• Mijn opa betekend heel veel voor mij. Hij is nu 79 jaar en hij (en mijn oma) hebben bijna geen kwaaltjes. Het enige is dat mijn opa de laatste tijd steeds meer en vaker dingen vergeet. Zo kan hij bijvoorbeeld in een half uur drie keer hetzelfde vertellen of gaat hij naar de keuken om iets te pakken en komt dan met niks terug waardoor hij later vraagt waar die spullen zijn gebleven.
    Hierdoor maak ik mezelf best zorgen om hem aangezien mijn grootste nachtmerrie is dat mijn oma of opa alzheimer krijgen. Misschien reageer ik heel overdreven maar het is al een aantal jaren zo en het wordt gewoon steeds erger.
    Ik weet dat veel van jullie hier niks aan gaan hebben maar ik moest mijn hart gewoon luchten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik kan snappen dat je bang bent dat je opa of oma alzheimer krijgt. Ik kende zelf iemand die alzheimer had, dus ik snap je angst ervoor.
    Strekte! Ik hoop het voor je dat hij het niet heeft.


    Seasons will change, but I shall remain

    Oh, mijn opa begint ook steeds meer van dat soort dingen te doen. Hij is heel vergeetachtig, kan inderdaad ook steeds opnieuw dingen vertellen en hij herhaalt heel veel. Of hij noemt mij opeens bij mijn nichtjes naam, of bij mijn tantes naam ofzo. Ik ben ook zo bang dat hij alzheimer krijgt, dat lijkt me echt verschrikkelijk :c


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Oh dat is echt heel naar. Heel veel sterkte ):
    Als hij toch alzheimer blijkt te hebben, mag je me altijd een berichtje sturen. Mijn oma heeft het namelijk, dus misschien kunnen we wat ervaringen delen of iets dergelijks.

    Een beetje vergeetachtig zijn hoort wel bij de leeftijd, dus hopelijk is dat wat er aan de hand is. Al snap ik ook wel dat je aan andere dingen denkt. Ik vind daarbij echt niet dat je overdreven reageert en begrijp heel goed dat je je zorgen maakt. Ik kan uit je bericht lezen dat je een goede band hebt met je opa, dat is iets heel kostbaars en hopelijk helpt dat je een beetje (:
    Ook al ken ik je niet, dikke knuffel!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ik vind niet dat je overdreven reageert. Het is ook mijn grootste angst dat mijn grootouders dement worden. Verhaaltjes meerdere keren binnen een korte tijdspanne vertellen, dat doet mijn opa (van mijn moeders kant) namelijk ook al. Nu vind ik dat niet zo erg, maar ik heb het al meegemaakt dat mijn inmiddels overleden grootvader (van mijn vaders kant) mijn naam was vergeten en dus niet meer wist wie ik was. Op het eerste gezicht vonden mensen dat grappig, maar mij stond het huilen toch echt nader dan het lachen.

    Maar enfin, ik weet dus hoe je -je moet voelen. Het is ook niet niks, vooral als je een goede band met je grootouders hebt. De enige tip die ik je wil meegeven is om het eens van de andere kant te bekijken. Hij is misschien wat vergeetachtig, maar er zijn zeker nog een boel dingen die hij nog heel goed kan! Ik denk dat je nachtmerrie dan ook wat draaglijker wordt, als je beseft dat je opa nog genoeg andere dingen kan doen.

    Mocht je er behoefte aan hebben, dan mag je me altijd een berichtje sturen. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Oei, hopelijk is er niks aan de hand en ligt het wat aan de leeftijd.


    16 - 09 - '17

    Ik denk niet dat klje je druk maakt om niks. Ik hoop voor je dat het gewoon ouderdom is, want mijn opa heeft al heel lang Alzheimer en dat is gewoon verchrijkelijk. Die ziekte wens je echt niemand toe.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik snap dat je je zorgen maakt.

    Mijn oma had ook zoiets, maar die begon ook mijn opa te slaan tijdens het autorijden als hij niet heen ging naar waar zij heen wilde (ze veranderde echt steeds van bestemming zozegmaar) en toen opeens wist ze niet meer hoe ik heette en toen ging het opeens heel snel.

    Maar mijn opa vergeet ook wel eens dingen, hij is ook 79 (word in januari 80) maar dat hoort gewoon bij de ouderdom


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mijn opa is al 82, en hij vergeet ook af en toe dingen. Volgens mij is het gewoon deel van het ouder worden, en ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Maar ik begrijp wel waarom je bang bent. Veel virtual hugs!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Mijn overgroot oma is momenteel zwaar dement, maar ze herkent haar eigen kinderen niet meer en kan niets meer zelf. Ik vind het echt naar om haar zo te zien, want ze is echt heel erg aardig. Dan vraagt ze plotseling of ze nog huiswerk moet maken omdat de meester anders boos word, maar ze is nu al zo's 70 jaar van school af. Ze is dan nu ook wel 89, maar alsnog. Heel eerlijk gezegd, denk ik niet dat ze het nog heel lang volhoudt.

    Mocht je opa toch alzheimer hebben, dan staat mijn pb altijd voor je open.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Oh wat vervelend. : (
    Veel sterkte. (flower)


    Ik wil een tuin vol egels

    Dat heeft mijn opa ook, nu. Hij vertelt allerlei dingen aan mijn moeder die ik dan vertelt zou hebben, of één van mijn zusjes en dat is helemaal niet waar, hij vergeet steeds dingen die hij mee moet nemen of moet halen en al dat soort dingen. Ik vind het zo zielig voor hem.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Aw, dat is echt heel vervelend. Ik hoop heel erg voor je dat het niet het geval is dat hij alzheimer heeft.
    Uit eigen ervaring weet ik dat het geen pretje is als je iemand kent die alzheimer heeft. Mijn opa heeft het nu al zo'n 8 jaar en ik heb hem dus amper 'normaal' gekend (ik ben 13). Toch hoor ik veel goede verhalen over hem en vind ik het erg jammer dat ik hem nu niet meer 'kan meemaken'.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Volgens mij vergeten de meeste grootouders vanaf een bepaalde leeftijd bepaalde dingen.
    De enige grootouder die ik nog heb, is de moeder van mijn moeder, ze is inmiddels 83 en heeft soms nog wel moeite met het onthouden van namen van bekende mensen. Maar mijn ouders hebben ook wel de neiging om mijn broers hun namen en mijn naam door elkaar te halen.
    Ik heb meer de angst dat mijn oma overlijdt. De vader van mijn moeder is acht jaar geleden overleden, op 74 jarige leeftijd, en vorige maand barstte ik weer een keer in huilen uit, omdat mijn vriend het over zijn opa had, die wel nog leeft.
    Overlijden van een familielid dat je vrij goed hebt gekend, ligt bij mij gewoon vrij gevoelig.

    Overigens vind ik het al heel wat dat jouw opa 79 jaar is.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ungoliant schreef:
    Oh dat is echt heel naar. Heel veel sterkte ):
    Als hij toch alzheimer blijkt te hebben, mag je me altijd een berichtje sturen. Mijn oma heeft het namelijk, dus misschien kunnen we wat ervaringen delen of iets dergelijks.


    Don't walk. Run, you sheep, run.