Frangipane schreef:
(...)
Hmjaa, ik snap wat je bedoelt.
Maar ik denk dat die verwarring ook voor een deel komt omdat we ons hebben vastgeklampt aan al die benamingen. Natuurlijk is de basis (LGTB en hetero) nodig, maar al die andere dingen.. Niet om de mensen die genderfluid en androgyn en al dat soort dingen zijn in een kwaad daglicht te stellen of ze niet serieus te nemen, maar de wereld wordt er alleen maar ingewikkelder van als er voor elk ding dat anders is dan de 'norm' een naam wordt bedacht. Ten slotte is iedereen een mens en is er geen een die precies aan de norm voldoet. En waarom iedereen zo hard probeert om 'normaal' te zijn is mij ook een raadsel.
Dit doet me heel erg denken aan al dat gedoe met de kerken. Er zijn inmiddels zoveel verschillende soorten kerken, alleen al de gereformeerden zijn opgesplitst in minstens 20 verschillende sub-gereformeerden. Niemand heeft exact dezelfde denkwijze over religie en als er voor elke exacte denkwijze een kerk zou moeten gemaakt worden, zou iedereen een privé-kerk hebben. Dat werkt niet.
Ik ben bang dat ik heel offensive klink, zo bedoel ik dat niet. Mijn gedachten zijn gewoon heel lomp en ik kan het niet onder woorden brengen zoals het moet. :x
Dat snap ik, ik had zelf van bepaalde termen niet gehoord die in dit topic voorkwamen. Er zijn nuanceverschillen in die geaardheden, wat het inderdaad een beetje ingewikkeld maakt, net zoals bij je voorbeeld met de religies.
@Bostick, ik denk niet dat ze dat bedoelt. Zelf denk ik dat ze wilt zeggen dat bepaalde subtermen die eigenlijk onder een grotere term kunnen vallen, weglaten kunnen worden. Zoals dat van panseksueel trekt veel op biseksueel vind ik. Ik zie het nuanceverschil, maar van mij mag het samen gewoon onder 1 term vallen. Met andere woorden, ze vindt volgens mij dat mensen te veel normen gaan zitten zoeken voor meer termen, zodat men op elk iemand een soort geaardheid kan plakken terwijl dit niet echt nodig is.
Correct me if i'm wrong, of course. Ik hoop dat ik je juist begrepen heb. (@Frangipane)
Althans, ik ben hier er wel mee eens, maar denk dat die subtermen gekomen zijn van mensen die echt exact willen weten hoe ze in mekaar zitten. Die precies willen weten wie ze zijn. En dat begrijp ik wel, maar misschien zijn de details niet zo belangrijk? Ik weet het niet.
Ik wil een tuin vol egels