• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 18:55 ]

    Luister muziek of lees een boek. Of ga iets doen waarvan je moe wordt. Als je ligt rust je lichaam.

    ik zet me radio heel zachtjes aan en blijf eventjes luisteren totdat ik niet meer aan die vraag denk. Daarna doe ik gewoon mijn ogen dicht en sluit ik mijn gedachtes af en probeer ik te slapen.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    BillTopia schreef:
    Luister muziek of lees een boek. Of ga iets doen waarvan je moe wordt. Als je ligt rust je lichaam.

    Dat weet ik, maar mentaal ben ik echt uitgeput.

    ik doe altijd mijn ogen dicht, en ik denk eraan wat ik wil gaan dromen, en dan val ik vanzelf in slaap. :Y)


    Life is a beautiful struggle

    Ik krijg die vraag dan gewoon niet meer uit mijn hoofd. Best wel balen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bangbros schreef:
    ik doe altijd mijn ogen dicht, en ik denk eraan wat ik wil gaan dromen, en dan val ik vanzelf in slaap. :Y)


    SLOAN.

    als die alle andwoorden je niet helpen kan je ook van die rustgevende drupeltjes nemen maarja


    Pumped. Yeah I'm so friggen' pumped

    Ik ga dan muziek luisteren en in mijn hoofd de lyrics 'meezingen'.
    Of ik ga op mijn rug liggen. Dan span ik eerst mijn tenen aan (en de rest ontspannen) en die ontspan ik daarna. Dan mijn tenen en benen en die ontspanning daarna weer. Daarna mijn voeten, benen en buik en dan die weer ontspannen. Dan mijn voeten, benen, buik en armen. Dan mijn voeten, benen, buik, armen en schouders. En dan alles. En dan ben ik helemaal ontspannen en val ik vaak dan heel snel in slaap. Dat spannen dan wel even volhouden en niet aanspannen en gelijk weer ontspannen.

    Verder misschien rustgevende thee? Of douchen voor het slapen gaan (al vinden sommigen dat juist niet fijn). En voor het slapen helemaal niets actiefs doen: niet tv kijken, computeren en lezen kán ook teveel zijn (hersenactiviteit...), al heb ik dat nooit zo ondervonden. Gewoon wat muziek gaan luisteren ofzo, een uur voordat je gaat slapen.

    Dat heb ik allemaal al uitgeprobeerd, maar ik heb nu kalmerende pillen ;)


    To live would be an awfully big adventure

    Wenen, daar wordt je enorm moe van. (Helaas sta je dan ook super moe op, met van die opgezwollen ogen ;'))


    Get outta my head!

    Bangbros schreef:
    ik doe altijd mijn ogen dicht, en ik denk eraan wat ik wil gaan dromen, en dan val ik vanzelf in slaap. :Y)


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ik ga meestal het woordje 'Aum' door mijn hoofd forceren. Raar maar waar werkt dat bij mij :$


    Life is hard and then we die

    Eigenlijk weet ik dan nooit wat ik moet doen.
    Je kunt wel zeggen 'Denk aan iets anders', maar terwijl ik daaraan denk, weet ik dat ik dat doe om niet meer aan dat andere te hoeven denken, en dan denk ik er weer aan (snap je het?)
    Meestal kan ik zo'n vraag pas loslaten als ik het antwoord weet, dan pas vind ik rust.
    Heel veel succes!
    xxxxMara


    Have you ever been alone in a crowded room?

    ik heb dat ook heel erg vaak omdat ik veel lig te piekeren over school en andere zorgen. maar misschien moet je er met je ouders over praten, of met een vriend , mentor (die hopelijk betrouwbaar is, ant die van mij is dat totaal NIET), of een ander persoon die je vertrouwt.


    THAT'S HOW I ROLL

    Als ik een probleem heb of mezelf een grote vraag stel praat ik meestal met iemand :3 vaak kan ik dan weer normaal slapen.
    Misschien ff wat lezen. of muziek luisteren.En doe je ogen dicht en denk aan waar over je wilt dromen. doe ik altijd:Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik zet altijd rustige muziek op, maar niet te simpel, zo dat je je aandacht nergens anders bij kan houden dan muziek.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.