Ik ga dit topic in de gaten houden, aangezien ik met regelmaat in de keuken sta, voor te bakken en te koken
Ik heb van de week broodpudding gemaakt aangezien ik een overload aan oud brood had, al weet ik niet meer waar ik dat recept vandaan heb gehaald. Anyway, ik had achteraf toch alles opgeschreven voor m'n schoonzusje, dus bij deze, hetgeen wat ik aan m'n schoonzusje heb geschreven:
Steek 300 gram (oud) brood in een kom (in stukken), verwarm een halve liter melk met 200 gr suiker en zakje vanille suiker (en evt kaneel naar smaak) tot het bijna kookt. Dan bij het brood kappen en mengen. 5 eieren toevoegen en het tot een dikke brij mengen met hand of vork (het lijkt op dit moment precies op kots, niks van aantrekken :'D) dan een cake of bakvorm nemen, invetten en met bloem bepoeieren. In een voorverwarmde oven op 180°C steken, en na 45 minuten heb je een lekkere broodpudding.
Ik heb dan nog chocoladedruppels toegevoegd aan de bovenkant. Je kan er ook nog chocoladedruppels of rozijnen door het mengsel mengen of wat ook heel lekker is, is chocolade smelten en een laagje over je 'taart' leggen. Ook appel had ik gelezen bij één van de vele recepten die je vind via google recepten, en ga ik ook nog es proberen als ik appels in huis heb
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”