Maar wat is dan het fundament, om hen wel anders te behandelen dan "onze'' misdadigers? Of vinden jullie dan dat die ook geïnjecteerd mogen worden, in speciale gevangenissen gestopt moeten worden, pijn mogen worden gedaan? (en wat hier nog allemaal de revue gepasseerd is.) Want vele mensen van onze afkomst hebben even vreselijke dingen gedaan, en zouden even vreselijke dingen doen als het om onze waarden zou gaan, als wij zouden gaan strijden. Uit eigen angst? Voor de veiligheid? Maar van onze criminelen kun je even bang zijn, neem ik aan. Angst voor mensen die anders zijn? Angst voor mensen die je zelf nooit hebt ontmoet. Angst voor een etnische groep dus, daar komt alles onbewust dan in principe op neer? Maar waarom zou je aannemen dat zij dan zo anders zijn dan ons? Anders behandeld zouden moeten worden.
Dat misdadigers anders moeten behandeld worden akkoord, maar dat weinig mensen tot nu toe hebben aangekaart, dat Syrië - strijders gewoon dezelfde, gerechtelijke behandeling moeten krijgen als misdadigers van onze eigen bodem? Er zit iets grondig scheef zo te merken- in de samenleving dan... En dat maakt mij wel wat bang. Een vorm van racisme is dit. Laten we maar zwijgen over tot wat dat lijden kan.
[ bericht aangepast op 9 feb 2015 - 22:11 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.