-Hoe laat gaan jullie slapen? Op een schooldag tussen 22:00 en 22:30 meestal. Nu ik vakantie heb en regelmatig bij vrienden ben 's avonds, wil dat nog wel eens later worden.
-Hoe laat staan jullie op? Voor school stond ik standaard om 7:00 op, ook als ik het eerste uur geen les had. Nu wordt ik meestal rond 9:00 en 9:30 wakker.
-Als je om 7 uur opstaat, wanneer moet je dan gaan slapen volgens jou? Als ik de dag erna vrij bent maakt dat me niet uit, als ik de volgende dag weer zo vroeg op moet tussen 22:00 en 22:30.
-Wat doen jullie voor het slapen? Laptoppen, tv kijken.
-wat doen jullie na het slapen? Ijskoffie uit de koelkast pakken, douchen, make-up opdoen, haar föhnen, aankleden (als ik ergens heen moet althans, anders alleen het eerste).
-hebben jullie tips om in slaap te graken? Blijf van cafeïne houdende drankjes als cola en thee af (tenzij het kruidenthee is), leg een halfuur van te voren je mobiel en laptop weg en doe de tv uit.
-hebben jullie tips om makkelijk op te staan? Als je echt heel veel moeite hebt met opstaan: er bestaan wekkers met een ingebouwd licht dat langzaam begint te branden een halfuur voordat je wakker wordt. Zo wordt je eigenlijk op een hele rustige, natuurlijke manier wakker. Alleen is dit voor in de zomer waarschijnlijk niet zo zinvol, omdat het toch al vroeg licht wordt.
i put the fun in funeral