B0B schreef:
Yeoubi = B0B.
Ik heb een heel simpel receptje. Gisteren nog gemaakt. Voor 1 of 2 personen, ligt er aan hoeveel je eet:
250 tot 300 gram sperziebonen.
250 tot 300 gram shoarma.
1 zakje aardappelpuree.
Paneermeel
Vloeibare boter/braadboter.
Kook de sperziebonen tot ze beetgaar zijn en bak de shoarma in een losse pan. Verwarm, terwijl je de boontjes kookt desnoods, de oven voor. Maak de aardappelpuree volgens de instructies van het pak wat je gebruikt. Vet een ovenschaal in met de braadboter en doe de shoarma erin. Doe daar bovenop de sperziebonen en de aardappelpuree. Doe bovenop de aardappelpuree wat paneermeel en wat drupjes braadboter. Zet de schaal met de ovenschotel in de oven en als het mooi bruin wordt aan de bovenkant is het klaar!
Eet smakelijk c;
Ovenschotels! Die zijn mijn favoriet, aangezien ik 's middags alles al klaarmaak en dan hoef ik het 's avonds alleen nog even in de oven te smijten.
Mijn favoriete variant is dan de sperziebonen weg te laten, de aardappelpuree veranderen in aardappelpartjes, die eerst voorkoken (want ik maak dus zelf alles vers van de aardappel, al kan je die partjes ook kant en klaar kopen in de winkel
) en inderdaad de shoarma bakken en daarna alles samen in een schaal in de oven smijten en dan af en toe eens omgooien! En dan halve uienringen snijden, verse knoflooksaus maken (of uit een tubeke) en dan als je de ovenschotel op je bord serveert, de halve ringen en saus erbij en eetsmakelijk
Nog een goeie variant is de shoarma te vervangen door gehakt, kip of kalkoenwokreepjes
Maar goed, met ovenschotels heb je zoveel varianten, want je kan ook eens spinazie of broccoli of heel simpel appelmoes proberen. Ook kan je er nog wortelen, paprika's, champignons of courgettes bij doen. Hangt maar gewoon net af van wat je zelf lekker vindt en waar je goesting ligt
Met ovenschotels doe ik dan ook vooral m'n eigen ding, zonder een echt recept te volgen. Gewoon erin smijten wat ik in huis heb :'D
Wel echt super dat je het recept hier neerzet!
En seffens ga ik lekkere pannenkoeken bakken, en dan voor Thomas gewoon met poedersuiker en voor mij met ham en kaas
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”