• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 15 dec 2015 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Joris grijnsde. Daar had hij al op gehoopt. 'I dare you... om de rest van de avond in enkel je onderbroek hier te zitten.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Layla wierp een blik op haar vriendin. 'Beter?'
    Thomas was niet haar eerste keuze om in slechts zijn boxer te zien, maar het kon ook stukken erger. Ze dacht even aan Darius en durfde te wedden dat hij een ballenknijper droeg. Misschien zelfs een string.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jelle grinnikte toen hij de opdracht van Joris hoorde. "En wat als hij weigert?" Vroeg hij toen aan Joris.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Thomas baalde toen hij de opdracht hoorde, de hele avond in zijn onderbroek? Dat had hij niet verwacht. ''Ja, wat als ik weiger?'' Herhaalde hij de vraag van Joris, hij voelde zich nogal ongemakkelijk en staarde naar zijn schoenen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Joris had geen zin in gedoe, maar hij vond het ook wel wat laf dat de oh-zo-stoere Thomas dit niet durfde. Het was niet koud buiten en hijzelf had het direct gedaan, maar Thomas leek zich toch erg ongemakkelijk te voelen. 'Nou ja, als je het echt niet wilt doen, hoef je het natuurlijk niet te doen. Maar dan gaat je beurt wel door naar iemand anders.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Als iemand een opdracht niet wil uitvoeren moet er op zn minst een "straf" aan hangen vind ik ;p


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Cordeliae schreef:
    Als iemand een opdracht niet wil uitvoeren moet er op zn minst een "straf" aan hangen vind ik ;p


    This


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Cordeliae schreef:
    Als iemand een opdracht niet wil uitvoeren moet er op zn minst een "straf" aan hangen vind ik ;p


    Dan mag iemand anders dat gaan voorstellen want dat doet Joris niet ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    "Nou Joris, we hadden actie verwacht," lachte Jelle en hij dacht na.
    "Wat nou als... dan slaap je buiten?" Hij keek de groep rond. "En als jullie het er niet mee eens zijn, verzin maar iets anders." Hij lachte weer even.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Thomas fronste, buiten slapen? Hij zuchtte geërgerd voordat hij opstond en zijn joggingsbroek onhandig uitdeed en in zijn witte boxershort zat. "Nou, blij?" Vroeg ik, lichtelijk geïrriteerd.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Elin grinnikte.
    'Ik vind dat dat voor iedereen moet gelden,' zei ze. 'Als je iets weigert, slaap je buiten. Of in de tent van de andere sekse!'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Oké,' zei Qaasim die verder ook niet wist wat hij moest zeggen. Hij was niet harteloos en hij zag wel dat ze dit moeilijk vond, maar wat moest hij ermee? Hij wilde er oko niet te lang bij stilstaan en hij had ook zelf al bedacht dat ze dit niet zomaar deed, dus het verraste hem niet echt dat ze gewoon geschrokken was.
    'Kut voor je,' zei hij uiteindelijk, om nog iets van medeleven te tonen. Hij had geen zin om een arm om haar heen te slaan of zo, maar vond het ook weer niet kunnen om nu al weer weg te lopen. Hij hield zijn bal onder zijn ene arm en zwaaide ongemakkelijk wat heen en weer met de andere.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    'Ik ben voor buiten,' grinnikte Isa. 'Anders vinden de jongens het alleen maar leuk.'
    'Nou Thomas, ik denk dat het nu jouw beurt is,' zei Joris.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jelle grinnikte om de opmerking van Isa.
    "Gillende meiden, omdat er een jongen bij hen in de tent komt. Ik zou het niet willen missen," zei hij met een grijns, waarna hij achterover op zijn handen leunde.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Isa gaf hem een plagerig duwtje. 'Lachende meiden, vooral, als jij zou binnenkomen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain