• Het is al een week of iets geleden dat ik het gehoord heb van mijn vader, maar ik wilde het toch kwijt. Ik zit er nog mee en kan echt niet tegen zulke dingen. Het vreet me alleen maar op vanbinnen dat ze hun zo behandeld en ik wil er met iemand over praten.
          Mijn zusje heeft twee ratten en èèn daarvan heeft een tumor onderin zo groot als een mandarijn. Ze moet pas terugkomen van de dierenarts als dat beestje niet meer kan lopen. Hell, een pootje is al helemaal gezwollen door die tumor, waardoor ze lichtjes wankelt en ze laat dat beestje leven. Zelf vind ik die dierenarts ook van de gekken, want wie laat er nou een beestje terugkomen als die niet meer kan lopen en zo'n grote tumor heeft?


          Persoonlijk kan ik er me wel in vinden dat je het liefst wil dat je huisdier laat leven, omdat je echt niet dat gemis wil voelen. Maar dat beestje lijdt zoveel pijn. . En ze doet echt helemaal niks met die ratten. Die kooi maakt ze om de zoveel weken schoon, dus het stinkt elke keer als ik langsloop en ze heeft de kooi in de gang gezet. Dat is voor mij echt als een verlagende trede en bevestiging dat ze er eigenlijk niks mee wil. Het doet mij echt pijn om dat te zien bij dat beestje en het is geen eens mijn huisdier.
          Op het moment heb ik het gevoel dat ik degene ben met de rare en foute gedachten. Alsnog wil ik jullie mening hier wel over weten: wat vinden jullie hier nou van? Is mijn gedachte en mening nou echt zo raar?

    [ bericht aangepast op 30 nov 2014 - 15:00 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Kayfabe schreef:
    (...)

    Ik snap je helemaal, jammer genoeg dat je familie niet achter je staat. Ook al is het je beestje niet, jij lijkt de enige te zijn die haar niet in pijn wil zien. ><'
    Nja, mijn pa had ook enorm slechte kwaliteiten, en veel geld hadden we ook niet, maar hij besefte wel dat ik echt gehecht was aan het beestje. Het mooie was nog dat hij me altijd achterna liep. We hadden vroeger een grote tuin, en daar liep ik altijd doorheen, en hij volgde me dan gewoon. Alsof het een mini hond was of zo. En als ik riep stond hij altijd klaar om naar me toe te komen. c: Maar over gemakzucht gesproken... dat is een erg irritante kwaliteit ja.
    Oh ik had een zwart met witte. Eentje die een awesome tribal op zijn rug had als jonkie, toen hij ouder werd natuurlijk wat minder, wat alleen maar leuker was. c: Het was echt een tattoo die vervaagde. Zelf vond ik albino's toendertijd nog eng overkomen, maar enkele weken na mij had mijn neef er twee gekocht, en die waren ook echt onwijs lief. Maar ik zou de mijne nooit willen ruilen. c: Ik kan me ook goed herinneren hoe hij altijd "tikkertje" speelde met onze hond. We hadden een grote hoekbank en die rende dan echt achter elkaar aan, totdat het ratje bij de hond in zijn haren sprong, of dat de hond zeg maar met zijn snuit tegen hem porde. Dat was een geweldig duo. ;D

    Nou ja, mijn vader is vooral die zo is. Mijn moeder staat zeer zeker wel altijd voor me klaar, maar dat gaat nogal moeilijk cuz' divorced parents. Ja, mijn zus, Gardenzio, ook wel hoor. Gelukkig maar.
    Wel fijn dat jouw vader nog besef heeft van wat kan en niet kan. Ach, dat klinkt echt erg lief, weet je dat? ^^ Raar genoeg zie ik het ook voor je, al ken ik je niet echt. Het klinkt gewoon zo lief dat zo'n klein ratje met dat kleine lichaampje je achterna hobbelt, hehe. Haha, dat klinkt wel awesome, zo'n tribal! Sweet, sweet Ik kan snappen dat je hem heel erg mist. Mag ik misschien vragen sinds wanneer je hem hebt in laten slapen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Wallace schreef:
    (...)
    Nou ja, mijn vader is vooral die zo is. Mijn moeder staat zeer zeker wel altijd voor me klaar, maar dat gaat nogal moeilijk cuz' divorced parents. Ja, mijn zus, Gardenzio, ook wel hoor. Gelukkig maar.
    Wel fijn dat jouw vader nog besef heeft van wat kan en niet kan. Ach, dat klinkt echt erg lief, weet je dat? ^^ Raar genoeg zie ik het ook voor je, al ken ik je niet echt. Het klinkt gewoon zo lief dat zo'n klein ratje met dat kleine lichaampje je achterna hobbelt, hehe. Haha, dat klinkt wel awesome, zo'n tribal! Sweet, sweet Ik kan snappen dat je hem heel erg mist. Mag ik misschien vragen sinds wanneer je hem hebt in laten slapen?


    Oh ik wist dus echt niet dat jullie zussen zijn. Leuk though!
    Het was ook erg lief, en weird. Haha. Het was inderdaad hobbelen, en soms een beetje springen - wat er nog gekker uit zag - en het was echt een leuk beeld. c: Jaa, de tribal maakte hem wel stoerder, ondanks dat het zo'n vredelievend beestje was. c:
    Ehm... ik geloof dat ik toen achttien was, dat is zo'n vier jaar terug inmiddels. Ik heb hem echter wel vier jaar gehad - wat echt veel is voor zo'n beestje. ;D


    I'm your little ray of pitch black.

    Status update: Ik weet dat dit een redelijk oud topic is, maar ik wilde laten weten hoe het er nu voor stond.
    Ik hoorde mijn zusje praten over dat het er zwart uitziet en er pus uitkomt.. wat blijkt: alletwee de ratten hebben 't. Ik vind 't zo zielig :cc
    En ze wilt er pas met het nieuwe jaar naar laten kijken. Wellicht liggen ze dan wel dood in hun hokje. :c Wat zouden jullie doen?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Tsuchiya schreef:
    Status update: Ik weet dat dit een redelijk oud topic is, maar ik wilde laten weten hoe het er nu voor stond.
    Ik hoorde mijn zusje praten over dat het er zwart uitziet en er pus uitkomt.. wat blijkt: alletwee de ratten hebben 't. Ik vind 't zo zielig :cc
    En ze wilt er pas met het nieuwe jaar naar laten kijken. Wellicht liggen ze dan wel dood in hun hokje. :c Wat zouden jullie doen?

    Gewoon zo snel mogelijk naar laten kijken. Het best morgen, mocht de dierenartsenpraktijk open zijn. Dat het er zo uit ziet kan niet veel goeds betekenen, helaas.

    [ bericht aangepast op 26 dec 2014 - 13:34 ]

    Tsuchiya schreef:
    Status update: Ik weet dat dit een redelijk oud topic is, maar ik wilde laten weten hoe het er nu voor stond.
    Ik hoorde mijn zusje praten over dat het er zwart uitziet en er pus uitkomt.. wat blijkt: alletwee de ratten hebben 't. Ik vind 't zo zielig :cc
    En ze wilt er pas met het nieuwe jaar naar laten kijken. Wellicht liggen ze dan wel dood in hun hokje. :c Wat zouden jullie doen?


    Dat klinkt alles behalve goed. Als het kan zo snel mogelijk naar de dokter.

    Eigenlijk vind ik dit zelfs dierenmishandeling want nu lijden beide dieren onnodig pijn. Aangezien er door een dierenarts naar gekeken moet worden en het liefst zo snel mogelijk.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)
    Dat klinkt alles behalve goed. Als het kan zo snel mogelijk naar de dokter.

    Eigenlijk vind ik dit zelfs dierenmishandeling want nu lijden beide dieren onnodig pijn. Aangezien er door een dierenarts naar gekeken moet worden en het liefst zo snel mogelijk.

    Toen dit nieuws mij vanochtend ten oren kwam, was mijn eerste reactie ook: Dit is zo misselijkmakend, ze hoort geen huisdieren te hebben.
    Als het mijn ratten waren, zou ik ze allang laten inslapen. Misschien lastig, maar het is wel de betere optie - naar mijn mening.


    Quiet the mind, and the soul will speak.