• Meerderheidspartijen in het Vlaams parlement (N-VA, CD&V en Open Vld) denken er ernstig over na om de provincie Antwerpen van naam te veranderen. De provincie zou omgedoopt worden tot Midden-Brabant om verwarring met de stad Antwerpen te vermijden. Maar wat vindt u van dat plan? Zou u de provincie van naam veranderen? En welke naam zou u dan kiezen? Laat het ons weten via deze poll.


    Bron: VTM Nieuws

    Ik vind dit het belachelijkste dat ik ooit al heb gehoord. Als ze dit werkelijk zouden doen, moeten ze dat ook maar doen voor Luik ofzo. En omdat ik eigenlijk ook benieuwd ben naar wat jullie ervan vinden, plaats ik de poll die op de site staat, ook even hier.

    Ik vind persoonlijk dat 'de parking' niet klopt, aangezien Antwerpen 't Stad is, en de rest van Vlaanderen is parking -just kidding.

    Welke naam verkiest u voor de provincie Antwerpen?

    83.0% (44 stemmen)
     
    Antwerpen

    5.7% (3 stemmen)
     
    Midden-Brabant

    0.0% (0 stemmen)
     
    West-Limburg

    1.9% (1 stem)
     
    Kempen

    5.7% (3 stemmen)
     
    Parking

    3.8% (2 stemmen)
     
    Anders


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    En dan komen mensen hiermee op de proppen:



    Plaatje is klikbaar.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Avarosa schreef:


    Hahaha, tegelijk :'D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Avarosa schreef:



    Alsjeblieft niet man :'D


    wat was dit ookalweer

    Bonafonte schreef:
    En dan komen mensen hiermee op de proppen:



    Plaatje is klikbaar.

    Ik en mijn moeder lagen dubbel. x'D

    OT: belachelijkheid der belachelijkheid. Zoiets zouden ze niet moeten proberen bij Utrecht en Groningen, denk ik. :W


    Deep inside, I've never felt alive

    Wtf, dit is echt belachelijk... -.-


    16 - 09 - '17

    Gewoon Antwerpen!


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik zou het Antwerpen noemen, maar midden-Brabant is gewoon te grappig, dus heb ik daar op gestemd.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Bonafonte schreef:
    En dan komen mensen hiermee op de proppen:



    Plaatje is klikbaar.


    Te grappig. :'D
    Maar ik vind het idee echt verschrikkelijk dom.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Naart schijnt willen ze de provincie van naam veranderen omdat de stad Antwerpen uit de provincie zou gaan, als (samen met Gent) grootste stad van België (Gent zou overigens hetzelfde doen). Maar da vindt ik eigenlijk nòg belangrijker

    Overigens, het zou niet kunnen, want dan moeten ze eerst de grondwet veranderen


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Antwerpen stad, rest is parking.
    Nee serieus, dat ze zich maar met andere dingen bezighouden dan met dit. België loopt sowieso al in de soep.


    Take me to wonderland

    Feline schreef:
    Wat dom inderdaad. Ik wist niet eens dat Antwerpen een provincie was? :W


    En wij hebben toch ook Groningen in Groningen en Utrecht in Utrecht? .. Die rare Antwerpenaren.. Of Antwerpers?


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    En wij hebben toch ook Groningen in Groningen en Utrecht in Utrecht? .. Die rare Antwerpenaren.. Of Antwerpers?


    Antwerpenaren. Maar het is de regering die dat wil. De bevolking kan het geen reet schelen, iedereen vindt dit belachelijk :'D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Bonafonte schreef:
    (...)

    Antwerpenaren. Maar het is de regering die dat wil. De bevolking kan het geen reet schelen, iedereen vindt dit belachelijk :'D


    De meeste politiekers zijn nu eenmaal belachelijk. Niet allemaal

    Zoals we ooit eens op school als voorbeeld hebben gekregen, mensen leren in de loop der tijd nuanceren
    Kleine kindjes zien politiek debat op tv: Twee mannen die ruzie maken.
    Iets oudere kinderen zien hetzelfde: Waarom maken die ministers altijd ruzie?
    Jonge tieners: Dat is een politiek debat.
    Oudere tieners/volwassenen: Twee idiote politiekers die ruzie maken.


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Belachelijk.
    Alsof mensen opeens 'Midden Brabant' gaan zeggen! Iedereen blijft het Antwerpen noemen, hoor.


    Has no one told you she's not breathing?

    Geen west-Limburg


    The thing you do mean something to people -Ncis