• Beste Cenation,

    Bij deze heb je toestemming om te beginnen met jouw Weerwolf van wakkerdam wedstrijd. Je heb een week de tijd om een topic te openen.

    Groetjes,
    Aldea, moderator




    Ik ben op zoek naar 20 à 30 actieve deelnemers, die zullen deelnemen tot ze sterven of uiteindelijk winnen. Gelieve bij de aanmelding je naam of een schuilnaam op te geven, dat is handiger. Je mag mij ook gewoon aanspreken als Sylvie.
    Gelieve de spoiler even door te lezen alvorens je je aanmeld.

    Rollen
    Weerwolven (5-6): Deze wezens komen 's nachts uit hun hollen en maken slachtoffers in Wakkerdam door met elkaar te overleggen. Tijdens de eerste nacht kiezen ze wie de opperwolf wordt, deze staat rechtstreeks in contact met de organisator om steeds het slachtoffer door te geven.
    Heks (1): De heks heeft twee drankjes die ze kan gebruiken, ze is niet verplicht ze te gebruiken. Het levenselixer om slachtoffers weer tot leven te wekken en het dodelijk gif om iemand te vermoorden. Ze kan beide maar één keer gebruiken. Ze zal elke nacht gecontacteerd worden door de organisator met het slachtoffer om dan te kunnen kiezen.
    Cupido (1): Tijdens de eerste nacht kiest Cupido twee mensen die hij/zij samen vindt horen en deelt dit mee aan de organisator. Sterft het koppel, dan mag Cupido een nieuw koppel aanduiden en moet hij/zij deze opnieuw doorgeven aan de organisator. Er mogen niet telkens dezelfde gekozen worden.
    Ziener (1): De ziener is 's nachts het meest waakzaam. Hij/zij mag de organisator elke avond contacteren met welke rol hij/zij wil inkijken, hij/zij mag een rol niet tweemaal inkijken.
    Slet (2-3): De sletten sluipen 's nachts uit eigen huis om op een ander te gaan. Als de persoon waar zij die avond zijn het slachtoffer is, wordt de slet zelf ook een slachtoffer.
    Burgers (10-18): Deze personen hebben geen speciale rol, zij kunnen enkel speculeren over wie de weerwolven kunnen zijn.
    Waarom geen burgemeester? Omdat niemand die rol op zich zal krijgen, ik zelf zal de burgemeester zijn, deze kan dan ook niet sterven doorheen het spel.

    Uitleg over hoe alles verloopt
    Officiële uitleg over het Weerwolven van Wakkerdam spel. Let op, de rollen en regels zijn hier niet helemaal hetzelfde.
    Het spel wordt gespeeld doorheen verschillende dagen en nachten. Wanneer iedereen zijn/haar rol gekregen heeft, kan het spel beginnen. Het spel begint met de eerste nacht, hier kiezen de weerwolven wie de opperwolf wordt en uiteindelijk kiezen ze wie het eerste slachtoffer zal zijn. De opperwolf geeft vervolgens het gekozen slachtoffer door aan de organisator van het spel. Als de opperwolf sterft, zal er een nieuwe gekozen worden. De organisator van het spel deelt het slachtoffer mee aan de heks, die besluit of ze zijn/haar levenselixer gebruikt om het slachtoffer te redden of niet. Uiteindelijk kan de heks er ook voor kiezen of ze iemand vermoord met het dodelijk gif. Cupido schiet ondertussen zijn pijlen naar twee mensen waarvan hij/zij denkt dat ze samen horen, deze twee geeft hij/zij door aan de organisator. De ziener laat weten wiens rol hij/zij wil inkijken en de slet sluipt uit huis om bij een ander in bed te kruipen, dit deelt ze ook mee aan de organisator. De gewone burgers moeten niks doen, zij slapen hun roet uit, tenzij ze slachtoffer zijn. De dag die dan aanbreekt, deelt de burgemeester aan de burgers mee wie het slachtoffer van de weerwolven is geworden en vraagt de burgers om op zoek te gaan naar de weerwolven. De burgers kiezen uiteindelijk wie zij het meest verdenken door middel van een stemming. De persoon met de meeste stemmen en die dus ook het meest verdacht wordt, wordt op de brandstapel gegooid, schuldig of onschuldig. Zo gaat het spel verder, maar let op met enkele rollen! Als één iemand van het aangeduide koppel door cupido sterft, sterft zijn/haar geliefde ook door liefdesverdriet. Cupido zal dan vervolgens een nieuw koppel aanduiden. Wordt iemand vermoord waar de slet blijft slapen, sterft de slet ook. Iedereen kan sterven, maakt niet uit welke rol je hebt. Uiteindelijk kunnen de weerwolven winnen, of zijn de burgers slim genoeg om de weerwolven te ontmaskeren en hun omgeving weer veilig te maken.

    Mag je je eigen rol kiezen?
    Nee, je mag je rol niet zelf kiezen. Zodra er genoeg deelnemers zijn gebruik ik de site random.org om de rollen eerlijk te verdelen.

    Hoe geef je alles door?
    De opperwolf, cupido, de heks, de ziener en de sletten geven alles via een privé bericht door aan de organisator. De stemming geef je door via een reactie in het daarvoor bestemde hoofdstuk.

    Hoe stemmen?
    Alle levenden gaan speculeren over wie de weerwolven zijn en brengen hun stem uit door heel simpel in een reactie de naam mee te delen waarvan zij denken dat die persoon een weerwolf is. De juiste hoofdstukken vind je makkelijk terug door gewoon te wachten wanneer je gevraagd wordt om te stemmen.

    Hoelang duurt een dag en een nacht?
    Een dag en een nacht duurt ongeveer een week, om het dus mooi in te delen duurt een dag 3 dagen en een nacht ook 3 dagen. Moest het zijn dat er heel wat mensen moeite hebben met de deadline kan deze een dag opgeschoven worden.

    Wat als je sterft?
    Als je het slachtoffer van de weerwolven bent, de heks helpt je niet of geeft je het dodelijke gif, of je wordt op de brandstapel gegooid, dan ben je sowieso uit de wedstrijd en kan je niet meer meedoen aan het vervolg van de wedstrijd.

    Mag je je rol meedelen aan de rest?
    Nee, absoluut niet! Houd je rol voor jezelf, doe niet aan vriendjespolitiek of ga geen dingen met elkaar uitwisselen! Je brengt jezelf alleen maar in de problemen op die manier. Merk ik dat er iemand samenwerkt buiten de weerwolven, dan volgen er maatregelen, zoals het uit de wedstrijd zetten.

    Wat als je niet reageert zonder reden?
    Als ik merk dat iemand niet actief meegedaan heeft met een ronde, zonder enige reden door te hebben gegeven, wordt deze persoon gecontacteerd. Je houdt de wedstrijd op die manier alleen op. Gebeurd het een tweede keer dat deze persoon zonder reden niet meer reageert, dan wordt deze persoon zonder pardon uit de wedstrijd gezet zodat alles weer vlotter kan verlopen.

    Wat als je op weekend, vakantie, kamp, ect. bent?
    Geef op voorhand heel goed door wanneer je er niet zal zijn als je bv. op vakantie gaat. Alleen op die manier kan ik er rekening mee houden en wordt alles niet opgehouden omdat jij niet reageert, zo kan je ook voorkomen om niet uit de wedstrijd gezet te worden.

    Prijzen
    Helaas kan ik je enkel de eer bieden.

    Zijn er nog vragen of snap je iets nog niet helemaal? Aarzel dan zeker niet om mij aan te spreken!


    Story waarin alles zal verlopen, neem hier zeker een abo op!


    Regels
    - Huisregels van Quizlet
    - Naamsveranderingen en vakanties enz. doorgeven
    - Houd je rol voor jezelf
    - Werk niet samen (behalve weerwolven) en doe niet aan vriendjespolitiek
    - Speel eerlijk en met plezier

    Deelnemers
    AngelWriting
    Vergilius

    KiIi
    Wallace
    Erza
    Wonderwall
    Nickelback
    Aldea
    Rekkles
    Aire
    Iluvatar
    Mad_Hatter
    GIader
    Verityy
    mayuri
    TomRiddle
    Californication
    Jibrill
    surprisebitch
    Vashton
    Kiliel
    Baka
    Kayleigh
    Aurora

    Fleur
    Lucca
    Tesla
    Aurélia
    Melissa
    Gailybell
    Xanthe
    Fanny
    Leah
    Femke
    Rani
    Lily
    Bram
    Tamara
    Anouk
    Lenox
    Jenna
    Verena
    Kim
    Mandy
    Burger
    Weerwolf

    Burger
    Burger
    Burger
    Slet
    Ziener
    Weerwolf
    Weerwolf
    Weerwolf
    Burger
    Slet
    Burger
    Burger
    Burger
    Heks
    Weerwolf
    Burger
    Cupido
    Burger
    Burger
    Burger
    Overlever
    Overlever

    Liefdesverdriet
    Slachtoffer
    Brandstapel
    Brandstapel
    Slachtoffer
    Vergiftigd
    Brandstapel
    Liefdesverdriet
    Slachtoffer
    Brandstapel
    Brandstapel
    Slachtoffer
    Verbannen
    Brandstapel
    Verbannen
    Verbannen
    Slachtoffer
    Brandstapel
    Slachtoffer
    Slachtoffer



    Koppel met Lucca
    Koppel met Fleur





    Koppel met Rani


    Koppel met Fanny








    Afwezigheden



    Het spel is afgelopen! Heel erg bedankt allemaal om mee te doen, jullie waren allemaal heel actief, dat was ontzettend fijn!
    Gefeliciteerd aan Aurora (weerwolf) en Kayleigh (burger), dankzij jullie hebben zowel de weerwolven als de burgers gewonnen!

    [ bericht aangepast op 6 dec 2014 - 21:24 ]


    16 - 09 - '17

    Mijn echte naam zeg ik niet maar noem me maar... *bedenkt een random naam* Lily


    -

    Verityy schreef:
    Mijn echte naam zeg ik niet maar noem me maar... *bedenkt een random naam* Lily


    Dat is goed (:


    16 - 09 - '17

    Vergeet ook geen abo te nemen op de story, da's alleen handiger.


    16 - 09 - '17

    Cenation schreef:
    Vergeet ook geen abo te nemen op de story, da's alleen handiger.


    Gedaan :)


    -

    Ik wil ook graag meedoen! ^^
    Melissa is het. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Nickelback schreef:
    Ik wil ook graag meedoen! ^^
    Melissa is het. (:


    Ik zet je er bij.


    16 - 09 - '17

    Ik zou graaf meedoen ^^ de naam is Lenox :3


    How awful that must feel. Being normal? Ugh.

    ik wil ook wel meedoen, mijn schuilnaam is Jenna (:


    night thinking, day dreaming

    Lucca, btw.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    De lijst is aangevuld.


    16 - 09 - '17

    Heey Sylvie!
    Ik wil ook wel :D


    Made in China

    Vashton schreef:
    Heey Sylvie!
    Ik wil ook wel :D


    Yay! (:


    16 - 09 - '17

    We zullen morgen beginnen, dan kan ik zien of er eventueel nog mensen met interesse zijn.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2014 - 23:10 ]


    16 - 09 - '17

    Als er nog plek is, dan meld ik me graag aan. (A)


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    McGregor schreef:
    Als er nog plek is, dan meld ik me graag aan. (A)


    Je kan er nog bij (:


    16 - 09 - '17