• Ergens in de bergen van Zweden staat een school. Een school speciaal voor jongeren van 10 t/m 18met een speciale gave: het beheersen van Magie. De school gaat onder de naam 'Oxford Academy'

    Het schooljaar is al ongeveer 4 maanden bezig en de school is druk bezig met het organiseren van een Bal, een bal waar ook leerlingen van de andere Europese scholen, Hogwarts, Durmstrang en Beauxbatons, voor zijn uitgenodigd.
    Na het bal en de kerstvakantie vind er een soort 'samenscholing' plaats, de andere scholen zullen dan het hele jaar plaats nemen op Oxford, om de omgeving en de school te leren kennen. De lokalen worden van binnen vergroot, de dormrooms zullen ook vergroot worden met nieuwe kamers erbij. Allemaal om plaats te maken voor de drie andere scholen.

    Het bal word georganiseerd door 4 leraren -Prof. Kjellberg, Prof. Redfield, Prof. Jones & Prof. Adams-
    Voor op het prikbord de Grote zaal zal binnenkort een flyer opgehangen worden waarop staat dat leerlingen zich kunnen inschrijven voor de organisatie van het bal.


    Rollen
    Oxford leerlingen

    Vrouwen
    ×Phoebe Dana Jacksons - Voldemortx1.6
    ×June Mercendes - Tingo 1.4
    ×America Gaia Lazar - Tsundoku 1.6
    ×Silena Zoë Paetrix - EthereaI 1.5
    ×Lily Amanda Hale - Unshadowed 1.12
    ×Aiden Luca Millefois - Greenleaf 1.18
    ×Jade Ira Phernon - Voldemortx1.20
    ×Phallon `Phee` Callee Grant - Iraious 2.3
    ×Louisa 'Lou' Scarlett Delmara Sidefield - Equine 2.9

    Mannen
    ×Lewis Mercendes - Tingo 1.10
    ×Timothy "Tommy" Cleaver - Roms 1.8
    ×Robin McAdair -Necessity 1.15
    ×Max Veran Phubar - Weasley 1.15
    ×Stuart Remus Lupin - GigilDescent 2.1
    ×Blaine Thomas Cleaver - Leithold 2.1
    ×Brandon 'Bad' Pitcher - Alatea 2.2


    Leerlingen andere scholen
    Vrouwen
    ×Scarlett 'Scar' Victoria Malfoy - Hogwarts - CaptainKush 2.4
    ×Fleur Nymphadora Lupin - Hogwarts - Mamihlapinatapa 2.4
    ×Chloë Xanthippe Theodourious - Beauxbatons - Tsundoku 2.5
    ×Lila Sarahlyn La Rue - Beauxbatons - Madhouses 2.5
    ×Avery Maggie Burchard - Durmstrang - Weasley 2.6
    ×Alyssandra Hyacintha Baudin - Beauxbatons -Copterus2.12
    ×Belle Coeh - Hogwarts - Necessity 2.14
    ×Jamie-Lee 'Jamie' Layla Clapton - Hogwarts - Copterus 2.14
    ×Mabel Idalie Jaci Eguerre - Beauxbatons -AriaAlisonEmily2.15

    Mannen
    ×Jackson Charles Vanderbilt - Beauxbatons - Waterhouse 1.4
    ×Logan Stanley Burchard - Durmstrang - Tingo 2.5
    ×Daniël John Green - Durmstrang - Necessity 2.5
    ×Jonathan 'Jonah' Colton Maverick - Hogwarts - Voldemortx 2.10
    ×Dylan Jai Brooks - Durmstrang - Copterus 2.11
    ×Emmerson "Em" Tomas O'Byrne - Hogwarts- Guarnere 2.12

    Leraren
    ×Christopher "Chris" Redfield - DADA - 1.7
    ×Cevelle Appoline Delacour - Charms - 1.4
    ×Ric Alexander Jones - Potions - Mamihlapinatapa 1.15
    ×Mary Shawna Woodsen - Divination - 1.12
    ×Eva Katherine Adams - Transfiguration - Mangata 1.13
    ×Pernilla Tyra Kjellberg -Muggle Studies -Voldemortx 1.18
    ×Louise 'madam' hagrid -Care of Magical Creatures - 1.16
    ×Christian Andersson -Anciens Runes - 1.19
    ×Daniel Stephen Morrison -History Of Magic 1.18
    ×Amanda Sprouse - Herbology 1.19
    ×Andréas Eriksson -Flying Lessons 1.19
    ×Stefan Hägg -Astronomy 1.19
    ×Erik Olsson -Arithmancy 1.19


    Regels
    ×Houd het graag vriendelijk in het -OOC
    ×Minimaal 200 woorden per post
    ×Naamsverandering graag doorgeven in de topics
    ×Houd het realistisch, nieuwe leerlingen kunnen niet meteen vanaf dag 1 al verliefd zijn op iemand.
    ×18+ mag, maar hou het netjes en onder een spoiler of met waarschuwing voor degenen die dit niet graag lezen.
    ×Het Uniform voor de leerlingen


    Topics


    Er is niet voor niets een praattopic mensen!
    Hou de conversaties daar a.u.b. dankjewel.
    Het word moeilijk terug lezen als er hele conversaties hier gehouden worden.
    Als je toch hier wilt gaan praten doe het dan onder je posts met je personages in plaats van zoals je in het praattopic doet (;


    Vrijdag 18 December, 18:00 uur.
    Het is alweer vrijdag. Vanaf het komende weekend is het kerstvakantie en wegens extreme sneeuwstormen die voorspeld zijn alle leerlingen op het Oxford gestrand en gedwongen kerst op school te vieren.

    Vanavond is het Bal vanaf 20:00, wat betekent dat er nog vier uur te gaan zijn voor het bal van start gaat...
    De leraren zijn al druk bezig met de voorbereidingen.
    Deze avond zal er een belangrijk toernooi aangekondigd worden. De leraren hebben dit een geheim gehouden voor alle studenten, maar vanavond zal het bekend gemaakt worden dat dit de precieze reden was voor de uitwisseling.
    Ze willen weer opnieuw een poging wagen met een soortgelijke Triwizard Tournament, echter dit keer met vier kampioenen en minder dodelijke opdrachten.
    Het bestuur van Oxford acadamy is streng, niet zo streng als op Durmstrang, maar zeker niet zo losjes als op Hogwarts.[/b]
    De grote zaal zal worden omgetoverdd tot een grote balzaal.




    Roosters
    Maandag T/M Woensdag
    Donderdag & Vrijdag

    [ bericht aangepast op 1 sep 2015 - 20:14 ]


    Little do you know


    Robin McAdair


    Jade antwoordt dat ze wel lekker geslapen heeft en rommelt door haar tas, duidelijk op zoek naar iets - wat dat iets ook mag zijn. Ze zucht even waarna ze wat te eten pakt en zegt dat ze haar boeken is vergeten en die eerst maar eens gaat halen. Ik knik even als teken dat ik het gehoord heb en ze loopt weg waarna ik weer alleen zit.
    De meeste mensen beginnen naar de lessen te gaan en het begint ondertussen flink leeg te stromen hier. Maar een paar groepjes blijven zitten en zij zullen wel in mijn jaar zitten en ook het eerste uur vrij zijn.
    Jade leek wel graag bij me weg te gaan, bedenk ik me, maar dat is waarschijnlijk mijn eigen schuld geweest. Zij was aardig voor me en dan reageer ik instinctief door mezelf nog verder af te sluiten, haar weg te duwen en zelf zo hard mogelijk te vluchten. Zo voorkom je tenminste dat iemand je ooit pijn doet.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Belle Coeh


    Met een glimlach antwoordt Jonah dat ik dan bij hem in het jaar zit - awat dus automatisch betekent dat iik ook het eerste uur vrij heb.
    "Het tweede uur hebben we een blokuur Mugglestudies. Daarna hebben we... Arith..mancy..?" Hij knijpt zijn ogen samen in een poging het te lezen maar hij klinkt nog steeds niet heel zeker. Waarschijnlijk is zijn rooster ook slachtoffer geworden van mijn aanval met het drinken en daarvan wordt het over het algemeen niet heel leesbaar.
    "Ik denk dat dat er staat," zegt hij vervolgens grinnikend. Ik grinnik terug en doe ook een poging om op.zijn rooster te kijken maar omdat het inderdaad niet erg leesbaar meer is, is het van een afstand zeker niet te zien dus in plaats van vragen of ik het rooster mag zien - wat elk normaal mens zou doen - schuif ik gewoon een stuk op waardoor ik weer bijna bij hem op schoot zit maar wel op zijn rooster kan kijken.
    "Ik denk ook dat dat er staat," zeg ik vrolijk als ik het eenmaal enigszins ontcijferd heb. "Echt leesbaar is het niet meer he? Het was niet mijn bedoeling om je rooster te vernielen," vervolg ik lachend waardoor mijn excuses niet heel oprecht klinken - wat het deze keer ook niet is maar dat is een detail die we even weglaten.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Mabel Idalie Jaci Eguerre
    × "Je suis Mabel Eguerre." ×


    Een gaap verlaat mijn mond. Het is alweer een tijdje geleden dat ik echt goed heb geslapen. Ach, het valt niet tegen om zo moe te zijn. Zolang ik kan opletten in de klas, is alles oké. Ik neem een korte douche en kleed me razendsnel om in het uniform van Beauxbatons. Stressend zoek ik mijn boeken bij elkaar en ren de kamer uit. Eerste uur vrij! Mooi, dan kan ik lekker rustig aan doen met eten. Of nou ja, wat je rustig noemt. In de Zaal aangekomen zie ik niet waar ik heen moet. Ik ken gewoon niemand hier! Dan zie ik twee meisjes, die bij een groepje zitten, maar er volgens mij niet bij horen. Vrolijk ren ik op ze af. Maar door mijn haast, struikel ik over het bankje en knal ik met mijn buik tegen het bankje aan. "Sorry," zeg ik zacht. Ik weet dat ik nu vuurrood ben. "Allo, iek ben Mabel Eguerre. Wie zijn jullie?" Terwijl ik op een antwoord wacht schuifel ik heen en weer en eet ik een broodje. Ze zijn vast erg aardig, tenminste, die indruk maken ze. Ik heb geen zin in MS, want naar de verhalen is Kjellberg niet aardig, laat staan een leraar die goed kan luisteren als je problemen hebt.

    [Mabel heeft het tegen America en Jamie]


    all because i liked a girl

    America Gaia Lazar
    Oxford ¤ Year Seven


    Silena en June reageren niet en dus eet ik in stilte mijn brood op. Ik weet niet of ik verwacht had dat ze zouden reageren, maar dat zou leuk geweest zijn. Na een minuut of wat zie ik dat en ander meisje doelbewust op me af komt lopen en ze laat zich naast me op het bankje ploffen. Het meisje wiebelt een beetje en blijft dan toch op het bankje zitten. Met rode wangen kijkt ze me aan om me vervolgens te begroeten. "Heya", zegt ze vrolijk, waarna ze een broodje pakt. Ze begint er op te knabbelen en stelt zich dan voor, mij nieuwsgierig aankijkend. "Ik ben Jamie, en jij?" Met een kleine, misschien wat verlegen glimlach om mijn lippen stel ik mee voor. "Ik ben America." Ik kijk even naar mijn bord, dat inmiddels leeg is. Dan wend ik me tot Jamie. "Jij komt niet van Oxford, toch?" Ik had haar nog niet vaker gezien, dus het leek me logisch dat ze van een andere school kwam, maar dit wist ik niet zeker. Voordat ze echter antwoord kan geven komt een ander meisje op ons af rennen. Ook haar ken ik niet, wat ik onprettig vind, gezien ik het nog steeds niet zo heb op mensen die ik niet ken. Het meisje dat an kwam rennen struikelt en knalt met haar buik tegen het bankje aan. Haar hoofd verkleurt van normaal naar tomaat, terwijl ze zacht een verontschuldinging mompelt. Dan gaat ze tegenover Jamie en mij aan de tafel zitten. "Allo, ik ben Mabel Eguerre. Wie zijn jullie?" De woorden verlaten haar mond met een sterk Frans accent, wat mij laat denken dat ze van de Franse school, Beauxbatons komt. "Ik ben America en dit is Jamie", stel ik Jamie en mij vervolgens voor.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2015 - 9:52 ]


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon


    Daniël John Green


    Na mijn opmerking moet ze blozen en ze fluistert grinnikend "charmeur." Ze duwt me even plagend tegen mijn borst en ik doe alsof ik omval omdat ze 'zo hard duwt' en ze schud daarna haar hoofd. Grinnikend kijk ik even naar haar. "Wat duw je hard zeg," zeg ik lachend terwijl we weer bij onze tafel aankomen waar Logan nog steeds chagrijnig zit te kijken.
    "Hey, jij bent toch Logan als ik het goed heb onthouden," probeert Alyssa een gesprek met Logan aan te knopen.
    Logan knikt. "En jij bent Alyssandra als ik het goed heb onthouden," zegt hij. Ik sla subtiel een arm om haar heen. "Dit is Alyssa ja," zeg ik hem, al weet hij dat best. Hij kan het moeilijk niet weten, zeker omdat hij namen van meisjes ook altijd onthoud. Niet dat hij zelfs maar iets gaat proberen bij haar. Hij weet dat ze van mij is. Meisjes van anderen afpakken is geen probleem maar niet bij elkaar.
    "En hoe bevalt het jouw tot nu toe op deze prachtige school?" vervolgt hij sarcastisch.
    Ik ga weer zitten op de plek waar ik eerst ook zat en hoewel er genoeg ruimte is, trek ik Alyssa bij me op schoot en ik sla mijn armen om haar heen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    JAMIE-LEE 'JAMIE' LAYLA CLAPTON
    Hogwarts • 7th year • Social
    "Hey nice to meet you – oh did I just stand on your tiptoes?"


          Ze glimlacht even kleintjes waardoor ik ook moet glimlachen, fijn, ze is net zo sociale awkward als ik. Tenminste, ik ben wel erg sociaal maar verschrikkelijk onhandig.
    'Ik ben America,' stelt ze zichzelf vervolgens voor en ik knik vrolijk terwijl ik het laatste hapje van mijn broodje naar binnenschuif. Ook zij heeft haar bord inmiddels op.
    'Jij komt toch niet van Oxford?' vraagt ze vervolgens en ik wil net mijn hoofd schudden en antwoorden wanneer er een meisje zich bij ons voegt. Tenminste, dat was ze waarschijnlijk van plan maar ze struikelt en knalt met haar buik tegen de bank aan.
    'Sorry,' fluistert ze en ik kijk haar met grote ogen aan en sta onmiddellijk op en help haar overeind. Vervolgens pakt ze een broodje en begint er aan te knabbelen alsof ze toen net niet keihard onderuit ging.
    'Gaat het?' lach ik een beetje ongemakkelijk en kijk haar vragend aan.
    'Allo, ik ben Mabel Eguerre. Wie zijn jullie?' zeg het meisje vervolgens met een Frans accent, die komt zeker weten van Beauxbatons. Ik glimlach en wil net alweer wat zeggen wanneer America al het woord neemt;
    'Ik ben America en dit is Jamie.' antwoordt ze voor mij en ik knik uitbundig en pak Mabel's hand die ik stevig schudt.
    'Prettig kennis te maken!' ik glimlach warm naar haar 'Jij komt zeker van Beauxbatons, ik wilde net vertellen dat ik van Hogwarts kom aan America.' ik glimlach naar hun en zak weer neer naast America neer en pak een banaan die ik pel en begin te eten.
    'Ik ben trouwens een Gryffindor,' glimlach ik trots en kijk America aan. 'Van welke school kom jij? Of kom je van hier?'

    [ bericht aangepast op 25 mei 2015 - 14:44 ]


    I just caught the wave in your eyes

    ALYSSANDRA 'ALYSSA' HYACINTHA BAUDIN
    Beauxbatons • 7th year • Social
    "Hey I'm a french girl — so I'm charming and flirty."


          'Wat duw je hard zeg,' zegt hij vervolgens lachend terwijl hij doet alsof ik hem aan de kant heb geduwd waardoor ik hem quasi verontwaardigd aankijk.
    Wanneer we bij Logan's tafel staan vraag ik naar zijn naam en hij knikt meteen
    'En jij bent Alyssandra als ik het goed heb onthouden,' antwoordt hij op dezelfde manier zoals ik had gedaan waardoor ik even mijn ogen rol maar toch even giechel. Net wanneer ik wil antwoorden, voel ik hoe Daniel zijn arm subtiel om mijn schouders heen slaat waardoor ik even naar hem kijk.
    'Dit is Alyssa ja,' zegt hij vervolgens, en ik denk een spoor van bezitterigheid te bespeuren maar ik besteed er weinig aandacht aan en ik knik.
    'Aangenaam,' glimlach ik.
    'En hoe bevalt het jouw tot nu toe op deze prachtige school?' vraagt hij sarcastisch waardoor ik weer moet giechelen. Daniel is inmiddels gaan zitten en ik wil zijn voorbeeld volgen door naast hem te gaan zitten. Echter denkt hij er duidelijk anders over want hij trekt me op zijn schoot waardoor ik even een giechel slaak en sluit me op door zijn armen om mijn taille te wikkelen. Ik kijk even achterom en trek mijn wenkbrauw op terwijl hem even charmant glimlachend aankijk voordat ik me weer tot Logan richt.
    'Nou om eerlijk te zijn vind ik het hier behoorlijk saai,' ik zucht even en pluk wat aan mijn armbandje. 'Maar gelukkig zitten er hier wel aardige mensen dus dat helpt wel.' vanuit mijn ooghoek kijk ik Daniel veelbetekenend aan.
    'Maar sommige leraren mogen echt van de Astronomy toren vallen wat mij betreft,' ik kuch even onschuldig 'Kjellberg bijvoorbeeld.' grinnik ik en knipoog even, voordat ik wat fruit op een bord leg en ervan begin te eten.
    'En hoe bevalt het jullie twee tot nu op deze prachtige school?' vraag ik, Logan imiterend en ik kijk allebei de jongens even aan. Plotseling bedenk ik me iets en kijk Daniel aan.
    'Ons eerste uur is Muggle Studies, kunnen we dat niet gewoon skippen? Ik bedoel anders moet ik Kjellberg een heel uur verdragen.'

    [ bericht aangepast op 25 mei 2015 - 22:04 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Phoebe Dana Jacksons


    Verveeld en in mijn eentje loop ik door het kasteel, op naar het lokaal van Ancient Runes op de tweede verdieping. Een eind omhoog, en een vak waar ik totaal niets mee heb en ook niets van snap. Als ik in de gang kom van de tweede verdieping loop ik naar het tweede lokaal. De deur staat al open en Professor Andersson begroet mij en de andere leerlingen met zijn gewoonlijke dosis enthausiasme, niets dus.
    Het feit dat de lessen hier niks aan zijn is gewoon omdat de leraren totaal niet enthausiast zijn over hun baan en het dus als leerling ook moeilijk is om dan enthausiast te zijn voor een les.
    Rustig ga ik zitten, achteraan in het lokaal. Niemand die naast mij komt zitten, maar goed ook want daar heb ik niet veel zin in. Onze klas heeft een oneven aantal leerlingen dus als we met twee een opdracht moeten maken zal ik toch wel alleen kunnen blijven zitten. Geen problemen mee, ik heb het laatste half jaar toch al alleen gespendeerd tijdens de lessen, aangezien America een jaar hoger zit dan ik zal het ook niet heel anders worden...


    [Ik heb Phoebe even een ander uiterlijk gegeven, x'D]

    [ bericht aangepast op 25 mei 2015 - 17:06 ]


    Little do you know

    Chloë Xanthippe Theodorious

    Wanneer ik mijn ontbijt naar binnen heb gewerkt, loop ik snel terug naar de Dorms. De boeken die ik vandaag nodig zou hebben lagen nog onder mijn bed en de leraren hier waren vrij streng. Gelukkig verdwaal ik niet een keer tijdens mijn weg. In mijn slaapkamer pluk ik de boeken onder mijn bed uit, waarna ik ze even op het bureau leg . Ook mijn rugzak pak ik en deze schud ik leeg. De kleren zou ik later wel opruimen, als ik nu niet weg zou gaan zou ik sowieso te laat komen. Mijn tas hijs ik over mijn linkerschouder, alvorens ik de Dorms weer uithaast. In de gangen loop ik een paar keer bijna tegenliggers omver, om dat ik niet erg goed oplet waar ik loop. Min of meer bij toeval vind ik het lokaal al bij mijn tweede poging en ik geef mezelf even de tijd op adem te komen voor ik het lokaal binnenloop. Voorin zijn de meeste plaatsen al bezet dus ik laat me op de eerste lege stoel die ik zie ploffen. Deze plaats is naast die waar al een ander meisje zit. "Hey, ik ben Chloë", stel ik mezelf voor.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2015 - 19:14 ]


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon


    Silena Zoë Paetrix
          "Goed plan. Waarschijnlijk wordt ik gek als ik de hele tijd rustig op mijn kamer moet blijven zitten." zegt June, waarna zich er een lichte grijns op mijn gezicht vormt. Mooi zo. Neit veel later zie ik dat Dove op staat, en glimlach ik even na haar, echter richt ik mijn aandacht daarna weer op June om haar te beantwoorden.
          "Deal, wanneer? Ik zou zeggen dinsdag, want dan hebben we genoeg tijd om nog wat voor te bereiden en iedereen die deel neemt op de hoogte te brengen," stel ik voor, "En misschien kunnen het nog een beetje aanpassen, want ik had sowieso nog een paar extra ideetjes en-" ik haper even, eht doet pij om me te realiseren dat ik niet zeker weet of ik Lily nog terug zal zien, want ik heb ook nog gen enkele brief ontvangen, " nu Lily niet meer, je weet wel, op Oxford, is, moeten we daar ook een oplossing voor zoeken, maar ik heb wel een idee."
    Niet veel later hoor ik enkele voetstappen achter me, en ik draai me dus om. Tot mijn verbazing tref ik een uitgeputte Dove aan, en ik schrik. Net wanneer ik haar wil ondersteunen, zakt mijn kleine zusje in elkaar. Een gilletje verlaat mijn mond. "Dove!" En ik sta op van de bank, waarbij ik perongeluk een kop thee omgooi die vervolgens op de grond kapot klettert. Al vele gezichten richten zich deze kant op, maar ik concentreer me enkel op mijn kleine zusje. De afgelopen dagen was ze helemaal niet, maar vol met energie. Me afvragend wat er is met haar, til ik haar op, maar ook kleine zusjes zijn zwaar, dus ik kom niet verder dan haar op de bank te leggen. Voor de zekerheid leg ik haar neer, niet wetend wat er zo plots aan de hand kan zijn. Ik merk vaag hoe er tranen over mijn wangen beginnen te stromen, niet wetend wat er aan de hand is, en dat ik zachtjes naar Max roep, of nouja, roepen, fluisteren. Terwijl ik ondertussen Dove''s naam herhaal en herhaal.


    take me back to the basics and the simple life


    Daniël John Green


    Als ik Alyssa op schoot getrokken heb, kijkt ze even om naar me en trekt haar wenkbrauw op waardoor ik naar haar knipoog en glimlach.
    "Nou om eerlijk te zijn vind ik het hier behoorlijk saai,'"zegt ze zuchtend terwijl ze aan haar armband plukt. "Maar gelukkig zitten er hier wel aardige mensen dus dat helpt wel." Ze kijkt heel even naar me en ik grijns.
    "Maar sommige leraren mogen echt van de Astronomy toren vallen wat mij betreft. Kjellberg bijvoorbeeld," zegt ze grinnikend waarna ze wat te eten pakt. Ja, Kjellberg zeker. Ik heb geen idee waarom ze op een school werkt want ze heeft overduidelijk een hekel aan de leerlingen en wij net zo hard aan haar.
    "En hoe bevalt het jullie twee tot nu op deze prachtige school?" vraagt ze vervolgens, Logan imiterend. Ik lach. "Gelukkig is er goed gezelschap, dat maakt het een stuk beter," zeg ik terwijl ik veelbetekenend naar haar kijk.
    Ze lijkt zich ineens iets te bedenken en kijkt me aan. "Ons eerste uur is Muggle Studies, kunnen we dat niet gewoon skippen? Ik bedoel anders moet ik Kjellberg een heel uur verdragen."
    "Twee uur, het is een blokuur, nog leuker dus," antwoord ik terwijl ik sarcastisch. "Maar skippen klinkt als een geweldig idee."

    [ bericht aangepast op 26 mei 2015 - 15:27 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.


    JUNE MERCENDES
    Oxford Academy ~ 7th Year

    "Deal, wanneer? Ik zou zeggen dinsdag, want dan hebben we genoeg tijd om nog wat voor te bereiden en iedereen die deel neemt op de hoogte te brengen," Antwoord Silena. Ik knik en denk even over die woorden na. Het klinkt logisch. "En misschien kunnen het nog een beetje aanpassen, want ik had sowieso nog een paar extra ideetjes en-" Opeens valt ze even stil en ik weet dat ze denkt aan hetzelfde als ik. Ik wil er alleen niet al te lang bij stilstaan en ik bijt op mijn lip. "nu Lily niet meer, je weet wel, op Oxford, is, moeten we daar ook een oplossing voor zoeken, maar ik heb wel een idee." Ik luister met pijn naar die woorden en kijk even afwezig naar de tafel. Net als ik in één keer een enorm stuk brood in mijn mond stop, komt Mer onze richting oplopen. Daar wordt mijn niet al te beste stemming wellicht iets beter op. Naar mijn mening spendeer ik veel te weinig tijd met haar, en daarnaast ook met Phoebe. Ik weet eigenlijk niet helemaal waarom. Ik denk dat ik ergens een beetje bang ben dat ze me net een wrak zullen vinden als ze doorkrijgen wat het vertrek van Lily allemaal bij mij heeft aangericht.
    "hai" Komt er uit haar mond als ze bij ons is gekomen. Ik kan haar niet terug begroeten door het belachelijk grote stuk eten in mijn mond. Met moeite doe ik een poging om naar mijn mond te wijzen, terwijl ik het eten zo snel mogelijk probeer door te slikken. Dat werkt alleen niet erg mee. Als Mer nog maar net zit komt er een tweede persoon naar ons toe lopen. Ik herken haar niet zo snel, maar ze heeft een vriendelijk gezicht. Ik probeer naar haar te glimlachen, maar ik lijk vast één of andere gek met het blijkbaar oneetbare eten in mijn mond. Het wil maar niet weggaan. Dit is dus niet het goede moment om te bekijken hoeveel ik op kan in één keer.
    "Ik ben Jamie, en jij?" Vraagt de nieuwkomer aan Mer. Jamie. Die naam besluit ik te onthouden, of in ieder geval in hoeverre dat nodig is mijn mijn vergeetachtige geheugen. Ik zie het al helemaal voor me dat ik haar met volle overtuiging Christel noem als ik haar in de gang tegen kom.
    "Jij komt niet van Oxford, toch?" Ik luister aandachtig naar het gesprek nu ik momenteel even geen mond ter beschikking heb om mee te praten. Alsof onze tafel ineens een magneet lijkt te zijn geworden komt er nog iemand op ons afstappen, of eerder vallen als ze tegen het bankje aanbotst.
    "Sorry," Mompelt het meisje. Ik kan er in elk geval wel om lachen. "Allo, ik ben Mabel Eguerre. Wie zijn jullie?" Vraagt het tot nu toe onhandige meisje. Mabel. Mabel en Jamie. Nu wordt het lastiger. Nu heb ik namelijk twee namen te onthouden en het risico om ze door elkaar te halen.
    "Ik ben America en dit is Jamie" Antwoord Mer. 'En ik ben June, maar ik kan niet antwoorden door het stuk brood in mijn mond.' Denk ik erachter na.
    "Prettig kennis te maken!" Zegt de nieuwe Jamie tegen de nieuwe Mabel, wie duidelijk uit Frankrijk komt door haar accent. Ik vindt het wel iets grappigs hebben. "Jij komt zeker van Beauxbatons, ik wilde net vertellen dat ik van Hogwarts kom aan America." Vervolgd Jamie. Ik kijk haar even aandachtig aan en kom tot de conclusie dat ik die meid wel mag. Of in elk geval tot nu toe, wie weet wat er nog kan gebeuren. "Ik ben trouwens een Gryffindor," Zegt ze er trots achterna. "Van welke school kom jij? Of kom je van hier?" Vraagt ze dan weer aan Mer. En dan - eindelijk - krijg ik het eten doorgeslikt, waarna ik een opgeluchte zucht slaak. En vanaf dat moment vindt ik het wel tijd worden om me in het gespek te mengen.
    "Hey, ik ben June en dit is Silena. Leuk om kennis te maken." Glimlach ik waarna ik mijn hand uitsteek naar de meisjes om ze te begroeten.
    "Dove!" Hoor ik Silena dan ineens in paniek roepen. Vol verbazing draai ik me om, waar haar zusje uitgeput op de grond valt. Met grote ogen kijk ik toe hoe Silena helemaal in paniek uitbreekt en hoe ik niet weet wat ik moet doen. Zou ze naar de ziekenboeg moeten? Ik snel ook naar de twee toe en ik kijk de zaal rond, waar er onderhand veel ogen op ons gericht zijn.
    "Iemand, help!" Schreeuw ik tegen niemand in het bijzonder, hoewel mijn ogen vooral uitgaan naar de lerarentafel waar de overgebleven leraren nog zitten. Die zullen toch wel weten wat we moeten doen?


    She was always looking for more..


    LOGAN STANLEY BURCHARD
    Durmstrang ~ 7th Year

    "Dit is Alyssa ja," Antwoord Daniël voordat Alyssa daar zelf ook maar de kans voor heeft gekregen. Ik glimlach naar de twee, en nu ze zo leuk dicht tegen elkaar aanstaan vindt ik ze wel wat hebben. Ik wordt altijd vrolijk van stelletjes om me heen, en daarnaast heeft het ook wel iets grappigs.
    "Aangenaam," Zegt het meisje zelf daarna ook. Als ik daarna naar de school vraag geeft ze eerlijk antwoord. "Nou om eerlijk te zijn vind ik het hier behoorlijk saai," Daar kan ik haar in ieder geval maar al te gelijk in geven. Ik betwijfel wie er meer in is voor een feestje, deze school of een begraafplaats. "Maar gelukkig zitten er hier wel aardige mensen dus dat helpt wel." Vervolgd ze waarna ze een blik op Daniël werpt. Ook ik richt een veelzeggende blik zijn kant op. "Maar sommige leraren mogen echt van de Astronomy toren vallen wat mij betreft,' ik kuch even onschuldig 'Kjellberg bijvoorbeeld." Na die zin grinnik ik even. "Kjellberg bijvoorbeeld." Alleen al bij het horen van die naam begin ik te zuchtten. In de korte tijd die ik hier op Oxford heb gespendeerd ben ik er al precies achtergekomen hoe die vrouw in elkaar steekt. "En hoe bevalt het jullie twee tot nu op deze prachtige school?" Daar moet ik wel even om glimlachen.
    "Gelukkig is er goed gezelschap, dat maakt het een stuk beter," Antwoord Daniël tegen Alyssa. Ik moet toegeven, ze zijn leuk samen. Als ik een meisje was had ik er ongetwijfeld romantisch bij gezucht en had ik ze zelfs schattig genoemd.
    "Well, ik vindt het in elk geval verschrikkelijk." Zeg ik waardoor ik hun 'schattige' moment even onderbreek. Mijn mening schuif ik over het algemeen nooit onder stoelen of banken, en dit keer is geen uitzondering. Dan richt ik me tot Alyssa. "Heb jij niet heel toevallig één of andere vriendin hiermee naartoe genomen?" Vraag ik haar, voornamelijk voor de grap. Ik zie haar meestal niet met een hele groep rondlopen dus ik vrees dat ik al weet wat het antwoord is op mijn vraag.
    "Ons eerste uur is Muggle Studies, kunnen we dat niet gewoon skippen? Ik bedoel anders moet ik Kjellberg een heel uur verdragen." Vraagt Alyssandra dan. Mijn eerste antwoord is een absolute ja.
    "Twee uur, het is een blokuur, nog leuker dus, Maar skippen klinkt als een geweldig idee." Antwoord Daniël. Toch twijfel ik een beetje. Zou het niet beter zijn om ze een beetje alone time te geven? Hoewel dat op het eerste gezicht nog wel een redelijk plan lijkt, denk ik daar wel een tweede keer over na. Ik heb dus geen zin om twee uur lang alleen in de les te zitten. En dan zeker niet wat Kjellberg betreft. Elke andere les zou nog te doen zijn... Maar Kjellberg? No way.
    "I'm in." Zeg ik dan maar. "Tenzij jullie twee me er niet bij willen hebben uiteraard." Vervolg ik.


    She was always looking for more..

    Jonathan 'Jonah' Colton Maverick


    Als ik mijn rooster probeer te ontcijferen komt Belle ineens een stukje dichterbij zitten waardoor ze voor de tweede keer vandaag bijna bij me op schoot zit, een grinnik rolt over mijn lippen en ik schud mijn hoofd met een lach.
    Ze stemt dan met me in dat zij ook denkt dat er Arithmancy staat en ik knik, ja volgens mij staat dat er...
    "Echt leesbaar is het niet meer he? Het was niet mijn bedoeling om je rooster te vernielen," zegt ze lachend, waardoor het niet gemeend klinkt -niet dat ik dat erg vind ofzo.
    "Tja, nu heb ik een smoesje om te laat aan te komen bij de les omdat ik dacht dat er iets anders stond" zeg ik lachend tegen haar waarna ik het rooster weer opvouw en in mijn tas druk. Het zal denk ik ook niet lang duren voor ik om een kopie moet vragen aangezien ik echt een rotzooi maak van mijn spullen. Op Hogwarts heb ik vaak drie tot vijf nieuwe roosters per jaar. Ik heb mijn papierwerk nooit echt netjes kunnen houden... een vaardigheid die is voortgekomen aan mijn slordigheid en het feit dat school me totaal niks boeit, een plek vol met tieners die ik liever zie gaan dan komen.


    Little do you know

    Phoebe Dana Jacksons


    Na een tijdje verveeld te wachten leg ik mijn boeken op tafel aangezien de les zo meteen waarschijnlijk wel zal beginnen. Het is inmiddels namelijk alweer tijd.
    Professor Andersson begint te praten en beveelt zo'n beetje de binnenkomers -en voor hem laatkomers- om te gaan zitten waarna hij begint met zijn les.
    Dan komt er een meisje naast me zitten, oh shit, ja natuurlijk. Onze klassen zijn groter geworden sinds de uitwisseling.
    Ik ken haar nog niet maar vrijwel meteen nadat ze gaat zitten stelt ze zichzelf voor als Chloë, ik glimlach kleintjes naar haar.
    "Ik ben Phoebe" zeg ik dan tegen haar, ik ken haar duidelijk nog helemaal niet dus zal ze wel door de uitwisseling van een andere school komen.
    "Van welke school ben jij?" vraag ik haar dan, nogal nieuwsgierig naar de andere scholen kijk ik haar aan. Andersson laat een gekuch horen waardoor ik even schrik en weer naar voren kijk om zijn les te volgen, niet dat het makkelijk is om bij de les te blijven...

    [ bericht aangepast op 26 mei 2015 - 17:29 ]


    Little do you know