzelf ook naar de wc als ze dringend moeten.
    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    Nope.
    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Jep, guilty, hehe. Ik gebruik de cheats voor geld, tevredenheid en soms ook voor promotie bij werk.
    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?
    Twee volgens mij.


    16 - 09 - '17

    Phxntasia schreef:
    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Meestal bouw ik een gebouw (uit mijn hoofd of op basis van een foto of andere inspiratie). Dan deel ik het huis in in kamers en start meestal op de laagste verdieping met het inrichten. Overigens gebruik ik altijd de Sims 3 camera die je aan kan zetten in de instellingen.
    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Zoals Logophile al zei, daar wordt voor gezorgd als alle bestuurbare sims van de grond af zijn.
    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Ja, je kunt Sims opslaan in je galerij. Bij het creëer-een-sim-menu staat rechts bovenin het beeld een knop met een folder en een pijl. Daar kun je ze opslaan.
    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    Zeker! Ik doe het geregeld. Meestal haal ik het van Tumblr af (zoek dan gewoon: The Sims 4 cc/Costum Content). En eigenlijk heb ik nooit echt problemen gehad.
    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Zorg voor een vast schema op werk en/of schooldagen voor bepaalde sims, dat helpt bij mij meestal. Op vrije dagen kun je dan met ze doen waar jij/zij zin in hebt/hebben.
    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    Ga naar de buurt waar je het huis wil plaatsen en klik op het knopje dat de galerie opent (rechts bovenin). Ga naar het huis in kwestie toe en druk dan op de knop met een vierkantje en een pijltje die daar naartoe wijst (rechts onderin) en klik op een gebied dat groenomlijnd is. TADA!
    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Als een babie huilt, deuk direct op alle knopjes x)
    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    Ja, een schattig jongentje en een meisje, met de namen Luke en Lucy.
    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Ik gebruik praktisch altijd bb.moveobjects bij het bouwen. En geld cheats als ik gewoon een huis bouw zonder dat ik echt met een gameplay bezig ben.
    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?
    5, een zeer drukke boel (x

    Volgensmij heb ik alles beantwoord, en als het goed is klopt het allemaal (x


    1. Gebruik je dan foto's van huizen? De sims 3 camera ken ik niet. Dat ga ik eens bekijken als ik weer ga spelen.

    2. Dan hoop ik dat de moeder niet gek van haar eigen kind gaat worden.

    3. Handig, dus dan kunnen ook andere sim spelers jou sim gebruiken in hun spel?

    4. Ga zeker kijken, want bij sommige dingen waaruit je kan kiezen is wel weinig keuze vind ik, zoals bijvoorbeeld haar voor zowel vrouwen als mannen.

    5. Dat ik daar nog niet aan heb gedacht. *facepalm* Maar wat als de sims door de vrije dagen ineens heel erg afwijken van hun schema? Bijvoorbeeld hun slaapritme is door de war en ze zijn om 2 uur s'nachts wakker want hun energie is vol.

    6. Moet je het huis dan niet eerst downloaden?

    7. Klinkt als een goed plan, zolang je er een of twee hebt.

    8. Tweede tweeling al waarbij een van de twee Luke heet(mocht er nog een jongetje worden geboren, dan weet ik een naam voor hem). Heb je dat fertile/vruchtbaar ding gekocht van de punten die je kan verzamelen of kreeg je sim gewoon een tweeling?

    9. Moveobjects? Is dat hoe je meubels kan laten bewegen totdat ze goed staan? Want ik word soms echt gek want dan staat een meubel niet goed en ik ben er nog niet achter hoe ik hem dan goed kan zetten. Geld cheats zijn zo handig als je een huis bouwt.

    10. Dat zijn er veel. Werd je op een gegeven moment niet gek?


    Physics is awesome

    Amoare schreef:
    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Eerst gewoon muren plaatsen, daar kom je al een heel eind mee xd en dan alles mooier maken vanaf buiten, en dan pas de binnenkant.
    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Volgens mij komt er of een babysitter, of dat kind word naar de opvang gebracht automatisch. Ze zijn alleen vet chagrijnig als de ouders thuiskomen.
    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Uhh, gewoon opslaan en game afsluiten? xd Maar als je bedoelt dat je met een ander huishouden verder wilt gaan? Nope.
    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    Alleen maar :p Van: The Sims Resource
    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Focus vooral op de basisbehoeftes, en ga daarna pas leuke dingen doen.
    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    Ga naar bouwen, dan linksboven naar de Galerie, download een huis en dan staat er ergens een knopje met: Plaats in wereld ofzo
    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Zorg dat hun basisbehoeftes goed zijn, laat ze hun huiswerk gelijk maken als ze thuiskomen, zorg dat ze evenveel aandacht krijgen, en laat ze vooral met elkaar optrekken.
    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    Jup, een tweeling bij m'n tweede huishouden. Twee jongens volgens mij waren hun namen Luke en Davey, ze leken alleen geen haar op die vader dus ik vraag me af wat er gebeurd is toen m'n zus het aan het spelen was xd
    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Uhu, geldcheats af en toe, en om ze om te kleden zonder op een spiegel te hoeven drukken haha
    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?
    Drie, meer kan ik er niet tegelijk aan xD Ze zijn irritant


    1. Muren zijn wel handig, ja anders heb je helemaal geen huis. Dus eerst de tuin en eventueel zwembad en dan pas het inrichten van het huis?

    2. Worden de kinderen dan niet goed verzorgd op de opvang? Ik snap dat het niet leuk voor hen is om ergens anders naar toe te moeten, maar er word voor hen gezorgd als het goed is.

    3. Waarom niet? Ik wilde een nieuw personage maken en daarmee gaan spelen, maar ik wil de sims waarmee ik nu speel niet in de steek laten.

    4. Oké. Je hebt dus een vast iemand/site waar je alles vandaan haalt. Haal je daar vooral kleding/haar of meer dingen voor huizen?

    5. Maar worden ze dan niet chagarijnig? Want mijn sims hechten nogal aan plezier, lijkt wel.

    6. Dat is volgens mij anders dan wat de anderen zeiden. Ik ga het wel uitvogelen aan de hand van de plaatjes van Mulford.

    7. Het is lastig, want ik heb nu een kind en de sim van wie ik wil dat ze een kind krijgt is nog niet zwanger dus heb ik te maken met een leeftijdsverschil.

    8. Het kan zijn dat ze de moeder een affaire heeft laten hebben met een andere mannelijke sim of een one-nightstand. Toch komt het ook in de echte wereld voor dat kinderen niet op hun ouders lijken, want je hebt te maken met genen en daardoor kan het zijn dat een zoon meer lijkt op zijn oom dan op zijn vader terwijl de vader toch niet de oom is.

    9. Ik wist dat er een cheat was om ze om te kleden zonder spiegel. Dat zou wel handig zijn, want een van de sims kan dat dus blijkbaar niet of ze wil het niet doen.

    10. Dat kan ik begrijpen hoewel ik had een baby en ik moet zeggen dat het mij mee viel met hoe lastig ze was. Misschien omdat ik het ergste had verwacht of dat ze gewoon lief was/is.


    Physics is awesome

    Nakama schreef:
    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Zelf bouw ik eigenlijk niet omdat ik daar slecht in ben. Maar zou ik het doen, dan begin ik met het gebouw in het algemeen, dus buitenkant, de verschillende kamers. Dan zou ik het buiten eerst opmaken en dan kamer voor kamer beginnen in te richten, beginnen met de onderste verdieping.
    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Ouders kunnen familieverlof aanvragen en je kan ook altijd snipperdagen nemen zodat ze niet moeten werken.
    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Verouderen kan je uitzetten, voor de rest heb ik er geen idee van.
    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    Ja, om eens te proberen, maar op zich doe ik dat niet meer.
    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Ik geef toe dat ik heel de code gebruik om sims tevreden te houden, maar ik probeer nu vaker zonder. Gewoon zorgen dat alles in het groen staat voor zover het kan.
    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    De printscreens die al geplaatst zijn kunnen je helpen. Ik zal even kort uitleg geven, al weet ik niet of je dat gaat begrijpen.
    1. Je gaat naar Wereld beheren bij de opties.
    2. Dan ga je naar de Galerij, die wordt aangegeven door foto's bovenaan in de hoek.
    3. Je kiest een huis of iets anders door er op te klikken en dan rechtsonder zie je een pijltje wijzend naar de grond, als je daar op klikt kan je het huis in je spel neerzetten.
    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Door beide ouders te gebruiken, kinderen gaan op zich uit zichzelf ook naar de wc als ze dringend moeten.
    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    Nope.
    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Jep, guilty, hehe. Ik gebruik de cheats voor geld, tevredenheid en soms ook voor promotie bij werk.
    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?
    Twee volgens mij.


    1. Oké. Daar concludeer ik uit dat je altijd huizen koopt of download. Als je een huis koopt, koop je dan met of zonder meubels?

    2. Blijkbaar weet ik nog niet veel van de sims 4, want ik wist niet dat er familieverlof bestond. Wel handig, daar niet van.

    3. Dat is interessant, misschien raak ik nog een beetje gehecht aan ze.

    4. Waarom dan niet meer?

    5. Daar heb ik wel eens over na gedacht, af en toe moedig ik ze nog niet aan en soms verwonder ik mij echt over hen. Soms is hun logica echt anders dan die van mij

    6. Kort, maar krachtig. Daar hou ik van, met alle uitleg moet het toch wel lukken.

    7. Laat ik nou net een moeder willen die twee kinderen heeft en waarvan de vader niet in huis woont. Oom en tante moeten dan maar mee helpen.

    9. Promotie bij werk, ik weet wel dat je bij een baan je werkprestaties kunt hacken, maar niet dat er ook een cheat voor was. Ik leer iedere dag weer wat bij.


    Physics is awesome

    Trouwens, ik wil jullie graag bedanken voor al jullie antwoorden. Want jullie hebben toch de tijd en de moeite genomen om op mijn vragen antwoord te geven.

    Dus bij deze: Logophile, Mulford, Resilience, Phxntasia, Amoare en Nakama bedankt voor jullie antwoorden!


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    1. Oké. Daar concludeer ik uit dat je altijd huizen koopt of download. Als je een huis koopt, koop je dan met of zonder meubels?

    2. Blijkbaar weet ik nog niet veel van de sims 4, want ik wist niet dat er familieverlof bestond. Wel handig, daar niet van.

    3. Dat is interessant, misschien raak ik nog een beetje gehecht aan ze.

    4. Waarom dan niet meer?

    5. Daar heb ik wel eens over na gedacht, af en toe moedig ik ze nog niet aan en soms verwonder ik mij echt over hen. Soms is hun logica echt anders dan die van mij

    6. Kort, maar krachtig. Daar hou ik van, met alle uitleg moet het toch wel lukken.

    7. Laat ik nou net een moeder willen die twee kinderen heeft en waarvan de vader niet in huis woont. Oom en tante moeten dan maar mee helpen.

    9. Promotie bij werk, ik weet wel dat je bij een baan je werkprestaties kunt hacken, maar niet dat er ook een cheat voor was. Ik leer iedere dag weer wat bij.


    1. Dat klopt. Ik koop ze meestal omdat mijn Sims in het begin nog niet zoveel geld hebben om een huis uit de galerij te kopen. Ik hoop het dan meestal zonder meubels, dan kan ik toch nog een eigen inbreng hebben. Altijd fijn als je zelf meubels kan kiezen en hoe je je huis inricht.

    2. Als je een baby krijgt of eentje adopteert, dan wordt het automatisch aangegeven dat je Sims familieverlof kunnen krijgen. Ze kunnen dat dan via de telefoon doen.

    4. Op zich heb ik daar geen behoeften aan. Ik ben al tevreden met wat er in het spel zelf steekt. En natuurlijk is de galerij nu echt heel handig.

    9. Je moet je cheats eerst aanzetten. Dus Ctrl + Shift + C en dan typ je testingcheats on of testingcheats true. Vervolgens typ je dan careers.promote en de naam van je carrière. Heel handig als je sneller wat meer geld wil verdienen en je te lui bent om alles uit te voeren waar ze promotie bij kunnen krijgen, haha.


    16 - 09 - '17