• Meerderheidspartijen in het Vlaams parlement (N-VA, CD&V en Open Vld) denken er ernstig over na om de provincie Antwerpen van naam te veranderen. De provincie zou omgedoopt worden tot Midden-Brabant om verwarring met de stad Antwerpen te vermijden. Maar wat vindt u van dat plan? Zou u de provincie van naam veranderen? En welke naam zou u dan kiezen? Laat het ons weten via deze poll.


    Bron: VTM Nieuws

    Ik vind dit het belachelijkste dat ik ooit al heb gehoord. Als ze dit werkelijk zouden doen, moeten ze dat ook maar doen voor Luik ofzo. En omdat ik eigenlijk ook benieuwd ben naar wat jullie ervan vinden, plaats ik de poll die op de site staat, ook even hier.

    Ik vind persoonlijk dat 'de parking' niet klopt, aangezien Antwerpen 't Stad is, en de rest van Vlaanderen is parking -just kidding.

    Welke naam verkiest u voor de provincie Antwerpen?

    83.0% (44 stemmen)
     
    Antwerpen

    5.7% (3 stemmen)
     
    Midden-Brabant

    0.0% (0 stemmen)
     
    West-Limburg

    1.9% (1 stem)
     
    Kempen

    5.7% (3 stemmen)
     
    Parking

    3.8% (2 stemmen)
     
    Anders


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    LaJoie schreef:
    Belachelijk.
    Alsof mensen opeens 'Midden Brabant' gaan zeggen! Iedereen blijft het Antwerpen noemen, hoor.


    Queer zijn is gewoon alles

    Pff, dit slaat echt nergens op. Het moet gewoon Antwerpen blijven.


    And when I leave, you will finally understand, why storms are named after people.

    Ik heb ook al posts gezien die het erover hebben dat de rest dan 'West-Antwerpen' of 'Antwerpen aan Zee' genoemd moet worden.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik denk eigenlijk dat het alleen maar verwarrender wordt als ze nu die naam gaan veranderen...


    Valar Morghulis.



    Mygod, aub nee.
    Dat is even belachelijk of die keer dat ze spraken over het idee om Vlaanderen bij Nederland te voegen en het Nedervla te noemen.


    If I were once a planet, you were the axis

    Ahren schreef:


    Mygod, aub nee.
    Dat is even belachelijk of die keer dat ze spraken over het idee om Vlaanderen bij Nederland te voegen en het Nedervla te noemen.


    :'DDD


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ahren schreef:


    Mygod, aub nee.
    Dat is even belachelijk of die keer dat ze spraken over het idee om Vlaanderen bij Nederland te voegen en het Nedervla te noemen.




    Lekker, vla!

    Ach ja, eigenlijk hoeven we er ons niet al te druk in te maken, de regering is een beetje dom bezig, ze mogen het niet eens veranderen (dan moeten ze eerst beslissen dat dat stuk grondwet herstemd moet worden, en zodra die beslissing is gevallen, wordt het parlement gewoon ontbonden en zijn er nieuwe verkiezingen, zodat de volgenden kunnen beslissen of het effectief veranderd wordt)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ahren schreef:


    Mygod, aub nee.
    Dat is even belachelijk of die keer dat ze spraken over het idee om Vlaanderen bij Nederland te voegen en het Nedervla te noemen.


    ... Ge-wel-dig idee. Weg met die ranzige, veel te dikke Belgische frietjes. Ik wil vla. :')


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Bat schreef:
    (...)
    ... Ge-wel-dig idee. Weg met die ranzige, veel te dikke Belgische frietjes. Ik wil vla. :')


    Hé, niks tegen frieten hé! ;)

    [ bericht aangepast op 14 nov 2014 - 19:26 ]


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    (...)

    Hé, niks tegen frieten hé! ;)

    Nee hoor, maar ik hou echt niet van de typische Belgische frietjes, sorry. ;s Geef mij maar McDonald's-frieten. :Y)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Katarina schreef:
    Idd, Parking klopt niet, want de rest van Vlaanderen is net parking. :W
    Pfoe, alsof dat er ooit doorkomt. Stelletje zeveraars. Waar houden ze zich mee bezig.


    ^


    Music is my escape from Bullshit in life <3

    Aantwaarpeuh!
    Nee, ik vind het echt belachelijk dat ze Antwerpen willen veranderen.
    Dan vind ik ook dat Namen en Luik ook van naam moeten veranderen omdat het ook steden heeft met dezelfde naam.
    Ik kan trouwens nu amper mijn provincies opnoemen met hun steden, terwijl het er maar 10 zijn, dus laat staan als ze het gaan veranderen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    - Oh, iemand had het al gepost. Maar man, als ze zich echt nergens anders mee bezig kunnen houden, zijn we wel heel goed op weg. Had het al gehoord en man, wat een bullshit. Er was zelfs iemand die met het idee kwam West-Vlaanderen "The Far West" te noemen.:'D (Als grap, uiteraard.)

    [ bericht aangepast op 14 nov 2014 - 22:40 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Haha, die staat hier al twee keer :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Bonafonte schreef:
    Haha, die staat hier al twee keer :')


    Zag het net, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried