• Hey, beste Sprookjeslanders, leuk dat jullie lid zijn dit is een topic om te kletsen en ideeën te opperen. Veel plezier

    Leden

    Wil jij ook lid worden kijk dan even bij deze story: Klik! Je kan je inschrijven onder het hoofdstuk: "Leden"

    Evenementen:

    Gedichten bundel


    RPG-Rollen



    Jou, rol! Wie ben jij?!

    Na een tijdje kennismaken met Sprookjesland is het tijd om jezelf te ontdekken!
    Als eerste moet je deze test doen: KLIK
    Daar kun je ontdekken welk wezen je bent, (als je niet blij bent met je uitkomst, of een wezen wilt die er niet bijstaat mag dat hoor =D, Why not)
    Er komen later nog extra dingen bij het invullijstje, maar dit is het tot nu toe.

    Naam
    Wezen dat je bent
    Uiterlijk
    Innerlijk
    Jou wapen!
    Hoe ziet jou woonplek er uit
    Als jou spullen
    Land van Herkomst
    Reputatie
    Extra



    Sprookjeslandse informatie bundel

    De Sprookjeslandse verhalen bundel
    Beste Sprookjeslanders!

    Er is weer wat nieuws. Namelijk "Het grote avonturen boek" Een story met veel verhalen door: JULLIE! Stuur een verhaal in over wat jij of een vriend in Sprookjesland heeft beleeft en ik stop het in een hoofdstukje!

    Zodra het eerste verhaal binnen is komt de story er pas.


    SprookjeslandsFotoBoek
    http://www.quizlet.nl/stories/152253/sprookjeslands-fotoboek/
    In deze story staan een heleboel foto's van plekken in Sprookjesland, om je een beter beeld te geven van hoe alles er uit ziet.


    De Kaart

    Regels
    Naamsveranderingen graag doorgeven anders ontvang je mijn mails opeens niet meer,
    De huisregels van Q gelden hier ook.
    Niet schelden,
    Of andere onaardige dingen doen,
    Word niet boos als mensen de regels overtreden
    Stuur mij of een mod een pb'tje
    Alleen ik of iemand met toestemming van mij openend een nieuw topic.


    Vakanties
    Silverhorse 3 weken is van 11 juli tot 1 augustus
    DreamerN 30 juli tot 3 Augustus
    HUNGERFOX 20 tot 23 juli
    Fennec 28 juni-midden juli

    [ bericht aangepast op 16 aug 2015 - 10:23 ]


    .......

    Weet je waar ik een hekel aan heb? Aan dat ik zoveel ideeën heb, maar weet dat het er teveel zijn voor een mensen leven. Dat gevoel is echt irritant. En dat je een verhaal afrond. Afscheid nemen van de personages is zo hartverscheurend. Ik kan het gewoon niet


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    daffie123 schreef:
    Weet je waar ik een hekel aan heb? Aan dat ik zoveel ideeën heb, maar weet dat het er teveel zijn voor een mensen leven. Dat gevoel is echt irritant. En dat je een verhaal afrond. Afscheid nemen van de personages is zo hartverscheurend. Ik kan het gewoon niet


    *grinnik* Ik ken dat, nou iets wat er op lijkt. Dat je meer wil dan kan. Ik denk namelijk veel sneller dan ik praten kan...


    .......

    Hoi,
    Daar ben ik dan weer. Ben een tijdje niet geweest. :( Maar nu ben ik er weer. Ik heb net alles bekeken. :3


    “Some beautiful paths can't be discovered without getting lost.”

    Welkom terug. Ik heb vanaf woensdag school, het kan dus zijn dat ik wat minder actief wordt. Je weet wel, derde klas, economie, scheikunde en geen kunst. GEEN KUNST. SCHOOL WORDT DAN EEN HEL. NIKS OM NAAR UIT TE KIJKEN. WHY GOD WHY?


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    daffie123 schreef:
    Welkom terug. Ik heb vanaf woensdag school, het kan dus zijn dat ik wat minder actief wordt. Je weet wel, derde klas, economie, scheikunde en geen kunst. GEEN KUNST. SCHOOL WORDT DAN EEN HEL. NIKS OM NAAR UIT TE KIJKEN. WHY GOD WHY?

    Heb zo goed als nooit economie gehad door schoolwissel. Maar scheikunde heb ik altijd leuk gevonden (had het al vanaf de brugklas). Wie weet bevalt scheikunde jou ook wel goed en kun je daar dan naar uitkijken :) En na de derde mag je een aantal vakken die jou niet bevallen laten vallen. Even een jaartje doorbijten, maar daarna heb je ook wat! (oa; terug kunst, ckv)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    daffie123 schreef:
    Welkom terug. Ik heb vanaf woensdag school, het kan dus zijn dat ik wat minder actief wordt. Je weet wel, derde klas, economie, scheikunde en geen kunst. GEEN KUNST. SCHOOL WORDT DAN EEN HEL. NIKS OM NAAR UIT TE KIJKEN. WHY GOD WHY?


    Ik ga ook naar de derde en begin maandag (morgen). :(


    “Some beautiful paths can't be discovered without getting lost.”

    Tot nu toe heb ik het dus nog makkelijk.... Ik ben schoolloos, maar ik moet nog beslissen of ik dit jaar überhaupt begin of dat ik pas volgend jaar weer ga....


    Credendo Vides

    Aha, Fijn


    “Some beautiful paths can't be discovered without getting lost.”

    Hai mensen ik heb online dit vaardigheden systeem gevonden, van een larp vereniging het sprak mij heel erg aan, wat is jullie mening er over.
    Hier is de link http://www.proline.nl/expiatio/site/images/documents/ExpiatioRegelboek.pdf
    En in de spoiler staan alle Termen en Cals en wat die betekenen. Die zet je er altijd Schuin bij zodat de ander weet wat er gebeurt.


    IC

    In Character. In het spel, je speelt je karakter, niet jezelf.
    Iedereen die in kostuum op het IC terrein is, is op dat moment IC. Ook als je even geen zin hebt... IC wordt ook wel "binnenspels" genoemd.

    OC

    Out Character. Niet deelnemend aan het spel.
    Als iemand OC is, heeft hij zijn hand omhoog. Dit teken mag je alleen gebruiken als je bijvoorbeeld even met een spelleider moet praten, niet als er monsters aankomen, bijvoorbeeld. OC wordt ook wel "buitenspels" genoemd.

    Time In

    Vanaf het moment dat "Time In" geroepen is, is iedereen IC.

    Time Out

    Vanaf het moment dat "Time Out" geroepen is, is iedereen OC.

    Time Freeze

    Het spel staat heel even stil, iedereen blijft doodstil staan, sluit zijn ogen, en neuriet.
    Als "Time In" geroepen wordt, gaat het spel weer door

    Man Down

    Heel belangrijke call! Als iemand echt gewond raakt, bijvoorbeeld door een zwaard tegen zijn strottehoofd, of over een boomstronk struikelt, roep je "Man Down".
    Op dat moment gaat iedereen, behalve degene die geroepen heeft, zitten, en komt er zo snel mogelijk EHBO aan. Misbruik van deze call wordt zeer zwaar bestraft.

    No Play

    Als een speler of een monster een oprettige situatie heeft, in huilen uitbarst, pijn heeft, en het is geen onderdeel van het spel, roept hij of zij "No Play".
    Dit geeft aan dat het geen roleplay is, maar echte pijn. Let goed op elkaar, en zorg dat deze call niet nodig is.

    Karakter

    De rol met achterliggende vaardigheden die je tijdens het evenement speelt.

    Vinger omhoog

    Iemand die rondloopt met zijn vinger duidelijk in de lucht is binnenspels onzichtbaar.
    Negeer deze persoon dus volkomen, je kunt hem immers niet zien!

    Hand omhoog

    Iemand met zijn hand in de lucht bestaat niet in het spel.
    Doe als speler slechts je hand in de lucht als je iets dringend aan een spelleider moet vragen.

    Twee vingers omhoog

    Iemand met twee vingers in de lucht spreekt een andere taal dan Bartholiaans.
    Diegene versta je dus niet tenzij je dezelfde taal kunt spreken. Dit kom je te weten door aan diegene te vragen welke taal hij spreekt. Als dat een taal is die je personage zelf ook kan spreken, kun je met diegene spreken. Steek dan natuurlijk ook twee vingers in de lucht.
    Kun je slechts Bartholiaans, dan kan je nooit iemand verstaan die twee vingers in de lucht houdt.

    Calls
    Sommige wapens of spreuken doen speciale schade.
    Als je wapen, of je karakter, deze speciale schade kan doen roep je de betreffende Call als je je aanval maakt, zodat je tegenstander weet hoe hij moet reageren.
    Blunt

    Bot wapen, zoals een knots of een stok.
    Dit hoef je in principe niet te roepen, aangezien het zeer normale schade is. Echter, sommige wezens zijn vatbaarder voor Blunt dan voor andere schade (bijvoorbeeld skeletten), dus in dat geval kan het verstandiger zijn er wél bij te zeggen welke schade je doet.

    Sharp

    Scherp wapen, zoals een zwaard.
    Voor Sharp geldt hetzelfde als voor Blunt. Je hoeft het niet altijd te roepen, zeker niet tegen normale wezens. Echter, een zombie bijvoorbeeld kan goed tegen Blunt schade, omdat kneuzingen weinig effect hebben aangezien een zombie geen pijn voelt. Een scherp zwaard is dan echter wel effectief.

    Silver

    Dit wapen is vervaardigd uit zilver.
    Een aantal wezens is gevoelig voor zilveren wapens, en daar heeft dit wapen effect op.

    Through

    Gaat door pantser heen, zonder deze schade te doen.
    Doet dus alleen schade op lichaamspunten.

    Strike

    Een slag die iemand achteruit werpt.
    Als je geraakt wordt door een Strike, vlieg je 5 meter achteruit, zelfs als je de klap opvangt op je schild of zwaard. Als je geraakt wordt door een Strike, krijg je alsnog de schade van de slag.

    Crush

    Vernietigt een lokatie volledig.
    Als de lokatie bepantserd was, vernietigt hij het pantser op die plek. Een schild word vernietigd door Crush schade. Een Crush opgevangen op je wapen geldt alsnog als een Strike (zie hierboven).

    Unholy

    Kwaadaardige kracht vloeit door dit wapen.
    Doet voor normale wezens gewoon 1 schade, doch heeft groot effect op goede machten (engelen o.a.).

    Holy

    Heilige energie maakt dit wapen machtig tegen het kwade.
    Doet voor normale wezens gewoon 1 schade, maar geeft boosaardige machten (ondoden, demonen etc.) iets om over na te denken...

    Spirit

    De neutrale geestkrachten van de wereld hebben dit wapen versterkt.
    Doet voor normale wezens gewoon 1 schade, doch kan grote problemen vormen voor bovennatuurlijke wezens (feeën, satyrs, bosgeesten).

    Magic

    Dit wapen bevat krachtige elementaire magie in pure vorm.
    Voor normale wezens doet het 1 schade, maar magisch versterkte wezens zullen voor deze schade zwichten.

    Arcane

    De schade die dit wapen doet, schaadt zelfs de grootste en machtige wezens. Voor deze schade kun je niet immuun zijn.
    Zelfs de goden vrezen wapens met zo veel kracht in zich. Voor normale wezens doet het gewoon 1 schade.

    Fatal

    Dit moordenaarswapen doodt meteen.
    De locatie die het raakt staat op 0, en het slachtoffer is meteen stervende, en sterft binnen 5 minuten als hij niet genezen wordt door een Genees Fatal spreuk of een andere manier. Gewone genezing heeft geen effect op een Fatal.

    Poison

    Het vergif van deze aanval heeft een bepaald effect, wat meteen genoemd wordt bij de aanval, bijvoorbeeld "Sleep poison" of "Fatal poison".
    Daarna moet niet alleen de schade genezen worden, maar ook het gif verwijderd worden. Als het gif niet verwijderd wordt, blijft het effect. Als het een schade effect was, krijg je het na 5 seconden gewoon nog een keer.
    Voorbeeld: Henk krijgt een Fatal Poison dolksteek van een moordenaar. Hij zakt in elkaar door de Fatal wond.
    Jan, een goede vriend van Henk, en Priester, komt hem meteen genezen, maar heeft geen idee dat er gif gebruikt is. Hij geneest de Fatal.
    Jan komt bij, maar na 5 seconden krijgt Jan weer een Fatal.
    Nu doet Jan het wel goed, hij verwijdert eerst het gif, en geneest de Fatal nog een keer. Nu is Henk gered.
    NB: Je weet als slachtoffer in principe alleen OC welk gif het was, IC niet.

    Subdue

    Niet alleen zwaarden, knotsen en dergelijke zijn wapens.
    Ook de vuist is een prima gereedschap om iemand flink mee te verwonden. Deze schade is echter niet zozeer bedoeld om diegene dodelijk te verwonden. Kneuzingen en bewusteloosheid zijn het gevolg van Subdue schade.
    Een schade van Subdue geneest in 10 minuten, waarna die persoon het betreffende lichaamsdeel dus weer kan gebruiken. Ook met wapens kun je Subdue slaan (met het plat van het zwaard bijvoorbeeld).
    Wees OC voorzichtig met slaan met handen. Raak de persoon slechts aan, sla nooit echt!

    Fear

    Grote angst overspoelt je als je geraakt wordt met een Fear.
    Voor 30 seconden probeer je zo ver mogelijk verwijderd te zijn van degene die dit effect veroorzaakt.
    Dit is een Geest-beïnvloedend effect (zie het Spreukenboekje).

    Terror

    Als Fear al eng was, is Terror nog een aantal stapjes hoger.
    Beeld je het engste in wat je kunt verzinnen, en dan nog enger, dat is het effect van Terror... Slechts de grootste en engste wezens zullen Terror kunnen rondstrooien.
    Een uur lang is het voor je onmogelijk ook maar te kijken naar dat wezen, laat staan in de buurt komen!
    Dit is een Geest-beïnvloedend effect (zie het Spreukenboekje).

    Torture

    Hevige pijnen gieren door je lichaam.
    30 seconden lang kun je niets anders dan ineenkrimpen en schreeuwen.
    Dit is een Fysiek effect (zie het Spreukenboekje).

    Paralyze

    Je gewrichten verstijven waardoor je jezelf niet meer kan bewegen. Je kan nog wel horen en zien (mits je je ogen open hebt op het moment dat de Paralyze je raakt), maar je kan op geen manier bewogen worden, ook niet door anderen. Voorwerpen die je in je handen hebt kunnen niet afgenomen worden. Na 5 minuten kun je je weer bewegen.
    Dit effect is een Betovering (zie het Spreukenboekje).

    Confuse

    Gedurende 30 seconden ben je verward. Je kan niet meer helder nadenken, geen spreuken gebruiken en niet meer vechten. Als je schade krijgt, of op een andere manier wakker geschud wordt (klap in je gezicht / water over je heen), houdt het effect op.
    Dit is een Geest-beïnvloedend effect (zie het Spreukenboekje).

    Mass...

    Soms kan een effect niet alleen gelden op één persoon, maar op een groot aantal personen. Als dit zo is wordt het woord "Mass" voor het effect geplakt. Het effect is gelijk aan het normale effect, maar dan voor iedereen die het hoort. Hoor je dus "Mass Torture" geroepen worden, val je kronkelend van de pijn op de grond.

    Strikedown

    Een kracht drukt je 5 meter achteruit en naar de grond toe, waardoor je valt. Na een korte verwarring kun je weer opstaan. Deze Call wordt meestal gebruikt als Mass Strikedown, om bijvoorbeeld een aardbeving of grote windstoot te simuleren.

    Armageddon

    Een grote vuurstorm omvat iedereen die deze Call hoort (het is dus eigenlijk een Mass effect). Degenen in deze storm krijgen een Magic Crush op elke locatie.

    No Effect

    Sommige wezens of karakters zijn immuun voor bepaalde effecten of bepaalde soorten schade.
    Zij zullen deze Call gebruiken om aan te geven dat dit het geval is.
    Ook het mislukken van bijvoorbeeld een spreuk of ander effect kan deze Call tot gevolg hebben.


    Somige Cals zo als "Man down" zijn niet nodig andere vaardigheden vind ik maar raar maar goed.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2015 - 16:00 ]


    .......

    Ik heb zelf een regelboek van een andere larpgroep, dus ik ga wel even kijken in hoeverre die overeen komen..


    Credendo Vides

    Dat is een ingewikeld systeem.... Veel regels..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Fictionalworld schreef:
    Dat is een ingewikeld systeem.... Veel regels..


    Dat komt wel goed hoor, als je het niet snapt. Vraag het


    .......

    DreamerN schreef:
    Ik heb zelf een regelboek van een andere larpgroep, dus ik ga wel even kijken in hoeverre die overeen komen..


    Doe je aan larp!?


    .......

    Het zijn zoveel dingen. Ik dacht dat het gewoon wat rond lopen in een kostuum was ( Sorry als ik beledig). Jezus, wat heb ik respect voor die mensen die al die regels weten. Ik dacht dat ik veel moest weten voor toneel spelen ( waar ik op zit), maar dit spant echt de kroon


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    Mette_Sprookjes schreef:
    Hai mensen ik heb online dit vaardigheden systeem gevonden, van een larp vereniging het sprak mij heel erg aan, wat is jullie mening er over.
    Hier is de link http://www.proline.nl/expiatio/site/images/documents/ExpiatioRegelboek.pdf
    En in de spoiler staan alle Termen en Cals en wat die betekenen. Die zet je er altijd Schuin bij zodat de ander weet wat er gebeurt.


    IC

    In Character. In het spel, je speelt je karakter, niet jezelf.
    Iedereen die in kostuum op het IC terrein is, is op dat moment IC. Ook als je even geen zin hebt... IC wordt ook wel "binnenspels" genoemd.

    OC

    Out Character. Niet deelnemend aan het spel.
    Als iemand OC is, heeft hij zijn hand omhoog. Dit teken mag je alleen gebruiken als je bijvoorbeeld even met een spelleider moet praten, niet als er monsters aankomen, bijvoorbeeld. OC wordt ook wel "buitenspels" genoemd.

    Time In

    Vanaf het moment dat "Time In" geroepen is, is iedereen IC.

    Time Out

    Vanaf het moment dat "Time Out" geroepen is, is iedereen OC.

    Time Freeze

    Het spel staat heel even stil, iedereen blijft doodstil staan, sluit zijn ogen, en neuriet.
    Als "Time In" geroepen wordt, gaat het spel weer door

    Man Down

    Heel belangrijke call! Als iemand echt gewond raakt, bijvoorbeeld door een zwaard tegen zijn strottehoofd, of over een boomstronk struikelt, roep je "Man Down".
    Op dat moment gaat iedereen, behalve degene die geroepen heeft, zitten, en komt er zo snel mogelijk EHBO aan. Misbruik van deze call wordt zeer zwaar bestraft.

    No Play

    Als een speler of een monster een oprettige situatie heeft, in huilen uitbarst, pijn heeft, en het is geen onderdeel van het spel, roept hij of zij "No Play".
    Dit geeft aan dat het geen roleplay is, maar echte pijn. Let goed op elkaar, en zorg dat deze call niet nodig is.

    Karakter

    De rol met achterliggende vaardigheden die je tijdens het evenement speelt.

    Vinger omhoog

    Iemand die rondloopt met zijn vinger duidelijk in de lucht is binnenspels onzichtbaar.
    Negeer deze persoon dus volkomen, je kunt hem immers niet zien!

    Hand omhoog

    Iemand met zijn hand in de lucht bestaat niet in het spel.
    Doe als speler slechts je hand in de lucht als je iets dringend aan een spelleider moet vragen.

    Twee vingers omhoog

    Iemand met twee vingers in de lucht spreekt een andere taal dan Bartholiaans.
    Diegene versta je dus niet tenzij je dezelfde taal kunt spreken. Dit kom je te weten door aan diegene te vragen welke taal hij spreekt. Als dat een taal is die je personage zelf ook kan spreken, kun je met diegene spreken. Steek dan natuurlijk ook twee vingers in de lucht.
    Kun je slechts Bartholiaans, dan kan je nooit iemand verstaan die twee vingers in de lucht houdt.

    Calls
    Sommige wapens of spreuken doen speciale schade.
    Als je wapen, of je karakter, deze speciale schade kan doen roep je de betreffende Call als je je aanval maakt, zodat je tegenstander weet hoe hij moet reageren.
    Blunt

    Bot wapen, zoals een knots of een stok.
    Dit hoef je in principe niet te roepen, aangezien het zeer normale schade is. Echter, sommige wezens zijn vatbaarder voor Blunt dan voor andere schade (bijvoorbeeld skeletten), dus in dat geval kan het verstandiger zijn er wél bij te zeggen welke schade je doet.

    Sharp

    Scherp wapen, zoals een zwaard.
    Voor Sharp geldt hetzelfde als voor Blunt. Je hoeft het niet altijd te roepen, zeker niet tegen normale wezens. Echter, een zombie bijvoorbeeld kan goed tegen Blunt schade, omdat kneuzingen weinig effect hebben aangezien een zombie geen pijn voelt. Een scherp zwaard is dan echter wel effectief.

    Silver

    Dit wapen is vervaardigd uit zilver.
    Een aantal wezens is gevoelig voor zilveren wapens, en daar heeft dit wapen effect op.

    Through

    Gaat door pantser heen, zonder deze schade te doen.
    Doet dus alleen schade op lichaamspunten.

    Strike

    Een slag die iemand achteruit werpt.
    Als je geraakt wordt door een Strike, vlieg je 5 meter achteruit, zelfs als je de klap opvangt op je schild of zwaard. Als je geraakt wordt door een Strike, krijg je alsnog de schade van de slag.

    Crush

    Vernietigt een lokatie volledig.
    Als de lokatie bepantserd was, vernietigt hij het pantser op die plek. Een schild word vernietigd door Crush schade. Een Crush opgevangen op je wapen geldt alsnog als een Strike (zie hierboven).

    Unholy

    Kwaadaardige kracht vloeit door dit wapen.
    Doet voor normale wezens gewoon 1 schade, doch heeft groot effect op goede machten (engelen o.a.).

    Holy

    Heilige energie maakt dit wapen machtig tegen het kwade.
    Doet voor normale wezens gewoon 1 schade, maar geeft boosaardige machten (ondoden, demonen etc.) iets om over na te denken...

    Spirit

    De neutrale geestkrachten van de wereld hebben dit wapen versterkt.
    Doet voor normale wezens gewoon 1 schade, doch kan grote problemen vormen voor bovennatuurlijke wezens (feeën, satyrs, bosgeesten).

    Magic

    Dit wapen bevat krachtige elementaire magie in pure vorm.
    Voor normale wezens doet het 1 schade, maar magisch versterkte wezens zullen voor deze schade zwichten.

    Arcane

    De schade die dit wapen doet, schaadt zelfs de grootste en machtige wezens. Voor deze schade kun je niet immuun zijn.
    Zelfs de goden vrezen wapens met zo veel kracht in zich. Voor normale wezens doet het gewoon 1 schade.

    Fatal

    Dit moordenaarswapen doodt meteen.
    De locatie die het raakt staat op 0, en het slachtoffer is meteen stervende, en sterft binnen 5 minuten als hij niet genezen wordt door een Genees Fatal spreuk of een andere manier. Gewone genezing heeft geen effect op een Fatal.

    Poison

    Het vergif van deze aanval heeft een bepaald effect, wat meteen genoemd wordt bij de aanval, bijvoorbeeld "Sleep poison" of "Fatal poison".
    Daarna moet niet alleen de schade genezen worden, maar ook het gif verwijderd worden. Als het gif niet verwijderd wordt, blijft het effect. Als het een schade effect was, krijg je het na 5 seconden gewoon nog een keer.
    Voorbeeld: Henk krijgt een Fatal Poison dolksteek van een moordenaar. Hij zakt in elkaar door de Fatal wond.
    Jan, een goede vriend van Henk, en Priester, komt hem meteen genezen, maar heeft geen idee dat er gif gebruikt is. Hij geneest de Fatal.
    Jan komt bij, maar na 5 seconden krijgt Jan weer een Fatal.
    Nu doet Jan het wel goed, hij verwijdert eerst het gif, en geneest de Fatal nog een keer. Nu is Henk gered.
    NB: Je weet als slachtoffer in principe alleen OC welk gif het was, IC niet.

    Subdue

    Niet alleen zwaarden, knotsen en dergelijke zijn wapens.
    Ook de vuist is een prima gereedschap om iemand flink mee te verwonden. Deze schade is echter niet zozeer bedoeld om diegene dodelijk te verwonden. Kneuzingen en bewusteloosheid zijn het gevolg van Subdue schade.
    Een schade van Subdue geneest in 10 minuten, waarna die persoon het betreffende lichaamsdeel dus weer kan gebruiken. Ook met wapens kun je Subdue slaan (met het plat van het zwaard bijvoorbeeld).
    Wees OC voorzichtig met slaan met handen. Raak de persoon slechts aan, sla nooit echt!

    Fear

    Grote angst overspoelt je als je geraakt wordt met een Fear.
    Voor 30 seconden probeer je zo ver mogelijk verwijderd te zijn van degene die dit effect veroorzaakt.
    Dit is een Geest-beïnvloedend effect (zie het Spreukenboekje).

    Terror

    Als Fear al eng was, is Terror nog een aantal stapjes hoger.
    Beeld je het engste in wat je kunt verzinnen, en dan nog enger, dat is het effect van Terror... Slechts de grootste en engste wezens zullen Terror kunnen rondstrooien.
    Een uur lang is het voor je onmogelijk ook maar te kijken naar dat wezen, laat staan in de buurt komen!
    Dit is een Geest-beïnvloedend effect (zie het Spreukenboekje).

    Torture

    Hevige pijnen gieren door je lichaam.
    30 seconden lang kun je niets anders dan ineenkrimpen en schreeuwen.
    Dit is een Fysiek effect (zie het Spreukenboekje).

    Paralyze

    Je gewrichten verstijven waardoor je jezelf niet meer kan bewegen. Je kan nog wel horen en zien (mits je je ogen open hebt op het moment dat de Paralyze je raakt), maar je kan op geen manier bewogen worden, ook niet door anderen. Voorwerpen die je in je handen hebt kunnen niet afgenomen worden. Na 5 minuten kun je je weer bewegen.
    Dit effect is een Betovering (zie het Spreukenboekje).

    Confuse

    Gedurende 30 seconden ben je verward. Je kan niet meer helder nadenken, geen spreuken gebruiken en niet meer vechten. Als je schade krijgt, of op een andere manier wakker geschud wordt (klap in je gezicht / water over je heen), houdt het effect op.
    Dit is een Geest-beïnvloedend effect (zie het Spreukenboekje).

    Mass...

    Soms kan een effect niet alleen gelden op één persoon, maar op een groot aantal personen. Als dit zo is wordt het woord "Mass" voor het effect geplakt. Het effect is gelijk aan het normale effect, maar dan voor iedereen die het hoort. Hoor je dus "Mass Torture" geroepen worden, val je kronkelend van de pijn op de grond.

    Strikedown

    Een kracht drukt je 5 meter achteruit en naar de grond toe, waardoor je valt. Na een korte verwarring kun je weer opstaan. Deze Call wordt meestal gebruikt als Mass Strikedown, om bijvoorbeeld een aardbeving of grote windstoot te simuleren.

    Armageddon

    Een grote vuurstorm omvat iedereen die deze Call hoort (het is dus eigenlijk een Mass effect). Degenen in deze storm krijgen een Magic Crush op elke locatie.

    No Effect

    Sommige wezens of karakters zijn immuun voor bepaalde effecten of bepaalde soorten schade.
    Zij zullen deze Call gebruiken om aan te geven dat dit het geval is.
    Ook het mislukken van bijvoorbeeld een spreuk of ander effect kan deze Call tot gevolg hebben.


    Somige Cals zo als "Man down" zijn niet nodig andere vaardigheden vind ik maar raar maar goed.

    Begon de post zonder het begin te lezen en dacht van "Is dit niet van Larp?" but yeah. Hoe wil je dit gebruiken in het verhaal? Als inspiratie voor de talenten van de karakters?


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder