• • • •
    Heads up,
    • • •




    • • •
    Heels down.
    • • •


    • • • •

    Ergens in het Verenigd Koninkrijk, ligt een grote stal voor de meest getalenteerde dressuur ruiters en amazones. De mensen die hier hun opleiding mogen volgen zit vol met talent. Zij zijn grote beloftes voor de toekomst. Grote namen hebben hun opleiding hier gevolgd. Vanaf hun zeventiende leefjaar kunnen jongeren met veel talent zich aanmelden voor de stal. Wanneer zij door de messcherpe selectie weten te komen zitten zij twee jaar in hun voorbereiding. In de voorbereiding zitten aan het begin van het eerste semester zo'n 30 leerlingen. Naarmate de tijd vordert, vallen er mensen af, omdat zij simpelweg niet meer genoeg punten weten te behalen, of te weinig vooruitgang boeken. Door de loop van het tweede jaar, wanneer de ruiters en amazones achttien jaar oud zijn, vallen er nogmaals tien mensen af. En als er minder mensen afvallen, wordt er een selectie van de tien besten gemaakt, waarin de beste ruiters en amazones terecht komen. Zij zijn de Elite. Meestal zijn het vijf jongens, en vijf meiden. Aangezien deze in aparte klassen worden getraind, komen ze meestal pas als klas bij elkaar in de Elite. Deze Elite volgt de opleiding nog minimaal twee jaar. In dit RPG volgen we de Elite die voor hun eerste jaar in de Elite zitten.

    • • • • 
    VOL!
    Girls
    Eleutheromania • Alexandra Caelie Siarah McDavon • 1.2
    Mangata • Annalise Alisha Annabelle Linton • 1.7
    Quivers • Cécile Willa Phoebe Ross • 1.1
    Meraki_ • Chloë Jones • 1.3
    Komorebi_ • Castus Yaffa Loena Komorebi • 1.11

    Boys
    Sobremesa • Tobias Augustus Prescott • 1.8
    Zephyr • Jared Dimitrov Castillo • 1.7
    Bain • Malachy Hunter Levi • 1.2
    Trohman • Antoine Matthieu Tallon • 1.11
    Wiarda • Jonathan Charlie Yates • 1.7

    Trainers
    Zephyr • Gabriël Johnson • 1.11
    DarkAng3l • Killian Aiden Brendan Sterling • 1.7

    • • • •

    De gang van zaken en de omgeving
    De leerlingen verblijven met zijn allen in een groot gebouw, je kan het een soort internaat noemen. Als je bij het stallencomplex wilt komen moet je de weg oversteken, al is deze niet druk en rijden er zelden auto's. In het internaat heeft elke leerling zijn eigen kamer. De kamer van iedere leerling bevat een bureau, een kledingkast, een boekenplank en een bed. Iedere leerling heeft gewoon een basiskamer, maar de meesten zullen deze hoogstwaarschijnlijk naar hun eigen stijl hebben aangepast. In principe zijn er vijf aparte huizen op het internaat waar de leerlingen verblijven. Een is voor de eerstejaars, een voor de tweedejaars, een voor het eerste Elite-jaar, een voor het tweede Elite-jaar en een voor de mensen die na hun opleiding langer blijven om verder te trainen. De eigenaren van de stallen wonen boven de kantine. Per huis zijn er ook twee Trainers aanwezig, die onder andere er voor zorgen dat er elke avond eten op tafel staat. Ook hebben de leerlingen hun eigen badkamer. De badkamer hebben een bad, douche, toilet, wastafel, een spiegel en twee kastjes waar onder andere handdoeken en douchespullen bewaart kunnen worden. De woonkamer is de plek waar de leerlingen zich bevinden als zij niet in de stallen te vinden zijn. Ook worden hier eventuele toespraken gehouden. Op de tv worden meestal wedstrijden vertoont, of de leerlingen hun rijden zelf. Hier wordt ook besproken wat zij kunnen verbeteren, nadat zij kritisch naar hunzelf op film hebben gekeken.
    De stallen zij altijd netjes onderhouden. Er staan vele paarden, zowel van de leerlingen, als paarden van de eigenaren van de stal, en paarden van de trainers. Er zijn twee dressuurbakken binnen, en er is er eentje buiten. De bakken hebben een afmeting van 20x60 meter, aangezien dit de officiële rij-arena afmetingen zijn voor de hogere dressuur. Op het terrein zijn zo'n 20 kleine paddocks te vinden, van 15x15 meter, in deze paddocks mogen maximaal vier paarden tegelijk staan. Ook zijn er drie grote paddocks van 100x60 meter, hier mogen maximaal 30 paarden in staan, alhoewel het liever gehouden wordt bij twintig paarden. Er is ook een groot weiland, van 300x300 meter. Hier mogen in principe alle paarden staan. De stallen begeven zich erg dicht bij het bos, waardoor er makkelijk en regelmatig buitenritten gemaakt kunnen worden. Het stallencomplex is vrij besteedbaar voor de leerlingen.
    De leerlingen hebben in hun Elite-jaar toestemming om zelfstandig te trainen. Er is ook een algemene training, een keer per dag, en er worden regelmatig buitenritten gemaakt. De leerlingen rijden op een standaard dag zo'n 3 uur. Zondag is een rustdag, waarop slechts een lange buitenrit gemaakt wordt, en ze soms met de trailer ergens heen gaan om bijvoorbeeld over het strand een lange buitenrit te maken. De leerlingen mogen in de zes dagen dat zij training hebben om de dag zelfstandig trainen, wat maximaal een uur mag duren. Natuurlijk gelden vrijheidsdressuur en longeren niet onder deze regel. De leerling mag zelf bepalen wanneer hij of zij dit doet, en of hij/zij dit überhaupt doet met zijn/haar paard. De paarden staan in de nacht op stal en overdag in principe in de paddock of de grote weide. Tussen elke keer rijden moet minimaal twee uur rust zitten voor het paard, het opzadelen en verzorgen zit hier niet bij inbegrepen. De algemene trainingen zijn op maandag, woensdag en vrijdag om vier uur in de middag en duren tot half zes. Hierna worden de paarden verzorgd en gaan zij naar stal. De leerlingen eten en kletsen nog even, en tussen acht uur en half negen gaat de groep nog op buitenrit, wat anderhalf tot twee uur duurt. Op deze dagen kunnen de leerlingen dus in de ochtend trainen. Op dinsdag, donderdag en zaterdag beginnen de algemene trainingen om negen uur 's ochtends. Deze duren dan tot half elf. Om twee uur wordt er een buitenrit gemaakt van anderhalf uur, en 's avonds kunnen de leerlingen nog zelf trainen als zij hier behoefte tot hebben.
    Als de leerlingen wedstrijden hebben (wat maximaal een keer in de twee weken voorkomt) wordt deze dag/worden deze dagen aangepast aan het wedstrijdschema. Op deze dagen hebben de leerlingen dan slechts een wedstrijd, en mogen zij verder ook niet trainen. Natuurlijk zijn zij nog wel vrij om een buitenrit te maken voor of na de wedstrijd, maar er wordt niks meer georganiseerd in de vorm van rijden.
    De leerlingen rijden op het moment ongeveer Z2 dressuur (zwaar 2, Nederlandse klassen) en trainen natuurlijk hard om verder te komen.
    De leerlingen in de Elite hebben geen lessen meer, zoals je die op een normale school hebt. Bij hen draait het om de paarden en het leven daar.


    • • • •

    Regels stallen en internaat
    • De stallen zijn vrij te betreden, maar wees er netjes.
    • Om zes uur wordt er gegeten. Er wordt niet op je gewacht dus als je te laat bent ben je te laat en zal je zelf moeten zorgen dat je iets eet.
    • Ga netjes om met je paard en je spullen. Wij ruimen het niet voor je op. Er wordt verwacht dat je je paard dan ook goed verzorgt voor- na- en tijdens het rijden.
    • Gooi geen afval weg op het stallen terrein.
    • Sta op tijd op om je paard te voeren, dit wordt enkel op zondag gedaan door ons. De rest van de dagen zal je zelf je paard moeten voeren.
    • Mest de stal van je paard minimaal drie keer per week uit, waarvan minimaal een keer grondig (al het stro/zaagsel er uit en nieuw stro/zaagsel er in).
    • Ga netjes met elkaar om.
    • Schreeuw, ren en vecht niet in de stallen. Als je dit echt zo nodig moet doen doe je dat maar ergens anders, maar niet in de stallen of bij de paarden.
    • Om half twaalf zijn alle lichten uit en is iedereen in zijn eigen kamer.
    • Geen jongens en meiden bij elkaar op hun kamer.
    • Luister naar de aanwijzingen en waarschuwingen.
    • Houd je aan de regels.


    • • • •

    Regels RPG
    • Minimaal 150 woorden per post. dit is makkelijk te halen.
    • Het is niet toegestaan om andermans personages te besturen wanneer jij geen toestemming hebt van diegene
    • Rollen moeten minimaal 800 woorden zijn, en worden goed- of afgekeurd. Als deze afgekeurd wordt staat hier een reden bij .
    • Geen ruzie buiten het RPG, de personages mogen ruzie hebben ja, maar de spelers niet!
    • Houd het gezellig.
    • Reageer met regelmaat.
    • Denk goed na of je mee doet, ik wil niet dat de RPG na een week al dood is.
    • Houd je aan de regels.
    • Reserveringen blijven vier dagen staan.
    • Alleen ik (Goya) open de nieuwe topics. Als ik geen topic kan opnemen zal ik vragen of iemand anders dit wil doen. Als ik een week lang niet online ben geweest, dan mag er door degene met de laatste reactie een nieuw topic worden geopend.
    • Houd jongens en meisjes een beetje gelijk.
    • Wees realistisch, een relatie kan niet in een dag al ontstaan.


    Klik hier als je dingen wilt weten over de paardensport en de omgang met paarden, of als je wilt weten welke rassen waarvoor geschikt zijn.

    Begin
          We beginnen op de tweede dag van de Elite, de leerlingen zijn gisteren aangekomen en het is nu 3 September, een maandag. We beginnen 's ochtends, het is zo'n uur of zeven en over een half uur begint het gezamenlijke ontbijt. De meiden slapen overigens op de eerste verdieping, de jongens op de tweede, en het eten en al die shizzle is op de begane grond ^^ Tijdens het ontbijt zullen de trainers het programma van het komende jaar en hun verwachtingen van de leerlingen op tafel leggen en de leerlingen zullen hun eventuele vragen beantwoorden, daarna hebben zij een vrije ochtend, waarop zij mogen trainen, of iets voor henzelf doen.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2015 - 21:04 ]


    take me back to the basics and the simple life

    Alexandra Caelie Siarah McDavon


    "Don't treat a horse like a human. It's a horse. Not a human. Treat it like a horse. Gentle, and with respect."


    "wat heeft hij gedaan?" Hoorde ik Charlie zacht, en met een beschermende toon vragen. Ik twijfel even over mijn woordkeuze, en aai Scra langzaam, mijn hand ligt aan de andere kant van haar hals, en bevindt zich onder haar manen op haar absolute kroelplekje, ik kijk Charlie even schuin aan, een zucht rolt langzaam over mijn lippen. "Hij deed niks fout.. I- ik.." een traan rolt we over mijn wang, en een kleine snik verlaat mijn mond, waarna ik verwoed met mijn arm weer langs mijn ogen haal om de tranen weg te halen. Ik sluit mijn ogen even, hopend dat de tranen op deze manier niet verder stromen. "Ik had iets moeten doen.." Fluister ik, om meneer tot Sacra te richten. Ik schaam me er voor. Ik schaam me er voor dat ik weer iets fout heb gedaan, zeker nu het Toby betreft. En zeker nu er iemand naar vraagt.


    take me back to the basics and the simple life

    Goya became Eleutheromania ^^


    take me back to the basics and the simple life

    Jonathan Charlie Yates



    "Hij deed niks fout, ik... ik had iets moeten doen." De woorden kwamen er schokkerig en half-gebroken uit, waardoor ik zowel mijn hand weer wilde terugtrekken als haar juist in een omhelzing wilde trekken. Natuurlijk verdedigde ze Toby - dat zij hem leuk vond was niet alleen voor mij geen geheim meer, dacht ik zo - maar er was geen Einstein voor nodig om te kunnen bedenken dat hij hier wel degelijk een grote rol in speelde. Alex zonder Toby was een blije Alex, Alex met Toby was blijkbaar een Alex die huilend over haar paard hing op haar eerste echte dag in de Elite. Dit was gewoon niet eerlijk.
    Toch was het ook niet eerlijk om door te blijven vragen, want het was duidelijk dat ze er niet over wilde praten. "Het is oké," zei ik daarom maar, wetende dat het helemaal niet oké was. "Het komt allemaal vast wel weer goed, wat je dan ook wel of niet gedaan hebt."


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Alexandra Caelie Siarah McDavon


    "Don't treat a horse like a human. It's a horse. Not a human. Treat it like a horse. Gentle, and with respect."


    "Het is oke. Het kom allemaal vast wel weer goed, wat je dan ook wel of niet gedaan hebt." zegt Charlie, met een geruststellende bedoeling. Het werkt echter niet erg goed. Toch veeg ik de opgedroogde tranen weg van mijn gezicht, en zet ik een glimlach op. Asl vrolijkste van de groep moet je dat wel hoog houden. "Hmm, ik geloof ook niet dat het niet goed komt, ik ben alleen bang dat het niet meer zou worden zoals het was, en dat er zeker geen kans is op het worden van meer dan vriendschap. Onze vriendschap is nu gehavend, en ik denk niet dat het er beter op wordt." zeg ik, waarna ik Scra nog even aai en me vervolgens naar Charlie te draaien, en hem een kleine glimlach te schenken.


    take me back to the basics and the simple life

    stiekem wacht ik op een post van Cile, Charlie of Anna of Toby of iemand die naar Alex komt ofzo


    take me back to the basics and the simple life

    Malachy, die als Hunter door t leven gaat voor het simpele, loopt wat te stressen in de stal rond Jared met z'n halster.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2015 - 10:07 ]


    Bowties were never Cooler

    Jonathan Charlie Yates



    "Hmm, ik geloof ook niet dat het niet goed komt. Ik ben alleen bang dat het niet meer zou worden zoals het was, en dat er zeker geen kans is op het worden van meer dan vriendschap. Onze vriendschap is nu gehavend, en ik denk niet dat het er beter op wordt." Alex hield de glimlach koppig op haar gezicht, maar haar woorden waren niet bepaald vrolijk. Toch liet ik het los; ze zag eruit alsof ze dat wel kon gebruiken. Niet te lang blijven hangen in dat verdriet. In ieder geval gaf het een goed idee van wat er ongeveer was gebeurd, of althans, wat ik dacht dat er was gebeurd. Het klonk in ieder geval erg alsof ze moeder genoeg was geweest om haar gevoelens te uiten en was afgewezen - en zelfs als dat was gebeurd, moest ik toegeven dat ik al ongelofelijk veel respect voor haar had dat ze het überhaupt had durven zeggen. Ik zou die woorden nooit over mijn lippen gekregen hebben.
    "Je bent in ieder geval wel eerlijk geweest en daar gaat het om. Bovendien is hij ook vast wel slim genoeg om in te zien dat een vrienschap met jou opgeven gewoon een stom idee is."


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Alexandra Caelie Siarah McDavon


    "Don't treat a horse like a human. It's a horse. Not a human. Treat it like a horse. Gentle, and with respect."


    "Je bent in ieder geval wel eerlijk geweest en daar gaat het om. Bovendien is hij ook vast wel slim genoeg om in te zien dat een vriendschap met jou opgeven gewoon een stom idee is." De glimlach speelt nog steeds rondt mijn lippen, al heeft Charlie naar mijn gevoel mijn woorden vekeerd opgevat. Waarschijlijk loopt de roddel toch snel rond, en zal hetgeen wat gebeurt is toch niet meer uitmaken, omdat het al zodanig verandert is dat we samen een draak hebben verlsagen waarbij ik Toby verongeluk raakte met mijn zwaard, weet ik veel. Ik zucht even en glimlach nog even naar Charlie, waarna ik Sacra nog even aai.
    "Dankje Charlie." zeg ik uiteindelijk tegen hem met een glimlachje. Vervolgens loop ik de stal uit, die ik voor charlie nog even open laat. Ik loop richting Cile en Anna, die blij zijn elkaar weer te zien.


    take me back to the basics and the simple life


    ANNALISE ALISHA ANNABELLE LINTON


    "People fear what they do not understand"

    Wanneer Cécile zich omdraait zie ik dat ze een grote glimlach op haar gezicht heeft liggen en ergens heb ik het gevoel dat dat niet alleen maar komt omdat ze mij opnieuw ziet.
    "Anna, kind ik heb je gemist" zegt ze met haar openingszin die ik wel degelijk herken. Ze is die eigenlijk standaard gaan gebruiken als ze ons na een lange tijd weer zag. Met ons bedoel ik Alexandra en mezelf. Ik kan niet ontkennen dat ik Cécile en Alexandra ook niet heb gemist. Het is gewoon anders zonder hen erbij. Alsof ik een deel van mezelf bij hen heb achtergelaten.
    "En, hoe was jouw vakantie nou eigenlijk?" Vraagt ze vervolgens.
    "Mijn vakantie was oké maar ik ben blij om weer terug te zijn" zeg ik met een glimlach op mijn gezicht.
    "Oh my god. Ik kan het nog steeds niet geloven. We zitten gewoon bij de elite!" Ga ik enthousiast verder.
    "Dus, wat heb jij net uitgespookt?" Zeg ik om terug te komen op de grijns die ze net op haar gezicht had liggen.


    -

    CÉCILE "CILE" WILLA PHOEBE ROSS ~ RIJBROEK ~ SWEATER





    "Mijn vakantie was oké, maar ik ben blij om weer terug te zijn," reageert Anna dan met een glimlach op haar gezicht. "Oh my god. Ik kan het nog steeds niet geloven. We zitten gewoon bij de Elite!" vervolgt ze haar zinnen dan. Uitbundig knik ik mee.
    "Dus, wat heb jij net uitgespookt?" vraagt ze dan, blijkbaar mijn brede grijns opmerkend. "Oh, gewoon, ik heb Alex en Toby in een stal geduwd en gezegd dat ze moesten zoenen, gezien ze elkaar overduidelijk leuk vinden en het gewoon toe moeten geven," grijns ik breed. Mijn grijns verdwijnt echter als ik Alex naar buiten zie lopen, en haar blik zei niets goeds. Ik ren naar haar toe, en kom bij haar tot stilstand. "Al, wat is er gebeurd?" Mijn mond valt open als ik traansporen zie. Geweldig, ik heb blijkbaar alwéér iets verkloot.


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    Alexandra Caelie Siarah McDavon


    "Don't treat a horse like a human. It's a horse. Not a human. Treat it like a horse. Gentle, and with respect."


    Terwijl ik naar de twee meiden komt Cile al op me af lopen. Ik glimlach zuinig ookal verhullen mijn ogen wat anders. "Al, wat is er gebeurd?" Vraagt het meisje, en bezorgdheid klinkt door in haar stem. Ik zucht, ergens wil ik boos zijn. Op Cile, maar ik weet goed genoeg dat het niet haar fout was, maar die van mij. Mijn schouders hangen naar beneden en als ik dat merk trek ik ze snel weer op, om een glimlach op te zetten, ik pak het meisje bij haar arm en loop samen met haar naar Anna. "Ik verstijfde, oké Cile. " vervolgens rolt er weer een kleine zucht over mijn lippen, en wen geforceerde glimlavh ontstaat op mijn gezicht. "Maar
    zullen we naar het ontbijt gaan, ik wil niet te laat komen." Zeg ik met een glimlach, duidelijk makend dat ik geen behoefte heb om het over net te hebben. Wetende dat ik iets had moeten doen. Al waren het slechts een paar woordjes geweest, alles was beter dan niets. En dat wist ik goed genoeg.


    take me back to the basics and the simple life


    ANNALISE ALISHA ANNABELLE LINTON


    "People fear what they do not understand"

    ""Oh, gewoon, ik heb Alex en Toby in een stal geduwd en gezegd dat ze moesten zoenen, gezien ze elkaar overduidelijk leuk vinden en het gewoon toe moeten geven" zegt ze met een brede grijns en ik schud even lachend mijn hoofd. Ik vind wel dat ze gelijk heeft en dat het een goede actie was. Tobias en Alexandra draaien al heel lang om elkaar heen. Plotseling verdwijnt de grijns van Cécile's gelaat. Ik draai me om om te zien wat er is en dan zie ik Alexandra lopen. Ze kijkt niet bepaald blij. Cécile rent gelijk naar haar toe met een bezorgde uitdrukking op haar gezicht.
    "Al, wat is er gebeurd?" hoor ik haar vragen. Ik kan eigenlijk al wel raden wat er gebeurd is, ook al hoop ik dat het niet de waarheid is. Ik zie dat Alexandra Cécile's arm vastpakt en samen met haar naar de plek waar ik sta toeloopt.
    "Ik verstijfde, oké Cile" zegt ze waarna ze zacht zucht.
    "Maar zullen we naar het ontbijt gaan, ik wil niet te laat komen" zegt ze vervolgens met een geforceerde glimlach. Ik spreid mijn armen en geef haar dan een knuffel.
    "Hè, het komt wel goed" fluister ik in haar oor.


    -

    CÉCILE "CILE" WILLA PHOEBE ROSS ~ RIJBROEK ~ SWEATER





    "Ik verstijfde, oké Cile," antwoordt Alex mij dan, half zuchtend. "D'owh Alex.." Mijn mond valt half open van verbaasdheid. Ze praat al weken lang over hoe leuk ze Tobias vindt, en nu ze eindelijk de kans had om hem te zoenen verstijfde ze. Het was gewoon.. Vreemd.
    "Maar zullen we naar het ontbijt gaan, ik wil niet te laat komen," zegt ze dan met een kleine glimlach. Anna trekt haar in een knuffel en fluistert in haar oor dat het wel goed komt. "Ik ga anders nog even een hartig woordje spreken met Toby, tot zo," ik gun de twee een kleine glimlach en loop dan richting het bos, dat aangesloten lag op het stallencomplex, op zoek naar Tobias. Dit was zo'n beetje zijn vaste toevluchtsoord geweest, net zoals de stal van Anaklysmos dat van mij was geweest.
    "Tobias verdomme waar zit je?!"


    I don't know if life is greater than death — but love was more than either

    (Ik ben tijdelijk afwezig door school. Excuses.)


    And I'm nothing. You've always said you want nothing.

    [No problem Sha c: We know school is hard! Hold on and it'll be all right!]


    take me back to the basics and the simple life