• Okay dit is een vragenlijst voor het goede doel, dat goede doel is: mij optijd in slaap krijgen en mij optijd laten opstaan.

    -Hoe laat gaan jullie slapen?
    -Hoe laat staan jullie op?
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou?
    -Wat doen jullie voor het slapen?
    -wat doen jullie na het slapen?
    -hebben jullie tips om in slaap te graken?
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan?

    Alvast bedankt!


    You are my piece of paradise.

    SoSySaus schreef:
    Habdakbeaidhnkzyefnjzndjzejx ik ben nog wakker:@


    Je kan ook bij de dokter aangeven dat je moeilijk in slaap komt en dan kan het zijn dat melatonine tabletjes voorgeschreven krijgt. Melatonine is een lichaamseigen stof die het lichaam zelf dus aanmaakt. Als je moeilijk slaapt/ in slaap komt kan het zijn dat je lichaam niet genoeg melatonine aanmaakt.


    26 - 02 - '16

    -Hoe laat gaan jullie slapen? Te laat :D. Tussen 11 en 12.
    -Hoe laat staan jullie op? Te vroeg, tussen 7 en 8.
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou? Uur of 10/half 11.
    -Wat doen jullie voor het slapen? My stuff, chillen.
    -wat doen jullie na het slapen? Wakker worden :D.
    -hebben jullie tips om in slaap te graken? Think about nice stuff, play movies in your head.
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan? Op tijd slapen, dan ben je uitgerust en is opstaan geen probleem!


    No growth of the heart is ever a waste

    SoSySaus schreef:
    Habdakbeaidhnkzyefnjzndjzejx ik ben nog wakker:@


    Het feit dat je dan nog op Q kan/zit, maakt het niet echt verwonderlijk :W
    Zet alle afleidende dingen gewoon af minstens tien minuten voor je wil gaan slapen, anders gaat het echt nooit lukken.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nu ga ik je alvast vertellen dat mijn slaapritme nu niet geweldig is, maar ik heb wel zo mijn trucs.

    -Hoe laat gaan jullie slapen?
    Verschilt een beetje, ik probeer tussen 11 en 12 's avonds in bed te liggen.
    -Hoe laat staan jullie op?
    Meestal 7 uur 's morgens.
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou?
    Een mens heeft minimaal 8 uur slaap nodig, dus dat zou dan 11 uur 's avonds zijn. Het komt niet zo nauw, je slaapt nooit precies 8 uur, het is altijd meer of minder en meer is zelfs beter en een keertje minder is ook geen ramp.
    -Wat doen jullie voor het slapen?
    Ik zet mijn wekker alvast op mijn mobiel en zet dan de WiFi uit (ik vertrouw die straling niet) en probeer er dan als 't even kan niet meer op te kijken, want het indirecte ligt van het scherm brengt mijn biologische klok in de war d.w.z. mijn hersenen denken dat het nog licht is (dus dag) en maakt dan geen melatonine (natuurlijk lichaamseigen stofje die je nodig hebt om in slaap te vallen) aan. Ik vermijd dus zo veel mogelijk zo'n 30-60 minuten voor ik naar bed ga schermen, oftewel: tv's, mobieltjes, tablets, computers, etc. Ik heb zelf snel last van een verstoord dag-en-nachtritme dus ik probeer mezelf zo veel mogelijk te helpen. Ik drink ook altijd een of twee koppen slaapthee van bijvoorbeeld Pickwick, Jumbo huismerk, Zonnatura of YogiTea. Ik word er rustig van en er is lekker ontspannend. Verder doe ik niet veel intensiefs, zoals studeren of huiswerk maken, moeilijke krantenartikelen lezen over onderwerpen als euthanasie, ingewikkelde boeken lezen, etc. Ik probeer wel mijn hersenen moe te maken met sudoku's of kruiswoordpuzzels, ga lekker lezen in een goed boek, etc. Ik doe soms ook Zwitsal Goedenacht (of zo) olie of bodylotion op; de lavendel werk rustgevend. Je kan bijvoorbeeld ook bij Dille & Kamille een kussenspray met lavendel kopen (zelf nog niet uitgeprobeerd). Ik eet soms ook bog wat, zodat ik geen trek krijg.
    -wat doen jullie na het slapen?
    Wekken uitzetten en douchen. Niet te warm, eerder louw-warm en niet een te harde straal. Twee voordelen: 1) beter voor milieu en portemonnee en 2) je lichaam wordt wakker doordat je je lichaamstemperatuur verlaagt (je bed is je warme nest na een nacht slapen), zodat je stofwisseling en bloedsomloop op gang komt en je, je frisser en wakker voelt. Als je jezelf inzeept, die dan 't water uit, bespaard weer water en geld en doordat je lichaam afkoelt stimuleer je weer die stofwisseling en bloedsomloop. Na het douchen droog ik mij normaal af en trek ik ondergoed aan, gooi de deur open (weer die koelte van buiten de warme badkamer voor je stofwisseling en bloedsomloop), kam mijn haren en ga naar m'n kamer op aan te kleden. Nadat ik ben omgekleed doe ik de gordijnen en luxaflex open, zonlicht werkt opwekkend. Natuurlijk gaan de ramen op als ze dicht waren 'de nachts en krijg ik al direct frisse lucht. Ik doe wat ik verder wil op m'n kamer zoals eventueel make-up, (school)tas pakken, etc. Bij het ontbijt drinkt ik altijd Zonnatura Ontbijtmelange (een thee), die ik zelf erg lekker vind om wakker te worden en energie te krijgen. Ik ontbijt met genoeg granen en vezels en een stuk fruit en als ik tijd heb koppensnel ik de krant, een andere newsfeed of mijn Facebook of Innstagram,
    -hebben jullie tips om in slaap te graken?
    Ik denk/hoop dat ik ze hierboven al heb beantwoord.
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan?
    Ik denk/hoop dat ik ze hierboven al heb beantwoord.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Rebirthing schreef:
    (...)

    Je kan ook bij de dokter aangeven dat je moeilijk in slaap komt en dan kan het zijn dat melatonine tabletjes voorgeschreven krijgt. Melatonine is een lichaamseigen stof die het lichaam zelf dus aanmaakt. Als je moeilijk slaapt/ in slaap komt kan het zijn dat je lichaam niet genoeg melatonine aanmaakt.


    Volgens mijn kun je die ook zelf kopen, ik heb het jaren geleden ooit gekocht (mijn moeder kocht het eigenlijk but okay.). Maar misschien was dat niet een sterke versie of zo. :'D


    wat was dit ookalweer

    Lusk schreef:
    (...)

    Volgens mijn kun je die ook zelf kopen, ik heb het jaren geleden ooit gekocht (mijn moeder kocht het eigenlijk but okay.). Maar misschien was dat niet een sterke versie of zo. :'D

    Klopt, die kan je gewoon bij de drogist halen!


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Lusk schreef:
    (...)

    Volgens mijn kun je die ook zelf kopen, ik heb het jaren geleden ooit gekocht (mijn moeder kocht het eigenlijk but okay.). Maar misschien was dat niet een sterke versie of zo. :'D


    Dan kan niet zomaar, geloof ik, althans tot een zekere dosis. In Valdisper zit ook melatonine maar kan je zo bij de apotheek krijgen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    -Hoe laat gaan jullie slapen? Ligt eraan hoelaat ik de volgende dag op moet, meestal 11/12 uur.
    -Hoe laat staan jullie op? rond 10/11 uur
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou? Rond half 10/10 uur
    -Wat doen jullie voor het slapen? Wat lezen nog wat appen
    -wat doen jullie na het slapen? M'n lenzen in doen anders ben ik blind
    -hebben jullie tips om in slaap te graken? Nope heb zelf moeite mee gehad ben er over heen gegroeid
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan? Gewoon je bed uit stappen en klaar


    ♡

    Klopt, melatonine kan je gewoon bij kruidvat oid kopen. Ik ben er trouwens zelf mee gestopt omdat ik er hoofdpijn van kreeg.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    -Hoe laat gaan jullie slapen? Tussen 12 en 1 uur.
    -Hoe laat staan jullie op? Ligt eraan hoelaat ik moet werken, maar als ik vrij ben dan sta ik rond half 10 op.
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou? Rond 10 uur.. maar ik ga alsnog slapen tussen 12 en 1.
    -Wat doen jullie voor het slapen? Lezen
    -wat doen jullie na het slapen? Eten
    -hebben jullie tips om in slaap te graken? Minstens een uur van te voren je mobiel etc. wegleggen.
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan? Je kleren de avond van te voren al klaarleggen, en je wekker 10 minuten eerder zetten zodat je goed wakker kan worden, en je je meteen kan aankleden.


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    shhhGoToSleep schreef:
    nee joh neem gewoon een blikje energy voor en na het slapen (Y)


    How to ruin your health.


    wat was dit ookalweer

    Lusk schreef:
    (...)

    How to ruin your health.

    And heart.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    -Hoe laat gaan jullie slapen? Wanneer ik moe begin te worden
    -Hoe laat staan jullie op? Wanneer ik wil of als mijn hond naar buiten moet
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou? In ieder geval 4 uur van te voren
    -Wat doen jullie voor het slapen? tv kijken of een boek lezen
    -wat doen jullie na het slapen? ik sta op, ga naar de wc en laat de hond uit
    -hebben jullie tips om in slaap te graken? Ga een boek lezen of ga op je rug liggen en let op je ademhaling met je ogen dicht (:
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan? Hier heb ik geen tips voor sorry


    Life is a beautiful struggle

    Thx iedereen


    You are my piece of paradise.

    Ik weet niet of je hier nog steeds iets aan hebt:

    -Hoe laat gaan jullie slapen? Doordeweeks... Om negen uur ga ik me klaar maken en dan lees ik nog tot half tien ofzo en dan ga ik slapen.
    In het weekend meestal rond half elf.
    -Hoe laat staan jullie op? Om kwart over acht begint meestal mijn eerste les dus ik zorg ervoor dat ik om acht uur bijna bij school ben duss... Meestal rond zeven of iets eerder.
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou? Ik slaap altijd ongeveer negen of acht uur dus ik zorg ervoor dat ik negen uur van te voren in bed lig.
    (Rond tien uur dus)
    -Wat doen jullie voor het slapen? Nou, me klaar maken(dus tanden poetsen, even douchen, pyjama aan), in bed kruipen(als het warm is doe ik altijd het raam een beetje open) en iets lezen. Niet te spannend!
    -wat doen jullie na het slapen? Nog vijf minuutjes blijven liggen met mijn ogen open en kijken of ik iets gemist heb qua berichtjes op mijn telefoon.
    -hebben jullie tips om in slaap te graken? Nou... Bij mij helpt het juist niet om aan dingen te denken die leuk zijn. Gewoon alle gedachten proberen weg te drukken. En praat je vooral niet in: ik moet slapen, ik moet slapen, ik moet slapen. Want dan kun je juist niet slapen.
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan? Nou... Ehh... Nee sorry, geen idee. Ooooh wacht even, als je wakker wordt, denk eraan dat je vandaag op school weer je vriendinnen gaat zien en als je iets leuks hebt die dag, denk daaraan. Dat helot bij mij tenminste.


    "If we burn, you burn with us." Katmione --> FollowTheSpider