• Okay dit is een vragenlijst voor het goede doel, dat goede doel is: mij optijd in slaap krijgen en mij optijd laten opstaan.

    -Hoe laat gaan jullie slapen?
    -Hoe laat staan jullie op?
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou?
    -Wat doen jullie voor het slapen?
    -wat doen jullie na het slapen?
    -hebben jullie tips om in slaap te graken?
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan?

    Alvast bedankt!


    You are my piece of paradise.

    -Hoe laat gaan jullie slapen? Dat hangt ervan af om hoelaat ik moet opstaan
    -Hoe laat staan jullie op? Hangt ervan af of/hoelaat ik les heb
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou? Een uur of tien?
    -Wat doen jullie voor het slapen? naar het toilet gaan, tanden poetsen, contactlenzen uitdoen :')
    -wat doen jullie na het slapen? opstaan, contactlenzen indoen en douchen (of eerst eten en dan douchen)
    -hebben jullie tips om in slaap te graken? Ik denk meestal aan dingen waarover ik zou willen dromen
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan? Gewoon opstaan

    Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, want dan vind ik eigenlijk dat je vroeger dan 10 uur zou moeten gaan slapen om om 7 uur op te staan.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Mijn mama zegt dat 10-jarigen om half 9 naar bed horen te gaan. De meesten hier zijn wat ouder dan 10, dus ik denk niet dat je er veel aan hebt als ze zeggen dat ze door de weeks om half elf naar bed gaan.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2015 - 21:59 ]


    Pretty is just a pretty word.

    Barrow schreef:


    Ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent, want dan vind ik eigenlijk dat je vroeger dan 10 uur zou moeten gaan slapen om om 7 uur op te staan.

    Ik ben 10


    You are my piece of paradise.

    SoSySaus schreef:
    (...)
    Ik ben 10


    Dan zou ik, net als Annemarije, ook ten laatste half negen zeggen. Je moet erbij in gedachten houden dat je wel om half negen (of net ervoor) in je bed kan kruipen, maar misschien ook niet meteen slaapt ofzo.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik wil proberen te zorgen dat ik voor 24 juni om 9 uur al in slaap kan zijn en om 7 uur kan opstaan
    Nu kan ik pas rond middernacht slapen


    You are my piece of paradise.

    Hoe laat gaan julie slapen?: normaal zo rond negen uur, half tien en in het weekend half elf
    Hoe laat staan jullie op?: normaal half zeven en in het weekend wordt ik zo rond half acht wakker
    Als je om zeven uur opstaat hoelaat moet je dan gaan slapen?: tussen half tien en ttien uur
    Wat doen jullie voor het slapen?: douchen, lezen, tanden poetsen en Quizlet checken
    Wat doen jullie na het slapen?: opstaan, aankleden, ontbijten en quizlet checken, haren kammen.
    Hebben julie tips om in slaap te kunnen vallen?: hoofd leeg maken, denken aan fijne dingen
    Hebben julie tips om makkelijk op te staan?: niet te lang blijven liggen, met water over je hoofd heen gaan(koud water), licht aandoen

    Hopelijk is dit wat


    you said "plese don't ever change" but you don't like me they way i am

    -Hoe laat gaan jullie slapen?
    Ligt eraan. Als ik al heel moe ben slaap ik al om een uur of 9 en als ik niet kan slapen kan het zijn dat ik pas om 2:00-2:30 slaap.
    In normale situaties ga ik naar bed om een uur of 11.
    -Hoe laat staan jullie op?
    Ik moet om half zes opstaan wil ik een beetje normaal voor de dag komen :')
    In de weekenden verschilt het, ligt eraan hoe laat ik wakker wordt :Y)
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou?
    Ik zou dan nog steeds om 11 uur gaan, maar aangezien jij zo'n vijf jaar jonger bent dan mij... Half tien?
    -Wat doen jullie voor het slapen?
    Omkleden en nog de laatste dingen op mijn telefoon checken.
    -wat doen jullie na het slapen?
    Douchen, aankleden, make up doen, haar doen, tas inpakken en dan naar school.
    Als ik nog tijd heb ontbijten en anders doe ik dat onderweg.
    -hebben jullie tips om in slaap te geraken?
    Ga al een kwartier van te voren in bed liggen, dat maakt mij tenminste rustiger. En zo'n beetje nergens aan denken.
    Gewoon liggen, ogen dicht en afwachten.
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan?
    Gewoon uit bed stappen, hoe moeilijk het ook is :')
    Blijf niet nog 'lekker vijf minuten liggen', dat maakt het alleen maar moeilijker.


    El Diablo.

    Je moet proberen om telkens cyclussen van 1u30 te hebben, dus bijvoorbeeld 9u slapen, maar niet 8u, want dat is geen veelvoud van 1u30.

    Tip om te gaan slapen: ze zeggen dat het slecht is om nog veel op pc, gsm of tv te zitten voor het slapen gaan, maar ik speel altijd op mijn tablet een spelletje in mijn bed waar ik altijd heel moe van wordt en dan makkelijk is slaap val.

    Tip om op te staan: NIET SNOOZEN!!! Direct je bed uitrollen (; Nee, ik check altijd mijn mails, want door het licht op mijn gsm wordt ik wakker en val ik niet opnieuw in slaap. En zorgen dat je kamer niet te donker is door gordijnen ofso.

    Ik ga over het algemeen om 12u slapen en sta op rond 8u30 (:


    We are only a moment.

    -Hoe laat gaan jullie slapen? Als ik moet werken/ vroeg op school, tussen 10 en 11, zo niet wordt het na 12 uur
    -Hoe laat staan jullie op?Als ik moet werken/ vroeg op school, gaat de wekker om 05:45, zo niet sta ik op wannneer ik wakker wordt
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou? tussen 11 en 12
    -Wat doen jullie voor het slapen? muziek luisteren, serie kijken of film
    -wat doen jullie na het slapen? opstaan wc aankleden badkamer in, eten/ tas klaarmaken en sigaretten schieten
    -hebben jullie tips om in slaap te raken? luister ontsnappende muziek
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan? wekker vroeger zetten of 10000 wekker zetten :Y)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    SoSySaus schreef:
    Ik wil proberen te zorgen dat ik voor 24 juni om 9 uur al in slaap kan zijn en om 7 uur kan opstaan
    Nu kan ik pas rond middernacht slapen


    Zet dan een week op voorhand je wekker om 7 uur (of iets vroeger). Als je laat gaat slapen en vroeg opstaat, ben je 's avonds sneller moe en kan je vroeger gaan slapen, als gewoon vroeger gaan slapen niet lukt.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    -Hoe laat gaan jullie slapen?
    Well. Sinds ik geen school meer heb rond 3 uur (als gemiddelde), daarvoor rond 11 geloof ik.
    -Hoe laat staan jullie op?
    Is dus ook verschillend. Meestal rond tienen. Toen ik nog school had om 7 uur, tenzij ik een aantal uren vrij had.
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou?
    Uhm. 11 uur ofzo.
    -Wat doen jullie voor het slapen?
    Op m'n laptop, m'n telefoon etc.
    -wat doen jullie na het slapen?
    M'n telefoon checken op berichten.
    -hebben jullie tips om in slaap te graken?
    Ze zeggen dat het goed is om een half uur van te voren geen apparaten meer aan te raken.
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan?
    Neuh. Daar heb ik gelukkig nooit problemen mee gehad. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Aangezien je 10 bent, zou ik proberen rond 8 uur je klaar te maken en voor half negen in bed te liggen. Probeer eerst gewoon te slapen, probeer vooral je hoofd leeg te maken door aan niets te denken dan bijvoorbeeld je ademhaling. Als dat na een half uurtje niet lukt, zou ik eventjes iets lezen ofzo. Een slaapritme kan je het beste ontwikkelen door elke avond op het zelfde moment in bed te gaan liggen en op te staan, zo val je vanzelf in een ritme.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Ik denk om eerlijk te zijn dat ik niet de juiste ben om jou die tips te geven. Mijn slaapritme is enorm verpest, dus ja ;x

    Wat vaak helpt: vermijd het drinken van caffeïne/suikerhoudende dranken voordat je gaat slapen. Thee met honing kan dan bijvoorbeeld wel.


    26 - 02 - '16

    -Hoe laat gaan jullie slapen?
    Verschillend. Met vakantie na 12 uur en met school tussen 10 en 11.
    -Hoe laat staan jullie op?
    Ook verschillend. Met vakantie tussen 9 en 10 en met school half 7 of half 8.
    -Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou?
    Verschild per persoon en hoe moe je die dag bent. Sommige gaan om 9 uur en andere om 12 uur. Luister naar je lichaam, je weet zelf wat de beste tijden zijn. Maar jij bent nog 10 jaar, dus om 8 uur of half 9 is aan te raden. Je hebt veel slaap nodig wanneer je jong bent!
    -Wat doen jullie voor het slapen?
    Ik heb een soort ritme. Ik controleer of mijn gordijnen goed dichtzijn, ga naar de wc, controleer of ik al mijn spullen heb zodat ik niet de volgende ochtend moet zoeken.
    -wat doen jullie na het slapen?
    Naar de wc en aankleden
    -hebben jullie tips om in slaap te graken?
    Ik heb zelf slaapproblemen gehad en het beste is rustig blijven. Je hoofd leeg maken of niet concentreren op de buitenwereld. Als je niet kan slapen moet je niet in de stress raken, dat werkt averechts. Probeer gewoon rustig in bed te blijven liggen of doe even wat anders. Lees een stukje uit je boek, speel met een hond/kat, maar vermijd beeldschermen! Je kan ook naar muziek luisteren. Drink of eet geen cafeïne houdende producten voordat je gaat slapen.
    -hebben jullie tips om makkelijk op te staan?
    Zet je wekker. Zodra je wakker wordt van je wekker direct je bed uitkomen, niet op snooze zetten! Maak er een gewoonte van, want dan wordt het makkelijker in de toekomst.


    Seasons will change, but I shall remain

    THX iedereen!
    Maar Senerata, als ik muziek ga luisteren dan kan ik het beeldscherm van m'n iPad niet ontwijken, dus ja...


    You are my piece of paradise.