Oh jongens, ik heb net echt mega heerlijke brownies gemaakt wat gegarandeerd een hit zal zijn!
Ingredienten:
- 150 gram boter (Ik gebruik altijd vloeibare boter, is een stuk makkelijker)
- 250 gram fijne kristalsuiker
- 200 gram pure chocolade (in een reep)
- 1 theelepel vanille extract
- 3 grotere eieren
- 75 gram zelfrijzend bakmeel
- eventueel wat chilli vlokken
Bereidingswijze:
- Verwarm de oven voor op 180 graden.
- Smelt 100 gram chocolade au bain marie.
- Doe de boter, suiker, vanille extract, eieren en zelfrijzend bakmeel in een kom.
- Klop het mengsel tot het een mooi egaal mengsel is zonder klontjes.
- Doe de gesmolten chocolade door het mengsel en klop het nog eens totdat alles dezelfde kleur heeft.
- Doe het mengsel in een
ingevette lage bakvorm, of een brownie bakvorm als je die hebt.
- Hak de overige 100 gram chocolade klein en bestrooi de brokjes over het brownie mengsel.
- Voor net iets meer kick kan je ook nog wat chilli vlokken over het mengel schudden, maar dat hoeft niet.
- Pop that badboy in the oven!
- Laat je brownie in de oven staan totdat hij in het midden net goed is. Als je een diepere vorm hebt duurt het langer dan een lagere. Ik moest die van mij 20-25 minuten in de oven laten staan, hij is een paar cm dik.
serveertip:
Serveer je brownie meteen nadat hij uit de oven komt zodat hij nog warm is met vanille ijs. Sowieso een hit!
Tips:
- Naast je bakplaat, bakblik of wat dan ook in te vetten is het ook handig om OOK NOG een bakpapiertje er in te leggen. Zo weet je 100% zeker dat hij niet zal vast blijven plakken en doe de hoekjes van je bakblik extra goed invetten! Dat zijn de plaatsen waar taart ed blijft hangen.
- Wil je kijken of je taart of baksel goed is van binnen? Steek dan een saté-prikker in het midden van je baksel. Als je hem er uit trekt en de saté-prikker is schoon is je taart, brownie, cake, baksel, goed. Als er nog een beetje beslag aan de sate-prikker blijft plakken moet hij nog even.
Smakelijk!
Show me how to lie, you're getting better all the time