• Hey, beste Sprookjeslanders, leuk dat jullie lid zijn dit is een topic om te kletsen en ideeën te opperen. Veel plezier

    Leden

    Wil jij ook lid worden kijk dan even bij deze story: Klik! Je kan je inschrijven onder het hoofdstuk: "Leden"

    Evenementen:

    Gedichten bundel


    RPG-Rollen



    Jou, rol! Wie ben jij?!

    Na een tijdje kennismaken met Sprookjesland is het tijd om jezelf te ontdekken!
    Als eerste moet je deze test doen: KLIK
    Daar kun je ontdekken welk wezen je bent, (als je niet blij bent met je uitkomst, of een wezen wilt die er niet bijstaat mag dat hoor =D, Why not)
    Er komen later nog extra dingen bij het invullijstje, maar dit is het tot nu toe.

    Naam
    Wezen dat je bent
    Uiterlijk
    Innerlijk
    Jou wapen!
    Hoe ziet jou woonplek er uit
    Als jou spullen
    Land van Herkomst
    Reputatie
    Extra



    Sprookjeslandse informatie bundel

    De Sprookjeslandse verhalen bundel
    Beste Sprookjeslanders!

    Er is weer wat nieuws. Namelijk "Het grote avonturen boek" Een story met veel verhalen door: JULLIE! Stuur een verhaal in over wat jij of een vriend in Sprookjesland heeft beleeft en ik stop het in een hoofdstukje!

    Zodra het eerste verhaal binnen is komt de story er pas.


    SprookjeslandsFotoBoek
    http://www.quizlet.nl/stories/152253/sprookjeslands-fotoboek/
    In deze story staan een heleboel foto's van plekken in Sprookjesland, om je een beter beeld te geven van hoe alles er uit ziet.


    De Kaart

    Regels
    Naamsveranderingen graag doorgeven anders ontvang je mijn mails opeens niet meer,
    De huisregels van Q gelden hier ook.
    Niet schelden,
    Of andere onaardige dingen doen,
    Word niet boos als mensen de regels overtreden
    Stuur mij of een mod een pb'tje
    Alleen ik of iemand met toestemming van mij openend een nieuw topic.


    Vakanties
    Silverhorse 3 weken is van 11 juli tot 1 augustus
    DreamerN 30 juli tot 3 Augustus
    HUNGERFOX 20 tot 23 juli
    Fennec 28 juni-midden juli

    [ bericht aangepast op 16 aug 2015 - 10:23 ]


    .......

    daffie123 schreef:



    Omdat ik hem zag staan toen ik Sprookjesland in typte. Ik wou hem even delen


    WooW Die is vet, ik ben lekker thuis in NL


    .......

    Welkom terug!!


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    daffie123 schreef:
    Welkom terug!!


    YaaY


    .......



    Naam: Sae, maar in de volksmond vlammenleeuw, vanwege de manen die in de kleur zijn van vlammen.
    Lengte: Dit dier is met staart 1,60, zonder 1,10 meter. De schofthoogte is 65 centimeter.
    Kenmerken: De Sae staat vooral bekend door zijn manen en pluk staart die van rood naar geel gaan. Ook de blauwe hoorn ontglipt aan niemand, 's nachts geeft die namelijk licht, zodat dit dier ook in de nacht kan jagen. Verder is dit dier sneeuwwit met bij zijn buik rode vlammen. Dit dier is verbonden met het element vuur, maar kan geen vuurspuwen.
    Leefgebied: in de diepe bossen van Vasteland en tegenwoordig ook in Sprookjesland. Mensen uit Vasteland brachten ze in kooien naar Sprookjesland, omdat ze een circus daar gingen houden. Ze dachten dat de dieren niet konden ontsnappen, maar helaas voor hun deden ze dit toch en zo zijn de nu ook in Sprookjesland te vinden.
    Eten: herten of zwijnen. Ook wel eens eland, eekhoorn en vogels zoals raven. Dit dier kan, net als zijn element, niet tegen water.
    Leeftijd: de Sae wordt ongeveer 30 jaar oud, maar ze vechten vaak om leefgebied dus ze kunnen ook jonger worden wanneer ze tot de dood vechten.
    Voortplanting: Sae's maken vuur met zijn alle, want ze leven in groepen van 6-15, dieren waarvan één de leider is. Onderling vechten ze wel eens tot de dood.
    In het vuur leggen de dieren die een kind willen één haar van hun manen in het vuur. Binnen een paar minuten zullen de haren om elkaar heen draaien en zo ontstaat een nieuwe Sae.
    Karakter: deze dieren zijn snel boos en zeker tegen indringers. Wanneer je er ook een tegenkomt, weet je eigenlijk al dat het gedaan is met je. Door de jaren heen hebben ze een hekel gekregen aan alle inwoners van de landen, vanwege hun gevangen houden.
    De Sae is heel beschermd tegen zijn mede dieren. Ze zullen de jongen goed beschermen tegen hongerige dingen en de ouderen rust geven. Waneer een dier dood gaat, maken ze een vuur, verbranden hem en bewaren het as op de plek waar die wou dat het bleef. Ze zijn sociaal, maar snel boos en zeker niet bang voor anderen. Waar ze wel bang voor zijn is water, dus als je er één tegenkomt, weet je a dat die niet alleen is, en b dat je water moet zoeken om hem weg te jagen.
    Extra: de Sae heeft de door de geschiedenis heen giftige klauwen gekregen. Het gif dood iedereen binnen 18 uur. Het tegengif is een mengsel van brandnetel, paardenbloem en één haar van de Sae. Dat laatste vormt het grootste probleem. Of je moet de hoorn van de eenhoorn hebben, die bezit namelijk geneeskrachtige krachten.


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Alweer één dier voor de verzameling ^^


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    daffie123 schreef:



    Naam: Sae, maar in de volksmond vlammenleeuw, vanwege de manen die in de kleur zijn van vlammen.
    Lengte: Dit dier is met staart 1,60, zonder 1,10 meter. De schofthoogte is 65 centimeter.
    Kenmerken: De Sae staat vooral bekend door zijn manen en pluk staart die van rood naar geel gaan. Ook de blauwe hoorn ontglipt aan niemand, 's nachts geeft die namelijk licht, zodat dit dier ook in de nacht kan jagen. Verder is dit dier sneeuwwit met bij zijn buik rode vlammen. Dit dier is verbonden met het element vuur, maar kan geen vuurspuwen.
    Leefgebied: in de diepe bossen van Vasteland en tegenwoordig ook in Sprookjesland. Mensen uit Vasteland brachten ze in kooien naar Sprookjesland, omdat ze een circus daar gingen houden. Ze dachten dat de dieren niet konden ontsnappen, maar helaas voor hun deden ze dit toch en zo zijn de nu ook in Sprookjesland te vinden.
    Eten: herten of zwijnen. Ook wel eens eland, eekhoorn en vogels zoals raven. Dit dier kan, net als zijn element, niet tegen water.
    Leeftijd: de Sae wordt ongeveer 30 jaar oud, maar ze vechten vaak om leefgebied dus ze kunnen ook jonger worden wanneer ze tot de dood vechten.
    Voortplanting: Sae's maken vuur met zijn alle, want ze leven in groepen van 6-15, dieren waarvan één de leider is. Onderling vechten ze wel eens tot de dood.
    In het vuur leggen de dieren die een kind willen één haar van hun manen in het vuur. Binnen een paar minuten zullen de haren om elkaar heen draaien en zo ontstaat een nieuwe Sae.
    Karakter: deze dieren zijn snel boos en zeker tegen indringers. Wanneer je er ook een tegenkomt, weet je eigenlijk al dat het gedaan is met je. Door de jaren heen hebben ze een hekel gekregen aan alle inwoners van de landen, vanwege hun gevangen houden.
    De Sae is heel beschermd tegen zijn mede dieren. Ze zullen de jongen goed beschermen tegen hongerige dingen en de ouderen rust geven. Waneer een dier dood gaat, maken ze een vuur, verbranden hem en bewaren het as op de plek waar die wou dat het bleef. Ze zijn sociaal, maar snel boos en zeker niet bang voor anderen. Waar ze wel bang voor zijn is water, dus als je er één tegenkomt, weet je a dat die niet alleen is, en b dat je water moet zoeken om hem weg te jagen.
    Extra: de Sae heeft de door de geschiedenis heen giftige klauwen gekregen. Het gif dood iedereen binnen 18 uur. Het tegengif is een mengsel van brandnetel, paardenbloem en één haar van de Sae. Dat laatste vormt het grootste probleem. Of je moet de hoorn van de eenhoorn hebben, die bezit namelijk geneeskrachtige krachten.


    Mooi ik zet hem er morgen in.


    .......

    Prachtig beest is dat. Ik had zelf ook al een eens een leeuw met hoorn bedacht. Alleen de hoorn is uiteindelijk verdwenen.


    “Some beautiful paths can't be discovered without getting lost.”

    I'm back! Castlefest was echt geweldig! <3

    Hier trouwens nog eventjes een gif van een kudde pegasi en een gif van een onmogelijke liefde (;



    Credendo Vides

    Ik wou niet dat de leeuw normaal zal zijn, dus heb ik hem een hoorn gegeven, vandaar.

    Mooie gif's DreamerN, vooral die pegasussen, of hoe je het ook Schrijft.

    Ik wil echt heel.graag dat de speeltopic wordt geopend. Heb zo veel ideeën


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    daffie123 schreef:
    Ik wou niet dat de leeuw normaal zal zijn, dus heb ik hem een hoorn gegeven, vandaar.

    Mooie gif's DreamerN, vooral die pegasussen, of hoe je het ook Schrijft.

    Ik wil echt heel.graag dat de speeltopic wordt geopend. Heb zo veel ideeën


    Nog even geduld.


    .......

    Ik heb btw vanaf volgende week herkansingen.(nerd) Dus ik moet straks de nerd uithangen, tussendoor zal ik nog wel wat schrijven/bedenken, maar minder dan wanneer dat niet hoeft


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    Ik heb btw vanaf volgende week herkansingen.(nerd) Dus ik moet straks de nerd uithangen, tussendoor zal ik nog wel wat schrijven/bedenken, maar minder dan wanneer dat niet hoeft


    Niet erg hoor, en uh. Goed je best doen Suc6!


    .......

    SprookjeslandsFotoBoek

    Nieuw!

    http://www.quizlet.nl/stories/152253/sprookjeslands-fotoboek/
    In deze story staan een heleboel foto's van plekken in Sprookjesland, om je een beter beeld te geven van hoe alles er uit ziet.


    .......

    heeey ik ben nieuw hier!
    mijn naam is Daniël, en ik ben de eerste wos in jullie midden =)

    Ik heb nog wat ideeën voor een paar nieuwe dieren in het sprookjeslandse reik. Misschien en hopelijk zijn ze goed genoeg om in de catalogus op te nemen!

    Draccus:

    de draccus is een enorme draakachtige hagedis. Hij bezit echter geen vleugels en ziet er gewoon uit als een enorme salamander. De gemiddelde grootte van een draccus is zo'n 2 meter van de grond tot de rug en minstens 20 tot soms 30 meter in lengte (staart meegerekend) De draccus leeft in de bossen en beschermt deze voor vuur en ander gevaar. De draccus eet hele bomen, vooral de bomen die ziek zijn of de ruimte voor andere bomen verzieken. Dennen zijn zijn favoriet aangezien de hars binnen in de dennen lekker zoet en kleverig is. Voor hem is een dennenboom dus gewoon een snoepje. De draccus spuugt ook blauw vuur dat bij het heetste punt indigo paars is en van daar richting steeds lichter blauw gaat tot de rand waar het wit is. Dit vuur is heet en kan alles verbranden of smelten dat niet van hout is gemaakt. Als het vuur van de draccus gewoon rood vuur raakt dan dooft dit meteen. Deze beschermer van het bos is zeeeeeer zeldzaam. De kans is groter dat je een zwartstaart kan vangen en trainen zonder net en zonder wapen of iets dergelijks dan dat je ooit een schub van een draccus vind, laat staan hem daadwerkelijk zien.

    Hey Daniël. Welkom in Sprookjesland. Ik ben Daphne, maar noem me maar Mearl. Ik ben de boodschapper, ik stuur je soms privé berichten met daarin een boodschap. Misschien kun je je rol maken, de invullijstje staat onder de spoiler van RPG-rol. Dan moet je de lijst invullen en ben je die rol in het verhaal. Dus, welkom. Hopelijk geniet je ervan. De vragen kan je beter stellen aan Mette_sprookjes, die is de baas hier, je gids. Ik ben slechts een boodschappen die je op de hoogte houdt van updates. Dat is mijn taak. En die voer ik zo goed mogelijk uit


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am