• Aangezien ik laatst Sims 4 heb gekocht en er nog niet zo in thuis ben, heb ik er een paar vragen. En volgens mij zitten hier op Quizlet mensen die wel verstand hebben van Sims 4.

    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?

    Dus ik hoop dat jullie mij kan helpen.


    Physics is awesome

    MT ik zal zo de vragen beantwoorden als ik mijn laptop tot beschikking heb.


    26 - 02 - '16

    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Ik begin met het gebouw zelf en richt het daarna in. Gewoon kamer per kamer en niet alles door elkaar heen.

    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Als het goed is gaan de kinderen dan automatisch naar een opvang.

    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Alleen de Sims zelf? Dan zou je internet moeten hebben en ze in de galerij opslaan, als je al een huis hebt, gewoon het spel opslaan.

    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Als ze naar de wc moeten, naar de wc laten gaan. Als ze honger hebben, laten eten. Best logisch eigenlijk. c:

    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Alle kinderen gelijke aandacht geven. Als het te veel is, zou je een van de ouders de hele dag thuis kunnen laten.

    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Alleen motherlode tijdens het bouwen van een huis, aan het begin van de game.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt. c:


    You get confused by crying women, I get confused by walks with princes. - America Singer

    Resilience schreef:
    MT ik zal zo de vragen beantwoorden als ik mijn laptop tot beschikking heb.


    Dan ben ik erg benieuwd naar je antwoorden op de vragen. Hoewel ik snap dat het lastig is om al die vragen te beantwoorden als je niet op je laptop zit.


    Physics is awesome

    You need to call Erieka! Expert op alles van Sims :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Hmm. Niet. Ik vergeet geregeld dat ik nog een badkamer of slaapkamer ofzo in het huis moet zetten.

    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Dan gaan ze naar een Daycare (my sims staat in het Engels, weet de Nederlandse naam niet)

    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Je kan verouderen uitzetten, als dat is wat je bedoelt.

    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    Aye, gebruik veel build/buy CC van Veranka. Kleding enzo niet zo.

    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Eh. Meestal laat ik ze gewoon doen tot ze echt te hard in het rood staan.

    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    1. Je gaat naar 'wereld aanpassen' -of iets in die aard, in het Engels is het Manage World-,
    2. klikt op de twee foto's die naast het manage households/huishoudens beheren (tenminste zoiets) staat. Dan zoek je het huis, klik je erop. (Ik heb even een random knop aangeklikt
    3. Dan klik je op het knopje rechtsvanonder. Huis plaatsen ofzo.
    4. Dan kan je de kavel kiezen waar het huis moet staan en kiezen of je het bemeubeld neerzet of niet. (Ik heb een random kavel gekozen.)
    5. Als je dat hebt gekozen gewoon op het vinkje klikken.

    -Ik zal even screenshots maken om het duidelijker te krijgen.-







    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Eh, ze gewoon allemaal wat aan vaardigheden laten bouwen en voor zorgen.

    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    Allebei al, ja. Meerdere zelfs.

    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Vooral 'kaching' voor geld. De rest niet zo.

    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?
    Zes.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2015 - 20:02 ]


    Ex astris, sciencia

    Logophile schreef:
    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Ik begin met het gebouw zelf en richt het daarna in. Gewoon kamer per kamer en niet alles door elkaar heen.

    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Als het goed is gaan de kinderen dan automatisch naar een opvang.

    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Alleen de Sims zelf? Dan zou je internet moeten hebben en ze in de galerij opslaan, als je al een huis hebt, gewoon het spel opslaan.

    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Als ze naar de wc moeten, naar de wc laten gaan. Als ze honger hebben, laten eten. Best logisch eigenlijk. c:

    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Alle kinderen gelijke aandacht geven. Als het te veel is, zou je een van de ouders de hele dag thuis kunnen laten.

    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Alleen motherlode tijdens het bouwen van een huis, aan het begin van de game.

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt. c:


    1. Dat is een goeie tip, dankjewel! Ik wil het liefst alles tegelijk doen. Maak jij je kamers groot of verschilt per kamer en wat voor functie die kamer heeft?

    2. Dat is handig. Alleen jammer dat je dan zeg maar geen sim in de opvang kan laten werken.

    3. Nee, ik bedoel de sims waarmee je speelt uit het spel halen en ze ergens in stoppen zodat ze niet verder leven. Dat klinkt wreder dan dat ik het bedoel. Ik wil namelijk wel met een huishouden het spel spelen, maar dat het andere huishouden dan niet verder gaat.

    Waar is vraag nummer 4 gebleven?

    5. Dat snap ik ook nog wel, maar je kan er maar een tegelijk besturen en ik weet dat je kan omwisselen van sim. Toch is het best wel lastig om al die balkjes in het groen te houden.

    Heb je vraag nummer 6 op gegeten?

    7. Dat is dus als een andere sim (dus niet een van de ouders) thuis blijft en voor de babies/kinderen zorgt, toch? Aangezien ik liever niet wil dat er babies/kinderen worden weg gehaald uit het huishouden.

    9. Dat kan ik begrijpen, als je een redelijk huis wil, heb je dat volgens mij wel nodig. Waarvan moet je anders een huis bouwen? 20.000 is niet zoveel als je een redelijk huis wil. Koop je dan nooit een huis?


    Physics is awesome

    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Zelf bouw ik eerst het buitenste, de constructie en fundering. Daarna deel ik het hele geheel op; bepaal ik hoe groot iedere kamer wordt. Dan plaats ik ramen, deuren, trappen of wat er ook maar nodig is. Daarna begin ik met het behangen en inrichten, kamer voor kamer.

    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Zelf heb ik daar geen ervaring mee. Bij de meeste gezinnen die ik had, was er altijd een van de ouders thuis en had de ander een carrière.

    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Je kan wel zorgen dat ze niet ouder worden, via de opties, maar geheel pauzeren? Nee, dat denk ik niet.

    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    Ja, ontzettend vaak c;

    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Cheat codes, hoe slecht dat ook klinkt. Ik gebruik de code 'testingcheats true' en dan kan je via de brievenbus de behoeften van je Sims stabiel maken.

    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    Ga naar een kavel en ergens in die balk kan je - je huis vanuit de galerij halen. Het klinkt wat vaagjes, ik ben er ook nog mee aan het goochelen, haha c;

    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Aandacht verdelen, kinderen veel samen laten spelen.

    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    Ja en ik vond ze verrekte irritant :'D

    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Ja c;

    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?
    Vier, geloof ik. Ik heb zelf een hekel aan kinderen dus tja..


    26 - 02 - '16

    IamSherlocked schreef:
    You need to call Erieka! Expert op alles van Sims :Y)


    *denkt diep na* Maar ik heb haar nummer helemaal niet, hoe kan ik haar dan bellen?


    Physics is awesome

    IamSherlocked schreef:
    You need to call Erieka! Expert op alles van Sims :Y)


    Ik voel me vereerd c:


    26 - 02 - '16

    Quokka schreef:
    (...)

    *denkt diep na* Maar ik heb haar nummer helemaal niet, hoe kan ik haar dan bellen?


    0800- Eriekahelps ghhahaha sorry :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Hier staat nog wat info over de Galerie


    26 - 02 - '16

    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Meestal bouw ik een gebouw (uit mijn hoofd of op basis van een foto of andere inspiratie). Dan deel ik het huis in in kamers en start meestal op de laagste verdieping met het inrichten. Overigens gebruik ik altijd de Sims 3 camera die je aan kan zetten in de instellingen.
    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Zoals Logophile al zei, daar wordt voor gezorgd als alle bestuurbare sims van de grond af zijn.
    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Ja, je kunt Sims opslaan in je galerij. Bij het creëer-een-sim-menu staat rechts bovenin het beeld een knop met een folder en een pijl. Daar kun je ze opslaan.
    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    Zeker! Ik doe het geregeld. Meestal haal ik het van Tumblr af (zoek dan gewoon: The Sims 4 cc/Costum Content). En eigenlijk heb ik nooit echt problemen gehad.
    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Zorg voor een vast schema op werk en/of schooldagen voor bepaalde sims, dat helpt bij mij meestal. Op vrije dagen kun je dan met ze doen waar jij/zij zin in hebt/hebben.
    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    Ga naar de buurt waar je het huis wil plaatsen en klik op het knopje dat de galerie opent (rechts bovenin). Ga naar het huis in kwestie toe en druk dan op de knop met een vierkantje en een pijltje die daar naartoe wijst (rechts onderin) en klik op een gebied dat groenomlijnd is. TADA!
    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Als een babie huilt, deuk direct op alle knopjes x)
    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    Ja, een schattig jongentje en een meisje, met de namen Luke en Lucy.
    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Ik gebruik praktisch altijd bb.moveobjects bij het bouwen. En geld cheats als ik gewoon een huis bouw zonder dat ik echt met een gameplay bezig ben.
    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?
    5, een zeer drukke boel (x

    Volgensmij heb ik alles beantwoord, en als het goed is klopt het allemaal (x


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Eerst gewoon muren plaatsen, daar kom je al een heel eind mee xd en dan alles mooier maken vanaf buiten, en dan pas de binnenkant.
    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Volgens mij komt er of een babysitter, of dat kind word naar de opvang gebracht automatisch. Ze zijn alleen vet chagrijnig als de ouders thuiskomen.
    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Uhh, gewoon opslaan en game afsluiten? xd Maar als je bedoelt dat je met een ander huishouden verder wilt gaan? Nope.
    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    Alleen maar :p Van: The Sims Resource
    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Focus vooral op de basisbehoeftes, en ga daarna pas leuke dingen doen.
    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    Ga naar bouwen, dan linksboven naar de Galerie, download een huis en dan staat er ergens een knopje met: Plaats in wereld ofzo
    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Zorg dat hun basisbehoeftes goed zijn, laat ze hun huiswerk gelijk maken als ze thuiskomen, zorg dat ze evenveel aandacht krijgen, en laat ze vooral met elkaar optrekken.
    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    Jup, een tweeling bij m'n tweede huishouden. Twee jongens volgens mij waren hun namen Luke en Davey, ze leken alleen geen haar op die vader dus ik vraag me af wat er gebeurd is toen m'n zus het aan het spelen was xd
    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Uhu, geldcheats af en toe, en om ze om te kleden zonder op een spiegel te hoeven drukken haha
    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?
    Drie, meer kan ik er niet tegelijk aan xD Ze zijn irritant

    [ bericht aangepast op 13 juli 2015 - 20:11 ]


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Mulford schreef:
    1. Hoe houden jullie het overzicht bij het bouwen(als je een huis helemaal zelf bouwt)?
    Hmm. Niet. Ik vergeet geregeld dat ik nog een badkamer of slaapkamer ofzo in het huis moet zetten.

    2. Als er een baby is, hoe moet het dan als allebei de ouders een baan hebben?
    Dan gaan ze naar een Daycare (my sims staat in het Engels, weet de Nederlandse naam niet)

    3. Kan je Sims ook als het ware opslaan zodat ze niet verder gaan in het spel?
    Je kan verouderen uitzetten, als dat is wat je bedoelt.

    4. Hebben jullie wel eens costum content gedownload?
    Aye, gebruik veel build/buy CC van Veranka. Kleding enzo niet zo.

    5. Hoe houden jullie al je sims (in het huishouden waarmee je speelt) tevreden?
    Eh. Meestal laat ik ze gewoon doen tot ze echt te hard in het rood staan.

    6. Hoe plaats je een huis vanuit de galerij in de sims wereld?
    1. Je gaat naar 'wereld aanpassen' -of iets in die aard, in het Engels is het Manage World-,
    2. klikt op de twee foto's die naast het manage households/huishoudens beheren (tenminste zoiets) staat. Dan zoek je het huis, klik je erop. (Ik heb even een random knop aangeklikt
    3. Dan klik je op het knopje rechtsvanonder. Huis plaatsen ofzo.
    4. Dan kan je de kavel kiezen waar het huis moet staan en kiezen of je het bemeubeld neerzet of niet. (Ik heb een random kavel gekozen.)
    5. Als je dat hebt gekozen gewoon op het vinkje klikken.

    -Ik zal even screenshots maken om het duidelijker te krijgen.-








    7. Hoe zorg je goed voor meerdere babies/kinderen?
    Eh, ze gewoon allemaal wat aan vaardigheden laten bouwen en voor zorgen.

    8. Hebben jullie wel eens een tweeling of drieling gekregen?
    Allebei al, ja. Meerdere zelfs.

    9. Maken jullie wel eens gebruik van cheats?
    Vooral 'kaching' voor geld. De rest niet zo.

    10. Hoeveel kinderen in de sims hebben jullie tegelijkertijd in een huishouden gehad?
    Zes.


    1. Oké. Dus je bouwt gewoon een huis en dan tijdens het spelen merk je wat er nog mist? Maar goed dat ik een lijstje heb gemaakt, zou ik echt iets voor mij zijn. En dan dat een sim naar de wc moet en dat er dan geen badkamer is.

    2. Dat is wel handig. Ik zat al te denken, kan toch moeilijk een baby laten verhongeren.

    3. Handig om te weten, maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoel, een huishouden als het ware uit het spel halen.

    4. Om je huis/tuin mooier te maken, neem ik aan? Of wil je meer opties?

    5. Dat moet interessante situaties hebben opgeleverd, denk ik. Ik begin al in paniek te raken als het oranje word.

    6. Hele handleiding nog wel, met plaatjes. Plaatjes begrijp ik meestal beter dan tekst. Ik ga zowel tekst als plaatjes goed bestuderen, dan moet het goed komen.

    7. Oké, bedankt voor de tip.

    8. Heb je er goeie ervaring mee of slechte ervaringen? En heb je de fertile/vruchtbaar drankje ervoor gebruikt of juist niet?

    9. Duurt het dan niet heel lang voordat je genoeg geld hebt? Want voor geld gebruik ik bijna - tot nu toe - altijd motherlode.

    10. Dat zijn er veel. Ging het altijd goed?


    Physics is awesome

    Quokka schreef:
    (...)

    1. Oké. Dus je bouwt gewoon een huis en dan tijdens het spelen merk je wat er nog mist? Maar goed dat ik een lijstje heb gemaakt, zou ik echt iets voor mij zijn. En dan dat een sim naar de wc moet en dat er dan geen badkamer is.

    2. Dat is wel handig. Ik zat al te denken, kan toch moeilijk een baby laten verhongeren.

    3. Handig om te weten, maar dat bedoelde ik niet. Ik bedoel, een huishouden als het ware uit het spel halen.

    4. Om je huis/tuin mooier te maken, neem ik aan? Of wil je meer opties?

    5. Dat moet interessante situaties hebben opgeleverd, denk ik. Ik begin al in paniek te raken als het oranje word.

    6. Hele handleiding nog wel, met plaatjes. Plaatjes begrijp ik meestal beter dan tekst. Ik ga zowel tekst als plaatjes goed bestuderen, dan moet het goed komen.

    7. Oké, bedankt voor de tip.

    8. Heb je er goeie ervaring mee of slechte ervaringen? En heb je de fertile/vruchtbaar drankje ervoor gebruikt of juist niet?

    9. Duurt het dan niet heel lang voordat je genoeg geld hebt? Want voor geld gebruik ik bijna - tot nu toe - altijd motherlode.

    10. Dat zijn er veel. Ging het altijd goed?


    1. Dat is het inderdaad zo'n beetje.

    3. Oh, zo bedoel je. Eh. Je past een van je sims aan via de spiegel/kleerkast en dan klik je op huishouden opslaan. (naast het gallerij-knopje)

    4. Ik ben niet zo tuk op de meeste build/buy content van de sims 4 en ik gebruik graag sims 2 conversies.

    5. Hehe, ik heb op zijn minst in de sims 4 nog geen sims door honger laten omkomen, maar dat waren inderdaad hectische situaties.

    6. Ja, want ik kan lang geen kanten dingen duidelijk in woorden uitleggen. Ik dacht dat dat duidelijker zou zijn.

    9. Nee, maar ik richt ook héél minimalistisch in, dus mijn sims hebben nooit veel geld nodig.

    10. Ik hou van drukke huishoudens, maar er is nog niemand gestorven, dus tot nu toe wel ja.

    [ bericht aangepast op 13 juli 2015 - 20:34 ]


    Ex astris, sciencia