• Soms zie ik hier verhalen die bijvoorbeeld drie maanden geleden begonnen zijn en heel veel hoofdstukken hebben. Ook zijn het lange hoofdstukken en dan denk ik: hoe doen ze dat toch? Ik kom bijvoorbeeld nooit zo ontzettend ver per hoofdstuk, ook al doe ik nog zo mijn best. Ook lijken mijn ideeën de laatste tijd ontzettend op te zijn. Hoe komen jullie aan die ideeën en de motivatie om door te zetten? Hoe houden jullie je verhaal interessant?

    Vertel mij jullie geheim! D:

    Ik wil namelijk ook wel een story hebben die langer is dan 10.000 woorden ;x


    26 - 02 - '16

    Dat vraag ik me hetzelfde af.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Misschien hebben die mensen al voor geschreven en activeren ze nu pas alles? Anders zou ik het ook niet weten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Je moet niet schrijven wanneer je inspiratie hebt, je moet gaan schrijven zodat je inspiratie krijgt.


    Not all those who wander are lost.

    Phantasior schreef:
    Je moet niet schrijven wanneer je inspiratie hebt, je moet gaan schrijven zodat je inspiratie krijgt.


    Hmm... Dat is nogal moeilijk D:
    Maar wel een goede tip!


    26 - 02 - '16

    Ik denk eerst heel de verhaallijn uit als ik iets nieuws bedacht heb (de ideeën komen me aanvliegen). In Word typ ik hoe het verhaal moet gaan en welke dingen er wanneer moeten gebeuren, een soort samenvatting zeg maar. Dan pas begin ik met het uitwerken van een verhaal en onderweg krijg ik meer ideeën die ik er dan ook in verwerk.
    Ook maak ik altijd een overzicht van wat er elke dag in mijn verhaal gebeurd is. Dan hoef ik niet mijn hele verhaal te lezen om te weten wat er wanneer gebeurde als ik iets zoek.

    Lophos schreef:
    Ik denk eerst heel de verhaallijn uit als ik iets nieuws bedacht heb (de ideeën komen me aanvliegen). In Word typ ik hoe het verhaal moet gaan en welke dingen er wanneer moeten gebeuren, een soort samenvatting zeg maar. Dan pas begin ik met het uitwerken van een verhaal en onderweg krijg ik meer ideeën die ik er dan ook in verwerk.
    Ook maak ik altijd een overzicht van wat er elke dag in mijn verhaal gebeurd is. Dan hoef ik niet mijn hele verhaal te lezen om te weten wat er wanneer gebeurde als ik iets zoek.


    Dankjewel!


    26 - 02 - '16

    Khamul schreef:
    (...)

    Hmm... Dat is nogal moeilijk D:
    Maar wel een goede tip!


    Het is altijd moeilijk als je dat al denkt voor je het probeert, dan maak je het jezelf heel lastig.
    Meestal begin ik gewoon te typen wat in me opkomt, en als het niet goed (genoeg) is probeer ik het nog eens tot het wel lukt of ik iets goeds bedacht heb.
    Hoe vaker je dat doet, hoe makkelijker het wordt.


    Not all those who wander are lost.

    Khamul schreef:
    (...)

    Dankjewel!

    Met het overzicht van elke dag bedoel ik iets als dit: (de tekst is verder niet interessant, maar het gaat er om dat je ziet hoe ik het doe)
    Vrijdag: In het begin van de middag ziet ze Andy in de tuin van het huis naast hun. Ze belt hem om zeker te weten dat hij het is. Hij vraagt of ze mee gaat boodschappen doen. Hij vergeet dat hij geen pannen heeft en hij en zijn dochtertje eten bij haar. Vanessa eet voor het eerst groente. Andy helpt Carolyn met afwassen en hij zegt dat het toch wel wat kan worden tussen hun. Ze kijken wel wat er van komt. Hij vindt ook dat Carolyn heel goed met Vanessa om gaat en dat ze heel volwassen is. Vanessa wil graag dat Carolyn elke dag voor hun gaat koken en op haar komt passen. Ze zoenden bijna, maar Maria belde aan voordat hun lippen elkaar raakten. Andy vraagt of ze mee wil helpen met het verven van zijn huis. Dat wil ze graag.
    Zaterdag: Carolyn helpt met verven bij Andy. Zijn slaapkamer en de kamer van Vanessa, met Vanessa. In haar kamer wordt één muur blauw. Ze verven elkaar er helemaal onder. Met alle drie de kleuren, blauw, licht zandkleurig en donker zandkleurig. Rain, de husky, zit onder de verf en Andy en Carolyn gaan haar wassen. Ze gaan bij Carolyn barbecueën. Ze moet 's avonds werken.

    Twee weken & twee dagen later, vrijdag: Ze zijn een week officieel samen als ze naar huis mag. Andy heeft in die twee weken zijn huis compleet ingericht. Als Carolyn het ziet vindt ze het erg mooi. Vanessa wordt thuisgebracht door Andy's moeder en vertelt dat ze naar de dierentuin zijn geweest, maar nog niet alles heeft gezien. Andy zegt dat ze dan morgen maar weer moeten gaan om de rest te zien. In de avond gaan ze uit eten met Andy's vrienden, naar een steakhouse en daarna moeten ze nog even boodschappen doen voor morgen naar de dierentuin.

    Het maakt niet uit wat je er van maakt, je bent toch zelf de enige die het leest. Het is je eigen geheugensteuntje.

    Meestal typ ik het onderaan het document of in een nieuw document (maar met 50 verhalen krijg je zoveel documenten als je voor elk verhaal een overzicht maakt).

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 12:22 ]

    Ik ben nu bezig met vooruit schrijven voor mijn nieuwe Ibrahim Afellay fanfiction , dat werkt echt wel.


    Firm believer of all that is magic

    Zodra ik vast kom te zitten met mijn verhaal, ga ik er allerlei plottwisten in gooien die zelfs ik niet verwacht had. Dat werkt altijd goed. (:
    Bovendien schrijf ik eerst alle dingen die in het verhaal moeten komen uit, waardoor ik meer overzicht heb.


    Take risks and conquer your fears.

    Lophos schreef:
    (...)
    Met het overzicht van elke dag bedoel ik iets als dit: (de tekst is verder niet interessant, maar het gaat er om dat je ziet hoe ik het doe)
    Vrijdag: In het begin van de middag ziet ze Andy in de tuin van het huis naast hun. Ze belt hem om zeker te weten dat hij het is. Hij vraagt of ze mee gaat boodschappen doen. Hij vergeet dat hij geen pannen heeft en hij en zijn dochtertje eten bij haar. Vanessa eet voor het eerst groente. Andy helpt Carolyn met afwassen en hij zegt dat het toch wel wat kan worden tussen hun. Ze kijken wel wat er van komt. Hij vindt ook dat Carolyn heel goed met Vanessa om gaat en dat ze heel volwassen is. Vanessa wil graag dat Carolyn elke dag voor hun gaat koken en op haar komt passen. Ze zoenden bijna, maar Maria belde aan voordat hun lippen elkaar raakten. Andy vraagt of ze mee wil helpen met het verven van zijn huis. Dat wil ze graag.
    Zaterdag: Carolyn helpt met verven bij Andy. Zijn slaapkamer en de kamer van Vanessa, met Vanessa. In haar kamer wordt één muur blauw. Ze verven elkaar er helemaal onder. Met alle drie de kleuren, blauw, licht zandkleurig en donker zandkleurig. Rain, de husky, zit onder de verf en Andy en Carolyn gaan haar wassen. Ze gaan bij Carolyn barbecueën. Ze moet 's avonds werken.

    Twee weken & twee dagen later, vrijdag: Ze zijn een week officieel samen als ze naar huis mag. Andy heeft in die twee weken zijn huis compleet ingericht. Als Carolyn het ziet vindt ze het erg mooi. Vanessa wordt thuisgebracht door Andy's moeder en vertelt dat ze naar de dierentuin zijn geweest, maar nog niet alles heeft gezien. Andy zegt dat ze dan morgen maar weer moeten gaan om de rest te zien. In de avond gaan ze uit eten met Andy's vrienden, naar een steakhouse en daarna moeten ze nog even boodschappen doen voor morgen naar de dierentuin.

    Het maakt niet uit wat je er van maakt, je bent toch zelf de enige die het leest. Het is je eigen geheugensteuntje.

    Meestal typ ik het onderaan het document of in een nieuw document (maar met 50 verhalen krijg je zoveel documenten als je voor elk verhaal een overzicht maakt).


    Dat is een hele goeie!


    @De mensen daaronder:

    Dankjulliewel. Vooruit schrijven heb ik al vaker gehoord, maar nog nooit geprobeerd. Plottwisten zijn ook een heel goed idee (:


    26 - 02 - '16

    Mijn story heeft iets van 85.000 woorden, maar daar ben ik dan ook al een paar jaar mee bezig. Maar ik gooi er inderdaad een plottwist in soms, of ik introduceer een nieuw personage of een nieuwe locatie. Of je kunt ook dieper gaan, bijvoorbeeld iets uit het verleden van de hoofdpersonage duikt op en daardoor leer je de hoofdpersonage beter kennen. Daarnaast helpt het ook wel om gemotiveerd te zijn om te schrijven.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik denkt dat het heel veel motivatie eist. Dus echt enthousiast zijn over je verhaal. Een goede plot en goed uitbedachte verhaallijn helpt zeker ook. Het wordt vervelend om actief en enthousiast te blijven schrijven als je in het midden vast zit.


    -

    MT. :]


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Hoe vaker ik schrijf, hoe meer inspiratie ik voor een verhaal heb. Soms weet ik ook niet precies waar ik heen wil met een hoofdstuk en lees ik de vorige hoofdstukken terug en ga ik gewoon schrijven. Op die manier blijf je in het verhalen. Ik fantaseer ook vaak verder op momenten dat ik niet kan schrijven: als ik op de fiets zit met een muziekje op of tijdens een saaie les. Ik heb ook vaak bepaalde liedjes die qua tekst op een personage of situatie slaan en die luister ik vaak ook om in de mood te komen.

    En als ik dan nog vastloop, gooi ik er inderdaad een plottwist in, bedenk ik een geheim waar mijn personage op stuit of introduceer ik een nieuw personage. C:

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 14:17 ]


    Every villain is a hero in his own mind.